چه زمانی بهتر است برای جوانسازی پوست اقدام کنیم؟

  شنبه، 12 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چه زمانی بهتر است برای جوانسازی پوست اقدام کنیم؟
بهترین زمان برای دریافت درمان‌های جوانسازی پوست به شرایط شما بستگی دارد. این که چه زمانی علائم پیری برایتان آزاردهنده یا نگران کننده می‌شود و چقدر از پوست خود محافظت کرده‌اید، از جمله عوامل موثر بر زمان جوانسازی هستند.

زمانی که پوست چروک می شود، در اصل زیر پوست خالی و پوست دچار شکستگی می شود. در این وضعیت استفاده از کرم ها و درمان های موضعی قادر به کم کردن عمق چروک نیستند و فقط می توانند از ایجاد چروک های جدید جلوگیری کنند. برای رفع چروک های به وجود آمده نیاز به درمان های سریع و تهاجمی تری مانند اعمال جراحی است. در این مورد تزریق های مزوتراپی هم می توانند بسیار کمک کننده باشند.

روش های انجام جوانسازی پوست

جوانسازی پوست اولین مرحله برای رفع چین و چروک و آسیب های پوستی است. برای درمان باید بتوان تا حدی چروک ها را پر کرد، برای همین از جوانسازی صورت مزوتراپی در کنار سایر روش ها مانند میکرودرمابرژین (لایه برداری مکانیکی ظریف) و بوتاکس استفاده می شود. درمان های ترکیبی در رفع چروک ها و آسیب های پوستی نتیجه مطلوب تری خواهند داشت. به طور مثال برای فردی که به دلیل آکنه، پوستی نا صاف و پر از فرو رفتگی دارد، ابتدا از روش میکرودرمابرژین استفاده می شود و بعد از لایه برداری با تزریق دارو در مزودرم (لایه میانی پوست) مزوتراپی انجام می شود. مزوتراپی باعث آغاز فعل و انفعالاتی مانند تولید مثل سلول ها در پوست می شود و به این شکل سلول های جدید تولید شده، سلول های قدیمی به صورت لایه ای مرده با روش میکرودرمابرژین برداشته می شوند. ناگفته نماند که در ایام قدیم جوانسازی پوست با نخ بیشتر صورت می گرفت و این روش سنتی هنوز در برخی از نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد و یا استفاده از دو ماده ارزشمند برای پوست که به جوانسازی و بازیابی طراوت پوست کمک می کند.
برای درمان چروک های پیشانی و کنار چشم ها (مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست) می توان از تزریق بوتاکس (فلج کننده عضلات) استفاده کرد تا از پیشرفت چروک ها جلوگیری شود و بعد با مزوتراپی به کشیدگی پوست و رفع چین و چروک ها کمک کرد. برخی از دارو هایی که به وسیله تزریق در مزوتراپی وارد پوست می شوند عبارتند از: انواع آمینواسید ها، ویتامین ها (به طور مثال ویتامین C برای روشن شدن پوست)، آنتی اکسیدان های ضد پیری و اسید هیالورونیکجوان سازی پوست در بسیاری از نقاط بدن می تواند بکار گرفته شود. مثلا یکی از متداول ترین آنها جوان سازی پوست دست است. همانطور که گفته شد، برای درمان باید تا جای ممکن چروک ها را پر کرد و مراحل دیگر این کار را به دقت انجام داد.

برای درمان چروک های پیشانی و کنار چشم ها (مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست) می توان از بوتاکس (فلج کننده عضلات) استفاده کرد تا از پیشرفت چروک ها جلوگیری شود و بعد با مزوتراپی به کشیدگی پوست و رفع چین و چروک ها کمک کرد.برخی از دارو هایی که به وسیله تزریق در مزوتراپی وارد پوست می شوند عبارتند از: انواع آمینواسید ها، ویتامین ها (به طور مثال ویتامین C برای روشن شدن پوست)، آنتی اکسیدان های ضد پیری و اسید هیالورونیک. همچنین از بعضی از مواد طبیعی هم می توان جهت کمک به پوست بدن با جوانسازی پوست بدن استفاده کرد و بسیاری از افراد مجرب در این زمینه ها، از فواید گوجه فرنگی برای زیبایی پوست می گویند که می توانید با مطالعه هر چه بیشتر و آگاهی در این زمینه ها به موقع جهت درمان ناراحتی ها و یا چین و چروک پوست اقدام کنید.

چه زمانی باید برای جوانسازی پوست اقدام کنید؟

بهترین زمان برای دریافت درمان های جوانسازی پوست به شرایط شما بستگی دارد. این که چه زمانی علائم پیری برایتان آزاردهنده یا نگران کننده می شود و چقدر از پوست خود محافظت کرده اید، از جمله عوامل موثر بر زمان جوانسازی هستند. استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب، شستن پوست و تمیز نگه داشتن آن مهم ترین مراقبت های پوستی هستند که می توانند در کاهش سرعت پیری پوست موثر باشند.

برخی از متقاضیان جوانسازی پوست، از اوایل ۳۰ سالگی دچار علائم اولیه پیر پوستی مانند چین و چروک های ظریف می شوند. افتادگی و لکه های پوستی هم ممکن است در این سنین مشاهده شود. درمان های لیزری، لایه برداری و هایفوتراپی از جمله روش های کم تهاجمی و موثری هستند که می توانند باعث بهبود ساختار پوستی و جلوگیری از پیری شوند.

دهه ی چهارم زندگی زمانی است باید بیشتر مراقب پوست خود باشید. بدن خانم ها با نزدیک شدن به سنین یائسگی دچار تغییرات هورمونی می شود که تاثیر فراوانی روی صورت دارند. نمایان شدن چین و چروک های اطراف چشم و دهان، خشکی و لکه های پوستی از جمله مواردی هستند که در سنین بالای ۴۰ سالگی رخ می دهند. در این سنین هم روش های کم تهاجمی تر مثل هایفوتراپی، لیزر درمانی، تزریق ژل یا تزریق بوتاکس توصیه می شود.

روش های جوان سازی پوست

روش های جوان سازی پوست را می توان در سه دسته ی کلی قرار داد:

  • روش های تهاجمی شامل جراحی های پلاستیک و زیبایی مثل کشیدن پوست
  • روش های کم تهاجمی شامل هایفوتراپی، اندولیفت و روش های تزریقی مانند تزریق بوتاکس، چربی و ژل
  • روش های غیرتهاجمی شامل مراقبت های کلی پوست مثل کرم های ضد چروک و درمان های خانگی برای جوانسازی پوست

روش های تهاجمی معمولاً هزینه های گزاف، نیاز به بستری شدن، دوره ی نقاهت طولانی و عوارض و خطرات بسیاری دارند؛ اما می توان گفت که ماندگارترین نتایج را دارند. روش های غیرتهاجمی کم خطرترین و ساده ترین روش ها هستند؛ اما تاثیر چندانی روی پوست نمی گذارند. روش های جوانسازی کم تهاجمی، عوارض و خطرات بسیار محدودی دارند، از روش های تهاجمی ارزان تر هستند و اثرات چشمگیری روی پوست می گذارند.

به طور کلی تا زمانی که بتوان از روش های کم تهاجمی یا بدون تهاجم برای جوانسازی استفاده کرد، راه هایی مانند جراحی لیفت صورت یا کشیدن پوست توصیه نمی شود. چرا که خطرات و عوارض روش های تهاجمی بیشتر است. پس قبل از اقدام برای جراحی یا روش های جوانسازی تهاجمی، روش های کم تهاجمی را امتحان کنید.

در سن 30 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

با رسیدن به 30 سالگی نگرانی های شما در مورد جوش ها از بین خواهد رفت اما حواس تان باشد كه روند نزولی پوست شروع شده است. بعد از سن 30 سالگی نور آفتاب فرصت این را خواهد داشت تا تاثیرات منفی خود را روی پوست تان نشان دهد. احتمالا متوجه شده اید كه خطوط پوستی یا نقطه های تیره روی پوست تان بیشتر و مشخص تر شده اند؛ به همین دلیل استفاده از محصولات ضد پیری و یك كرم چشم روزانه برای جلوگیری از آسیب های تدریجی از ضروریات است.

حتی یك روز را بدون ضدآفتاب سپری نكنید. توجه كنید كه در این سنین بهتر است از ضدآفتاب هایی استفاده كنید كه علاوه برداشتن SPF بالاتر از 15 و محافظت علیه اشعه های UVA و UVB حاوی آنتی اكسیدان هایی مانند چای سبز و سفید، ویتامین C و. . . باشند. همچنین كرم ضد آفتاب را به قسمتی از گردن و دست ها كه نور خورشید به آن می خورد هم بزنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (78 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان