چگونه اینترنت گوشی همراه را از طریق بلوتوث به کامپیوتر شخصی ارسال کنیم؟

  سه شنبه، 28 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه اینترنت گوشی همراه را از طریق بلوتوث به کامپیوتر شخصی ارسال کنیم؟
شاید برای ما باور کردنی نباشد، اما در همین وسایل الکترونیکی اطراف ما، مثل کامپیوتر و موبایل، بسیاری از قابلیت ها و امکاناتی وجود دارد که خیلی از ما ها از آن بی خبریم. شاید هم نحوه ی استفاده از آن ها را نمی دانیم. اما اگر به سراغ این قابلیت ها برویم خواهیم دید که چقدر به درد بخور و سودمند خواهند بود.

نحوه اتصال اینترنت موبایل به کامپیوتر با بلوتوث

برای اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ ، با توجه به اینکه اکثر لپ تاپ ها دارای بلوتوث هستند می توانید از این روش برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر استفاده نمایید . برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
1- بلوتوث گوشی خود را روشن کنید .
2- به قسمت تنظیمات گوشی ( Settings ) وارد شوید .
3- در قسمت Wireless & Network روی گزینه more کلیک کنید .
4- در صفحه جدیدی که باز می شود وارد قسمت Tethering & portable Hotspot شده و Bluetooth Tethering را فعال کنید .
5- سپس به بخش Bluetooth گوشی خود رفته و موبایل تان را با لپ تاپ یا کامپیوتر خود جفت کنید .
6- در لپ تاپ یا کامپیوتر خود به قسمت Control panel رفته و وارد بخش Device and printers شوید .
7- روی آیکون گوشی تان راست کلیک کرده و از منوی Connect using گزینه Access point را انتخاب کنید .
8- در این مرحله باید نوتیفیکیشن هات اسپات روی گوشی شما نمایش داده شده و اینترنت روی لپ تاپ یا کامپیوترتان قابل دسترسی باشد .

نحوه اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر از طریق USB

برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر از طریق USB مراحل زیر را دنبال کنید :
1- ابتدا گوشی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر تان متصل کنید .
2- به بخش تنظیمات گوشی ( Settings ) خود وارد شده و در قسمت Wireless & Network روی گزینه More کلیک کنید .
3- در صفحه جدیدی که باز می شود وارد قسمت Tethering & portable Hotspot شده و USB Tethering را فعال کنید .
4- حال در کامپیوتر خود به قسمت Network adapter رفته و روی Remote NDIS based Internet Sharing Device راست کلیک کرده و به آن متصل شوید .
5- در این مرحله باید نوتیفیکیشن هات اسپات روی گوشی شما نمایش داده شده و اینترنت روی لپ تاپ یا کامپیوترتان قابل دسترسی باشد .

همه ی این راه ها برای لپ تاپ هایی که دارای Wi-Fi هستند، یکسان به حساب می آیند. چون همه ی اقلام مورد نیاز در لپ تاپ ها موجود است. اما برای کامپیوتر های خانگی (PC) متفاوت است. چرا که به طور استاندارد Wi-Fi و بلوتوث در کامپیوتر های خانگی نصب نمی شوند.

کدام راه بهتر است؟

اولا که اتصال مستقیم دو دستگاه به هم طبیعتا از سرعت بیشتری برخودار است. پس اگر بخواهیم با Wi-Fi متصل شویم، بهتر است به صورت مستقیم این کار را انجام دهیم.

اما ۲ نکته در مورد اتصال کامپیوتر های خانگی وجود دارد:

  • سرعت: اگر شما خواهان سرعت زیاد هستید بهتر است از Wi-Fi استفاده کنید. Wi-Fi ممی تواند فایل های شما را با سرعت ۲۰۰ مگابیت در ثانیه انتقال دهد. این در صورتی است که حداکثر سرعت بلوتوث برای انتقال فایل ۷۲۰ کیلوبایت در ثانیه است. البته اگر سرعت اینترنت شما کمتر از ۷۲۰ کیلوبایت در ثانیه باشد، تفاتی بین بلوتوث و Wi-Fi وجود ندارد.
  • قیمت: اگر بخواهید با Wi-Fi متصل شوید، باید وسیله ای داشته باشید که به کامپیوتر امکان دریافت و ارسال این امواج را بدهد. ضعیف ترین حالت فرستنده-گیرنده ی Wi-Fi حدود ۲۰ هزار تومان قیمت دارد و این قیمت تا ۱۵۰ هزار تومان هم می تواند افزایش پیدا کند. اما یک فرستنده-گیرنده ی بلوتوث را می توانید با قیمت ۳ یا ۴ هزار تومان هم در بازار پیدا کنید. (تحت عنوان بلوتوث ناخنی)

آموزش اتصال گوشی با رایانه و اشتراک گذاری اینترنت گوشی:

  • قدم اول این است که گوشی و رایانه را به وسیله ی درگاه بلوتوث جفت سازی کنید. برای این کار بلوتوث را در هر دو دستگاه روشن کنید. مانند تصویر زیر گوشی و رایانه را جفت سازی (Pair) کنید تا هر دو دستگاه به هم وصل شوند.

Settings > Devices > Bluetooth

تصویر

  • سپس در گوشی اینترنت سیم کارت را روشن کنید. بعد مانند تصویر زیر اشتراک گذاری اینترنتی را با بلوتوث فعال کنید. اول گزینه ی Wi-Fi را به Bluetooth تغییر دهید سپس آن را روشن کنید. اگر از شما سوال شد که (بلوتوث روشن شود؟) اجازه دهید روشن شود.

Settings > Network & wireless > Moblie hotspot

تصویر

  • حالا مانند تصویر زیر روی آیکون Bluetooth در رایانه کلیک راست کنید، سپس گزینه ی Join a Personal Area Network را بزنید.

تصویر

  • حالا مانند تصویر زیر روی آیکون windows phone تک کلیک کنید. بعد از منوی Connect using گزینه ی Access point را انتخاب کنید.

تصویر

  • پس از اتصال و کمی صبر خواهید دید که کامپیوتر شما در حال استفاده از اینترنت گوشی شماست.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (454 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (304 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (8 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند