چگونه از تیرگی پوست داخل ران‌ها پیشگیری کنیم؟

  جمعه، 02 آبان 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
چگونه از تیرگی پوست داخل ران‌ها پیشگیری کنیم؟
سیاهی زیربغل، زانو، آرنج و کشاله ران گاهی خجالت آور است. این تیرگیها اعتماد به نفس را تحتالشعاع قرار میدهد و ترس از نمایان شدن این سیاهی ها روابط اجتماعی را مختل میکند. مایو پوشیدن را برای خودتان ممنوع میکنید، چون از سفید نبودن زیربغل و کشاله ران خجالت میکشید

سیاهی زیربغل، زانو، آرنج و کشاله ران گاهی خجالت آور است. این تیرگیها اعتماد به نفس را تحتالشعاع قرار میدهد و ترس از نمایان شدن این سیاهی ها روابط اجتماعی را مختل میکند. مایو پوشیدن را برای خودتان ممنوع میکنید، چون از سفید نبودن زیربغل و کشاله ران خجالت میکشید. این مشکلات به تدریج کلافه کننده میشود و مانع لذت بردن از لحظات زندگی میشود. بنابراین عجیب نیست که بسیاری برای سفید کردن این ناحیه ها به پزشک مراجعه میکنند تا اعتماد به نفس خود را ارتقا دهند و به زیبایی بدرخشند. اما واقعیت این است که سفید کردن این ناحیه ها آسان نیست و صبر زیادی را میطلبد.
روش های خانگی زیادی برای درمان و رفع تیرگی پوست در نواحی مختلف مانند زیر بغل،کشاله ران،سر زانو ها و آرنج ها و همچنین دور گردن وجود دارد.هر چند این راهکارها بسیار ساده و در دسترس هستند اما چون نیاز به استفاده طولانی مدت دارند و همچنین اثرات آنها کوتاه مدت است، معمولا نظر پزشکان بر استفاده از راهکارهای دائمی رفع تیرگی و سیاهی پوست هست. این روشها شامل استفاده از انواع لیزرهای لایه بردار یا بیلیچینگ، استفاده از لیزر رفع موهای زائد، قرصها و محلولهای لایه بردار، میکرودرم و هیدرودرم است.روش مناسب بعد از مشورت با متخصص زیبایی و با توجه به علت تیرگی این نواحی انتخاب میشود

علت تیرگی کشاله ران چیست؟

از جمله عوامل موثر در تیره شدن کشاله ران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایش؛ که ممکن است در طول ورزش یا پیاده روی رخ داده و باعث خارش و تغییر رنگ پوست شود.
  • عدم تعادل هورمونی؛ به ویژه در دوران بارداری، شیردهی و قاعدگی یا زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • مصرف داروهای خاص؛ مانند داروهای ضدبارداری یا شیمی درمانی خاص
  • آفتاب گرفتن
  • خشکی پوست
  • پوشیدن لباس های تنگ
  • اختلال آکانتوز نیگریکانس (AN)
  • دیابت نوع 1
  • چاقی؛ باعث سایش پوستی می شود.
  • عوامل ژنتیکی
  • اصلاح مکرر و دائمی ناحیه
  • تعریق زیاد تجمع سلول های مرده پوست

چگونه از تیرگی پوست داخل ران ها پیشگیری کنیم؟

برخی از بهترین روش های رفع تیرگی داخل ران ها عبارت اند از:

شستشوی صحیح

در هنگام حمام کردن توجه بیشتری به ناحیه داخل ران ها و کشاله ران داشته باشید و از صابون های غیرشیمیایی و آب استفاده نمایید. ناحیه مورد نظر را به طور صحیح شستشو دهید.

لایه برداری پوست تیره بین ران ها

استفاده از مواد لایه برداری به رهایی از سلول های مرده پوست بر روی سطح داخلی ران ها کمک خواهد کرد. این مواد موجب از بین رفتن پوست تیره شده و پوست ظاهری زیباتر پیدا می کند. این کار را می توان دومرتبه در هفته انجام داد.

مرطوب نگه داشتن ناحیه بین پاها

از آنجایی که پوست متحمل فرآیندهای متعدد می شود، هیدراته نگه داشتن ناحیه بین پاها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کرم های محوکننده و روشن کننده

کرم های روشن کننده نیز می تواند در رهایی از تیرگی پوست داخل ران ها بسیار مؤثر باشد. کرم های حاوی پپتید، آنزیم ها و ویتامین C به روشن و براق کردن پوست کمک خواهد کرد. این کرم ها را می توانید بدون نسخه از داروخانه ها تهیه نمایید.

مراقب پوشش خود باشید

به منظور رهایی از تیرگی پوست، از پوشیدن لباس های تنگ اجتناب ورزید. در صورت امکان، از لباس های دارای الیاف طبیعی استفاده نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان