جوش داخل ران پا را چگونه باید درمان کرد؟

  جمعه، 02 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
جوش داخل ران پا را چگونه باید درمان کرد؟
جوش یا furuncles، توده قرمز دردناک با نوک سفید است و زمانی ایجاد می شود که یک فولیکول مو آسیب دیده یا عفونی شود. جوش داخل ران تقریبا شایع است زیرا عرق و اصطکاک می تواند تحریک و آلودگی فولیکول های مو بین پاها را بیشتر کند.

جوش یا furuncles، توده قرمز دردناک با نوک سفید است و زمانی ایجاد می شود که یک فولیکول مو آسیب دیده یا عفونی شود. جوش داخل ران تقریبا شایع است زیرا عرق و اصطکاک می تواند تحریک و آلودگی فولیکول های مو بین پاها را بیشتر کند. جوش همچنین می تواند در باسن، ناحیه صورت، زیر بغل و پشت گردن و کمر نیز ظاهر شود. اغلب جوش ها برآمدگی کوچک متورم ایجاد کرده و به تدریج ملتهب و پر از چرک می شوند. اگر این جوش ها به عفونت باکتریایی استافیلوکوکی مبتلا شوند عمیق تر نیز خواهند شد.عواملی که می تواند شما را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های پوستی و جوش داخل ران کند عبارتند از:

  • ضعف سیستم ایمنی
  • عدم رعایت بهداشت
  • تغذیه نامناسب
  • دیابت
  • استفاده از صابون های تند و یا مواد شوینده بدن که باعث تحریک و آسیب به محافظ پوست می شوند.

اغلب جوش ها، به خصوص جوش داخل ران و روی ران به داروهای خانگی جواب می دهند. در واقع بسیاری از محصولات طبیعی که دارای خواص ضد باکتری برای کشتن میکروب ها هستند، می توانند عفونت پوستی مانند جوش را درمان کنند. برای مثال، برخی از روغن های مفید مانند روغن نارگیل، زردچوبه و سیر همگی درمان های طبیعی موثر برای خلاص شدن از شر جوش داخل ران هستند. در واقع، استفاده از داروهای خانگی برای درمان آبسه از عفونت های باکتریایی که نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند، مانند (استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین) جلوگیری می کند.

اجازه دهید به بعضی از بهترین داروهای خانگی برای درمان جوش داخل ران نگاهی بیاندازیم.

حقایق سریع درباره جوش بر روی کشاله ران:

  • به طور معمول جوش علتی برای نگرانی نیست و به مراقبت پزشکی نیاز ندارد.
  • معمولا کشیدن عفونت جوش در خانه امن نیست.
  • راه های زیادی برای جلوگیری از تشکیل جوش در کشاله ران وجود دارد.

علائم جوش بر روی کشاله ران

در حالی که علائم ممکن است به شدت متفاوت باشد، اغلب جوش ها:

  • قرمز و متورم شده اند که به تدریج رشد می کنند
  • حساس هستند، گاهی حتی به هوا
  • در نهایت گلوله سفید رنگ را تشکیل می دهد که از بافت های مرده و سلول های خونی تشکیل شده است
  • حدود ۱۰ روز روی پوست باقی میماند

جوش ممکن است به تنهایی یا به صورت یک گروه ظاهر شود. جوش هایی که یک گروه یا خوشه را تشکیل می دهند به طور کل یک کربونکل نامیده می شود. جوش در هر جایی از بدن، از جمله داخل ران می تواند ظاهر شود.

1. کمپرس آب گرم

شاید فکر میکنید که اگر جوش ها را فشار دهید مشکل را از ریشه درمان کرده اید اما باید بدانید که اینکار کاملا اشتباه است چراکه تخلیه جوش در خانه میتواند باعث انتشار باکتری به دیگر قسمت های پوستی شود. طبق اعلام مراکز علمی معتبر، بهترین روش بهبود وضعیت جوش ها، استفاده از حرارت میباشد. بجای تخلیه جوش، روی آن کمپرس گرم بگذارید.کمپرس آب گرم میتواند جریان خون به سمت جوش را افزایش دهد. اینکار باعث میشود تا گلبول های سفید خون با سرعت بیشتری به جوش رسیده و آن را درمان کنند.

یک پارچه نخی برداشته، آن را درون آب گرم فرو کرده، سپس پارچه را کمی فشار دهید تا آب اضافه آن گرفته شود. در نهایت پارچه را روی جوش فشار دهید. (نباید خیلی محکم فشار دهید که باعث تخلیه شدن جوش بشود.) اینکار را باید روزانه 2 تا 3 مرتبه انجام دهید تا زمانیکه جوش خود به خود و بصورت طبیعی پاره شده و ترشحات آن بطور کامل خارج شود.پس از اینکه ترشحات جوش خارج شد، آن را بطور کامل پاک کنید و روی جوش کمی مرهم (پماد طبیعی) بزنید. برای پیشگیری از شیوع بیشتر عفونت به سایر قسمت های پوست حتما باید اینکار را انجام دهید.

2. روغن درخت چای

روغن چای در میان انواع روش های خانگی درمان جوش های عفونی، یکی از بهترین و قوی ترین روش ها میباشد.

روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده قوی میباشد که دارای خواص آنتی باکتریال بسیار قوی است. روغن چای نه تنها میتواند در درمان جوش ها موثر باشد بلکه به مبارزه با هرگونه عفونت دیگر نیز کمک میکند.یک تکه پنبه را به روغن چای آغشته کنید و به آرامی روی جوش ها بکشید. اینکار را چند مرتبه در هفته تکرار کنید تا تاثیرگذار باشد.یک روش دیگر استفاده از روغن درخت چای این است که چند قطره از آن را در یک فنجان آب گرم ریخته و اگر دوست دارید چند قطره روغن لاوندر نیز به آن اضافه کنید. سپس همانند روش قبل یک تکه پارچه و یا پنبه برداشته و آن را به مخلوطی که تهیه شده آغشته کنید. جوش ها را به مدت 10 دقیقه با این محلول کمپرس کنید. اینکار را باید تا زمانیکه وضعیت تان بهبود پیدا کند چند بار در روز انجام دهید.

3. زردچوبه

خواص ضدعفونی و ضد باکتریایی زردچوبه بخوبی شناخته شده است. این ویژگیهای زردچوبه باعث افزایش سرعت بهبود جوش های و پیشگیری از تکرر آن ها میگردد.کورکومین یکی از مهم ترین مواد موجود در زردچوبه میباشد. این ماده یک مسکن طبیعی قوی بوده و به همین دلیل از درد ناشی از جوش ها و کورک ها جلوگیری میکند.

کمی پودر زردچوبه را با اندکی آب مخلوط کنید تا یک مایع خمیری شکل ایجاد شود. همچنین بجای استفاده از آب میتوانید از مخلوط سرکه سیب و خامه نیز استفاده کنید. خمیر تهیه شده را روی جوش ها بمالید و اجازه دهید که به مدت 30 دقیقه بماند و در نهایت آن را بشویید.اینکار را باید چندین مرتبه در روز انجام دهید چراکه باعث میشود جوش سر باز کرده و بطور طبیعی ترشحات آن تخلیه شود.همچنین برای کاهش التهابات و درد نیز میتوانید روزی 2 لیوان معجون شیر و زردچوبه بنوشید.

4. پیاز

پیاز بطور ذاتی یکی از سبزیجات آنتی باکتریال بسیار قوی میباشد که نه تنها به شکل موثری میتواند به درمان جوش های داخل ران کمک کند بلکه در درمان سایر بیماری های نیز موثر است.آب پیاز خواص ضد باکتری بسیار قوی داشته و به همین دلیل میتواند بخوبی عفونت جوش ها را خشک کند.از دیگر خواص پیاز میتوان به توانایی آن در کاهش درد و التهابات نام برد.یک پیاز تازه برداشته و آن را در قطعه های کوچک خرد کنید. این قطعه های پیاز را روی جوش ها قرار داده و یک تکه پارچه روی آنها قرار دهید.پارچه را هر دو ساعت یکبار عوض کنید و اینکار را تا زمانی که جوش فوران کرده و محتویات ان خارج شود ادامه دهید.

5. چریش

از گیاه دارویی چریش میتوان برای درمان انواع جوش ها استفاده کرد چراکه دارای خواص آنتی باکتریال بسیار قوی میباشد. چریش نه تنها میتواند جوش ها را درمان کند بلکه به درخشان شدن پوست نیز کمک میکند.چند برگ چریش برداشته و آن ها را آسیاب کرده و با اضافه کردن کمی آب به آن یک مایع خمیری شکل درست کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر میتوانید کمی زردچوبه نیز به آن اضافه کرده و آن را روی جوش ها بگذارید. اجازه دهید که به مدت 30 دقیقه بماند و در نهایت با آب بشویید.روش دیگر استفاده از چریش این است که برگ های این گیاه را در یک کتری آب ریخته و تا جایی آن را بجوشانید که فقط یک سوم آب باقی بماند.اجازه دهید که محلول خنک شود، سپس جوش ها را روزی چند مرتبه با آن شستشو دهید. اینکار را باید تا زمانیکه وضعیت جوش های بهبود پیدا کند ادامه دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان