چگونه با خشکی پوست مقابله کنیم؟

  یکشنبه، 12 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه با خشکی پوست مقابله کنیم؟
پوست شما خشک است؟ راه های بسیاری وجود دارد که پوست خود را نرم و لطیف کنید. در بسیاری از موارد تنها با چند تغییر کوچک در روال کارهای روزانه ای که به منظور مراقبت از پوست انجام می دهید، می تواند این مشکل را رفع کند 

پوست شما خشک است؟ راه های بسیاری وجود دارد که پوست خود را نرم و لطیف کنید. در بسیاری از موارد تنها با چند تغییر کوچک در روال کارهای روزانه ای که به منظور مراقبت از پوست انجام می دهید، می تواند این مشکل را رفع کند

از دوش آب گرم و طولانی مدت بپرهیزید. آب گرم لایه ی چربی روی پوست را سریعتر از آب ولرم پاک می کند. دوش و یا حمام های طولانی مدت در واقع باعث خشک شدن پوست شما می شوند. مدت زمان دوش و یا حمام روزانه ی خود را به ۵ تا ۱۰ دقیقه (و استفاده از آب ولرم) محدود کنید.از یک تمیز کننده ی ملایم و یا ژل همراه با مرطوب کننده ی مخصوص حمام استفاده کنید. به جای استفاده از پاک کننده های قوی، از پاک کننده های بدون بو، بدون صابون، و یا با صابون خیلی کم استفاده کنید.هنگامی که هنوز بدنتان مرطوب است از مرطوب کننده ها استفاده کنید. بعد از حمام و یا شستن دست و صورت، بدن و دست و صورت خود را به آرامی با استفاده از حوله به نحوی خشک کنید که هنوز مقداری مرطوب باشد. در هنگام شستشو، مواد مرطوب کننده را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به کار ببرید تا این مواد تاثیر خود را بگذارند.

علل اصلی خشکی پوست چیست؟

  • استفاده از آب داغ در شستشوی صورت و استحمام
  • مشکلات تیروئید
  • تغیرات آب و هوایی و سرد شدن هوا
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب
  • کم آبی بدن

پوست انواع مختلفی دارد و پوست خشک یکی از انواع آن است . در این نوع پوست ها خشکی یک وضعیت موقتی و یا فصلی نبوده و دائمی است و بنابراین برای مقابله با خشکی پوستتان باید از محصولات مخصوصی که برای این نوع پوست طراحی شده اند استفاده کنید .

برای تسکین پوست خشک، یک پاک کننده روغن زیتون تهیه کنید.

یکی از روغن های طبیعی فوق العاده، روغن زیتون است که به عنوان یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. این روغن را روی پوست بمالید و روی صورت خود را با یک پارچه گرم و مرطوب بپوشانید. پس از خنک شدن، روغن اضافی را پاک کنید.روغن زیتون به عنوان یک پاک کننده صورت ، گزینه مناسبی به شمار می رود؛ زیرا در حالی که پوست را پاک می کند، چربی طبیعی آن را از بین نمی برد.کرم مرطوب کننده حاوی روغن های گیاهی مانند روغن زیتون بهترین کرم برای خشکی پوست صورت و دست است و عملکرد بهتری در رطوبت رسانی طولانی مدت پوست دارد.

یک ماسک آووکادوی غنی و کرم مانند تهیه کنید.

اگر به دنبال ماسک برای خشکی پوست صورت خود هستید، پیشنهاد ما به شما ماسک خانگی آووکادو است. برای تهیه ی این ماسک صورت، نصف یک آووکادو را به شکل پوره در آورده و آن را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید؛می توانید برای پوست بسیار خشک، یک قاشق غذاخوری عسل نیز به آن اضافه کنید. این ماسک را به صورت زده و صورت تان را پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشویید. پوست تان باید مرطوب شده باشد، اما می توانید با استفاده از مرطوب کننده همیشگی تان، تأثیر آبرسانی و مرطوب کنندگی ماسک را دو برابر کنید.

برای درمان خشکی پوست ، از جوی دوسر استفاده کنید.

افزودن یک فنجان جوی دوسر به آب گرم وان، موجب آبرسانی مجدد به پوست خشک می شود. جوی دوسر، تسکین دهنده است و به حفظ رطوبت جذب شده از آب وان در پوست کمک می کند.

یک اسکراب طبیعی از شکر و روغن زیتون تهیه کنید.

با ترکیب روغن زیتون و شکر، یک اسکراب لایه بردار و مرطوب کننده طبیعی تهیه کنید. برای تهیه این اسکراب، نصف فنجان شکر را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.همچنین می توانید یک اسانس، مانند اسطوخودوس به آن اضافه کنید که به این ترکیب، رایحه ای طبیعی می بخشد و باعث تمدد اعصاب می شود. این اسکراب را به آرامی روی پوست بمالید و سپس صورت تان را با آب بشویید. در آخر، از یک مرطوب کننده تسکین دهنده استفاده کنید تا اثرات این لایه برداری به مدت بیشتری روی پوست تان باقی بماند.

با ماسک خانگی عسل و جوی دوسر، صورت تان را لایه برداری کنید.

جوی دوسر، یک لایه بردار یا ماسک فوق العاده است. دو قاشق غذاخوری جوی دوسر را با یک قاشق غذاخوری عسل و کمی آب مخلوط کنید. بهتر است کمی این مخلوط را حرارت دهید و سپس آن را روی پوست بمالید. می توانید از آن به عنوان لایه بردار استفاده کنید و پوست تان را بلافاصله با آب شسته یا به عنوان یک ماسک تسکین دهنده و آبرسان، پوست را پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشویید.

پیش از خواب از روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل در دمای اتاق به حالت جامد است. پس پیش از خواب یا هر زمان دیگری، از آن به عنوان کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای بهبود خشکی دست ها و پاشنه پا، آن را روی پوست زده و روی آن را با یک جوراب ضخیم یا دستکش غیر پلاستیکی بپوشانید.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص ضدقارچ، ضدعفونی کنندگی و تسکین دهندگی است. آلوئه ورا یکی از قویترین مواد برای درمان پوسته پوسته شدن، خشکی و ناراحتی پوست است. آلوئه ورا یک مرطوب کننده عالی برای پوست تان است.

روش استفاده:

  • ژل آلوئه ورا را از برگ آن استخراج کنید.
  • ژل به دست آمده را روی پوست تان بزنید و اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند.
  • سپس با آب ولرم بشویید.
  • این کار را دو مرتبه در روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

درمان خشکی پوست با خیار

خیار حاوی خواص خنک کنندگی، پاکسازی و تسکین دهندگی است که می تواند موجب درمان خشکی پوست صورت شود.

روش استفاده:

  • خیار را پوست بگیرید و تخم های آن را دور بریزید. سپس به قطعات کوچک برش بزنید.
  • خیار را در چند قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا بخیسانید.
  • سپس این ترکیب را روی پوست تان بزنید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند.
  • در نهایت پوست تان را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

استفاده از ماسک موز

موز یک میوه خوشمزه و سرشار از مواد مغذی است که برای هر سنی عالی است. موز همچنین یک میوه عایل برای درمان پوست خشک به ویژه در ناحیه صورت است.

روش استفاده:

  • 2 قاشق غذاخوری خامه، 1 عدد موز، 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر و آب آماده کنید.
  • ابتدا موز را له کنید و عسل را حرارت دهید.
  • سپس خامه، بلغور جو دو سر و مقداری آب را به این ترکیب اضافه کنید.
  • این ماسک را با نوک انگشت روی صورت تان بمالید.
  • این ماسک را اطراف چشم تان نزنید.
  • بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس بشویید.
  • در نهایت با یک حوله خشک کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (127 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (87 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (66 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (57 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (40 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (34 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه