چگونه باید ناخن های نوزاد را کوتاه کنیم؟

  چهارشنبه، 10 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه باید ناخن های نوزاد را کوتاه کنیم؟
بعد از حمام دادن نوزاد، ناخن‌های او نرم‌تر است و راحت‌تر گرفته می‌شود. همچنین اگر کودکتان خواب باشد هم یکی از زمان‌های مناسب برای گرفتن ناخن‌هایش است، زیرا کودک دستش را تکان نمی‌دهد و شما راحت می‌توانید ناخن‌ها را کوتاه کنید، بدون اینکه باعث بریدن پوستش شوید

گرفتن ناخن نوزادان کار سختی نیست. بهتر است برای اینکه در هنگام گرفتن ناخن های نوزاد، دست او دچار بریدگی نشود و یا هراس این را دارید که ممکن است دست او آسیب ببینید از مادر یا مادر همسر خود کمک بگیرید.پس از چندین بار کمک گرفتن از مادر یا همسر مادرتان، کم کم خودتان متوجه خواهید شد که چگونه باید ناخن های دست کودک خود را کوتاه کنید. اما اگر از تجربه افراد و همچنین مقاله ها و کتاب ها استفاده کنید بسیار پر ارزش خواهد بود. در صورتی که نوزاد شما نا آرامی می کند و دست های خود را مشت می کند اصرار به گرفتن ناخن های او نکنید و در زمان های دیگر اقدام به گرفتن ناخن های نوزاد کنید. در صورتی که دسترسی به مادر یا مادر شوهر ندارید، از همسر خود حتماً کمک بگیرید.
بهتر است برای کوتاه نمودن ناخن های نوزاد خود، زمانی که او خوابیده است اقدام به این کار کنید. زمان دیگری که برای این کار خوب است، دقیقاً بعد از حمام کردن نوزاد است؛ چرا که بعد از حمام نمودن ناخن های نوزاد نرم تر شده و این کار آسان تر می شود.در هنگام گرفتن ناخن های نوزاد، نور کافی برای دیدن داشته باشید که ناخن های نوزاد را بیش از اندازه کوتاه نکنید. برای کوتاه نمودن ناخن، از قیچی های مخصوص نوزاد و یا ناخن گیرهایی که برای نوزادان ساخته شده است، استفاده کنید.برای جلوگیری از ریش ریش شدن ناخن های نوزاد، نوک انگشت را در ناحیه ی دور تر از ناخن فشار دهید و بهتر است یک شی محکم نظیر گیره یا کلیپس در دست نوزاد قرار دهید. از طرف انحنای انگشت ناخن های نوزاد را کوتاه کنید.

مراحل کوتاه کردن ناخن های نوزاد

بعد از حمام دادن نوزاد، ناخن های او نرم تر است و راحت تر گرفته می شود. همچنین اگر کودکتان خواب باشد هم یکی از زمان های مناسب برای گرفتن ناخن هایش است، زیرا کودک دستش را تکان نمی دهد و شما راحت می توانید ناخن ها را کوتاه کنید، بدون اینکه باعث بریدن پوستش شوید. اما اگر ناخن های نوزاد را هنگام بیداری کوتاه می کنید، بهتر است از یکی از اطرافیانتان بخواهید که او را نگه دارد و او را سرگرم کند، تا خیلی تکان نخورد و شما بتوانید ناخن هایش را با خیال راحت کوتاه کنید. مراحل کوتاه کردن ناخن های نوزاد شامل موارد زیر است:

  • دست هایتان را تمیز بشویید.
  • بهتر است از یک قیچی نوزاد، ناخن گیر ظریف یا ناخن گیر مخصوص نوزاد استفاده کنید.
  • هنگام گرفتن ناخن ها، نور کافی برای دیدن دست نوزاد داشته باشید.
  • هنگام کوتاه کردن ناخن ها دست کودک را نگه دارید.
  • نوک انگشت نوزاد را به عقب فشار دهید تا از بریدن پوست جلوگیری شود.
  • ناخن های دست را موازی با انحنای انگشت کوتاه کنید.
  • برای صاف کردن گوشه های تیز ناخن از سوهان ناخن ظریف استفاده کنید.
  • ناخن های پا را نیز فرموش نکنید و آنها را صاف کوتاه کنید.

پزشکان توصیه می کنند در چند هفتۀ اول زندگی نوزاد، بهتر است فقط از سوهان ناخن استفاده کنید، زیرا ناخن ها بسیار نرم است و نیاز زیادی به ناخن گیر یا قیچی نیست.

به خاطر داشته باشيد قبل از اینکه به عنوان یک مادر، شروع به کوتاه نمودن ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي نوزاد خود بکنید، نیاز به یادگیری برخی موارد در مورد مراقبت کردن از نوزاد و چگونگی کوتاه کردن ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي او دارید. مهم ترين این نکات عبارتند از:

  • مطمئن شوید مکانی را که برای کوتاه نمودن ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي نوزاد خود استفاده می کنید، تمیز بوده و از نور و روشنایی کافی برخوردار باشد.
  • فراموش نکنید كه بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن های کوچک انگشتان دست و پای کودکان، در هنگام خواب بودن آن ها است. اما در زما های دیگر نیز عمل کوتاه کردن ناخن ها را می توان بلافاصله پس از حمام کردن نوزادان انجام داد. در واقع،به خاطر داشته باشيد هنگامی که نوزاد خود را حمام می کنید، ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي او نرم شده و آسان و سریع کوتاه خواهند شد. استفاده از این زمان برای کوتاه نمودن ناخن های کوچک انگشتان دست و پا، هم برای مادر و هم نوزاد او زمان مناسبي خواهد بود.
  • مهم است که شما هم برای کوتاه نمودن ناخن های کوچک انگشتان دست و پاي نوزاد خود از یک ناخن گیر مخصوص نوزاد و یا یک قیچی مخصوص اين كار که به طور خاص برای هدف پیرایش ناخن های کودکان ساخته شده است، استفاده کنید. البته، ممکن است برخی مادران احساس کنند که با قیچی نیز می تواند برای کوتاه کردن ناخن هاي فرزند خود استفاده كرد، اما یادتان باشد كه این کار در پایان باعث صدمه زدن به نوزاد شما می شود، چون شما به طور تصادفی می توانید برش کوچکی در پوست کودک خود ایجاد کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان