چگونه می توان بطور صحیح جوش های سر سفید را از بین برد؟

  دوشنبه، 08 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه می توان بطور صحیح جوش های سر سفید را از بین برد؟
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک متخصص پوست یا زیبایی برای تخلیه جوش های سر سیاه یا آکنه داشته باشید ، متخصصین می دانند چطور با دقت آن لکه ها را از بین ببرند بدون اینکه آسیبی به پوست وارد کنند.

جوش ها، اغلب زمانی به وجود می آید که چربی اضافه و سلول های مرده پوست منافذ آن را مسدود و در نتیجه باکتری ها درون منافذ رشد می کند و عفونتی جزئی، درون آن ها به وجود می آید.«پاسچول» یکی از فراوان ترین انواع جوش است که دور آن ملتهب و به رنگ قرمز یا صورتی و مرکز آن زرد یا سفید رنگ است.جوش های سرسیاه سر باز هستند و معمولا ملتهب نیستندپاپیول ها سر بسته هستند و می توانند سفت و قرمز رنگ باشند.درعمق پوست به وجود می آیند و اغلب دردناک هستند.متخصصان پوست توصیه می کنند از ترکاندن جوش های ناحیه موسوم به «مثلث خطر» در صورت تان جداً خودداری کنید. این ناحیه از گوشه های دهان شروع می شود و تا برآمدگی بینی ادامه پیدا می کند.

عروق خونی مثلث خطر، به نواحی مختلف جمجمه متصل هستند در نتیجه هرگونه عفونتی در مثلث خطر به سرعت گسترش می یابد و تبدیل به مشکلی جدی می شود.اگر عفونت پوستی جدی در این ناحیه رخ دهد اما درمان نشود، این عفونت به مغز می رسد، موضوعی که می تواند جان شما را به خطر بیندازد.

چه زمانی برای تخلیه جوش مناسب است ؟

مهم ترین مسئله این نیست که بدانید چه موقع جوش را تخلیه کنید و چه موقع به آن دست نزنید بلکه مهمترین مسئله این است که برای جلوگیری از آسیب پوست بهتر است جوش را رها کنید و بگذارید خود به خود تخلیه شود. با این حال هنوز قصد دارید که جوش خود را بترکانید؟ در مرحله اول باید بدانید که کدام جوش را می توانید بترکانید و به کدام یک نباید دست بزنید. متداول ترین جوش ها، جوش های سرسیاه، سرسفید و جوش های چرک­دار است.

جوش های سرسیاه منافذ بازی هستند که توسط سلول های مرده و چربی پوست بسته شده اند. اگرچه متخصصین با جدیت مخالف تخلیه جوش در خانه هستند(خصوصاً جوش های بزرگی که یک فشار اشتباه می تواند به آسیب طولانی مدت پوست منجر شود) اما برخی از آن ها در مورد ترکاندن جوش سرسیاه در خانه سخت نمی گیرند! این نوع جوش ها معمولاً در امتداد بینی، چانه یا پیشانی دیده می شوند؛ آن ها نمی ترکند اما تخلیه می شوند!

جوش های سر سفید اگر چه تحت پوشش پوستتان هستند اما تخلیه آن ها بسیار وسوسه انگیز و گاهی آسان است. اگر جوش سر سفید آن قدر به سطح پوست نزدیک است که برای تخلیه آن فشار زیادی لازم نیست می توانید آن جوش را تخلیه کنید. در واقع باید صبر کنید که سرسفید جوش زیر پوست کاملاً شکل بگیرد در غیر این صورت منجر به کیست صورت یا عفونت خواهد شد. جوش های چرکین، نوع عمیق تری از آکنه هستند که دیرتر بهبود می یابند. آن ها معمولاً قرمز و ملتهب بوده و به شکل برآمدگی روی پوست ظاهر می شوند. بهتر است به این جوش ها دست نزنید زیرا می تواند باکتری ها را به دیگر نقاط بدن گسترش داده و باعث التهاب شدید و حتی عمیق تر شدن منافذ شوند.

چگونه جوش ها را بدون ترکاندن از بین ببریم ؟

ترکاندن جوش تنها راه از بین بردن آن نیست قبل از شروع این چند ترفند را امتحان کنید.

به متخصص پوست مراجعه کنید:

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک متخصص پوست یا زیبایی برای تخلیه جوش های سر سیاه یا آکنه داشته باشید ، متخصصین می دانند چطور با دقت آن لکه ها را از بین ببرند بدون اینکه آسیبی به پوست وارد کنند.تخلیه به خصوص برای جوش های سر سیاه خوب عمل می کند. درمانگر می تواند بسیاری از جوش های سر سیاه موجود بر روی پوست را با چندین بازدید، رفع کند.اما این کار بدلیل هزینه زیاد عملی و واقع گرایانه نیست که به محض دیدن جوش به پزشک مراجعه کنیم.

قرار دادن کمپرس آب گرم :

اگر جوش های سر سفید و روشن دارید، می توانید آن را با کمپرس آب گرم رفع کنید ابتدا یک پارچه نرم را داخل آب گرم خیس کرده و سپس چند دقیقه آن را روی جوش نگه دارید وقتی کمپرس سرد شد دوباره آن را گرم کنید.

گرما به شل و باز شدن جوش ها و نرم کردن سر آن کمک می کند تا به طور طبیعی تخلیه شود. با این حال مطمئن شوید که جوش بزرگ سر سفید روی سطح پوست وجود دارد اگر این کار را قبل از کمپرس گرم انجام دهید، می تواند باعث التهاب بیشتر و برجستگی آن شود.

این روش برای جوش های سر سیاه خوب عمل نمی کند زیرا هسته این جوش ها بسیار سخت و سفت تر است. اگر به دنبال روش های درمانی دیگر بدون تجویز پزشک هستید دستمالی را خیس و جوش را نم دار کنید تا به خشک کردن جوش کمک کند.می توانید داروهای بدون نسخه مانند بنزول پراکسید ، گوگرد ، سالیسیلیک اسید را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای پوست شما بهتر است.استفاده از داروهای خانگی مانند جوش شیرین ،روغن درخت چای ،هیدروژن پراکسید و ماسک زغال برای رفع جوش های سر سیاه و دردناک مناسب است.

چگونه می توان بطور صحیح جوش های سر سفید را رفع کرد ؟

در حالت ایده آل، می توانید بدون فشار دادن جوش، از پوست خود مراقبت کنید. ترکاندن جوش همیشه باید آخرین مرحله باشد.

اگر احساس می کنید باید جوش سر سفید را بترکانید، بهتر است این کار را به صورت ایمن انجام دهید. به یاد داشته باشید هر زمان که یک جوش را فشار می دهید هیچ تضمینی وجود ندارد که باعث آسیب پوست نمی شود. این مراحل احتمال اتفاق را کاهش خواهند داد و فقط برای جوش های سفید نزدیک به سطح پوست کارساز خواهد بود.

  1. دستان خود را با آب و صابون بشویید.
  2. سوزن را با الکل ضد عفونی کنید.
  3. به صورت موازی به آرامی نوک سوزن را به جوش بزنید نه آنقدر عمیق که خون ریزی کند فقط سطح آن را سوراخ کنید طوری که پوست آسیب نبیند؛ اگر این کار باعث آسیب شدید پوست می شود جوش برای استخراج آماده نیست.
  4. دور انگشت هایتان پنبه بپیچید و آن را هر دو طرف جوش قرار دهید، با این حال به جای فشردن،جوش به آرامی بیرون می آید و شانس ورود مواد آلوده به پوست را به حداقل می رساند.
  5. اگر این کار به شما کمک کرد، دیگر نیازی به فشار نیست، ناحیه را با صابون ضد باکتریایی پاکسازی و کمی از نرم یا سفت کننده استفاده کنید.

هرگز نباید جوش های ملتهب و عمیق را فشار دهید :

در حالی که گاهی اوقات می توانید به آرامی برخی جوش ها را فشار دهید اما انواع ویژه ای از جوش ها وجود دارند که هرگز نباید این کار را انجام دهید.هر گونه جوش قرمز ، بزرگ، ملتهب ، عمیق و کیست نباید فشرده شود.بهتر است صبر کنید تا با کمک درمان خانگی التیام یابد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (184 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!