چگونه ناخن‌هایمان را در 10 روز بلند کنیم؟

  شنبه، 27 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه ناخن‌هایمان را در 10 روز بلند کنیم؟
برای افراد زیادی چیزی زیبا‌تر از داشتن ناخن‌های بلند نیست. اما تمایل به داشتن ناخن‌های بلند و بدست آوردن آن دو چیز متفاوت است. خوشبختانه می‌توانید کارهایی انجام دهید تا به بلند کردن ناخن‌هایتان کمک کند.

هرچند مهمترین ترفند بلند و زیبا کردن ناخن کاشت آن است اما این روش باعث بروز بیمار های قارچی شده و مشکلاتی را ایجاد می کند. روش هایی وجود دارد که شما می توانید ناخن های خود را زیبا و بلند کنید بدون اینکه از مواد شیمایی استفاده کنید ناخن های خود را خیلی سریع بلند کنید.شما باید بدانید که ناخن ها خود به خود نمی شکنند و شکستگی ناخن قطعا دلیلی دارد که در مرور زمان به آن آسیب وارد کرده است.یکی از این دلایل می تواند کمبود ویتامین در بدن شما باشد.برای درمان شکنندگی ناخن از ترکیباتی شبیه مولتی ویتامین استفاده می کنیم که در آن ویتامین هایی که مخصوص رشد ناخن و مو ساخته شده از جمله بیوتین ۲۰ درصد باعث افزایش ضخامت ناخن ها می شود، هرچند مولتی ویتامین های معمولی نیز می تواند تا حدودی این مشکل راحل کنند همچنین دارو های موضعی وجود دارد که دو کار انجام می دهند چرب کنندگی و نفوذ در داخل شکنندگی های ناخن که باعث می شود سطح ناخن یکنواخت ترنشان داده شود. در شغل های مختلف نیز باید از دستکش برای محافظت از پوست و ناخن استفاده شود.

مخلوط لیموترش و شکر

  • لیمو ترش متوسط ۱ عدد
  • نصف قاشق غذاخوری شکر

آب لیمو ترش را بگیرید و با شکر مخلوط کنید، بهتر است در مخلوط کن بریزید تا به خوبی مخلوط شوند. مواد را با پنبه یا گوش پاک کن هر شب قبل از خواب به روی ناخن های دست و پایتان بمالید و صبح با اب گرم بشویید . اگر روزها این کار را انجام می دهید حداقل باید مواد تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی ناخن هایتان بماند و سپس بشویید. این کار باعث افزایش سرعت رشد ناخن ها می شود.

مصرف مکمل بیوتین

بیوتین یکی از انواع ویتامین های B است که به عنوان ویتامین دوستدار مو و ناخن شناخته می شود. نتایج پژوهش ها حاکی از این است که این مکمل تاثیر بسزایی بر سلامت موها و مراقبت از ناخن ها دارد. بیوتین در مواد غذایی زیر یافت می شود:

  • تخم مرغ آب پز
  • مخمر جو
  • دانه های روغنی
  • غلات کامل
  • لوبیا سویا و دیگر انواع لوبیا
  • گل کلم
  • موز
  • قارچ

ماساژ روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها برای پوست و مو بلکه تاثیر زیادی بر رشد ناخن ها دارد. به عبارت دیگر روغن زیتون یکی از بهترین و موثرترین مواد طبیعی شناخته شده برای تقویت و رشد سریع ناخن ها است.برای تقویت ناخن ها با روغن زیتون، بهتر است ابتدا روغن زیتون را حرارت دهید و هر شب قبل از خواب دست ها و ناخن های خود را با آن ماساژ دهید. روغن زیتون نه تنها ناخن ها را مرطوب نگه می دارد بلکه از خشک شدن و شکنندگی آنها جلوگیری می کند. این روش را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

چگونه ناخن هایمان را بلند کنیم؟

برای افراد زیادی چیزی زیبا تر از داشتن ناخن های بلند نیست. اما تمایل به داشتن ناخن های بلند و بدست آوردن آن دو چیز متفاوت است. خوشبختانه می توانید کارهایی انجام دهید تا به بلند کردن ناخن هایتان کمک کند.
در این راهنما چند راه را به شما معرفی خواهیم کرد تا در یک چشم بهم زدن، ناخن هایی سالم تر بدست بیاورید و بتوانید بلند شدن آنها را نظاره گر باشید.

1 – برای داشتن ناخن هایی بلند حتما غذاهای سالم بخورید. کلسیوم و ویتامین آ در سلامت ناخن ها نقش مهمی دارند. حتما لبنیات و مقدار زیادی میوه و سبزیجات میل نمایید. اگر روی ناخن هایتان لکه های سفید رنگی دارید، شاید کمبود زینک داشته باشید.

2 – از ناخن هایتان مراقبت کنید. زمانی که گردگیری می کنید یا به گل و گیاهتان می رسید برای محافظت در برابر مواد شیمیایی و آسیب های پایه ای دستکش دستتان کنید. از ناخنتان برای کندن سوزن منگنه از کاغذ، باز کردن پاکت نامه و درب قوطی نوشابه و… استفاده ننمایید.

3 – ناخن هایتان را سوهان بکشید تا قوی تر شوند، این کار کمک می کند تا ناخن هایتان به آسانی نشکنند. این کار همچنین از ترک خوردن ناخن هایتان جلوگیری می کند. ناخن هایتان را بصورت یک شکل، گرد، مربعی یا بیضی کنید تا از شکستن آن ها جلوگیری شود.

4 – بجای استفاده از لاک ناخن، از محلول های رشد ناخن استفاده کنید تا سریع تر رشد کنند و بلند شوند.

5 – دستان تان را با لوسین یا کرم دست مرطوب کنید و زمانی را برای ماساژ پوست اطراف ناخن تان با این لوسیون اختصاص دهید.

6 – ناخن و پوست اطراف ناخن های خود را نجوید. این کار باعث می شود تا از سلامت ناخن هایتان کاسته شود.

7 – برای داشتن ناخن هایی بلند، ناخن هایتان را هیدراته نگاه دارید

برنامه ی غذایی متعادل، مهم؛ و نوشیدن آب فراوان، ضروری است. دبورا لیپمن، موسس و مدیر خلاق محصولات زیبایی و لوکس eponymous می گوید: مهم ترین چیز برای تقویت ناخن ها این است که ناخن هایتان و کاتیکل هایش را هیدراته نگاه دارید.

نکته : از ناخن هایتان مراقبت کنید. زمانی که گردگیری می کنید یا به گل و گیاهتان می رسید برای محافظت در برابر مواد شیمیایی و آسیب های پایه ای دستکش دستتان کنید. از ناخن تان برای کندن سوزن منگنه از کاغذ، باز کردن پاکت نامه و درب قوطی نوشابه و… استفاده ننمایید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (206 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (83 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (35 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (33 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نگاهی به مهریه هوش پران همسر دوم علی دایی که آنچنانی هم نبود!
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
(ویدئو+ عکس)حادثه خطرناک برای رئیس جمهور در شب تاسوعا/هجوم مردم برای سلفی گرفت با مسعود پزشکیان دردسر ساز شد
(ویدیو) یادی بکنیم از تست بازیگری شاهکار امین حیایی در حضور سیروس الوند و خسرو شکیبایی/از اولش بهترین بوده، فقط ببین چجوری ادای خسرو شکیبایی رو هم رو‌در‌ روی خودش درمیاره
بیوگرافی و زندگی خصوصی الناز ملک، سیمای سریال زخم کاری و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بازیگر زن سریال پدر سالار: 3 همسر و 3 فرزندم را از دست داده‌ام+عکس
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت