چرا ارتودنسی نامرئی برای دانشجویان بهتر است؟

  چهارشنبه، 27 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چرا ارتودنسی نامرئی  برای دانشجویان بهتر است؟
با ظهور ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین ها، اصلاح طرح لبخند آسانتر شده و در بعضی موارد حتی سریعتر! به همین دلیل دانشجویان در سراسر جهان طی چند سال اخیر رو به درمان با این دستگاه های ارتودنسی آورده اند

با ظهور ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین ها، اصلاح طرح لبخند آسانتر شده و در بعضی موارد حتی سریعتر! به همین دلیل دانشجویان در سراسر جهان طی چند سال اخیر رو به درمان با این دستگاه های ارتودنسی آورده اند. اگرچه دلایل زیادی برای شروع درمان ارتودنسی با Invisalign ها وجود دارد، اما اجازه دهید تا در مورد مهمترین این دلایل در این مقاله صحبت کنیم و با بیان 4 دلیل به شما بگوییم که چگونه اینویزیلاین ها به عنوان یک ارتودنسی دانشجویی مناسبترین گزینه برای حل مشکلات ناصافی دندان ها در میان دانشجوها هستند.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ما برای درمان مشکلات عدم هماهنگی دندان ها و فکین از ابزار و دستگاه های مختلفی استفاده می کنیم. برخی از این دستگاه ها به راحتی قابل رویت هستند و کافیست دهان شما باز باشد تا دیگران آن ها را ببینند. این دستگاه ها در دسته ارتودنسی مرئی و ثابت هستند. از طرف دیگر برخی دستگاه ها وجود دارد که به سختی دیده میشوند و یا حتی اگر لبخند بزنید یا دهانتان را باز کنید قابل مشاهده نیستند. این دستگاه ها در دسته ارتودنسی نامرئی قرار دارند.

اینویزیلاین ها چه هستند؟

Invisalign جزء جدیدترین دستگاه های ارتودنسی به شمار میروند. این دستگاه ها معمولا شبیه به پلاستیک و شفاف هستند. به دلیل اینکه وقتی روی دندان ها قرار میگیرند چندان قابل مشاهده نیستند آن ها را در درمان ارتودنسی نامرئی استفاده میکنیم. جدیدا در میان مردم باب شده که به این دستگاه ها ارتودنسی اینویزیلاین نیز گفته میشود.

مناسبترین روش برای اصلاح مشکلات ناصافی دندان در دانشجویان Invisalignها هستند

1. با ارتودنسی اینویزیلاین همه چیز آسونه

برخلاف ارتودنسی کودکان که خود کودک، والدین و متخصص ارتودنسی کلی به زحمت و دردسر می افتند تا درمان تمام شوند، در ارتودنسی نامرئی با Invisalign دردسرها خیلی خیلی کم هستد طوری که همه چیز برای شما آسان پیش میرود. تنها کافی است که به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و از او بخواهید دندان های شما را به صورت رایگان ارزیابی کند و یک برنامه برای درمان ارتودنسی با اینویزیلاین برای شما در نظر بگیرد. درمان شما خیلی راحت تر شروع میشود و تنها کافیست هر دو هفته یکبار (حالا کمی اینور و آنور) برای ارزیابی به مطب متخصص خود مراجعه کنید و بعد از آن منتظر بمانید تا اینویزیلاین ها یک لبخند عالی را به شما تحویل دهند.

2. کسی نمیتونه دستگاه ارتودنسی شما رو ببینیه! اگر هم دید میذاره پای باکلاس بودنت!

دستگاه های این-ویزیلاین برخلاف بریس های فلزی که از 10 متری هم قابل مشاهده هستند چندان در چشم نیستند. مگر اینکه شخصی خیلی به شما نزدیک شود تا بتواند آن ها را ببیند. بنابراین اگر دوست ندارید کسی بفهمد شما تحت درمان ارتودنسی هستید اصلا نگران نباشید زیرا کسی دستگاه شما را نمی بیند. تازه به قول یکی از دوستان دانشجو که طی پروسه درمانی اینویزیلاین گذاشته بود، همه میگویند چه درمان باکلاسی!

3. با اینویزیلاین نهایتا تا 4 ترم مشکل دندونات حل میشه

یکی دیگر از مزایای اینویزیلاین ها این است که بسته به مشکلی که با دندانهایتان دارید ممکن است کمتر از آنچه که فکرش را میکنید طرح لبخندتان اصلاح شود. این دستگاه ها برای مقابله با مشکلات ارتودنسی از خفیف تا شدید ساخته شده اند و در در سه مدل زیر ساخته میشوند: Invisalign Full :از این مدل برای درمان برخی از مشکلات شدید ارتودنسی استفاده میشود و طول درمان حدود 9 تا 20 ماه است ؛ یعنی اگر از اول دانشگاه دوره درمان با اینویزیلاین را شروع کنید کمتر از 4 ترم مشکل شما حل میشود. Invisalign Lite: از این مدل هم برای حل مشکلات خفیف تا متوسط ​​ارتودنسی استفاده میشود و مدت زمان کل درمان نیز بین 4 تا 8 ماه است. یعنی کمتر از دو ترم صاحب یک طرح لبخند عالی میشوید. Invisalign Express: اگر مشکل دندان های شما خفیف باشد از مدل اکسپرس برای شما استفاده میشود که طول درمان شما فقط یک ترم است.

4. با یک طرح لبخند عالی و پرفکت فارغ التحصیل میشی!

بودن در دانشگاه از هر لحاظ یکی از بهترین دوره های زندگی همه ما انسان ها است. شما وقت زیادی دارید که هم به درس و تحصیل خود برسید و هم کارهای دیگری مثل حضور در انجمن های دانشجویی، مسابقات ورزشی، شرکت در کلاس های راهنمایی و رانندگی و …. را انجام دهید. اگر میخواهید در بهترین حالت ممکن فارغ التحصیل شوید، در کنار سایر برنامه های خود، بیایید بین این همه تفریح یک جای خالی هم برای درمان ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین اختصاص بدهید.

اگر چنین کاری نکنید احتمالا بعد از فارغ التحصیلی وقت کافی برای اصلاح ناهماهنگی فک و دندان های خود ندارید. زیرا یا باید سر کار بروید و یا احتمالا سربازی و بعد کار. بعدها که سر کار رفتید به زور شاید بتوانید یک روز مرخصی بگیرد و دیگر نمیتوانید به راحتی در تمام جلسات درمانی ارتودنسی خود حاظر شوید.

مزایای استفاده از اینویزیلاین

این ارتودنسی مزایای بسیاری دارد. ارتودنسی نامرئی می تواند به اصلاح تعدادی از مشکلات کوچک ارتودنسی کمک کند.

از جمله :

  • دندان های روی هم افتاده
  • دندان های با فاصله کم
  • کراس بایت خفیف
  • اور بایت خفیف
  • آندر بایت خفیف

آیا همه نیاز به ارتودنسی دارند؟

به دلیل وجود درمان های زیاد و نیز تنوع وضعیت های مختلف دهانی و دندانی، برای اینکه متوجه شوید نیاز به انجام دادن ارتودنسی دارید یا نه باید به دندانپزشک مراجعه کنید. چون امکان درمان های جایگزینی برای ارتودنسی وجود دارد. با معاینه دندانپزشک، او متوجه نیاز یا بی نیازی به ارتودنسی می شود. در بعضی مواقع می توان در سنین بعد از رشد در صورت نامرتبی های کم از درمان های لامینیت که پوشش های استتار کننده نامرتبی های دندانی است و روی سطح جلویی دندان های قدامی چسبانده می شوند، استفاده کرد.

از چه زمانی متوجه نیاز به ارتودنسی می شویم؟

ارتودنسی محدود به سن خاصی نیست، می توان از اواخر 3 سالگی تا وقتی که دندان ها وجود دارند از این درمان استفاده کرد. گاهی اوقات در سنینی که کودکان دندان شیری دارند برای اینکه عادت مکیدن انگشت یا پستانک از سر کودک باز شود، از دستگاه های ساده ارتودنسی استفاده می شود. معمولا اغلب مشکلات ارتودنسی در 7سالگی زمانی که بیشتر دندان های دائمی جلویی درآمده اند خود را نشان می دهند. البته امکان تشخیص برخی از مشکلات در سنین پایین تر نیز وجود دارد. از وقتی که دندان های دائمی رویش پیدا می کند تا حدود 12 تا 15 سالگی می توان تغییرات استخوانی و عضلانی مثل بزرگ کردن فک بیماران را انجام داد. به طور کلی بهترین سن درمان ارتودنسی با دستگاه ثابت حدود 12 سالگی است. پس از 12 سالگی با افزایش سن بیمار درمان هم تغییر می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید!
تیتر امروز   
منتخب روز