چرا باید با همسر خود مشورت کنیم؟

  شنبه، 09 مهر 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
چرا باید با همسر خود مشورت کنیم؟
مشورت در زندگی زناشویی یکی از مهمترین موارد برای استحکام و ایجاد اعتماد بین زوجین است. مشورت با همسر سبب ایجاد عشق و محبت و نزدیکی بیشتر بین زوجین می شود. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

مشورت با همسر مخصوصا در انجام کارهای مهم و حیاتی بسیار مهم است. فرض کنید وظیفه مهمی به شما سپرده می شود. شما مسئولید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اما پس از مدتی مشکلات بر سر راهتان به وجود می آید و باید برای مقابله با این چالش بهترین تصمیم را بگیرید. خود را در این شرایط بگذارید. عکس العملتان چیست؟ در این شرایط چه می کنید؟ قطعا همه ما اولین کاری که می کنیم این است که موضوع را با کسی که به او اعتماد داریم مطرح می کنیم. کسی که محرم رازتان باشد.اگر ازدواج کرده اید کاملا درک می کنید که مشورت با همسر چه نتایجی در زندگی تان خواهد داشت. با استفاده از نظرات دیگران می توانید نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کنید. شاید در فکر همسرتان نظری باشد که اصلا تا حال فکر نکرده اید. پس عقل و منطق ایجاب می کند که برای صمیمیت و وحدت و حفظ زندگی با همسر خود مشورت کنید.

فوائد مشورت نمودن با همسر

مشورت کردن در خانواده و بین زوجین دارای فوائد بسیاری است که به معرفی آن می پردازیم:

  • مشورت کردن با همسر باعث شخصیت دادن به طرف مقابل خواهد شد.
  • مشورت نمودن باعث استفاده از توان عقلی طرف مقابل می شود.
  • مشورت باعث احترام و محبت عملی به همسر خواهد شد.
  • مشورت نمودن باعث می شود تا نقاط ضعف و قوت خود را از نگاه طرف مقابل دید.
  • مشورت باعث جلوگیری از خود خواهی و خود رایی می شود.
  • مشورت زوجین با یکدیگر نشان دهنده عشق و محبت بین آنها است و آن را ثابت می کند.
  • با مشورت کردن ضرر و آسیب کمتر خواهد شد.
  • مشورت زوجین با یکدیگر باعث ایجاد تفاهم و همدلی بیشتر بین آن ها خواهد شد.
  • مشورت باعث گرفتن تصمیم درست و منطقی تر خواهد شد.
  • در نهایت مشورت ایجاد اعتماد بین زوجین خواهد کرد.
    زن و مرد

مشورت نکردن با همسر چه ضرر هایی دارد؟

مشورت نکردن با همسر و خود رای بودن یکی از دو طرف برای تمام خانواده مشکل ساز می شود. هر تصمیمی که در خانواده گرفته می شود اگر درست و منطقی باشد به نفع همه افراد خانواده است و اگر اشتباه باشد کل خانواده درگیر آن می شوند و تر و خشک با هم می سوزند. به همین دلیل یکی از مهم ترین توجه کردن به همسر می تواند همین مشورت کردن باشد. علاوه بر آن مشورت نکردن با همسر باعث می شود که طرف مقابل احساس کند که همسرش اهمیتی برای او قائل نیست.

راه های ترغیب همسر برای مشورت کردن

  • خودتان در همه کارها با او مشورت کنید و بگویید که نظر او چقدر برای شما مهم است.
  • اعتماد همسرتان را جلب کنید.
  • به همسرتان بگویید مثلا اگر من جای تو بودم این کار را می کردم. این کار منطقی تر است.
  • اعتماد خانواده همسرتان را جلب کنید و رابطه خود را با آن ها محکم کنید.
  • گاهی خودتان نظر دهید. ولی بسیار محترمانه به او بگویید این کار بهتر است.

سخن آخر

مشورت کردن منافعی دارد از جمله اینکه وقتی فردی با شخصی مشورت می کند به طور قطع و یقین از افکار و نظریات او الهام می گیرد. به نقاط ضعف و ناتوانی افکار خود پی می برد. دیگر اینکه فرد مشورت کننده به طور غیر مستقیم شخصیت فرد متقابل را مورد تأیید قرار می دهد و عملاً به او می فهماند که تو مورد اعتماد و اطمینان من هستی بنابراین خیلی اهمیت داد که در زندگی مشترک با همسر خود مشورت کنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (636 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان