دلایل تیرگی ناگهانی پوست چیست؟

  شنبه، 18 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دلایل تیرگی ناگهانی پوست چیست؟
لیموترش یک راهکار ارزان و ساده برای روشن کردن پوست است. خاصیت اسیدی لیموترش مانند یک عامل سفید کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند. لیموترش سرشار از ویتامین C بوده و کمک می‌کند تا سلول‌های مرده‌ی پوست زدوده شده و رنگ پوست روشن و شفاف شود و برای رشد سلول‌های جدید پوست نیز مفید است.

رنگ صورت نشان دهنده ی عملکرد معده و کبد است یعنی کسانی که معده و کبد سالمی دارند، رنگ صورت آنها شفاف و شاداب می باشد و برعکس کسانی که پوست کدر و تیره( سربی و بی روح) دارند از معده و کبد ضعیفی برخوردار می باشند.امروزه بسیاری از افراد جامعه کبد آنها مناسبی ندارند، در نتیجه دچار یبوست می شوند و سموم موجود در بدن آنها خارج نمی شوند و در سطح پوست تجمع می کنند، به علاوه تغییر رنگ پوست نسبت به حالت عادی نشان دهنده ی نبودن سلامت درونی و سلولی می باشد.افراد برای رفع تیرگی پوست و سیاهی دور چشمان ابتدا باید الگوی غذایی خود را اصلاح کنند، برای نمونه مصرف فست فود، آب سرد به میزان زیاد، گوشت مرغ صنعتی، گوشت گاو و روغن های صنعتی پرهیز کنند. برای درمان اختلالات پوستی و تغییرات رنگدانه ای در پوست باید کبد تقویت شود که انار تاثیر بسیار زیادی برای بهبود عملکرد کبد دارد و نیز مصرف انار موجب خارج شدن مواد زائد در بدن و روشن شدن چهره و افزایش شادابی پوست می شود.

انواع تیرگی پوست

انواع متفاوت تیرگی پوست عبارتند از:

نوعی از تیرگی به شکل قهوه ای تیره یا سیاه که بر روی سطح پوست ظاهر می شود.

نور خورشید :

این نوع تیرگی بدلیل نور خورشید، افزایش سن یا مشکلات کبدی بدست میاد و این لک ها و تیرگی پوست در اثر قرارگیری در معرض نور خورشید پدید میاد.

حاملگی:

این نوع تیرگی پوست به دلیل حاملگی و تغییرات هورمونی در زمان حاملگی پیش میاد و نیمی از صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است سبب تیرگی پوست شود و شامل موارد زیر است:برخی از آن به دلایل ارثی است و از زمان تولد همراه نوزاد است و با بزرگ شدن فرد تیرگی نیز بیشتر می شود.

اختلالات پوستی:

اختلالات پوستی سبب تیرگی و ضخیم شدن پوست میشود و جذب ناکافی ویتامین های ضروری مثل A, E, C, B اثر مشابه دارند و نیز پوست را زشت نشان می دهد.

اختلالات کبد:

اختلالات کبدی و عدم عملکرد صحیح ان سبب بروز تیرگی پوست می شود.

تغییرات هورمونی:

تغییرات هورمونی در زمان بارداری به تیرگی پوست در زنان منجر میشه و نیز تولید بیش از اندازه ملانین که آن را بدتر می کند.

پیشگیری از تیره شدن پوست:

روش های متعددی برای جلوگیری از تیرگی پوست وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • قبل از بیرون رفتن حتما ازضد آفتاب استفاده کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید و بدن خود را مرطوب نگه دارید.
  • از مصرف غذاهای چرب و تند خودداری کنید.
  • میوه ها و سبزیجاتی را مصرف کنید که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A, B, C, E است.

لیموترش

لیموترش یک راهکار ارزان و ساده برای روشن کردن پوست است. خاصیت اسیدی لیموترش مانند یک عامل سفید کننده ی طبیعی عمل می کند. لیموترش سرشار از ویتامین C بوده و کمک می کند تا سلول های مرده ی پوست زدوده شده و رنگ پوست روشن و شفاف شود و برای رشد سلول های جدید پوست نیز مفید است.

یک عدد لیموترش را از وسط به دو نیم کرده و کمی شکر روی آن بپاشید. با آن پوست را ماساژ دهید تا سلول های مرده و آلودگی ها برطرف شوند. سپس ۱۰ دقیقه صبر کرده و بعد آبکشی کنید. هفته ای یک بار این کار را انجام دهید. همچنین می توانید مقداری آب لیموی تازه را با همان مقدار عسل ترکیب کرده و آن را به دست ها و پاهای خود بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را روزی دو بار می توانید انجام دهید. یادتان باشد بعد از استفاده از لیموترش، مرطوب کننده بزنید تا پوست تان خشک نشود، دست کم یک تا دو ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

ماست

اسید لاکتیک موجود در ماست، یک عامل سفید کننده ی موثر است که به روشن شدن پوست تیره کمک می کند. اسید لاکتیک می تواند پوست را لایه برداری کرده و رطوبت رسانی کند. ضمنا، پروتئین و ویتامین های موجود در ماست، پوست تان را نرم و درخشان نگه می دارد. کمی ماست ساده را روی نواحی تیره ی پوست چند دقیقه ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این کار را ۱ تا ۲ بار در روز انجام دهید.همچنین می توانید کمی ماست را با مقدار مساوی عصاره ی رُز ترکیب کرده و سپس یک قاشق چایخوری گلیسرین گیاهی به آن اضافه کنید. دست ها و پاهای را با این ترکیب خوب ماساژ بدهید تا جذب بشود، اجازه دهید در طول شب بماند و صبح، با آب سرد آبکشی کنید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

خیار

خیار می تواند دست و پای تیره ی شما را در عرض یک مدت روشن کند. ویتامین A موجود در خیار با کنترل تولید ملانین پوست، رنگ آن را روشن خواهد کرد.این میوه ی آبدار پوست تان را مرطوب نگه می دارد. برش های یک خیار تازه را ۵ دقیقه به نواحی تیره ی پوست بمالید، ۱۵ دقیقه صبر کنید تا پوست، آب خیار را جذب کند و سپس با آب بشویید. این کار را روزی ۲ تا ۳ بار می توانید انجام دهید. همچنین می توانید مقداری آب خیار با مقدار مساوی آبلیمو ترکیب کرده و با آن، دست ها و پاهای خود را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب سرد، آبکشی کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (464 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (333 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (59 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (7 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند