دندانپزشک خوب کیست؟

  پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دندانپزشک خوب کیست؟
شرط یک دندانپزشک خوب بودن این است که بتواند به خوبی با دست‌های خود کار کند. حفره دهان فضای نسبتاً کوچکی است و دندانپزشک باید دستانی استوار و هماهنگی بالا داشته باشد تا درمان را به خوبی پیش ببرد. داشتن مهارت‌های حرکتی ظریف و توانایی انجام عمل‌های دقیق با تجهیزات دندانپزشکی در این فضای کوچک درمان را راحت‌تر می‌کند.

یکی از رشته های پزشکی که در رابطه با سلامت دهان و دندان است دندانپزشکی است. حیطه تخصص دندانپزشک در بررسی علائم، پیگیری و درمان بیماری های دهان، دندان و لثه است. متخصصانی که در این حوزه فعالیت می کنند با کمک تخصص و تجربه خود بیماری ها و مشکلات دهان و دندان را شناسایی می کنند. یک دندانپزشک خوب بعد از تشخیص و شناسایی مشکل مربوط به دهان و دندان با کمک تکنیک ها و ابزارهای مخصوص دندانپزشکی درمان را آغاز می کند.

چابکی و مهارت بالای کار با دست

شرط یک دندانپزشک خوب بودن این است که بتواند به خوبی با دست های خود کار کند. حفره دهان فضای نسبتاً کوچکی است و دندانپزشک باید دستانی استوار و هماهنگی بالا داشته باشد تا درمان را به خوبی پیش ببرد. داشتن مهارت های حرکتی ظریف و توانایی انجام عمل های دقیق با تجهیزات دندانپزشکی در این فضای کوچک درمان را راحت تر می کند.

مهارتهای میان فردی قوی

یکی دیگر از خصوصیات دندانپزشک خوب این است که باید فردی مردم دار باشد. درصد زیادی از بیماران علاقه ای به رفتن به دندانپزشکی ندارند؛ بنابراین دندانپزشک خوب فردی است که دلسوز و مهربان باشد و به بیمار آرامش بدهد.

مهارتهای ارتباطی قوی

مهارت های ارتباطی قوی از مهم ترین توانایی های یک دندانپزشک خوب به شمار می رود. دندانپزشکان بیماران را در زمینه تشخیص، درمان و مراقبت های پیشگیرانه راهنمایی می کنند و آموزش می دهند. توانایی تشریح اطلاعات تخصصی به زبانی ساده و قابل فهم برای تمام بیماران یکی از ویژگی های مهم یک دندانپزشک خوب به شمار می آید.

شوق یادگیری و به روز بودن

دانش دندانپزشکی همواره در حال تغییر و پیشرفت است. تکنولوژی نوین درمان های جدیدی را عرضه می کند و دندانپزشکان موفق باید به روز باشند و از روش ها و تجهیزات جدید آگاهی داشته باشند.

دلسوزی و صداقت

دندانپزشک خوب صادق و دلسوز است. ناراحتی های دهان و دندان جوانب مختلفی از زندگی بیمار را تحت الشعاع قرار می دهد و دندانپزشک باید به مشکلات حاصل از این عارضه ها حساس باشد و واکنشی همدردانه نشان دهد. نگرش همدردانه به بیمار آرامش می دهد و بیمار راحت تر می تواند از دندانپزشک کمک بگیرد. به علاوه دندانپزشک باید صادق باشد. بعید است، دندانپزشک بتواند اعتماد بیمار را بدون صداقت جلب کند و بیمار بتواند با آرامش خود را در اختیار متخصص قرار دهد.

مهارت های حل مشکل

برخورداری از مهارت های حل مشکل خصوصیت مهمی برای دندانپزشک است. تمام مشکلات دندانی یک راه حل واضح و مشخص ندارد. بنابراین گاهی لازم است دندانپزشک خارج از چارچوب معمول تعریف شده فکر کند تا بتواند بهترین روش درمان را متناسب با شرایط بیمار توصیه کند.

توجه به سلامت بیمار

دندانپزشکان مجرب سعی می کنند تا با انجام اقدام های پیشگیرانه منظم و دوره ای سلامت بیماران را حفظ کنند.

بهره گیری از تجهیزات پیشرفته

دندانپزشک خوب از تکنولوژی پیشرفته بهره می گیرد تا بتواند تکنیک های جدید ارائه شده از سوی متخصصین مختلف را پیاده و مشکلات گوناگون را با موفقیت و به روشی موثر درمان کند. به بیان دیگر دندانپزشک خوب به حرفه خود عشق می ورزد و نهایت سعی خود را می کند تا بتواند ناراحتی بیماران را با ارائه خدمات پیشرفته تسکین دهد. البته دندانپزشکان موفق شتابزده و پیش از اثبات ایمنی و تاثیرگذاری فن آوری جدید و صرفاً برای تحت تاثیر قرار دادن بیماران خود به آن روی نمی آورند. دندانپزشک ماهر بهترین های حوزه دندانپزشکی را بررسی می کند تا با تجهیز کردن مطب خود، وضعیت و زندگی بیماران را بهبود دهد. این شیوه بهترین روش تبلیغ برای دندانپزشکان موفق است.

سوالات متداول دندانپزشک خوب کیست

خصوصیات اخلاقی یک دندانپزشک خوب چیست؟

دندانپزشکی که ارتباط برقرار کردن با او راحت باشد و با بیماران با محبت و راستی برخورد کند. منظم باشد و به جزئیات توجه کند. هنرمند و در عین حال مدیر باشد. به شغل خود علاقه مند باشد.

هر چند وقت یک بار باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

متخصص و دندانپزشک معالج شما می تواند زمان مراجعه و جلسه بعدی معاینه دندان های شما را تعیین کند. اگر بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت می کنید و مشکلات دندانی و لثه ای ندارید دندانپزشکان توصیه می کنند که حداقل سالانه یک الی دو بار به دندانپزشکی مراجعه کنید و وضعیت دندان های خود را چک کنید.

چطور یک دندانپزشک خوب انتخاب کنیم ؟

مهارت و تجربه دندانپزشک را در نظر بگیرید . سابقه علمی و پژوهشی دندانپزشک و خوش نام بودناو نیز می تواند معیار مناسبی برای انتخاب دنداپزشک خوب باشد .در زمان مراجعه به مطب یا کلینیک دندانپزشکی گفتگویی با مراجعین و دندانپزشک داشته باشیدتا مطمئن شوید که دندانپزشک نیازهای درمانی شما را به درستی مرتفع می سازد .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (231 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (135 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (58 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (54 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت