در هنگام استفاده از سشوار چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  سه شنبه، 08 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
در هنگام استفاده از سشوار چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
هر روز موهایش را سشوار می‌کشد و کلی به آنها رسیدگی می‌کند تا هر تار مو زیباتر و براق‌تر به نظر برسد، اما این موهای بیچاره زیر حرارت زیاد و باد داغ سشوار نه‌تنها زیباتر نخواهند شد که حتی ممکن است سلامت‌شان را هم از دست بدهند.

هر روز موهایش را سشوار می کشد و کلی به آنها رسیدگی می کند تا هر تار مو زیباتر و براق تر به نظر برسد، اما این موهای بیچاره زیر حرارت زیاد و باد داغ سشوار نه تنها زیباتر نخواهند شد که حتی ممکن است سلامت شان را هم از دست بدهند. علاوه بر این، خیلی وقت ها سشوار کشیدن باعث می شود زیبایی موها هم از بین برود؛ یعنی فرد به نتیجه دلخواهش نمی رسد و شرایط درست برعکس آن پیش می رود. البته شاید چند ساعتی پس از سشوار کشیدن موها صاف و براق تر از قبل شود، اما بی شک این زیبایی موقت است و ارزش ندارد سلامت و شادابی همیشگی موها را فدای آن کنیم.
خیلی هم برای خشک کردن موها پس از استحمام از سشوار استفاده می کنند. آنها هم ممکن است درجه سشوار را طوری تنظیم کنند که باد با بیشترین دما و در کمترین زمان، تمام موهای شان را خشک کند، غافل از این که سشوار در همان حال که موها را خشک می کند، می تواند صدمات زیادی هم در پی داشته باشد. به همین دلیل هم متخصصان پوست و مو می گویند استفاده مکرر و دائمی از سشوار یا اتوی مو می تواند موجب آسیب دیدن موها شود و از طرفی، کسانی که می خواهند از این لوازم استفاده کنند نیز حتما باید شیوه صحیح را در نظر داشته باشند تا احتمال بروز این آسیب ها به حداقل برسد.

در هنگام استفاده از سشوار بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  1. در هنگام سشوار کشیدن مو از شدت پایین حرارت استفاده کنید و در پایان نیز حتما از باد سرد سشوار برای خنک کردن موها کمک بگیرید. باد سرد سشوار، باعث تثبیت روغن ها و ژل های حالت دهنده، روی موهایتان می شود و به حفظ حالت موها کمک بسیاری می کند.
  2. تا جایی که امکان دارد برای خشک کردن موها از سشوار استفاده نکنید و فقط (گاهی) برای حالت دادن موها را سشوار بکشید.
  3. قبل از سشوار کشیدن حتما موهای خود را خشک کنید. همانطور که در مقاله ساختمان مو گفته شد لایه کوتیکول موها در حالت خیس به شدت آسیب پذیر است. این لایه در صورت آسیب ممکن است عوارضی چون الکتریسیته ساکن، موخره و کدر شدن موها را به دنبال داشته باشد.
  4. هنگام سشوار کشیدن اجازه ندهید موها کاملا خشک شوند، چون موها همیشه به مقداری رطوبت نیاز دارند.
  5. در هنگام حالت دادن به موها، سشوار را زیاد به موهای خود نزدیک نکنید. فاصله سشوار از موها باید 12 تا 30 سانتی متر باشد.
  6. هر دسته مو را بیشتر از چند ثانیه در معرض باد گرم سشوار قرار ندهید و مرتبا جای سشوار را تغییر دهید.
  7. برای حفظ سلامت مو ها حتما از ماسک مو استفاده کنید و موهای خود را تقویت کنید.
  8. برای حالت دهی و خشک کردن موها با سشوار از یک برس کمک بگیرید تا موها سریع تر خشک شده و حالت گیرند.
  9. برای جلوگیری از آسیب به ریشه مو، سشوار را با فاصله و زاویه 90 درجه نسبت به موها بگیرید.
  10. قبل و بعد از سشوار کشیدن از سرم های کریستال مخصوص استفاده کنید.
  11. برای اینکه آسیب کمتری به موها وارد شدن از سری مخصوص سشوار برای پخش حرارت و باد استفاده کنید.
  12. بعد از رنگ کردن موها از سشوار استفاده نکنید چرا که موها بعد از رنگ، مش یا دکلره شکننده تر و آسیب پذیرتر از موهای معمولی هستند. این موها به تقویت نیاز دارند و بهتر است برا تقویت موهای رنگ شده از ماسک های تغذیه کننده مو استفاده کنید.

انتخاب برس مناسب برای سشوار کشیدن

در هنگام سشوار کشیدن بهتر از از یک برس کمک بگیرید. برس های فلزی گرد با سایزهای متفاوت بهترین انتخاب برای حالت دادن به موها هستند. شما می توانید نسبت به اندازه و میزان حجم موهای خود سایز مناسب برس را انتخاب کنید. در موهای بلند نیز در مرحله نهایی و بعد از پایان سشوار می توانید از برس های پارویی استفاده کنید.

فوت و فن کوزه گری برای سشوار کشیدن صحیح

نکاتی را هنگام سشوار کشیدن باید در نظر داشته باشید که شامل:

  • زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید.
  • برای خشک کردن موها هیچ وقت از باد داغ سشوار استفاده نکنید و درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید .
  • بعد از رنگ کردن مو سشوار نکشید زیرا موی رنگ شده، شکننده تر و آسیب پذیرتر هستند.
  • اگر مرتب از سشوار استفاده می کنید، حتما از ماسک مو استفاده نمایید.
  • پشت سشوار و پروانه خنک کننده را به سمت مو نگیرید زیرا ممکن است مو ها وارد پروانه سشوار شود و سبب سوختن دستگاه و کنده شدن موها شود.
  • برای کم یا زیاد کردن شدت دستگاه بر اساس نیازتان سشواری را انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد .
  • استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) برای افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند توصیه می شود اما UV برای مو چندان مناسب نیست بلکه این افراد بهتر است به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، از سرم ها و اسپری های مخصوص ضد زبری مو استفاده نمایند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان