در مورد رژیم گوشت خواری چه می دانید؟

  شنبه، 18 دی 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
در مورد رژیم گوشت خواری چه می دانید؟
رژیم غذایی گوشت خواری | رژیم غذاییگوشت خواری کاملاً از گوشت و محصولات حیوانی تشکیل شده است. ادعا شده است که این رژیم به کاهش وزن، مشکلات خلقی و تنظیم قند خون کمک می کند. با این حال، این رژیم غذایی در طولانی مدت بسیار محدود و ناسالم است. در این مقاله رژیم غذایی گوشت خواری بررسی شده است.

رژیم کارنیور با فراگیر شدن ارتباطات بین جوامع مختلف رواج یافته است. این رژیم تاکید بر این موضوع دارد که فرد در وعده های اصلی باید گوشت مصرف کند. در طول این رژیم بسیاری از افراد فقط گوشت، نمک و آب مصرف می کنند.این روش برنامه غذایی سختی محسوب می شود. اما با اندکی تحمل، می تواند تاثیرات خود را ایجاد کند. بسیاری از مواد غذایی و خوراکی ها در طول این رژیم غذایی باید حذف شوند. این موضوع یعنی بدن باید با برخی از ویتامین ها برای مدتی خداحافظی کند.
رژیم گوشت شامل مواد غذایی است که می توان با آنها شنا کرد، راه رفت و حتی پرواز کرد. سبک غذا خوردنی است که شاید به دلیل مصرف محصولات گوشتی تکراری شود اما به تنهایی می تواند کاملا انگیزشی باشد. زیرا
1. کاهش وزن را به همراه دارد.
2. سیستم خود ایمنی بدن را تقویت می کند.
رژیم گوشت خواری مرحله ای است که بهتر است پس از رژیم کتوژنیک یا رژیم پائولو انجام شود.
1. رژیم پائولو یا رژیم غارنشینی بر مصرف میوه و سبزیجات کاملا تازه در کنار گوشت حاصل از حیوانات علفخوار و غذاهای دریایی وحشی تاکید دارد. از طرف دیگر باید مصرف قند، شکر، غلات اضافه و حبوبات و لبنیات را قطع کرد.
2. رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک با پروتئین متوسط، چربی زیاد و کربوهیدرات کم تنظیم می شود. در این رژیم به دلیل چربی بالای دریافتی، افراد زده شده و رو به پیروی از رژیم گوشت خواری می آورند.

نحوه پیروی از رژیم غذایی گوشت خوار

پیروی از رژیم غذایی گوشت خواری شامل حذف تمام غذاهای گیاهی از رژیم غذایی و صرفاً خوردن گوشت، ماهی، تخم مرغ و مقادیر کمی از لبنیات کم لاکتوز است. غذاهای مخصوص افراد گوشت خوار شامل گوشت گاو، مرغ، بره، بوقلمون، گوسفند، ماهی قزل آلا، ساردین، ماهی سفید و پنیر چدار است. خوردن کره و مغز استخوان نیز مجاز است.
طرفداران این رژیم غذایی برای تامین نیاز های انرژی روزانه شما به خوردن گوشت های چرب تاکید دارند. رژیم غذایی گوشت خواری نوشیدن آب و آب گوشت را تشویق می کند اما شما را از نوشیدن چای، قهوه و سایر نوشیدنی های ساخته شده از گیاهان منع می کند.

در این رژیم غذایی معمولا دستورالعمل خاصی در مورد کالری دریافتی، اندازه و یا تعداد وعده های غذایی وجود ندارد. اکثر هواداران آن پیشنهاد می کنند هر زمان که مایل هستید، بخورید.

آیا رژیم غذایی گوشت خواری در کاهش وزن موثر است؟

رژیم غذایی گوشتخواری ممکن است به کاهش وزن منجر شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات باعث کاهش وزن می شوند. زیرا بعد از مصرف پروتئین شما احساس سیر بودن می کنید و این امر منجر به کاهش کالری و وزن می شود. پروتئین هم چنین می تواند میزان متابولیک شما را افزایش دهد و به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. بنابراین، پیروی از رژیم غذایی گوشت خواری حداقل در کوتاه مدت باعث می شود احساس سیری بیشتری بکنید و کمتر کالری مصرف نمایید. هم چنین شواهد نشان داده اند که افزایش پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدرات ممکن است منجر به کاهش وزن پایدارتری نسبت به رژیم های غذایی با پروتئین کمتر وکربوهیدرات بیشتر باشد.

با این حال، برای کاهش وزن نیازی به حذف کردن کامل کربوهیدرات ها نیست. در عوض، کاهش کالری کلی مصرفی، که با مصرف بیشتر پروتئین همراه است، عامل اصلی کاهش وزن است. به علاوه، ماهیت محدود کننده این رژیم پیروی طولانی مدت از آن را دشوار می کند.

مواد غذایی ممنوع در رژیم گوشت خواری

در طول رژیم گوشتخواری، نباید هیچ یک از مواد غذایی و خوراکی های زیر استفاده شوند. در واقع باید جای موارد زیر از گوشت استفاده کرد:

  • انواع مختلف میوه و سبزیجات
  • انواع دانه ها
  • غلات و نان
  • تمام حبوبات
  • انواع آجیل
  • تنقلات

مواد غذایی مجاز در رژیم گوشتخواری

اما جایگزین مواد غذایی که باید حذف کرد، تنها فرد مجاز به مصرف منابع پروتئینی و گوشتی از جمله موارد زیر است:

  • انواع گوشت پرندگان از جمله گوشت مرغ، اردک و…
  • انواع گوشت قرمز از جمله گوشت گاو، گوسفند، بز و…
  • تخم مرغ، تخم غاز و…
  • گوشت ارگان ها مانند دل، جگر، قلوه و…
  • آب
  • نمک
  • فلفل
  • لبنیات از جمله شیر، پنیر، کشک و…
  • حشرات

مقدار مواد غذایی در رژیم گوشت خواری

تمام محصولات دامی که بدست می آیند، در طول این رژیم مجاز هستند.در طول این رژیم غذایی فرد باید روز خود را با مقدار زیادی پروتئین آغاز کند. مثلا یک تکه استیک بزرگ برای صبحانه ی این روند در نظر گرفته شده است.با این اوصاف انرژی و بسیاری از نیازهای بدن از طریق مواد غذایی پروتئینی حیوانی تامین می شود.در طول این رژیم غذایی باید 300 یا 400 گرم از مواد پروتئینی مورد استفاده قرار گیرد و تنها اجازه ای که در مورد مصرف مواد غذایی وجود دارد آب و نمک است. در طول رژیم کارنیور هر نوع کربوهیدرات حذف خواهد شد و جایگزین آن باید از گوشت و محصولات پروتئینی استفاده کرد.

چه کسانی و چرا از رژیم گوشتخواری استفاده می کنند؟

طرفداران رژیم گوشت خوار معتقدند که انسان ها با تکیه زیاد به محصولات حیوانی تکامل یافته اند و غذای اصلی انسان های اولیه گوشت بوده است، اما در شرایط بد مانند قحطی روی به میوه و سبزی ها آورده اند. این ها معتقدند سیستم گوارش ما مانند سیستم گوارش حیوانات گوشت خوار است طول روده کوچک، نه مانند حیوانات گیاهخوار (دستگاه گوارش طولانی و پیچیده برای هضم مواد غذایی گیاهی).اکثر افرادی که رژیم گوشتخواری را امتحان می کنند، ابتدا رژیم کتوژنیک را امتحان کرده اند، اما از نتایج ناراضی بودند و نتایج بهتر یا چشمگیرتری را می خواستند و این امر باعث می شود که رژیم گوشتخواری را انتخاب کنند.برخی افرادی ادعا می کنند مقدار کم کربوهیدرات در رژیم های کتوژنیک تحریک کننده اشتهای آن ها بوده و رسیدن به وزن ایدئال را سخت می کند، بنابراین رژیم گوشتخواری بدون هیچ کربوهیدراتی به کاهش وزن بیشتر کمک کرده است.سایر نتایجی که رژیم گیرندگان گوشتخوار بیان کرده اند شامل موارد زیر است:

  • بهبود مشکلات بینایی
  • بهبود خواب
  • خلق وخوی پایدار
  • رفع افسردگی
  • بهبود میگرن
  • بهبود سیستم خود ایمنی بدن

اما این ها فقط گزارش افراد رژیم گیرنده در صفحات اجتماعی و برخی وب سایت ها است و تحقیقات علمی دقیق برای اثبات یا رد چنین تأثیراتی وجود ندارد.بااین وجود روشن است که موفقیت برای همه افراد در رژیم غذایی گوشتخواری تضمین نمی شود. بعضی افراد از افزایش سریع و نگران کننده وزن، نفخ، مشکل هضم غذا، افزایش بوی بدن، افزایش آکنه، افزایش رسوب روی دندان ها و موارد دیگر را گزارش کرده اند.

عوارض رژیم گوشتخواری

به دلیل محدودیت زیاد و حذف اکثر گروه های مواد غذایی، نقاط ضعف متعددی در این رژیم غذایی وجود دارد. ازجمله موارد زیر:

  • کمبود برخی مواد مغذی که توسط منابع گیاهی تأمین می شود؛ مانند ویتامین ها، فیبر و آنتی اکسیدان ها.
  • با توجه به مصرف چربی و گوشت های چرب، این رژیم سرشار ازنظر چربی های اشباع و کلسترول است.
  • برخی گوشت های فراوری شده حاوی مقادیر زیاد سدیم هستند، مصرف بیش ازحد چنین فراورده های گوشتی موجب افزایش میزان سدیم خون و به دنبال آن افزایش خطر فشارخون بالا و بیماری های کلیوی می گردد.
  • تغییر منفی در میکروبیوم روده و برهم ریختن تعادل باکتریایی روده
  • خستگی غیرمعمول پس از شش ماه پیروی از این رژیم
  • خطرساز برای برخی بیماران کلیوی که باید میزان پروتئین مصرفی خود را محدود کنند
  • خطرساز برای کودکان و زنان باردار

بسیاری از کارشناسان و پزشکانی که درزمینهٔ رژیم های کم کربوهیدرات متخصص هستند، معتقدند چون مطالعه و تحقیقات طولانی مدت در مورد رژیم گوشتخواری وجود ندارد، نظری برای پیروی کردن یا رد کردن این رژیم ندهند و پیروی از این رژیم در طولانی مدت به خصوص بیش از یک سال را توصیه نمی کنند.بسیاری از کارشناسان تغذیه که رژیم کم کربوهیدرات را تجویز نمی کنند، رژیم گوشتخواری را یک رژیم افراطی می دانند و به هیچ وجه آن را توصیه نمی کنند.

سریعترین راه برای رسیدن به هدفتان چیست؟

پژوهش ها نشان دادند برنامه غذایی با گوشت و سبزیجات برای سلامت مفید هستند. پترسون اعتراف کرده است که هیچ تحقیق پزشکی او روش ابداعی او انجام نشده است. بنابراین اگر جمله برای کسانی که می خواهند ببینید این روش درست است یا خیر کافیست. برای مثال بسیاری از افراد می بینند یک برنامه غذایی برای دوستشان جواب می دهد و خود نیز دقیقا همان برنامه را در پیش می گیرند، اما هیچ وزنی را کم نمی کنند.

همچنین تنها این برنامه غذایی پترسون را درمان نکرده است بلکه برای درمان چنین مشکلاتی به چیزی بیشتر از گوشت و نمک و آب نیاز است! به علاوه انجام چنین روش غذایی در آخر برای قلبتان خوب نیست. البته به قطعات گوشت قرمزی که می خورید بستگی دارد. افرادی دارای رژیم گوشت خواری بیشتر از قسمت های پرچرب گوشت استفاده می کنند. دریافت پروتئین تنها با استفاده از گوشت ( مخصوصا گوشت گاو ) برابر با افزایش ۶۰ درصدی خطر بیماری های قلبی است که کاملا با مصرف گوشت ماهی، گوشت مرغ بدون پوست، غلات، میوه ها، سبزیجات، حبوبات و پروتئین تخم مرغ در تضاد است چون آنها خطر بیماری های قلبی را پایین می آورند. با این حال نمی خواهیم بگوییم گوشت گاو بد است.

اگر از یک غذا زیاد استفاده شود مطئمنا برنامه از حالت تعادل خارج می شود. یادتان باشد مقدار زیاد از یک چیز خوب نیز مضر و خطرناک باشد. با توجه به شرایط بدنی خود و با کمک پزشک برنامه غذایی را انجام دهید که شما را از هیچ گروه غذایی محروم نکند. به این شکل مطمئن می شوید تمام مواد مغذی مورد نیاز برای بدن را دریافت می کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (490 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان