در مورد رژیم آب درمانی چه می دانید؟

  سه شنبه، 07 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
در مورد رژیم آب درمانی چه می دانید؟
رژیم‌گرفتن و داشتن اندامی زیبا بسیار خوب و خوشایند است؛ اما توجه به حفظ سلامت اهمیت بیشتری دارد. باید بدانید که دو گونه رژیم وجود دارد: رژیم غذایی سالم و رژیم ناسالم. اگر رژیمی که برمی‌گزینید، رژیمی درست و هماهنگ با اصول سلامتی باشد، سبک زندگی‌تان را بهبود می‌بخشد.

امروزه به دلیل آمار بالای چاقی، گرفتن رژیم و داشتن اندام زیبا بسیار مهم شده و به همین دلیل تنوع رژیم ها نیز به شدت بالا رفته است. رژیم هایی تک بعدی مانند رژیم سیب زمینی، رژیم ماست و صد البته رژیم آب یا آب درمانی لاغری این روزها خواهان زیادی دارند. انتخاب رژیم غذایی خوب کمک می کند تا سبک زندگی تان را بهبود دهید، فعال تر بمانید و غذاهای سالم دریافت کنید. بسیاری از روش های کاهش وزن از جمله لاغری با آب به کاهش وزن سریع کمک می کنند؛ اما در این رژیم ها بدن با کمبود مواد مغذی مواجه می شود و پس از پایان رژیم، وزن دوباره افزایش می یابد. در این مقاله سعی داریم به بررسی رژیم آب، عوارض و مزایای آن پردازیم. شکی نیست که نوشیدن آب به افزایش متابولیسم بدن و احساس سیری کمک می کند. جایگزین کردن آب به جای نوشیدنی های پرکالری و مصرف آن قبل از هر وعده غذایی، به کم شدن اشتها منجر می شود. از طرف دیگر مصرف آب سرد بسیار موثر است و موجب افزایش متابولیسم بدن می شود؛ چراکه بدن باید این آب را گرم کند، بنابراین کالری می سوزاند و سوخت و ساز بدن افزایش می یابد.
رژیم آب یا آب درمانی لاغری درمانی، یکی از رژیم های معروف است که انواع مختلفی دارد. در این رژیم به جز آب چیز دیگری مصرف نمی کنید. البته در برخی از انواع این رژیم توصیه می شود به مدت چند روز آب بنوشید و با شروع کاهش وزن، مصرف میوه و سبزیجات را شروع کنید. برخی دیگر از انواع آن، خوردن سیب به همراه آب را مجاز می دانند. در واقع می توان گفت رژیم آب نوعی روزه گرفتن است. اگر بدن سالمی دارید چند روز روزه گرفتن مشکلی به وجود نمی آورد و تاثیر مثبت دارد. اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی نیست. در این رژیم، دائم گرسنه هستید و به احتمال زیاد بعد از چند روز به همان الگوی قبلی غذا خوردن خود برمی گردید و وزنی را که کم کرده اید دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه می کنید.

آب یکی از بهترین گزینه ها برای روند کاهش وزن این نوشیدنی سالم آسیبی را به همراه ندارد و در طول رژیم های کاهش وزن و حتی رژیم های افزایش وزن تاثیر به سزایی دارد. اما آیا به تنهایی می تواند روندی برای کاهش وزن و تضمین سلامتی باشد؟ خواص مصرف آب غیر قابل چشم پوشی است:وقتی آب به عنوان تنها ماده غذایی برای سه روز یا حتی مواردی چهل روز باشد، آسیب های جدی را ایجاد می کند که زمان زیادی لازم دارد تا بتوان آن اثرات بد را از بدن رفع کرد. عوارض زیر را در نظر بگیرید:

  • وقتی مواد مغذی و ویتامینی به بدن نرسد، کاهش وزن ایجاد می شود؛ این نتیجه مطلوب به قیمت سوخت عضلات حاصل می شود و چربی سوزی برای بدن اتفاق نیفتاده است.
  • سرگیجه، سردر و حتی بی هوشی از عوارضی است که در این رژیم بروز داده می شود.
  • افت فشار خون در این رژیم عوارض جدی را بروز خواهد داد.
  • این رژیم برای مبتلایان به بیماری های قلبی، قند خون و دیابت، اختلالات هورمونی و بسیاری از موارد دیگر هیچ نتیجه موثری ندارد و حتی می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد.
  • این رژیم ها فقط بازه زمانی خاصی را در نظر دارند و برای طولانی مدت، اصولی درست برای سلامتی را در نظر نمی گیرند.

مصرف آب در طول انواع رژیم نکته بسیار مهمی است که فواید بسیاری به به همراه دارد. اما وقتی به تنها ماده غذایی مصرفی برای بدن تبدیل شود، آسیب های جدی را ایجاد خواهد کرد.

رژیم آب درمانی

مهم ترین مزایای نوشیدن آب در رژیم آب درمانی

فواید نوشیدن آب یک لیست بلند بالا است که بارها آن را شنیده ایم. اما هنگامی که صحبت از روزه آب به میان می آید، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. در این فرایند تنها ماده مصرفی شما آب است. بنابراین بدن ناچار است تقسیم بندی مناسبی برای سوخت و ساز، کالری و انرژی مورد نیاز داشته باشد. با وجود اینکه رژیم آب کمی سخت به نظر می رسد، اما فوایدی هم دارد.

سم زدایی در بدن با رعایت رژیم غذایی

نوشیدن دوره ای آب (مثلا یک دوره پنج روزه) باعث تصفیه کبد می شود. در این فرایند تصفیه، سموم اضافی جمع شده در صفرا بر اثر مصرف غذاهای چرب، از بین می رود. بهترین راه دفع سموم در این روش نوشیدن آب ولرم ناشتا است.

بازسازی سلول های بدن از فواید رژیم آب

سلول های بدن به دلایل مختلف، بعد از مدتی پیر و فرسوده می شوند. مصرف غذاهای چرب و با کلسترول بالا اصلی ترین دلیل فرایند فرسودگی است. رژیم آب درمانی می تواند با ایجاد یک چرخه بهینه سازی، قسمت های فرسوده سلول ها را ترمیم کند.

بازگشت سلامتی بدون مصرف قرص کاهش فشار خون

اگر مشکل فشار خون دارید، پیشنهاد می کنیم که دوره رژیم آب درمانی را طولانی تر در نظر بگیرید. تحقیقات انجام شده نشان می دهد مشکلات ناشی از فشار خون بالا، پس از یک دوره رژیم آب درمانی به شدت کاهش پیدا کرده است.

این فرایند تنها در صورتی اتفاق می افتد که دوره زمانی بلندتری را برای رژیم خود انتخاب کنید و اجازه ندهید که دورهمی ها و جمع های دوستانه یا کاری در رژیم شما اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل حتی هنگام حضور در مراسم های رسمی و شلوغ، بطری آب لاکچری کوچک را از روی میز بردارید و آب مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

رژیم آب درمانی با آب سرد چطور است؟

در این نوع رژیم آب درمانی، هیچ گونه محدودیتی برای مصرف مواد غذایی وجود ندارد. تنها نکته ای که باید رعایت کنید، نوشیدن آب سرد است تا بدن به خاطر ایجاد تعادل میان دمای عادی بدن و دمای آب سرد، میزان کالری بیشتری بسوزاند. هرقدر هم که آب سردتری بنوشید، میزان کالری سوزی افزایش می یابد. علاوه بر نوشیدن آب سرد، مصرف زیاد آب باعث می شود که مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و کمتر سراغ غذاخوردن بروید. همچنین آب باعث خروج سمومِ موجود در بدن ازطریق ادرار و تعرق می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (568 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
شهید رئیسی چرا گفت :«دفعه بعد خودم باید پشت فرمون بشینم»؟
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس