در مورد ژل شستشوی صورت چه می دانید؟

  جمعه، 09 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
در مورد ژل شستشوی صورت چه می دانید؟
بدون شک ژل های شستشو صورت یا فیس واش‌ها می توانند بهترین جایگزین برای صابون باشند. این پاک کننده ها بر خلاف صابون، از ساختاری بسیار ملایم و سازگار با پوست برخوردار هستند و می توانند در کنار پاکسازی پوست، رطوبت آن را نیز تامین و حفظ کنند

آب به تنهایی قادر به پاک کردن این همه آلودگی نیست و به مکملی دیگری نیاز است. هنگامی که صورت خود را با استفاده از پاک کننده های مناسب شست و شو می دهید، صورتتان را از آلودگی ها و لوازم آرایش پاک کرده و به آن اجازه می دهید تا تنفس کرده و استراحت کند. اگر درحالی که این آلودگی ها روی صورت تان است به رخت خواب بروید پوست نمی تواند نفس بکشد و صبح صورت تان کسل و خسته است.این کار در بلند مدت باعث مشکلات پوستی مثل آکنه، لک و همچنین پیری زودرس پوستتان می شود. همچنین با افزایش سن اهمیت پاکسازی پوست دوچندان می شود، چرا که سطح کلاژن پوست شروع به کاهش یافتن کرده و منافذ بازتر می شوند.استفاده از پاک کننده صورت شما را از استفاده از خیلی از محصولات ضد پیری بی نیاز می کند. قبل از اینکه به فکر استفاده از سرم ضد پیری باشید یا هر محصول مشابهی باشید توصیه می شود که شب قبل خواب حتما از ژل های پاک کننده صورت استفاده کنید حتی اگر آرایشی نکرده اید.

توجه کنید که همیشه باید از محصولات صحیح، با کیفیت و مناسب برای پوست خود استفاده کنید. به عنوان یک اصل کلی و اساسی در نظر داشته باشید که بهتر است از ژل شستشوی صورت ملایم استفاده کنید. نوع ژل شستشوی برگزیده شده، می تواند برای تطابق داشتن با پوست شما متفاوت باشد. اما حتما نوع ملایم و ضد حساسیت و ضد تحریک آن را برگزینید. یک اشتباه رایج در بین افراد در مورد ژل شستشوی صورت وجود دارد و آن این است که هر چقدر ژل شستشو بیشتر کف کند، یعنی بهتر تمیز می کند. در حالیکه مقدار اثر ژل شستشوی صورت به محتوی پاک کنندگی آن وابسته است و نه میزان زیاد کف کردن. توصیه می شود که از یک ژل شستشوی ملایم و ترجیحا بدون بو استفاده کنید تا شما را دچار حساسیت خاصی نکند.

برای استفاده از ژل دمای آب را تنظیم کنید. اگر آب خیلی سرد یا خیلی داغ باشد ممکن است پوست را خشک کند و یا باعث شود پوست رنگ پریده به چشم بیاید. از ژل شستشوی صورت در فصل زمستان دست کم روزی دو بار و در فصل تابستان روزی سه بار استفاده کنید. پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. توصیه می شود بلافاصله پس از شستن صورت زیر نور خورشید قرار نگیرید، بگذارید کمی از شستشوی صورت بگذرد و بعد از ضد آفتاب استفاده کنید.

مزایای استفاده از ژل شستشوی صورت

بدون شک ژل های شستشو صورت یا فیس واش ها می توانند بهترین جایگزین برای صابون باشند. این پاک کننده ها بر خلاف صابون، از ساختاری بسیار ملایم و سازگار با پوست برخوردار هستند و می توانند در کنار پاکسازی پوست، رطوبت آن را نیز تامین و حفظ کنند

استفاده از این محصولات نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی کند بلکه با ترکیبات بسیار ارزشمندی که در فرمول ساخت آنها به کار رفته است موجب نرمی، لطافت و حفظ رطوبت آن میشوند. پاک کننده ها بر اساس کاربرد هایی که دارند به محصولات متنوعی تقسیم بندی شده اند که شما می توانید بر اساس نوع پوست و کاربرد آن، محصوص مورد نظر خود را انتخاب کنید

ژل های شست و شو گزینه ی بسیار خوبی برای پاکسازی پوست های چرب و دارای آکنه است. این افراد با استفاده از ژل های شستشو، علاوه بر رفع آلودگی ها و چربی های اضافی از روی پوست، می توانند از خواص کمک درمانی این محصولات نیز جهت بهبود جوش های خود بهره مند شوند زیرا ژل ها با غلظتی که دارند با سطح پوست تماس داشته و فرصت بیشتری دارند تا مواد مفید و ضدجوش خود را به درون پوست نفوذ دهند.

اگر شما یک پاک کننده خیلی قوی برای صورت خود انتخاب کنید، می تواند پوست صورتتان را خشک، تحریک یا حساس کند. نکته اولی که باید رعایت کنید، انتخاب پاک کننده مناسب فصل است. ماه هایی از سال که آب و هوای معتدلی دارند و آلودگی هوا در آن زمان کمتر است، از پاک کننده های ملایم و سبک که ترکیبات ملایمی دارند استفاده کنید؛ در حالی که زمستان بهترین زمان برای استفاده از پاک کننده های با پایه روغنی هستند.

هنگام خرید ژل شست و شوی صورت شما باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید و پاک کننده مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. این نکته بسیار مهم است و نباید به آن بی توجه بود. تمام پاک کننده های صورت دارای اطلاعاتی روی بسته بندی هستند که مشخص می کند برای چه پوستی مناسب هستند. به همین دلیل توصیه می شود که حتما برچسب روی محصولات را بخوانید.

نحوه ی استفاده از ژل شست و شو

ابتدا صورت خود را با آب خیس کنید، سپس مقدار کمی از ژل شست و شو را کف دست ریخته، به پوست صورت بمالید و ماساژ دهید. پس از چند دقیقه شست و شو دهید. سعی کنید از محصولی استفاده کنید که مناسب پوست شما باشد تا آسیبی به پوست شما نرساند.بهتر است بعد از شست و شوی صورت با ژل شست و شو با استفاده از یک مرطوب کننده و یا آبرسان از خشک شدن پوست تان پیشگیری کنید.

ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های چرب

کاهش ترشح چربی و پیشگیری از ایجاد جوش با بهره گیری از خواص ضد باکتری روغن درخت چای

  • پیشگیری از ایجاد جوش
  • کاهش ترشح چربی پوست
  • دارای روغن درخت چای با خواص ضد باکتری و ضد قارچی
  • رفع جوش های سر سیاه و سر سفید
  • پاک نمودن عمیق پوست از تجمع چربی ها و سلول های مرده
  • فاقد مواد صابونی
  • دارای pH مناسب پوست
  • مناسب برای شستشوی روزانه پوست های چرب و آکنه ای

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (203 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (160 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (38 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (33 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (12 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس