درمان های خانگی برای عفونت دندان کشیده شده

  شنبه، 01 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
درمان های خانگی برای عفونت دندان کشیده شده
عفونت دندان که به آن دندان آبسه نیز میگویند، یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف دندانی که دچار عفونت و تورم شده است، به کار می رود. هنگامی که پوسیدگی دندان اتفاق می افتد، باکتری در دندان ها، لثه ها و مغز استخوان ایجاد بی نظمی می کند، که پالپ و آب را احاطه کرده و موجب تورم و ایجاد آبسه می شود.

عفونت دندان چیست؟

عفونت دندان که به آن دندان آبسه نیز میگویند، یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف دندانی که دچار عفونت و تورم شده است، به کار می رود. هنگامی که پوسیدگی دندان اتفاق می افتد، باکتری در دندان ها، لثه ها و مغز استخوان ایجاد بی نظمی می کند، که پالپ و آب را احاطه کرده و موجب تورم و ایجاد آبسه می شود.

تاثیر بهداشت دهان در عفونت دندان:

اگر دندان هایتان را به درستی تمیز نکنید. پلاک غذا روی دندان، یک محیط مطلوب برای رشد باکتری ها را تشکیل می دهد.

عفونت دندان به علت پوسیدگی دندان:

افرادی که دچار پوسیدگی دندان هستند، دچار عفونت دندان می شوند. هنگام پوسیدگی، باکتری ها در دندان ها، لثه ها و پالپ تجمع میکنند و موجب آبسه می شوند.

ترومای دندان دلیل عفونت دندان:

هنگامی که یک دندان می شکند، مینای دندان آسیب پذیر و شکننده می شود، باکتری ها می توانند در حفره های که باعث پوسیدگی دندان می شوند، دخالت کنند از این رو، عفونت می تواند به ریشه دندان گسترش یابد.

زنجبیل یک ادویه است که برای پخت غذا استفاده میشود . نه تنها بوی غذا را کاهش می دهد، بلکه بسیاری از مواد مضر بالقوه مواد غذایی را نیز کاهش می دهد. زنجبیل حاوی ارزش تغذیه ای و پزشکی است. زنجبیل ضد باکتری است، بنابراین می تواند عفونت، و زخم های کوچک را درمان کند. قرمزی و تورم که به طور مستقیم با وضعیت دندان درد مرتبط است را نیز کاهش میدهد.

درمان عفونت دندان با زنجبیل بسیار ساده است؛ شما فقط باید روش های زیر را انجام دهید:یک زنجبیل تازه بگیرید.پوست زنجبیل را نکنید فقط با آب آن را بشویید.زنجبیل را به تکه های کوچک تقسیم کنید.بر روی دندان آلوده بریزیدیا با آب زنجبیل دهان را بشویید .یا قبل از خواب به مدت ۵ دقیقه زنجبیل را بجوید.روند را از ۷ تا ۱۰ روز تکرار کنید.اگر نمیتوانید جویدن قطعات تازه زنجبیل را تحمل کنید، چای زنجبیلی تهیه و بنوشید.

درمان های خانگی برای عفونت دندان

با توجه به رشد روز افزون علم دندانپزشکی، درمان های کامل، جامع، و اثربخشی برای درمان عفونت های دندانی وجود دارد. اما علاوه بر آن، درمان های خانگی مانند زردچوبه برای عفونت دندان، آویشن برای عفونت دندان، درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین، قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان و توجه به خواص نشاسته برای عفونت دندان نیز می تواند به درمان عفونت های دندان و تسکین سردرد ناشی از عفونت دندان کمک کند. در ادامه این روش ها را بررسی می کنیم.

1. زردچوبه برای عفونت دندان

استفاده از زردچوبه برای عفونت دندان یکی از رایج ترین مواردی است که به افرادی که از سردرد ناشی از عفونت دندان رنج می برند، پیشنهاد می شود. با این وجود زردچوبه برای عفونت دندان و درمان آن چندان کاربردی نیست. زردچوبه درواقع دارای خواص ضد درد و ضد باکتری است و به عنوان راهی برای کاهش سردرد ناشی از عفونت دندان در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. زردچوبه برای عفونت دندان عوارض جانبی ندارد.

جهت استفاده از زردچوبه برای عفونت دندان برای عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده، پودر آن را با آب مخلوط کنید و خمیر را تا زمانی که درد رفع شود، روی دندان مورد نظر قرار دهید. در آخر دهانتان را با آب بشویید. استفاده از زردچوبه برای عفونت دندان با این روش می تواند سردرد ناشی از عفونت دندان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

2. آویشن برای عفونت دندان

علاوه بر استفاده از زردچوبه برای عفونت دندان، آویشن برای عفونت دندان(از جمله عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده) کاربرد داشته و می تواند سردرد ناشی از عفونت دندان را کاهش دهد. کافی است از دمنوش و جوشانده این گیاه استفاده کنید تا از تاثیر آویشن برای عفونت دندان شگفت زده شوید. اگر قصد درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین را ندارید و درمان های گیاهی در خانه را ترجیح می دهید، آویشن گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود.

3. درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین

یکی از راه های غیرگیاهی برای تسکین عفونت های دندان درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین است. البته درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین یکی از راه های شناخته شده برای این مشکل است. این قرص ها از انواع قرص های عفونت های دندان هستند که ممکن است در مواردی به صورت ترکیبی و هر 8 ساعت یکبار تجویز شوند.

با توجه به اینکه این دو از انواع قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان هستند، باید توجه داشت که درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. درصورتی که قصد درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین را دارید، بهتر است درباره آنها و نکاتی که طی مصرفشان باید بدانید، اطلاعات بیشتری داشته باشید. در ادامه چند قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان را معرفی می کنیم.

4. قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان

پیش از هر چیز باید بگوییم که استفاده از انواع قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان و در نتیجه رفع سردرد ناشی از عفونت دندان بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود. علاوه بر درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین، قرص های کوآموکسی کلاو، اریترومایسین، پنی سیلین، آنتی بیتیک آمپی سیلین، قرص کلیندامایسین، و تیکارسیلین نیز از قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان، و مفید برای عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده هستند.

5. خواص نشاسته برای عفونت دندان

پس از زردچوبه برای عفونت دندان و آویشن، خواص نشاسته برای عفونت دندان نیز جالب توجه بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت. جهت استفاده از خواص نشاسته برای عفونت دندان، 2 قاشق چایخوری نشاسته و 1 قاشق چایخوری شکر را در یک استکان آب ولرم حل کنید. آن را روی عفونت دندان کشیده شده و یا عفونت دندان عصب کشی شده قرار دهید تا سردرد ناشی از عفونت دندان و التهاب آن از بین برود.

در انتها بد نیست بدانید که هدف اصلی در درمان، خارج کردن منبع عفونت است. کشیدن دندان یکی از ساده ترین راه های از بین بردن عفونت دندانی است که معمولا به عنوان آخرین راه در نظر گرفته می شود. در صورت وجود آبسه، تخلیه چرک درون آن ضروری بوده و گاهی برای این کار به عصب کشی نیز نیاز خواهد بود. درصورت عدم درمان، این مشکل می تواند به نواحی دیگر بدن منتقل شده و باعث عفونت های جدی در فک، قلب، ریه و حتی مغز شود. به همین دلیل، این مشکل و اشکال مختلف آن مانند عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده باید سریعا توسط دندانپزشک معالجه شود.

در صورتی که عفونت دندان درمان نشود و به دیگر نقاط بدن سرایت کند ممکن است با علائم زیر مواجه شوید:

  • احساس ناخوش بودن، سر درد و خستگی مفرط
  • بروز تب که با سرخ شدن پوست، تعریق و یا لرز همراه است
  • ورم صورت به طوری که نمی توانید دهان را به طور کامل باز کنید. تنفس و قورت دادن آب دهان مشکل خواهد شد.
  • بالا رفتن ضربان قلب به طوری که پالس های قلب بیشتر می شود و سر درد عارض می شود.
  • تعداد تنفس از 25 بار در دقیقه بیشتر می شود.
  • بروز تهوع و اسهال

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (453 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (279 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (212 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) تصویری از خانه ابدی مادر الناز حبیبی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (4 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (3 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جلیلی پیروزی پزشکیان را تبریک گفت
پیام تبریک قالیباف به پزشکیان: مجلس از هیچ حمایتی از دولت فروگذار نخواهد کرد
پیام رهبرانقلاب: حرکت بزرگ ملت ایران درخشان و فراموش نشدنی است
کشف 400 کیلو شیشه در پایتخت
(16+) حیرت دنیا از تولد نوزاد عجیب‌الخلقه‌ای که به جای پا دُم دارد! + عکس / اگه دلشو نداری نبین!
9 عضو بی استفاده بدن انسان کدامند؟/ اعضایی که بود و نبودشان فرقی در حال ما ندارد
کمربندها را ببندید! ترامپ در حال پیشروی است!
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه: هزینه‌فرصت عدم‌الحاق به اف ای تی اف، عظیم است!
پزشکیان باید استعفا دهد!
عادل فردوسی‌پور: به زودی برمی‌گردم و گزارش می‌کنم!
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
دانلود آهنگ جدید "شوک" رهام هادیان/ از وقتی فهمیدی وابستتم صدو هشتاد درجه عوض شدی+فیلم
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!