درمان فوری کبد چرب با چند راه خانگی

  دوشنبه، 23 فروردین 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
درمان فوری کبد چرب با چند راه خانگی
برای درمان کبد چرب راهکارهای گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت ترین آن ها خوردن برخی میوه های مفید برای کبد چرب است که خیلی فوری آن را رفع می کنند.

درمان کبد چرب آنقدرها که فکر می کنید سخت نیست. اگر به کبد چرب مبتلا شده اید، زیاد نگران نباشید. می توانید با تغییر در سبک زندگی به ویژه سبک خوراک و میزان تحرک، به مبارزه با این بیماری پرداخته و به مرور زمان آن را شکست دهید. کبد چرب از آن دست بیماری هایی است که اگر زود به سراغ درمان آن بروید، می توانید به سادگی آن را شکست داده و نگذارید ادامه پیدا کند.

همانطور که در ادامه نیز به صورت مفصل اشاره خواهیم کرد. بیماری کبد چرب از جمله معدود بیماری هایی است که نه تنها داروی شیمیایی ندارد، بلکه دراهای شیمیایی باعث ایجاد و بدتر شدن ان می شوند. به همین علت است که طب نوین هم برای درمان کبد چرب از داروهای گیاهی مثل لیورگل استفاده می کند. این در حالی است که مواد طبیعی زیادی وجود دارند که می توانند برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار گرفته و خواص بی نظیری از خود نشان دهند.

قبل از اینکه به سراغ درمان کبد چرب برویم، باید با این بیماری بیشتر آشنا شویم. بیماری ای که می تواند باعث مرگ یک انسان شود، باید بیماری سختی باشد. اما اینطور نیست. عدم رسیدگی به کبد چرب است که باعث عود کردن آن شده و حتی منجر به سیروز کبدی و از بین رفتن کبد می شود. در چنین شرایطی ممکن است خطر مرگ انسان را تهدید کند.

بیماری کبد چرب به معنی انباشت چربی در سلول های کبد بوده البته طبیعی است که چربی در کبد داشته باشید، اما وقتی که چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد در کبد وجود داشته باشد، در این صورت فرد به بیماری کبد چرب مبتلاست.کبد چرب در نتیجه مصرف مواد غذایی غنی از چربی و تجمع آن در این عضو به وجود می آورد و می تواند به سلامت افراد آسیب وارد کند.۲ نوع بیماری کبدی چرب وجود دارد: الکل و غیر الکل. عامل اصلی کبد چرب ناشی از الکل، مصرف الکل بیش از حد است و درصورت مصرف الکل سلول های کبد می میرند.

لبو و آب لبو:

لبو را حلقه حلقه کنید خشک کنید روی بخاری یا شوفاژ بعد پودرش کنید مثل زعفران دم کنید برای رنگ غذا یا دسر.آب لبو را درقالب یخ بریزید هر وقت لازم داشتید یک حبه را از فریزر دراورید برای تزیین پلو، رنگ دسر،رنگ فرنی، حتی رنگ مربا به، اگر رنگ نداشت زیرا آب لبو بهترین درمان کم خونی است.آب لبو یکی از راه های طبیعیه درمان پوکی استخوان است. خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا موثر است. یکی از راه های درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو است.خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشی و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می کند. آب لبو در درمان سرطان خون،موثر است.

توت ها

توت ها این میوه های خوشمزه که انواع مختلفی دارند یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می روند. این نوع میوه ها غنی از آنتی اکسیدان است و کبد را ترمیم می کند. برای دفع چربی از سلول های کبد، از انواع توت ها استفاده کنید.

انگور

یک لیوان آب تازه انگور بنوشید و یا از خوردن یک خوشه انگور کامل همراه با صبحانه لذت ببرید.

نکته:اگر تحت درمان هستید، قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد.

سیر:

سیر ،برای پاکسازی کبد عالی است. سیر به فعالسازی آنزیم هایی که کبد را از سموم پاک می کنند، کمک می کند. همچنین دارای دو ترکیب طبیعی به نام های آلیسین و سلنیوم است ،که به فرآیند پاکسازی کبد کمک می کنند و از کبد در برابر آسیب سموم محافظت می کنندر علاوه بر آن، سیر میزان کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می دهد، که مانند بار سنگینی برای کبد هستند و مانع از عملکرد درست کبد می شوند. برای ارتقا دادن سلامت کبد، از سیر تازه به جای سیر فرآینده شده، چرخ شده و یا پودر سیر استفاده کنید.هر روز، 2 تا 3 حبه سیر تازه بخورید و در پخت غذا نیز از آن استفاده کنید حتی می توانید بعد از مشورت با پزشک، از مکمل های سیر نیز استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب اولین پیشنهاد ما برای درمان خانگی کبد چرب است که دلیل آن خواص سرکه سیب برای کبد چرب است. این ماده ی غذایی به کاهش تجمع چربی کبد کمک می کند و در کاهش وزن مؤثر است. علاوه بر اینها سرکه ی سیب به عملکرد درست کبد و کاهش التهابات کبد نیز کمک می کند.یک قاشق غذاخوری سرکه ی سیب خام و تصفیه نشده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. می توانید به آن عسل هم اضافه کنید. دوبار در روز و پیش از مصرف غذا آن را میل کنید. این کار را برای چند ماه ادامه بدهید.

گیاه قاصدک

گیاه قاصدک گزینه ی مناسبی برای درمان کبد چرب است. این گیاه به تجزیه ی چربی جمع شده در کبد کمک می کند و عملکرد کبد را بهبود می بخشد و داروی گیاهی برای کبد چرب است. براساس تحقیقاتی که نتایج آن در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده است، عصاره ی برگ قاصدک می تواند در پیشگیری و درمان چاقی مرتبط با کبد چرب غیرالکلی مؤثر باشد.

یک قاشق چای خوری ریشه ی خشک شده ی قاصدک را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درپوشی روی آن بگذارید. می توانید کمی عسل به آن بیفزایید تا از خواص عسل نیز بهره مند شوید و نوشیدنی تان را خوشمزه تر کنید. روزانه سه فنجان از این نوشیدنی را میل کنید. این کار را به مدت چند هفته ادامه بدهید. همچنین می توانید از برگ قاصدک در سالادها و غذاها استفاده کنید.اگر در دوران بارداری به سر می برید یا به بیماری دیابت مبتلا هستید، از مصرف این گیاه خودداری کنید.

چای سبز

براساس نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ در مجله ی بین المللی پزشکی مولکولی به چاپ رسید، چای سبز با دارا بودن مقادیر بالای کاتچین به بهبود عملکرد کبد کمک می کند و موجب کاهش چربی کبد بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی می شود. علاوه بر اینها چای سبز جزو بهترین خوراکی های چربی سوز است و به کاهش وزن کمک کند.برای محافظت از کبدتان و اسیر نشدن در دام کبد چرب، روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز میل کنید.

زردچوبه

زردچوبه با دارا بودن آنتی اکسیدان های ارزشمند، می تواند درمان خانگی مؤثری برای بیماری کبد چرب باشد. براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله ی داروهای چین منتشر شد، زردچوبه می تواند به پیشگیری از بیماری کبد چرب کمک کند. با این حال هنوز به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.

درمان کبد چرب با زردچوبه به دلیل خاصیت آن در بالا بردن قدرت بدن برای هضم چربی است، بنابراین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند. علاوه بر این، زردچوبه به سم زدایی از کبد نیز کمک می کند.

یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در ۲ لیوان آب بریزید و بگذارید بجوشد. آن را دوبار در روز بنوشید. این نوشیدنی را به مدت چند هفته مصرف کنید.

  • می توانید نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر گرم حل و روزی یک بار میل کنید.
  • اگر کپسول یا مکمل های زردچوبه را پیدا کردید، می توانید آنها را نیز با نظر پزشک تان مصرف کنید.

شیرین بیان

می توانید از شیرین بیان برای درمان بیماری های کبد، خصوصا کبد چرب غیرالکلی استفاده کنید. براساس تحقیقات صورت گرفته، عصاره ی ریشه ی شیرین بیان در کاهش فعالیت آنزیم های ترانس آمیناز (شامل آنزیم های آلانین آمینوترانسفراز و آسپارتات آمینوترانسفراز) در بیماری کبد چرب غیرالکلی مؤثر است. همچنین شیرین بیان از آثار منفی فلزات سنگین و سموم بر کبد جلوگیری می کند.

  • نصف قاشق چای خوری ریشه ی شیرین بیان را به یک فنجان آب داغ بیفزایید. روی آن درپوشی بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس کمی عسل به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را دوبار در روز میل کنید.
  • می توانید یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را با دو قاشق چای خوری عسل ترکیب و روزی یک بار آن را میل کنید. این کار را به مدت چند هفته تکرار کنید.
  • قبل از مصرف مکمل های شیرین بیان، بهتر است با پزشک تان مشورت کنید چون ممکن است بعضی از این مکمل ها با داروهای فشار خون، دیابت و داروهای کورتیکواستروئید تداخل دارویی داشته باشند.

پاپایا

براساس آیورودا (علمی باستانی در هندوستان که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می شود) میوه و دانه ی پاپایا یکی از راه های درمان کبد چرب است. همچنین پاپایا در چربی سوزی نیز مؤثر است. چربی موجود در غذا نقش مهمی در بروز بیماری کبد چرب دارد.

۵ یا ۶ دانه ی خشک پاپایا را آسیاب کنید. پودر حاصل را با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه ترکیب و دوبار در روز میل کنید. این کار را به مدت یک ماه ادامه بدهید.

  • روزی یک برش از پاپایای رسیده را به همراه عسل میل کنید.
  • پاپایای خام را در سوپ و سالادتان بریزید و مصرف کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (224 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر) عکسی از شوهر کم سن و سال فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس