درمان کبد چرب با عسل از دیدگاه طب سنتی چیست؟

  یکشنبه، 15 فروردین 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
درمان کبد چرب با عسل از دیدگاه طب سنتی چیست؟
کبد چرب بیماری خاموشی است که در هنگام آزمایش خون و یا سونوگرافی می توان به این مشکل پی برد و باید به سرعت برای درمان کبد چرب اقدام نمود.

کبد چرب، نوعی از بیماری که گفته می شود در قرن اخیر شیوع بیشتری داشته است. شاید علت بروز این بیماری خود گویای جدید بودن آن نیز باشد. بد بودن سبک زندگی افراد باعث بروز چنین مشکلی می شود و به همین علت می توان گفت که این نوعی مشکل جدید برای افراد است.تشخیص کبد چرب در مراحل ابتدایی بروز آن، می تواند روند درمان کبد چرب را ساده تر و مطمئن تر کند. بهتر است افراد به ویژه افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری هستند، به صورت مداوم چکاپ شوند تا مشکلات آن ها بیشتر پدیدار گردد. افراد مختلف به ویژه جوانانی که چاقی شکمی دارند و یا از فست فود استفاده می کنند، باید به صورت مداوم با استفاده از سونوگرافی چکاپ شوند تا از سلامت کبد خود مطمئن شوند.

بیماری کبد

کبد بزرگ ترین عضو داخلی بدن است. دو جریان ورودی دارد. یکی از قلب که خون و اکسیژن خالص است و دیگری از دستگاه گوارش و طحال که خون و مواد مغذی را از طریق ورید باب به کبد می رسانند. قند های احیا کننده، چربی ها، اسیدهای چرب، ویتامین ها و پروتئین ها، املاح و مواد معدنی و… همگی وارد کبد می شوند و عمل تجزیه مواد غذایی توسط آنزیم های، ذخیره قند ها و مواد مغذی در قسمت های مختلف بدن، ترشح ماده صفراوی از کیسه صفرا، دفع مواد سمی و پالایش کامل خون و اعمال حیاتی دیگر انجام می شوند. به زبان ساده بیماری کبد یعنی اختلال یا ناتوانی در انجام وظایف کبد توسط این پالایشگاه الهی بر اثر آلوده شدن توسط انرژی ها و سموم موجود در غذاهای مضر رایج در میان همه انسان ها!

خواص اعجاب انگیز عسل برای کبد چرب

عسل و کبد چرب را می توان به عنوان بهترین گزینه درمان پالایشگاه بدن در ناخود آگاه خود حک کنید! بیشترین فعالیت کبد، کلیه، لوزالمعده،کیسه صفرا و روده برای جذب مواد مغذی و دفع سموم موجود در غذاهای مصرفی صورت می گیرد. اما هر کدام از این اعضای حیاتی ظرفیت و توانی محدود و مشخص برای جذب و دفع دارند. هنگامی که با روش کنونی تغذیه مردم زمین، جسم مورد هجوم انواع سموم شیمیایی موجود در مواد غذایی قرار می گیرد، آرام آرام این اعضای ناجی انسان که وظیفه پاکسازی و حفظ سلامتی انسان را بر عهده دارند، خود بیمار می شوند.

عدم کنترل بر روی وسوسه های ذهنی عامل اصلی کبد چرب

امروزه درصد بالایی از مردم زمین به دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی ارگانیک و مصرف الکل و دخانیات و مواد مخدر به این معضل گرفتار شده اند. انسان که زمانی اشرف مخلوقات می خواندنش! حالا قادر به کنترل بر روی رفتار های ساده و پایه ای همچون امتناع کردن از مصرف مواد مضری که وسوسه برانگیز و ظاهرا لذت بخش هستند نیست. این عدم کنترل و مطیع امر لذت های زودگذر شدن، قدرت و سلامتی که هدیه الهی است را از بشر گرفته است. به طور طبیعی ۵ تا ۱۰ درصد بافت کبد را چربی تشکیل می دهد. اما زمانی که نمی دانید چه باید بخورید و بنوشید دچار زندگی دردآور و سختی خواهید شد. ذخیره چربی اضافه در کبد باعث اختلال در عملکرد های این ارگان مهم بدن می شود و فرد در معرض انواع بیماری های دیگر در سایر قسمت های بدن نیز قرار می گیرد.

عسل و کبد چرب

عسل به دلیل داشتن مقادیری از اکثر مواد مغذی برای حفظ سلامتی و مبارزه با بیماری ها به یک معجون شفا بخش در بین مردم تبدیل شده است. کبد برای بازگردانی سلامتی خود و جلوگیری از گسترش بیماری هایی همچون کبد چرب، نارسایی کبد، سفتی کبد، سیروز کبدی و سرطان کبد نیاز به مواد مغذی دارد که از منابع طبیعی تامین شوند. چرا که تامین ویتامین ها و آنزیم ها و آنتی بیوتیک ها از منبع شیمیایی علاوه بر کمک کوچک به درمان، خود نیاز به سم زدایی و پالایش چندین و چند باره دارند. رابطه عسل و کبد چرب اینجا معنا می یابد. کبد برای رهایی خود از بیماری به محض ورود مواد مغذی و زود هضم عسل طبیعی و خام به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن بازسازی و دفع بیماری های خود را آغاز می کند. هنگامی از التهاب کبد کاسته شد و آنزیم های طبیعی عسل ارگانیک را دریافت کرد، شروع به پاکسازی خود از چربی ها و سموم دیگر می کند و شاهد بهبود چشم گیر بیمار خود خواهید بود.

آیا عسل برای کبد چرب مفید است؟

هر ماده ی غذایی که انسان در تولید و فرآوری آن کم ترین نقش را داشته باشد برای بدن مفید تر است! بله درست شنیدید. ما امروزه روی زمین ماده ی غذایی صد در صد ارگانیک را بسیار نادر و کم یاب برآورد می کنیم. اما عسل جز همان دسته از مواد غذایی محسوب می شود که انسان در تولید آن نقش مستقیمی ندارد و همین عامل باعث قدرت ویژه اش برای پاکسازی کبد شده است. در واقع کبد انسان با ورود مواد مغذی موجود در عسل طبیعی ، به سرعت برای پاکسازی خود بهره می گیرد.

سرکه سیب و عسل برای کبد

سرکه سیب خاصیت چربی زدایی ویژه ای دارد. تری گلیسیرید و LDL را از چرخه گردش خون خارج می کند و از انباشتن آن ها در کبد جلوگیری می کند. ترکیب آن با عسل باعث پاکسازی کبد از رادیکال های آزاد موجود در روغن های صنعتی می شود و به دفع سموم کبد کمک می کند. سرکه سیب و عسل برای کبد یک معجون واقعی است.زمانی که شما از داروهای ترکیبی گیاهی و ارگانیک برای پاکسازی کبد استفاده می کنید، علاوه بر کمک به درمان ، به این عضو پر کار استراحت نیز می دهید. عسل طبیعی و خالص التهاب کبد را کاهش می دهد.

عسل و لیمو برای کبد

لیمو ترش یکی دیگر از مرکبات پر برکت الهی است که خواص بسیاری برای جسم و روان انسان دارد. خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده قوی، آنتی سپتیک و آنتی باکتریال است. فشار خون را کاهش می دهد و لیمونن و سیترال موجود در آن باعث بهبود افسردگی خواهد شد. همچنین خاصیت گشاد کنندگی عروق را دارد که بسیاری از احتمالات سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد.رادیکال های آزاد در سراسر بدن را پاکسازی می کند و کلسترول مضر یا LDL را به سرعت دفع می کند. با این اوصاف کبد انسان که با همین سموم و چربی های اضافه و قند های تجزیه نشده دچار اختلال می شود، به سبب این عملیات های حیاتی بهبود چشم گیری پیدا خواهد کرد. چرا که تمامی این عملیات های مکمل باید به وسیله کبد در بدن مدیریت و انجام شود. عسل و لیمو برای کبد را اینگونه به کار گیرید.برای افزایش تاثیر و رشد سرعت بهبود کبد چرب یک لیموی تازه را برش بزنید و آب آن را داخل یک لیوان آب ولرم بریزید و یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک به آن بیفزایید و نوش جان کنید. خواهید دید که علاوه بر کاهش علائم کبد چرب شما به لحاظ روانی و سطح شادی نیز بهبود خواهید یافت. چرا که تحقیقات فراوان نشان داده است که مصرف لیموی تازه سطح دوپامین و سروتونین را در بدن افزایش می دهد. زمانی که فرد بیمار به لحاظ روانی بهبود یابد قطع به یقین جسمش نیز راحت تر می تواند از بیماری رها شود. پیشنهاد ما استفاده از عسل چهل گیاه برای تهیه این شربت عسل برای کبد می باشد.

عسل و دارچین برای کبد چرب

اگر تا اینجای مقاله را به دقت خوانده باشید متوجه شده اید که کبد چرب هیچ علتی به جز خطای فرد در انتخاب خوردنی ها و نوشیدنی های مضر و آسیب رسان ندارد. زمانی که فرد بیمار شروع به تغییر روش در انتخاب غذای خود می کند، در واقع به کبد آلوده فرصت بیشتری برای محافظت از بافت های آسیب دیده خود را می دهد. عسل و دارچین هر دو آنتی اکسیدان های قدرتمند هستند و سموم و رادیکال های آزاد را از بافت کبد جدا می کنند و التهابات کبد را کاهش می دهند. عسل آنزیم های بسیاری دارد که مستقیما توسط زنبور عسل وارد این ماده شفا بخش میشود و کبد را تا حدود زیادی احیا می کند. عسل و کبد چرب با این ترکیب معجزه آسا ، رابطه شان عیان خواهد شد.

عسل و کبد

عسل طبیعی برای درمان بیماری های مختلف کبد در طب سنتی بسیار توصیه شده است. امام صادق (ع) میفرماید : هیچ چیز برای مردم مانند عسل شفا بخش نیست. در مورد کبد ، باید گفت که عسل به علت نقشی که در افزایش گردش خون در قلب و عروق و در نتیجه ساختن هموگلوبین بیشتر ، اکسیژن رسانی بیشتر به بافت ها و سلولها و افزایش قابلیت ساخت و ساز مواد غذایی دارد ، کـبـد نیز به عنوان یک بافت بسیار فعال بدن در کار خود تقویت شده و قدرت پالایش سموم در این عضو افزایش می یابد . دکتر شرمن موارد متعددی از نارسایی های کبدی و یک مورد یرقان را با تزریق عسل درمان کرده است . کبد پالایشگاه بدن است. در کبد بسیاری از مواد سمی به مواد غیر سمی تبدیل می شوند .چنانچه غلظت آمونیاک در خون از حد معینی بالاتر رود ، کبد آن را به اوره تبدیل می کند و کلیه ها اوره را دفع می کنند . چنانچه غلظت اسید اوریک در ادرار بیش از حد طبیعی باشد ، معلوم می شود که کبد خوب کار نمی کند. و نتوانسته است به طور موثر آمونیاک را به اوره تبدیل کند . چنانچه مقدار قند خون بالا رود ، کبد آن را به گلیکوژن تبدیل می کند و گلیکوژن در کبد و ماهیچه ها ذخیره می شود و پس از پائین افتادن قند خون دوباره گلیکوژن به گلوکز تبدیل می شود .

کبد چرب چگونه باعث آسیب به سایر ارگان های بدن می شود

اگر هر چه سریع تر به صورت عملی مواد سمی و مضر همچون فست فود ها، غذاهای کارخانه ای و الکل و دخانیات و … را به طور کامل حذف نکنید باید منتظر اختلالات و بیماری ها در اندام های دیگر جسم تان باشید. زمانی که کبد خوب کار نمی کند و خود بیمار شده است :

  • گلوکز بیش از حد مجاز وارد جریان خون می شود و این قند اضافی می تواند به بافت های سلولی در هر جای بدن آسیب برساند. سیستم عصبی آسیب می بیند و فرد دچار عدم تمرکز، حواس پرتی و کندی در عملیات های محاسباتی می شود.
  • چربی های خطرناک همچون تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) توسط کبد به خوبی پالایش و دفع نمی شوند و دیواره رگ ها را مسدود می کنند و باعث افزایش فشار خون، خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی و… خواهند شد
  • به دلیل نبود کارکرد صحیح و کامل کبد، آنزیم های کبدی برای تجزیه آهن، قند، چربی درست عمل نمی کنند و همچنین ناتوانی در تشکیل پروتئین های ضروری نظام سلامتی و یکپارچگی جسم را به هم می ریزد و فرد مدام دچار ضعفی طاقت فرسا می شود.

این ها بخش کوچکی از آسیب هایی است که بر اثر اختلال در سلامتی کبد اتفاق می افتد. که البته در افراد مختلف میزان هر کدام متفاوت و متغیر است. با وجود اعجاب آور بودن این موضوع، باید به شما بگویم که عسل در پاکسازی کبد نقش بسیار ویژه ای دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (656 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان