درمان کیست تخمدان با زردچوبه

  سه شنبه، 10 فروردین 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
درمان کیست تخمدان با زردچوبه
زردچوبه که در قدیم با نام زر چوبه شناخته می شده است یکی از ادویه های پر مصرف در سراسر جهان است. این ادویه پر خاصیت در راسته زنجبیل ها دسته بندی می شود. اصلی ترین محل رویش گیاه زردچوبه کشور هند می باشد.

کیست تخمدان کیسه ایست مملوء از مایعات که در داخل و یا سطح تخمدان بوجود می آید. هر زن دو تخمدان در دو سمت رحم خود دارد که هر کدام تقریبا به شکل و اندازه یک بادام هستند. تخمک در تخمدان ها رشد کرده و بالغ می شود. طی سال هایی که یک زن توانایی فرزندآوری دارد، این تخمک ها در سیکل های ماهیانه آزاد می شوند.همه خانم ها در دورانی از زندگی شان کیست تخمدان داشته اند. بیشتر این کیست ها فاقد هر گونه درد و رنج برای شخص بیمار بوده و پس از چند ماه خود به خود از بین می روند. اگرچه برخی از این کیست ها (مخصوصا در صورت ترکیدن) می توانند منجر به علائم جدی شوند. خانم ها برای اطمینان از سلامت خود باید مدام تحت آزمایشات گوناگون (مانند سونوگرافی و ماموگرافی) قرار بگیرند تا از علائمی که نشانگر بیماری های نهان و خطرناک است، آگاه شوند.

انواع کیست تخمدان

کیست ها انواع مختلف دارند که بعضی از آنها دارای علائم و درد هستند و برخی هیچگونه علائمی به همرا ندارند ، آنها در تقسیم بندی اصلی به ۳ نوع اصلی تقسیم می شوند و هرکدام زیرشاخه هایی دارند که ما به ۳ دسته ی اصلی خواهیم پرداخت و سایر را در بخش های دیگر توضیح خواهیم داد، از جمله کیست های فولیکولی،کیست لوپوس و کیست های غیر فعال. فولیکول :به طور معمول، هنگامی که یک تخمک "رسیده" است و مایل به خارج شدن از فولیکول میباشد، فولیکول باز خواهد شد و تخمک را آزاد می کند با این حال، اگر فولیکول باز نشود، کیست فولیکول ظاهر می شود این نوع کیست تخمدان، معمولا ظرف ۳ ماه از بین می رود. کیست لوپوس :این کیست تخمدان زمانی شکل می گیرد که فولیکول بسته شود و در آن مایعات وجود داشته باشد این نوع نیز ،می تواند در حدود ۳ ماه ناپدید شود با این حال، اگر از این نوع کیست تخمدان رنج می برید، می توانید برخی از علائم ،مانند؛ خونریزی یا درد را تجربه کنید. کیست غیرفعال:داشتن تعدادی کیست کوچک، وضعیتی است که در برخی از زنان اتفاق می افتد این واژه در اصطلاح پزشکی به نام "سندرم تخمدان پلی کیستیک" نامگذاری شده است.

خواص زردچوبه برای تخمدان

زردچوبه در درمان بسیاری از بیماری های تخمدان در زنان و رفع بیماری های کیستی تخمدان بوده و در تنبلی تخمدان اثر بسیاری دارد. کیست های تخمدان در داخل یا خارج تخمدان زنها به صورت کیسه های پر از مایع بوجود می آیند. در طی قاعدگی ممکن است کیست در زنان بوجود آید و به طور کلی هر زن ممکن است یک کیست تخمدان داشته باشد. این کیست ها می توانند به دو نوع خطرناک یا بی خطر باشند. نوع خطرناک آن ممکن است باعث بیماری سرطان شود.

مصرف زردچوبه برای مبارزه با کیست تخمدان

کیست تخمدان مشکلی است که در بین دختران و خانم ها رایج می باشد. در مواقع کلی کیست تخمدان بیماری خاصی نیست و قابل درمان است اما در موارد حاد تر نیاز به جراحی دارد. زردچوبه ،یک ماده مؤثر در غذاهای هند است ؛ این، نه تنها یک ادویه خوب است بلکه یک دارو طبیعی است، زردچوبه دارای خواص ضد التهاب و املاح آنتی اکسیدانی است. علاوه بر مزایای آن در درمان بیماری ها مانند دیابت، مشکلات کبدی، بیماری قلبی و غیره در مبارزه با کیست تخمدان بسیار موثر است. به طور خاص، زردچوبه کبد شما را تقویت می کند، کمک به کبد شما برای حذف سموم و موادزائد، از جمله هورمون های بیش از حد که باعث کیست تخمدان می شود ؛ علاوه بر این، با داشتن قدرت ضد التهابی، زردچوبه یک راه حل مناسب برای جلوگیری از کیست تخمدان و همچنین کاهش درد ناشی از کیست تخمدان است در اینجا نحوه استفاده از زردچوبه برای درمان کیست تخمدان بیان شده :

روش 1:

زردچوبه را در وعده غذایی روزانه خود اضافه کنید.

روش 2:

مصرف روزانه 1200 میلی گرم کپسول زردچوبه.

روش 3:

یک قاشق چای خوری روزانه شربت زردچوبه مصرف کنید.

خواص زردچوبه ، برای لاغری و کبد و پوست و تخمدان

دانستن خواص مواد غذایی خیلی مهم است.امروزه علم ثابت کرده است که داروی تمامی بیماری ها در طبیعت است.در قرآن هم نام بسیاری از میوه ها برده شده است. از جمله این میوه ها می توانی به میوه های انار، زیتون، خرما، انجیر و انگور اشاره کنیم.این میوه ها علاوه بر جنبه خوراکی که دارند از جنبه دارویی و اثرات درمانی نیز بسیار مهم هستند و همواره در طب سنتی و طب نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده اند. زردچوبه جزو یکی از ادویهه هایی بوده که از هزاران سال پیش برای درمان بسیاری از بیماری ها توسط تبیبان تجویض میشده و امروزه نیز با پیشرفت علم دانشمندان به خواص فرق العاده این ادویه که به نام زعفران هندی و ادویه طلایی نیز شناخته شده است پی بردن.

علائم کیست تخمدان

کیست تخمدان غالباً علامتی ندارد. با این حال با بزرگ شدن کیست علائمی مانند موارد زیر بروز می یابد:

  • ورم کردن یا نفخ کردن شکم
  • دفع دردناک
  • درد لگن قبل از سیکل قاعدگی یا در طول عادت ماهانه
  • آمیزش دردناک
  • درد کمر یا ران
  • حساسیت و دردناک بودن سینه ها
  • حالت تهوع و استفراغ
  • علائم شدید کیست تخمدان که به درمان فوری نیاز دارد عبارت است از:
  • درد شدید یا تیز لگن
  • تب
  • ضعف و سستی یا سرگیجه
  • تنفس سریع

درمان کیست تخمدان

مصرف زردچوبهبرای مبارزه با کیست تخمدان

زردچوبه ،یک ماده مؤثر در غذاهای هند است ؛ این، نه تنها یک ادویه خوب است بلکه یک دارو طبیعی است، زردچوبه دارای خواص ضد التهاب و املاح آنتی اکسیدانی است. علاوه بر مزایای آن در درمان بیماری ها مانند دیابت، مشکلات کبدی، بیماری قلبی و غیره در مبارزه با کیست تخمدان بسیار موثر است. به طور خاص، زردچوبه کبد شما را تقویت می کند، کمک به کبد شما برای حذف سموم و موادزائد، از جمله هورمون های بیش از حد که باعث کیست تخمدان می شود ؛ علاوه بر این، با داشتن قدرت ضد التهابی، زردچوبه یک راه حل مناسب برای جلوگیری از کیست تخمدان و همچنین کاهش درد ناشی از کیست تخمدان است در اینجا نحوه استفاده از زردچوبه برای درمان کیست تخمدان بیان شده :

روش 1:

زردچوبه را در وعده غذایی روزانه خود اضافه کنید.

روش 2:

مصرف روزانه 1200 میلی گرم کپسول زردچوبه.

روش 3:

یک قاشق چای خوری روزانه شربت زردچوبه مصرف کنید.

طریقه تهیه زردچوبه

برای اینکه از چوب ادویه مخصوص را تهیه کنند، نیاز به آسیاب کردن وجود دارد. برای آسیاب از دستگاه های مخصوص بهره برده می شود. دستگاه آسیاب عطاری در انواع مختلفی وجود دارند که شما می توانید آن ها را با بهترین کیفیت از بازار طلایی خریداری نمایید. زردچوبه دارای خواص التیام دهنده است و مصرف روزانه آن می تواند به درمان فیبروم رحم کمک کند. برای بهره مندی از خواص این ادویه باید روزانه سه بار به مقدار ۴۴۵ میلی گرم از آن را مصرف نمایید. برای اینکار می توانید از دستورالعمل زیر پیروی کنید: دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را در ۴ تا ۵ لیوان آب حل کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله بجوشد. سپس حدود یک ساعت صبر کنید تا ذرات به خوبی ته نشین شوند و آن را بنوشید.

بهبود علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک با کمک زردچوبه

پژوهشگران دانشگاه خوارزمی با بررسی اثر کورکومین بر روی فاکتورهای مرتبط با التهاب در سندروم تخمدان پلی کیستیک دریافتند که این ماده می تواند علائم این بیماری را بهبود بخشد. زردچوبه یکی از پرکاربردترین ادویه ها در جهان است و در بسیاری از غذاهای ایرانی نیز استفاده می شود. کورکومین ماده ای زردرنگ است که از ریزوم زردچوبه (Curcuma longa) به دست می آید. شواهد تجربی اخیر نشان می دهند که کورکومین دارای نقش ضد التهابی، ضد دیابتی و ضد چاقی در موش های مدل چاقی و دیابت است. زردچوبه از قرن ها پیش برای درمان بیماری هایی نظیر بیماری های کبدی، پوستی و ویروسی مورد استفاده بوده است و مطالعات تجربی مختلف خواص آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد ویروسی، ضد روماتیسمی و ضد التهابی کورکومین را اثبات نموده اند. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک اختلال غدد درون ریز است که با عدم تخمک گذاری مزمن، پلی کیستیک بودن ظاهر تخمدان و علایم پاتولوژیکی مانند هایپرآندروژنیسم (بیش از حد بودن هورمون های مردانه) مشخص می شود. PCOS دلیل حدود سه چهارم از موارد ناباروری با منشاء عدم تخمک گذاری است. بیماران مبتلا به این سندروم همچنین دارای اختلالات متابولیک مانند مقاومت به انسولین، اختلال در عملکرد سلول های بتای پانکراس، عدم تحمل گلوکز، چاقی احشایی و ... هستند. علاوه بر این ممکن است این بیماری در طولانی مدت سبب بروز دیابت نوع دو، هیپرپلازی آندومتر و بیماری های سیستم قلبی عروقی شود. داشتن التهاب مزمن خفیف که از نشانه های آن بیش از حد بودن پروتئین واکنشی (C (CRP، اینترلوکین 6 (IL-6) و فاکتور نکروز توموری آلفا (TNF-α) است، نقش مهمی در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد. بسیاری از مطالعات تایید کرده اند که پروتئین واکنشیC ، اینترلوکین 6 و فاکتور نکروز توموری آلفا با ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند که به شدت با مقاومت به انسولین و چربی بدن ارتباط دارند. پژوهشگران دانشگاه خوارزمی در مطالعه ای اثرات کورکومین را بر روی پروتئین واکنشیC ، اینترلوکین 6 و فاکتور نکروز توموری آلفا و علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک بررسی کردند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان