رفع زردی دندان با زردچوبه در طب سنتی

  دوشنبه، 09 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
رفع زردی دندان با زردچوبه در طب سنتی
خوشبختانه بسیاری از داروهای خانگی وجود دارد، که شما می توانید برای روشن و سفید کردن دندانها و زیبایی لبخند خود استفاده کنید، که مقرون به صرفه و آسان هستند.

سفید کردن دندان فرایندی است که رنگ طبیعی دندان را برمی گرداند. این فرایند با نام بلیچینگ دندان نیز شناخته می شود. سفید کردن دندان امروزه به پردرخواست ترین عمل زیبایی در صنعت آرایش و بهداشت تبدیل شده است.روش های متنوعی برای سفید کردن دندان وجود دارند، که از جمله آنها می توان به براشینگ، قلم سفید کننده دندان، بلیچینگ با لیزر و نوارچسب های سفیدکننده دندان اشاره کرد.

زردچوبه سفید کننده دندان ها!

هر چند زردچوبه به خاطر برجا گذاشتن لکه ای زرد روی انواع سطوح معروف است، اما ماده ای مؤثر برای سفید کردن دندان های زرد است! زردچوبه برای دندان های حساس و حتی درد دندان نیز مناسب است چرا که دارای ترکیبات ضدتورم، ضد درد و آنتی بیوتیکی است. در صورتی که پوست اطراف دهان به خاطر تماس با زردچوبه زرد شد، یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و برای 5 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس صورت را بشویید. اضافی این ترکیب را باید در یخچال نگهداری کنید.

فواید زردچوبه برای سفیدی دندان

به گفته برخی از دندانپزشکان و متخصصان طب سنتی، زردچوبه به سفید شدن دندان های زرد کمک می کند؛ زردچوبه یک محصول کاملا طبیعی است و یک جایگزین ایده آل برای سفید کننده های دندان محسوب می شود. علاوه بر این، زردچوبه عوارض جانبی سفید کننده های دندان (شامل التهاب، درد و تحلیل لثه ها و همچنین از بین رفتن مینای دندان) را ندارد. زردچوبه باعث سفیدی دندان می شود، درد و التهاب لثه را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به بیماری های لثه را کاهش می دهد.

تحقیقات علمی در این باره چه می گویند؟

هنوز مطالعات دقیقی از توانایی زردچوبه به عنوان سفید کننده دندان منتشر نشده اما شواهد نشان می دهد که زردچوبه برای سفیدی دندان مفید می باشد؛ زردچوبه یک گیاه دارویی شناخته شده است که خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی دارد. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که کورکومین موجود در زردچوبه می تواند خطر ابتلا به بیماری های لثه را کاهش دهد. در واقع زردچوبه با کاهش پلاک دندان و از بین بردن باکتری های دهان و دندان به سلامت لثه ها کمک می کند. نتایج مطالعات در سال 2013 نشان داده که زردچوبه می تواند به درمان دندان درد کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان دهان را کاهش دهد. برخی یافته ها اثر زردچوبه در سفیدی دندان را با جوش شیرین و زغال فعال مقایسه می کنند اما باید بدانید که سفیدی دندان با زردچوبه زمان بیشتری نیاز دارد. خبر خوب اینکه زردچوبه نسبت به جوش شیرین و زغال اثرات جانبی کمتری دارد.

نحوه استفاده از زردچوبه برای سفید کردن دندان ها

1. پودر زردچوبه را بر روی مسواک بریزید و دندان ها را مسواک بزنید

این یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها با زردچوبه محسوب می شود؛

1. کمی پودر زردچوبه را بر روی مسواک خود بریزید و بر روی دندان ها بکشید. فراموش نکنید که نباید مسواک خود را مستقیما در ظرف زردچوبه بزنید چون باعث ایجاد آلودگی و انتقال باکتری ها به دهان و دندان می شود.

2. شما می توانید پودر زردچوبه را بر روی لثه ها و دندان ها بمالید، بگذارید به مدت حداقل پنج دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید و آبکشی کنید.

3. حالا مقداری خمیر دندان بر روی مسواک بمالید و دوباره دندان ها را مسواک بزنید.

2. زردچوبه و روغن نارگیل

شما می توانید مقداری پودر زردچوبه را با یک قاشق روغن نارگیل مخلوط کرده و با آن دندان های خود را مسواک بزنید.

عوارض و مضرات زردچوبه برای دندان

توصیه می شود که از زردچوبه (پودر زردچوبه و خمیر دندان خانگی زردچوبه) برای سفید کردن دندان ها بیش از یک بار در روز استفاده نکنید.

زردچوبه برای رفع زردی دندان

استفاده از زردچوبه به عنوان سفیدکننده دندان ساده است و از چند طریق قابل انجام است. توصیه می شود بیش از یک باز در روز از آن استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید که برخی از روش های سفید کردن دندان با زردچوبه که در پایین به آن ها اشاره می کنیم ممکن است بسیار وقت گیر باشند.

زردچوبه را به برس مسواک خود اضافه کنید

این روش یکی ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها است. به خاطر داشته باشید این روش درمانی باعث می شود که برس مسواک شما زرد شود.زردچوبه طعمی دارد که مورد پسند همه نیست. افزودن یک یا دو قطره عصاره نعناع می تواند تحمل طعم زردچوبه را آسان تر کند.کمی پودر زردچوبه با کیفیت تهیه کنید. برس های مسواک را مرطوب کنید و آن ها را درون پودر فرو ببرید.دندان های خود را مانند معمول مسواک بزنید و پودر زردچوبه را روی لثه ها و دندان های خود پخش کنید. به جای اینکه بلافاصله دهان خود را شستشو دهید، اجازه دهید پودر حداقل برای پنج دقیقه روی دندان های شما بنشیند.سپس دهان خود را به طور کامل با آب بشویید. سپس مجددا دندان های خود را با خمیردندان معمولی، پودر دندان یا سایر محصولات تمیز کننده دندان مسواک بزنید.اگر هنوز پودر زردچوبه روی دندان های شما باقی مانده است، ممکن است مسواک زدن و شستشوی بیشتری نیاز باشد.

- خمیردندان زردچوبه خانگی خود را درست کنید

پودر زردچوبه را با مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید. برخی از افراد توصیه می کنند یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک هشتم قاشق چای خوری روغن نارگیل آب شده مخلوط کنید. روغن نارگیل به بهتر چسبیدن زردچوبه به دندان و لثه شما کمک می کند. در صورت تمایل می توانید یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید. افزودن یک یا دو قطره عصاره نعناع می تواند به بهبود طعم کمک کند. توجه داشته باشید که این روش، مانند روشی که در بالا توضیح دادیم، دندان های شما را زرد می کند؛ بنابراین بهتر است بعد از انجام این کار از خمیردندان معمولی، پودر دندان یا سایر محصولات تمیز کننده دندان استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان