درمان لکه‌های قهوه‌ای پوست

  یکشنبه، 04 خرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
درمان لکه‌های قهوه‌ای پوست
همه ی ما خواهان پوستی صاف، تمیز و بی عیب و نقص هستیم و برای رسیدن به این هدف روش های متعددی را امتحان می کنیم. اکثر افراد هزینه های زیادی را صرف خرید لوازم آرایش و انواع کرم ها و لوسیون ها می کنند.

همه ی ما خواهان پوستی صاف، تمیز و بی عیب و نقص هستیم و برای رسیدن به این هدف روش های متعددی را امتحان می کنیم. اکثر افراد هزینه های زیادی را صرف خرید لوازم آرایش و انواع کرم ها و لوسیون ها می کنند. قبل از هر چیز باید بدانید که اشعه های ماورای بنفش، تغییرات هورمونی، استفاده ی بیش از حد از ترکیبات شیمیایی و غیره باعث خطر انداختن سلامتی پوست و ایجاد لکه های قهوه ای روی آن می شوند.

درمان لکه های قهوه ای پوست

کرم ها

شمار زیادی از کرم های بدون نسخه وجود دارند که می تواند در درمان لکه های قهوه ای صورت موثر باشند و لکه های قهوه ای را محو یا حذف کنند. هزینه این کرم ها برای رفع لک می تواند در هرجایی بسته به شرکت سازنده و اندازه ی جعبه ی آنها متفاوت باشد. برخی از مارک های ارزان تر ادعا می کنند که لکه های قهوه ای را کم رنگ می کنند و به تدریج میزان قابل توجه بودن آنها را کم می کنند؛ در حالی که برخی از مارک های خیلی گران تا زمانی که لکه های قهوه ای را از روی دست ها، بازوها و گردن از بین ببرند، کار می کنند.

به خاطر داشته باشید که وجود لکه های قهوه ای مشکلی نیست که به راحتی بشود با آن برخورد کرد و عوامل زیادی در نتایج نهایی نقش دارند. با این حال یک برنامه خوب برای مراقبت از پوست می تواند یک راه طولانی را به سمت حذف این لکه های ناخوشایند ارائه دهد. افرادی که در نظر دارند از این کرم ها استفاده کنند باید نظرات مصرف کننده ها را بخوانند و نظرات مثبت و منفی را با دقت با هم مقایسه کنند، به خصوص اگر قصد داشته باشند پول زیادی برای گران ترین محصولات از بین برنده لکه های قهوه ای پوست هزینه کنند.

آزلائیک اسید

آزلائیک اسید، محصولی کمترشناخته شده است. معمولا متخصصان پوستی آن را برای درمان لکه های تیره صورت تجویز می کنند. دکتر زایچنر می گوید: «آزلائیک اسید عصاره ای است که به طور طبیعی در جوی دوسر، گندم و چاودار یافت می شود. این اسید مانع تولید رنگ دانه های غیرطبیعی در پوست می شود.» امتیاز برترِ آن داشتن خصوصیات آنتی باکتریالی است. این ویژگی به درمان آکنه و از بین بردن جای جوش نیز کمک می کند.

نحوه استفاده: روزی ۱ یا ۲ بار آن را روی تمام صورت تان بمالید. می توانید آن را به تنهایی یا به همراه مرطوب کننده به کار ببرید. در طول روز، حتما بعد از استعمال آن، کرم ضدآفتاب بزنید.

لیزر درمانی

در طول درمان، لیزر بر روی لکه های قهوه ای متمرکز می شود و گروه های رنگدانه هایی که باعث این لکه ها شده است را از بین می برد.برای کسانی که می خواهند لکه های قهوه ای روی پوست خود را در یک روشی برتر از روش های معمول و بدون نسخه درمان کنند، روش های سرپایی در دسترسی وجود دارد. یک نمونه از این روش ها از بین بردن لکه های قهوه ای با لیزر است. در طول درمان، لکه های قهوه ای با تعدادی از لیزرهای مختلف مانند لیزر پالسی نور و لیزر سوئیچ شده ی Q درمان می شوند. این لیزرها در درست هدف قرار دادن درجه دقت بالایی دارند و بسیار مؤثر هستند.

میکرودرمابراسیون

میکرودرمابراسیون روش لایه برداری شناخته شدۀ دیگری در درمان لکه های تیره پوستی است. در این روش، برای برداشتن پوست مرده از ذرات ریز استفاده می شود. دکتر کوک بولدن میکرودرمابراسیون را این طور توصیف می کند: «فرایندی غیر شیمیایی اما فرسایشی است یعنی بافت های پوست را از بین نمی برد؛ در نتیجه، نیاز به دورۀ نقاهت جدی ندارد.» میکرودرمابراسیون برای هایپرپیگمنتیشن های ملایم بهتر است؛ زیرا این روش در ازبین بردن لکه های پوستی نتیجه ٔ ضعیفی دارد.توصیه متخصص پوست: معمولا متخصصان پوست ۳ تا ۶ جلسه درمانی (یا بیشتر) با فواصل ۲ تا ۴ هفته را توصیه می کنند.

میکرونیدلینگ

شاید خیلی ها دلِ استفاده از این روش را نداشته باشند. میکرونیدلینگ با استفاده از یک غلتک پزشکی انجام می شود. این غلتک از جنس فولاد ضدزنگ است و با صدها سوزن ریز پوشانده شده است. این ابزار تعداد زیادی جراحات ریز ایجاد می کند. هدف از ایجاد این جراحات ، بازسازی تولید کلاژن و تقویت انعطاف پذیری پوست است. روش های خانگی میکرونیدلینگ هم وجود دارند؛ اما دکتر دُفت پیشنهاد می کند حتما پزشک تان بر میزان فرورفتن سوزن نظارت داشته باشد. این میزان باید حدود نیم تا ۲٫۵ میلی متر باشد.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، میکرونیدلینگ معمولا با درمان های موضعی ترکیب می شود. دکتر دُفت می گوید: «وقتی پوست باز می شود، می توان محصولاتی مانند ویتامین C ـ که پوست را روشن می کنند ـ نیز به آن وارد کرد.» گاهی متخصصان پوست از سرم بهبود زخم یا ترکیب ویتامین C با اسید هیالورونیک استفاده می کنند. این سرم به ازبین بردن لکه های تیره روی پوست (به خصوص در افرادی که پوست تیره تری دارند) کمک می کند. دکتر دُفت در ادامه می گوید: «اگر میکرونیدلینگ عمیق و تهاجمی انجام شود، خطر زخم شدن وجود دارد. ممکن است رنگ دانه های بیشتری در بیمارانی که پوست تیره تر دارند ظاهر شوند؛ اما اگر این روش به درستی انجام شود، یک هفته بعد از درمان رنگ دانه ها بی رنگ تر می شوند.»

تکنولوژی IPL

تکنولوژی IPL، به عکس برداری صورت نیز اشاره دارد، ظاهر پوست پیر شده، لکه های قهوه ای (کک و مک ناشی از نور خورشید)، خوش خیم ترین رنگدانه های قهوه ای و قرمزی ناشی از پاره شده مویرگ ها را بهبود می بخشد. این کار از طریق یک فرایند به نام عکس برداری جوان سازی برای صورت و بدن انجام می شود.

کرایوتراپی (سرما درمانی)

کرایوتراپی لکه های قهوه ای را با استفاده از منجمد کردن آنها با یک محلول نیتروژن مایع از بین می برد. این کار باعث می شود پوست تیره با پوست انداختن از بدن دور شود. کرایوتراپی توسط دکتر ادیبی، یک روش درمانی سریع و ایمن برای حذف لکه های قهوه ای است.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی با استفاده از یک محلول شیمیایی که لایه ی بیرونی پوست را برمی دارد، کک و مک و ظاهر لکه های قهوه ای را بهبود می بخشد. معمولاً پوست جدیدی که جایگزین پوست قدیمی می شود، نرم تر است و چین و چروک کمتری دارد. لایه برداری شیمیایی برای افرادی که پوستشان لطیف و بور است، یک انتخاب خوب است.

پیلینگ مکانیکی (میکرودرم)

در پزشکی کلاسیک، پیلینگ مکانیکی از کریستال های درجه ی پزشکی استفاده می کند. این کریستال ها با استفاده از یک سیستم قوی مداربسته و کمک دست، در سرتاسر سطح بیرونی پوست با یک سرعت اولیه ی زیادی خالی می شوند. شما می توانید آن را برای صورت، گردن و سینه به عنوان یک انفجار شن و ماسه که کمی کنترل شده است در نظر گیرید.

کریستال ها بیرونی ترین لایه ی پوست را پوسته پوسته می کنند که این کار باعث می شود سلول های پوستی که نرم، صاف و پذیرای مواد مغذی هستند در معرض زیست قرار گیرند. پیلینگ مکانیکی منجر به یک تجدید پوست اساسی می شود. ترویج تولید کلاژن های جدید پوست را ضخیم می کند و مقاومت آن را نسبت به اثرات پیری بهبود می بخشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (9 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد