درمان ریزش مو در دوران شیردهی

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
درمان ریزش مو در دوران شیردهی
یکی از بهترین روش ها که می تواند در دوران شیردهی به خانم ها کمک کند و مانع از ریزش مو در دوران شیردهی شود، استفاده از شامپوهای مناسب می باشد. شامپوهای طبیعی و گیاهی می توانند در این زمینه کمک زیادی به خانم ها بنمایند.

ممکن است در دوران بارداری از درخشندگی و پرپشتی موهایتان هیجان زده شوید. در این زمان موها غیر از کمی خشکی (که آن هم با چند قطره نرم کننده حل می شود) هیچ مشکلی ندارند. شاید به خودتان بگویید «آخ جون بالاخره موهایم جانی گرفت». اما بعد از زایمان ناگهان اوضاع برعکس می شود. تعجب می کنید، حتی شوکه می شوید وقتی می بینید موهایتان دسته دسته می ریزد. این نوشته را بخوانید تا با راه های درمان ریزش مو در دوران شیردهی آشنا شوید.

نه، قرار نیست کچل شوید. این دوره موقتی است. طی چرخه ی طبیعی رشد موها، ریزش مو روزانه اتفاق می افتد اما در دوران بارداری، به دلیل افزایش سطح استروژن بدن، مو در مرحله ی رشد (یا «استراحت») باقی می ماند. به این ترتیب موهایی که در حالت عادی می ریختند، روی سر می مانند، به همین دلیل موها پرپشت تر می شوند. بعد از زایمان با کاهش سطح استروژن، تمام موهایی که در مرحله ی استراحت بودند، شروع به ریزش می کنند. دکتر «جوآن استون» (Joanne Stone)، متخصص جراحی زنان در مرکز درمانی «مانت سینای» (Mount Sinai) در نیویورک می گوید، ریزش مو در ماه سوم یا چهارم بعد از بارداری شروع می شود و در ماه ششم به پایان می رسد. هرچند برخی از زنان می گویند این روند در مورد آنها تا یک سال هم طول کشیده است. این ریزش موی موقتی به معنی سوءتغذیه یا کمبود ویتامین بدن نیست و کاملا دلایل هورمونی دارد.گاهی موی تمام سر دچار ریزش می شود. یا ممکن است وقتی زیر دوش هستید یا موهای خود را شانه می کنید دسته دسته بریزند. معمولا موهای جلوی پیشانی می ریزد به همین دلیل موها از جلو بسیار کم پشت می شوند و حتی به نظر می رسد فرد دارد طاس می شود.همان طور که گفتیم این مرحله، موقتی است و همه چیز مثل قبل خواهد شد. فقط باید صبور باشید تا این دوره بگذرد. برای اینکه در این دوره موها بهتر به نظر برسند، نکاتی را که در ادامه می آید، مطالعه کنید.

روش های مناسب برای مقابله با ریزش مو در دوران شیر دهی

استفاده کردن از شامپو های مناسب

یکی از بهترین روش ها که می تواند در دوران شیردهی به خانم ها کمک کند و مانع از ریزش مو در دوران شیردهی شود، استفاده از شامپوهای مناسب می باشد. شامپوهای طبیعی و گیاهی می توانند در این زمینه کمک زیادی به خانم ها بنمایند. زیرا شامپو های طبیعی بسیار مناسبی در بازار موجود بوده که می توانند مو را ضخیم تر نموده و به افزایش حجم مو نیز کمک بسیار زیادی می نمایند. شامپوهای طبیعی و گیاهی معمولا هیچ گونه حساسیتی نیز به وجود نمی آورند.

برای پوست و موی خانم های شیر ده نیز مشکل و یا آلرژی خاصی به وجود نمی آورند. همچنین افرادی که دارای موهای نازک بوده، می توانند از شامپوهایی بهره مند شوند که مو را نرم و لطیف می نماید. استفاده از نرم کننده های ملایم در مراحل آخر حمام کمک می کند که موها نرم و لطیف شده و از شکستن مو و همچنین ریزش مو به راحتی جلوگیری می نماید.

مراقبت از موها

مراقبت از موها می تواند در مقابله با ریزش مو در دوران شیر دهی تاثیر مناسبی داشته باشد. زیرا عدم مراقبت از موها نیز می تواند عاملی برای ریزش مو باشد. برای اینکه بتوان به خوبی از موها مراقبت نموده، بهتر است زمانی که موها خیس بوده، از شانه زدن آنها اجتناب نمایید. استفاده از شامپو حد و اندازه ای داشته و شستن موها بیش از حد با شامپو های مختلف، می تواند دلیلی بر ریزش مو باشد. در شستن موها با شامپو توجه داشته باشید که به اندازه از شامپو استفاده نمایید.

استفاده از دستگاه هایی که با حرارت موها را خشک یا حالت می دهند، برای مو ها مضر بوده و باعث نازک شدن و در نتیجه ریزش مو می شوند. استفاده از محصولاتی مانند سشوار، دستگاه فر کننده و همچنین اتوی مو را به حداقل برسانید. ضخامت موها هرگز کمتر از حد مجاز نمی شود. کم شدن ضخامت به راحتی باعث ریزش مو می شود.

یکی دیگر از روش های مقابله با ریزش مو رنگ نکردن موها در هنگام بارداری می باشد. رنگ کردن باعث می شود تا ساقه مو ها نازک تر شود. این موضوع به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به مو ها می شود. رنگ نکردن موها یکی از روش های مقابله با ریزش مو در دوران شیردهی محسوب می شود.درمان ریزش مو در دوران شیردهی

تغدیه و تغییر رژیم غذایی

تغییر شیوه زندگی از دیگر مواردی به شمار می رود که می تواند از ریزش مو در دوران بارداری جلوگیری نماید. مثلا رژیم غذایی خود را باید طوری تنظیم نمایید که انواع ویتامین ها و مواد معدنی که در دوران شیر دهی برای بدن ضروری بوده و مصرف آنها بیشتر می باشد، برای بدن تامین شوند. در غیر این صورت کمبود ویتامین و مواد معدنی مختلف در بدن اتفاق می افتد و این موضوع می تواند سبب ریزش مو در دوران شیر دهی شود.

قرص های بسیار زیادی نیز به عنوان مکمل در بازار موجود بوده که می توانند تامین کننده ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن خانم در دوران شیر دهی باشند. البته مکمل ها را بهتر است دکتر تجویز نماید و از مصرف خود سرانه هر نوع دارو در دوران بارداری و شیر دهی اجتناب نمایید.

استرس

استرس باعث ریزش مو می شود. استرس یکی از مواردی به شمار می رود که ریزش مو در دوران شیر دهی را می تواند تا حدود زیادی تشدید نماید. بدین ترتیب حتی الامکان از استرس و اضطراب دوری نمایید. معمولا با کاهش استرس می توان تا حدود زیادی مشکل ریزش مو در دوران شیر دهی را کاهش داد.

تغییر دادن مدل موی خود

استفاده از یک مدل موی جدید که نشان دهد موی شما پر پشت تر از مدل قبلی است گزینه ی مناسبی است. استفاده از مو های کوتاه، مو را راحت تر و کامل تر نشان تر می دهد. کشیدن و بسیتن مو های خود به صورت دم اسبی واکنش منفی دارد. این سبک ها مخصوص مو های پر است و مو های کم را به صورت ضعیف نشان می دهد.

مراقبت از مو ها

در هر زمانی با موهایتان، به آرامی رفتار کنید. مو ها را زمانی که خیس است، شانه نزنید و یا با استفاده از شانه هایی که دندانه های بزرگ دارند این کار را انجام دهید. مو های خود را بیش از اندازه با شامپو شست و شو ندهید. از سشوار، اتوی مو، دستگاه فر کننده ی مو بسیار کم و یا اصلاً استفاده نکنید. سعی کنید در مدت شیردهی نوزاد، از رنگ کردن مو اجتناب کنید

تاثیر شیوه ی زندگی برای جلوگیری از ریزش مو

با خوردن غذا و حتی مصرف قرص های ویتامین قبل از تولد نوزاد، یک شیوه زندگی سالم داشته باشید. در صورتی که احساس می کنید نسبت به دیگر زنان ریزش موی بیشتری در دوران شیردهی دارید باید به پزشک مراجعه نمایید.به استثنای دلایل بالا، استرس نیز ریزش مو را در دوران شیردهی بسیار زیادتر می کند. در صورت امکان سعی کنید از استرس جلوگیری کنید، زیرا این عامل باعث ریزش بیش از اندازه مو ها می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (551 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (233 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (163 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (100 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (39 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) مهمونی رفتن "جان" پسر کوچولوی مینا مختاری و بهرام رادان با سرهمی شیک و جذاب به سلیقه مامانش/ چقدر گوگولی و نازه+عکس (14 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (11 نظر)
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس