درمان ریزش مو در مردان به روش طب سنتی 

  یکشنبه، 06 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
درمان ریزش مو در مردان به روش طب سنتی 
درمان ریزش مو با استفاده از طب سنتی امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای درمان ریزش مو می‌بایست مواد غذایی مفید و مناسب مصرف نمود تا به مو‌ها و ریشه‌های آن مواد مغذی کافی برسد. معمولاً کسانی که دچار بیماری می‌شوند، به علت اختلال در تغذیه، دچار ریزش مو (Hair loss) می‌شوند.

درمان ریزش مو با استفاده از طب سنتی امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای درمان ریزش مو می بایست مواد غذایی مفید و مناسب مصرف نمود تا به مو ها و ریشه های آن مواد مغذی کافی برسد. معمولاً کسانی که دچار بیماری می شوند، به علت اختلال در تغذیه، دچار ریزش مو (Hair loss) می شوند.

دلایل ریزش مو چیست؟

یکی از دلایل ریزش مو، مشکلات گوارشی و یبوست است که درمان آن مصرف خاکشیر، روغن زیتون و پرهیز از مصرف چای و سرخ کردنی هاست. کم خونی می تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد. مصرف داروهای اعصاب و هورمونی نیز ریزش مو را افزایش می دهند. اگر دلیل ریزش مو ریشه روانی و عصبی دارد مصرف گل گاوزبان، جوشانده به لیمو و شربت بادام توصیه می شود.عامل ارثی نیز باعث ریزش مو می شود.دلیل دیگر ریزش مو استفاده از مواد شیمیایی مثل شامپو و صابون است که به جای آن گل سرشور و صابون زیتون توصیه می شود.

درمان ریزش مو در مردان به روش طب سنتی

بجز این نکات گفته شده ریزش مو در مردان معمولا بر اثر عوامل ارثی بودن و یا ژنتیک اتفاق می افتد که بسیار شایع می باشد .درمان ریزش مو در مردان به روش طب سنتی این چنین می باشد که در درمان از گیاهان دارویی استفاده می شود و هیچگونه عوامل شیمیایی در این درمان ها نقش ندارد . درمان ریزش مو در مردان به روش طب سنتی عبارتند از :

ماساژ سر با روغن نارگیل

که فرد در این روش به مدت دو بار در هر هفته موها را با روغن نارگیل ماساژ میدهد و سپس با حوله گرم آن را می پوشاند و بعد مو ها را آب کشی می کند .

شستشو سر با سرکه

این روش بسیار راحت بوده ، به صورتی که فرد بعد از شامپو و شستشو در حمام مو ها را آغشته به سرکه می کند و دقایقی بعد به آبکشی می پر دازد .

حجامت

حجامت بهترین روش در درمان ریزش مو در مردان به روش طب سنتی می باشد و برای افرادی که ریزش مویی ارثی دارند کاملا کاربردی بوده و با دوبار حجامت در فصل بهار به درمان ریزش موی خود میپردازند .عوامل مختلف دیگری ، در درمان ریزش مو در مردان به روش طب سنتی وجود دارد که موجب درمان فرد تا حدودی می شوند اما باید توجه داشت که روش سنتی درمانی قطعی نداشته و ریسک بالایی دارد .

توقف و درمان قطعی ریزش مو با این روغن ها

شاید بگویید این مبحث تکراری است ولی همین نکته ای مهم است که مردم هند اصل اولیه ی تقویت و پرپشتی موهایشان را استفاده از روغن های تقویت کننده موی سر می دانند. به گفته ی متخصصان پوست و مو استفاده از روغن های تقویت کننده مو برای ماساژ می تواند موجب:افزایش گردش خون و خون رسانی به فولیک های مو شود.قدرت ریشه ی مو را چندین برابر افزایش می دهد و با حرکات نرم انگشتان در دامنه رشد مو، استرس تا حد قابل توجهی در این بخش کاهش می یابد.توصیه ی هندی ها برای پرپشتی مو و درمان ریزش مو استفاده از روغن های گیاهی :روغن بادام ، روغن زیتون ، روغن کرچک و روغن نارگیل است.حداقل هفته ای یکبار از این روغن های گیاهی برای تقویت موها استفاده کنید.

شنبلیله درمانی برای ریزش موی شدید:

قدیمی های طب سنتی هندوستان تاکیید خاصی برای استفاده از شنبلیله در درمان فوری ریزش موی سر داشته اند. شنبلیله قدرت عالی برای درمان ریزش مو و تقویت موهای ریخته شده دارد. تخم شنبلیله تاثیر سریع خود را در رویش و رشد مجدد موها ثابت کرده است و این به دلیل داشتن پروتئین و اسید نیکوتین است.

یک فنجان تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد.صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل شود.خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و سعی کنید در قسمت ریشه بیشتر اجرا کنید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.بعد از 40 دقیقه موها را آبکشی کنید.این دستور درمان طب سنتی ریزش مو را هر روز صبح به مدت یک ماه انجام دهید تا شاهد تغییری شگفت انگیز شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان