درمان پوست پرتقالی صورت با استفاده از روش های دارویی

  پنجشنبه، 02 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان پوست پرتقالی صورت با استفاده از روش های دارویی
منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می کند و اجازه می دهد تا آن پوست نفس بکشد ؛آنها ،چندین کار انجام میدهند و مسئول دفع سموم بدن هستند با این حال، این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند ،گسترش می یابند.

منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می کند و اجازه می دهد تا آن پوست نفس بکشد ؛آنها ،چندین کار انجام میدهند و مسئول دفع سموم بدن هستند با این حال، این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند ،گسترش می یابند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند ؛ این منافذ ،به ویژه در اطراف بینی بیشتر مشاهده میشوند و حاوی چربی بیشتری هستند.برای رسیدن به یک پوست بی عیب و سالم، لازم است با حفظ تعادل صحیح پاک کردن، و مرطوب سازی مانع از ایجاد منافذ شوید.منافذ باز پوست زیبایی پوست را نابود می کنند، بزرگ نمایی نیست بلکه حقیقت است چرا که منافذ باز پوست صورت در هر دوحالت با آرایش و بدون آرایش خودنمایی می کنند ؛ این منافذ روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می شوند و با ترشح چربی موجب زشتی و پیری پوست صورت می شوند. برای حفظ زیبایی و جوانی پوست با استفاده از ماسک های گیاهی و خانگی که در این بخش از سلامت نمناک توصیه می شود بایستی برای درمان و بستن منافذ باز صورت اقدام کنید.

دلایل ایجاد منافذ باز پوست کدامند؟

باز شدن منافذ پوست عوارضی مثل تجمع کثیفی، رسوب چربی های پوستی و بروز جوش و آکنه را موجب می شوند.
غدد چربی که در کنار فولیکول های مو هستند، از طریق یک مجرا ترشحات چربی که ممکن است حاوی سلول های مرده مجرا نیز باشند را به سطح پوست منتقل می کنند. بسته شدن این مجرا منجر به گشاد شدن منافذ پوست و ایجاد انواع جوش می شود. این منافذ اغلب به علت موهای کرکی یا اکسید شدن چربی سیاه دیده می شوند.

  • استفاده از شوینده های نامناسب
  • مراقبت نکردن از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب
  • استفاده نکردن از ضد آفتاب
  • بالا رفتن سن
  • داشتن سبک زندگی نا سالم
  • تغذیه نا مناسب
  • دانه ها یا جوش های سرسیاه
  • ژنتیک

درمان پوست پرتقالی صورت با استفاده از روش های دارویی و پزشکی

1. کرم برای پوست پرتقالی ؛ کرم های ویتامین های A و D

همان گونه که قبلاً به آن اشاره شد، قسمت عمده ای از مشکل پرتقالی شدن پوست به دلیل کاهش قدرت بازتولید سلول های پوستی و کاهش تولید پروتئین هایی همچون کلاژن و الاستین می باشد. تحقیقات صورت گرفته در زمینه درمان پوست پرتقالی ثابت کرده اند که ویتامین های A و D به دلیل تقویت چرخه ی بازتولید سلول های پوستی و افزایش میزان تولید پروتئین های کلاژن و الاستین موجب تقویت لایه ی اپیدرم پوست می شوند و استفاده ی مداوم از کرم ها و لوسیون های حاوی این ترکیبات می تواند در درمان پوست پرتقالی کمک کننده باشد.

2. درمان پوست پرتقالی با کرم مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یکی از ترکیبات اصلی کرم های مرطوب کننده ی پوستی می باشد و می توان از آن در درمان پوست پرتقالی نیز استفاده کرد. این مادّه به دلیل برخورداری از توانایی جذب مقدار زیادی آب موجب کاهش چین و چروک های صورت و افزایش شادابی و طراوت آن می شود و به ناپدید شدن منافذ پوستی کمک می کند و استفاده از این مادّه در کنار سایر روش های درمانی می تواند بازده کلّی فرایند درمان پوست پرتقالی را افزایش دهد و شادابی و طراوت را به پوست صورت شما بازگرداند.

3. کرم های حاوی گلیکولیک اسید برای درمان پوست پرتقالی

گلیکولیک اسید از دیگر ترکیباتی است که برای درمان پوست پرتقالی استفاده می شود و این مادّه از کاربردهای فراوانی در صنعت زیبایی برخوردار است. گلیکولیک اسید موجب کنده شدن سلول های مرده از سطح پوست می شود و میزان رطوبت پوست و آب میان بافتی را به میزان قابل توجّهی افزایش می دهد و از تجمّع سلول ها در اطراف منافذ پوستی جلوگیری می نماید و از این طریق موجب درمان پوست پرتقالی می شود. لازم به ذکر است که این مادّه جزو ترکیبات اصلی کرم ها و لوسیون های لایه بردار پوستی می باشد و در ساخت این گونه محصولات استفاده می شود.

4. استفاده از تکنیک میکرودرم ابریژن

استفاده از لوسیون ها، کرم ها و یا روش های سنتی برای درمان پوست پرتقالی همواره با نتایج قابل قبلی همراه نیست و در این مواقع می توان از تکنیک های زیبایی مختلفی برای از بین بردن این عارضه استفاده کرد. در میکرودرم ابریژن یک لایه از پوست صورت با استفاده از تکنیک هایی ویژه برداشته می شود و از این طریق، فرایند از بین رفتن منافذ پوستی باز تسریع می شود و میزان نفوذ پذیری پوست نسبت به کرم ها و لوسیون های استفاده شده برای درمان پوست پرتقالی افزایش می یابد.

5. درمان پوست پرتقالی با لیزر RF

لیزر RF فرکشنال دارای کاربردهای بسیار متنوّعی در زمینه ی زیبایی است و استفاده از این روش برای درمان پوست پرتقالی یکی از اصلی ترین کاربردهای آن محسوب می شود. این نوع لیزر با تابش امواج رادیویی به لایه های عمقی پوست موجب تقویت تولید پروتئین های کلاژن و الاستین می شود و سرعت تولید سلول های پوستی را افزایش می دهد و می توان از آن برای درمان پدیده ی پرتقالی شدن پوست استفاده کرد و در چند جلسه ی درمانی این مشکل را برطرف نمود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (124 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!