ساعدنیوز
ساعدنیوز

درمان افتادگی پلک در خانه با مواد طبیعی

  یکشنبه، 17 تیر 1397 ID  کد خبر 9592
درمان افتادگی پلک در خانه با مواد طبیعی
ساعد نیوز: پلک های افتاده فرد را پیرتر و سن را بالاتر نشان می دهد و بینایی و دید را هم تحت تاثیر قرار می دهد. در این بخش در مورد درمان های طبیعی ای صحبت می کنیم که دارای خواصی هستند که می توا

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز: 

امروزه جراحی و طب مدرن روش های مختلفی برای رفع افتادگی پلک چشم ابداع کرده است اما برای برخی افراد انجام این مراحل امکان ندارد. این افراد می توانند از روش های خانگی درمان افتادگی پلک استفاده کنند تا پیری و بی حالتی اطراف چشمانشان برطرف شود.

عدم مراقبت و یا مصرف بیش از حد مواد ناسالم می تواند پوست شما را به طور موقت ضعیف کند، و باعث افتاگی و خستگی پلک ها شود پلک های افتاده و خسته به علت ضعف پوست اتفاق می افتد، که باعث کاهش انعطاف پذیری پوست می شود.

گرچه با گذشت زمان شل شدن پوست عادی است، اما گاهی اوقات به دلیل صدمه های محیطی، چروک های زودرسی به وجود می آیند، دلایلی مانند:

دلایل چروک زودرس پوست

در معرض خورشید بودن

سموم

عدم مراقبت های زیبایی

 درمان افتادگی پلک بدون جراحی

اینها تنها برخی از دلایلی هستند که پلک های شما ممکن است پیر و افتاده و خسته به نظر برسند مصرف بیش از اندازه الکل و سیگار، همراه با عوامل ژنتیکی، می تواند فرم پلک ها را تغییر دهد. افراد مبتلا به پلک های افتاده تمایل دارند راه های مختلفی برای پنهان کردن افتادگی پلک هایشان را پیدا کنند، زیرا برایشان ناخوشایند است. چندین روش جراحی وجود دارد که این مشکل را تصحیح می کند، به خصوص وقتی که دید نیز تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرد با این حال، این جراحی ها ارزان قیمت نیستند و هر فردی نمی تواند هزینه اش را بدهد.از سوی دیگر، اگر وضعیت و مشکل خاص و مهمی پیش نیاید، جراحی توصیه نمی شود.

پلک های افتاده فرد را پیرتر و سن را بالاتر نشان می دهد، و همانطور که در بالا ذکر شد، می تواند بینایی و دید را هم تحت تاثیر قرار بدهد ، بعضی از آمارها نشان می دهد که این یکی از پنج مساله مهم آرایشی بوده که مردم را وادار به انجام عمل جراحی در سال ۲۰۱۶ می کرد امری بسیار منفی است زیرا بسیاری از مردم نمی توانند بیهوش شوند. قبل از رفتن نزد جراح زیبایی، باید جایگزین های طبیعی را نیز امتحان کنید، زیرا می توانند نتایج شگفت انگیزی را به شما نشان دهند.

در این بخش در مورد درمان های طبیعی ای صحبت می کنیم که دارای خواصی هستند که می توانند باعث سفت شدن بافت های ضعیف شوند و مواد مغذی برای جلوگیری از پیری زودرس فراهم می کنند.

درمان های طبیعی برای پلک های پف دار و افتاده :

خیلی خوب است که همیشه راه حل هایی با مواد طبیعی را به بدن خود ارائه دهید که باعث ایجاد اثرات و عوارض جانبی منفی نمی شوند.

سیب و عسل:

با توجه به این که اینها حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان، آب و فیبر طبیعی هستند، این ماسک سیب و عسل یک درمان مؤثر برای شل شدگی و افتادگی پلک ها می باشد.استفاده مرتب از آن باعث کاهش افتادگی پوست می شود و مانع چروک شدن زودرس می شود.

مواد لازم:

۱ عدد سیب

۲ قاشق غذاخوری عسل(۵۰ g)

آماده سازی:

سیب را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آن را مخلوط کنید تا یک پوره سفت بدست آید.

پس از بدست آمدن بافت مورد نظر، آن را با قاشق عسل مخلوط کنید.

ماسک را بر روی پلک خود بمالید و بگذارید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.

سپس با آب سرد آبکشی کنید. این ماسک را حداقل ۳ بار در هفته استفاده کنید.

درمان های خانگی برای افتادگی پلک

چای های کیسه ای :

استفاده از چای کیسه ای بابونه به شدت توصیه می شود، به دلیل اینکه حاوی مواد ضد التهابی برای درمان این مشکل است.

مواد لازم:

۲ عدد چای کیسه ای بابونه

آماده سازی:

چای هاس کیسه ای بابونه را در فریزر قرار دهید و بگذارید یک شب بماند تا خنک شوند.

صبح روز بعد، آنها را بیرون بیاورید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پلک خود قرار دهید.

روش های خانگی برای درمان افتادگی پلک

جو، عسل و تخم مرغ:

مواد تشکیل دهنده ای که در این درمان ترکیبی وجود دارند، حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسید آمینه های ضروری هستند که به بهبود افتادگی پوست کمک می کنند.جذب آنها از کاهش الاستین ( خاصیت کشسانی) پلک ها جلوگیری می کند و همچنین تقویت کننده و جوان کننده پوست نیز می باشد.

مواد لازم:

۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر (۱۵ گرم)

۲ قاشق غذاخوری عسل (۵۰ گرم)

۱ زرده تخم مرغ

آماده سازی:

در یک کاسه، بلغور جو دوسر را با عسل و زرده تخم مرغ هم بزنید.

ترکیب را بر روی پلک های خود بگذارید و اگر می خواهید، بقیه اش را روی کل صورت خود بمالید.

اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.

این کار را ۲ یا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

درمان افتادگی پلک خانگی

بابونه و خیار:

خواص ضد التهابی و تقویت کننده و سفت کننده بابونه و خیار در این تونیک طبیعی باهم ترکیب می شوند، تا افتادگی پلک ها را از بین ببرند و با پف و تیرگی زیر چشم نیز مبارزه می کنند.

مواد لازم:

۲ قاشق غذاخوری گل بابونه (۳۰ گرم)

۱ فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر)

½ یک خیار

آماده سازی:

گل های بابونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید تا خنک شود.

سپس این محلول را فشار دهید تا صاف شود و بعد با نصف خیار ترکیب کنید.

۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

این تونیک را بر روی پلک ها و اطراف چشم ها بزنید.

اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.

این کار را دو بار در روز تکرار کنید، صبح قبل از خواب.

رفع افتادگی پوست با طب سنتی

کرم خانگی آلوئه ورا :

آلوئه ورا، دارای خواص شگفت انگیزی برای مرطوب سازی پوست است هنگامی که با سایر مواد طبیعی ترکیب شود، این کرم یکی از مواد عالی برای بازگرداندن استحکام پلک ها می شود.

مواد لازم:

۲ قاشق غذا خوری جو (۳۰ گرم)

۴ قاشق غذاخوری ساده ماست (۸۰ گرم)

۴ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا (۶۰ گرم)

۵ حلقه خیار

آماده سازی:

تمام این مواد را در یک مخلوط بریزید و مخلوط کنید.

این خمیر خامه ای مانند را روی پلک خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند.

پس از گذشت زمان، با آب سرد شستشو دهید.

به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید نتایج خوبی بگیرید، این کار را به طور منظم انجام دهید.

فراموش نکنید که بهتر است ، صبور باشید و منتظر بمانید تا نتیجه را ببینید، قبل از اینکه سعی کنید جایگزین های دیگری را امتحان کنید که باعث آسیب های بیشتر شوند.

روش مخصوص رفع افتادگی پلک بالای چشم با سفیده تخم مرغ

آنچه احتیاج دارید یک سفیده تخم مرغ و یک گوش پاک کن است.

اول از همه پلک خود را کاملا تمیز کنید و بشویید. سفیده تخم مرغ را از زرده اش جدا کنید و گوش پاک کن را به سفیده آغشته کنید و به آرامی روی پلک بزنید چشمها را ببندید تا سفیده تخم مرغ روی روی پلک خشک شود.

این کار را یک روز در میان انجام دهید تا پلک ها جمع شوند و دیگر افتادگی پلک نداشته باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
علی
5 سال پیش

عالی بود
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (278 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (68 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (43 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره دلنشین و معصومانه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در کودکی/ زیبایی ذاتی و خیره کننده سوپراستار ایرانی+عکس خلاقیت جذاب و تحسین برانگیز شهرداری شیراز در نصب المان زیبا و فاخر/ اصیل و ایرانی پسند+عکس گوشه‌ای از خانه شیک و امروزی پیمان معادی با دکوراسیون لوکس و منحصر به فرد/ ساده ولی زیبا و خاص+عکس دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه!
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس