انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان

  پنجشنبه، 05 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان
 تعیین اینکه کدام سیستم ایمپلنت دندان برای کاشت ایمپلنت در حال حاضر  بهتر است؛ کمی مشکل است. اما به عنوان یک قانون سرانگشتی می‌توان گفت سابقه شرکت در تولید ایمپلنت و میزان سرمایه گذاری روی بخش تحقیق و توسعه به منظور بهبود سیستم های تولید ایمپلنت های دندانی می توانند از مهمترین فاکتورهای انتخاب بهترین شرکت تولید کننده ایمپلنت دندان باشد

انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان

تعیین اینکه کدام سیستم ایمپلنت دندان برای کاشت ایمپلنت در حال حاضر بهتر است؛ کمی مشکل است. اما به عنوان یک قانون سرانگشتی می توان گفت سابقه شرکت در تولید ایمپلنت و میزان سرمایه گذاری روی بخش تحقیق و توسعه به منظور بهبود سیستم های تولید ایمپلنت های دندانی می توانند از مهمترین فاکتورهای انتخاب بهترین شرکت تولید کننده ایمپلنت دندان باشد دانستن اینکه آیا ایمپلنت تولید شده در یک کارخانه، طول عمری بیشتر از ۱۰ سال پس از کاشت داشته باشد؛ نشان دهنده مرغوبیت آن ایمپلنت است. همچنین در دسترس بودن اجزا و قطعات مختلف ایمپلنت در شرایطی که با ایجاد مشکل پس از کاشت ایمپلنت ها، دندانپزشک بتواند به راحتی ایمپلنت یا قطعات آن را تعویض کند از دیگر ویژگی های برندهای مشهور جهان است.

شرکتهای قابل اطمینان تولید کننده ایمپلنت دندان را می توان با انجام تحقیقات مختصری نسبت به گارانتی و تضامینی که ارائه می دهند؛ شناخت. برای مقایسه باید گت ایمپلنت های ارزانتر که توسط شرکت های کوچکتر تولید می شوند؛ معمولاً از موادی با کیفیت پایین تر تولید شده و دوام و طول عمر زیادی ندارند. تمام ایمپلنت هایی که توسط برندهای مشهور جهان تولید می شوند الزامات FDA را رعایت کرده اند. این الزامات شامل داشتن کیفیت قابل قبول و دوام و طول عمر مناسب است. تنها تفاوت این است که دندانپزشک ایمپلنت مناسب را متناسب با نیازهای بیمار از میان این برندهای دارای تاییدیه FDA انتخاب کند. برندهای مشهور تولید کننده ایمپلنت های دندانی از بروز ترین تکنولوژی های روز دنیا برای ساخت ایمپلنت استفاده می کنند. به همین علت دندانپزشکان نیز معمولا ترجیح می دهند از همین ایمپلنت های پیشرفته استفاده کنند. به عنوان مثال امروزه عمل جراحی که توسط کامپیوتر هدایت می شود با استفاده از برخی ایمپلنت های دندانی امکان پذیر است که موجب می شود موقعیت قرار گیری پایه ایمپلنت در استخوان فک بهترین شرایط را داشته باشد.

متداول ترین مواد ایمپلنت دندان

برای سالهای متمادی ، تقریباً تمام ایمپلنت های دندان از ماده ای به نام تیتانیوم ساخته می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ، اکنون ایمپلنت دندان از مواد مختلف ساخته می شود. امروزه مواد ایمپلنت دندان می تواند از تیتانیوم یا زیرکونیوم باشد. آنها باید محکم و مقاوم باشند. استحکام مواد ایمپلنت دندان و طراحی آن باید با خاصیت بدنی سازگار باشد.

در زیر انواع متداول مواد کاشت دندان که امروزه در ساخت "ایمپلنت دندان" استفاده می شود ، آورده شده است.

  • ایمپلنت تیتانیومی : ساخته شده از فلز ، تیتانیوم رایج ترین نوع مواد کاشت دندان است. یافته ها نشان می دهد که ایمپلنت های ساخته شده از فلز تیتانیوم باعث می شوند استخوان به آرامی رشد کند. یعنی وقتی در تماس با استخوان قرار گرفته و مختل نشود؛ استخوان در کنار آنها رشد خواهد کرد. این به نوبه خود ماندگاری دائمی را سبب می شود.

از زمان کشف ایمپلنت تیتانیومی، مواد تیتانیومی بیشترین مورد استفاده برای ایمپلنت را داشته اند. ایمپلنت تیتانیومی نتایج طولانی مدت را ارائه می دهد ، و هزینه ی آن بسیار مناسب است. تیتانیوم یکی از بهترین مواد ایمپلنت دندان در همه زمان ها است.

  • ایمپلنت دندان زیرکونیا: بر خلاف تیتانیوم ، ایمپلنت های زیرکونیا یک اختراع تازه هستند. ایمپلنت زیرکونیا به عنوان امیدوارترین گزینه برای آینده مواد ایمپلنت دندان در نظر گرفته می شود. در اوایل دهه 1990 ، ایمپلنت زیرکونیا برای عمل جراحی ایمپلنت مورد استفاده قرار گرفتند. اما در طول این مدت ، هنوز مواد کاشت تیتانیوم رواج داشته است. تا سال 2003 که کم کم مواد ایمپلنت زیرکونیا محبوبیت زیادی پیدا می کند. با اینحال همچنان بهترین نوع ایمپلنت دندان، ایمپلنت تیتانیوم شناخته می شود.

بهترین نوع ایمپلنت دندان

همانطور که قبلاً بحث شد ، دو ماده اولیه کاشت دندان تیتانیوم و زیرکونیا هستند. هر یک از این دو ماده کاشت دندان ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.به عنوان مثال ، تیتانیوم آزمایش شده است و در هر دو روش پزشکی و دندانپزشکی میزان موفقیت بالایی را نشان می دهد. تطبیق پذیری تیتانیوم از زیرکونیا بیشتر است. تیتانیوم به عنوان یک فلز اولین انتخاب در همه اشکال استخوان برای ایمپلنت است. میلیون ها بیمار از مزایای تیتانیوم استفاده کرده اند و آن را به عنوان بهترین نوع ایمپلنت دندان می شناسند.

ایمپلنت آمریکایی

کشور آمریکا شاید فعال ترین کشور در زمینه ساخت قطعات ایمپلنت باشد. که بسیار جدی و منسجم در این زمینه پیش می رود. از همین رو در این مقاله هم به عنوان پیشرو از این کشور شروع نمودیم برای معرفی کشور ها و برند های سازنده ایمپلنت دندان. انواع مختلف برند ایمپلنت در آمریکا تولید می شود. ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزن BioHorizons جز برترین سیستم های جهان می باشد. که با نوآوری خود توانست جایگاه ویژه ای را از آن خود نماید. ایمپلنت امریکایی لیزری ساخته این شرکت به دلیل سرعت بخشیدن به روند رشد استخوان و همچنین کاهش تحلیل استخوان بسیار بسیار در بین دندانپزشکان و بیماران محبوب گشته است. این ایمپلنت آمریکایی جز 5 برند برتر دنیا محسوب می شود. ایمپلنت آمریکایی زیمر Zimmer به دلیل طراحی و ساخت منحصر به فرد خود جایگاه ویژه ای در ایمپلنت آمریکا و جهان دارد. در ایمپلنت های جدید ساخت این شرکت به جای تیتانیوم از فلز تنتالوم استفاده می شود. ایمپلنت آمریکایی آسترا Dentsply Sirona (Previously Astra Tech) نیز جزء برند های برتر محسوب می شود. این شرکت طراحی ویژه ای انجام داده که همانند برند بایو هورایزن روند رشد استخوان تسریع گردد. ایمپلنت آمریکایی تری آی BIOMET 3i یکی دیگر از برندهای معروف در زمینه ایمپلنت است که طراحی منحصر به فرد فیکسچر آن تحلیل استوان را به کمترین میزان خود می رساند. ایمپلنت آمریکایی اینترالاک Intra-Lock از موفق ترین و پرطرفدارترین برند ها در زمینه ایمپلنت مخصوصا در کشور ایران می باشد. که از تکنولوژی های خاصی استفاده می کند که منحصر به خود شرکت اینترالاک می باشد، که تنوع بی نظیری را ایجاد نموده است.

کیفیت ایمپلنت فرانسوی

هیچ گاه کیفیت ایمپلنت فرانسوی در سطح یک جهانی نبوده است. اما در بین کشور های اروپایی همیشه جایگاه مناسبی را داشته اند و همواره در حال پیشرفت می باشند. کیفیت ایمپلنت فرانسوی در مقایسه با ایمپلنت های آمریکایی همواره پایین تر بوده استف اما اکثر برند های تولید ایمپلنت در فرانسه، تکنولوژی ساخت ایمپلنت های آمریکایی را سرلوحه کار خود قرار می دهند. و امید آن می رود به زودی کیفیت ایمپلنت فرانسوی جهش چشمگیری در سطح اروپا داشته باشد.

ایمپلنت اسپانیایی

ایمپلنت اسپانیایی موزو گرائو Mozo Grau یک شرکت سازنده قطعات ایمپلنت دندان در کشور اسپانیا می باشد. ایمپلنت اسپانیایی موزو نزدیک به 25 است که در زمینه تحقیقات علمی در حیطه دندانپزشکی در سراسر دنیا دارای سابقه و تجربه کاری می باشد. قطعات ساخته شده ایمپلنت اسپانیایی در شرکت موزو از سطح کیفیت مطلوبی در سطح اروپا برخوردار است و تا حدی قابل رقابت با دیگر برندهای مطرح ایمپلنت اروپایی می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (373 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (116 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (100 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (57 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (38 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (24 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (15 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر)
تیتر امروز