استفاده از محصولات طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو در بارداری

  یکشنبه، 26 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
استفاده از محصولات طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو در بارداری
در دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن اتفاق می‌ افتد. ریزش مو  یکی از عوارضی که در دوران بارداری ممکن است به آن دچار شوید که امری طبیعی و قابل درمان است و همانطور که در این دوران دچار تغییرات زیادی می شوید، موی سر هم می تواند تغییراتی داشته باشد

در دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن اتفاق می افتد. ریزش مو یکی از عوارضی که در دوران بارداری ممکن است به آن دچار شوید که امری طبیعی و قابل درمان است و همانطور که در این دوران دچار تغییرات زیادی می شوید، موی سر هم می تواند تغییراتی داشته باشد.چرخه ی رشد مو به این صورت است که در هر زمان مشخص، ۹۰٪ موها رشد می کنند و ۱۰٪ باقی مانده در فاز استراحت (تلوژن) هستند. بعد از ۲ تا ۳ ماه استراحت، مو می ریزد و موی جدیدی جای آن را می گیرد.در دوران بارداری، این چرخه رشد در مرحله استراحت، متوقف می شود و موها به جای اینکه بریزند، ضخیم تر می شوند. اما گاهی نیز این اتفاق نمی افتد و قبل از ضخیم شدن، مو به دلایل مختلفی می ریزد.تحقیقات نشان می دهند که حدود ۴۰ تا ۵۰٪ زنان باردار، از ریزش مو رنج می برند که این امر کاملا طبیعی و موقت است.

گفتنی است؛ برخی از زنان در طول بارداری تغییرات زیادی در موهای خود نداشته و در مقابل، برخی دیگر دچار ریزش موی شدید می شوند. هر حاملگی منحصر به فرد است، تجربیات شما در مورد تغییرات مو در طول یک حاملگی، نسخه ای برای بارداری های بعدی نیست.

تغییرات مو در بارداری

یکی از تغییرات لذت بخشی که در دوران بارداری رخ می دهد، ظاهر شدن موهای ضخیم تر و زیباتر است. این وضعیت که در سه ماهه دوم شروع می شود، ممکن است باعث شود که دیدن سر پر از موی شما، احساسی از غرور و افتخار برای شما به وجود بیاورد.این موهای زیبا، در نتیجه رشد تعداد بیشتر مو در دوران بارداری اتفاق نمی افتد، بلکه وضعیت کاملاً عکس این است. سطح بالای هورمون ها در این دوره باعث می شود که ریزش طبیعی مو کمتر شود. به طور معمول، موهای شما در یک چرخه تکراری که از سه مرحله تشکیل شده است رشد می کنند، مرحله فعال و در حال رشد (به نام فاز آناژن)، که در آن، موهای شما هر ماه حدود یک سانتی متر رشد می کند. مرحله انتقالی (کاتاژن)، که در آن رشد مو متوقف می شود. و مرحله استراحت (تلوژن)، که در آن، موهای شما بدون تغییر باقی می ماند تا زمانی که به طور طبیعی ریزش کند و توسط موهای جدید جایگزین شود. در یک فرد نرمال، هر روز بین 25 تا 100 تار مو می ریزد.هنگامی که شما حامله هستید، هورمون های شما طول مرحله در حال رشد را افزایش داده و فاز استراحت چرخه را به تأخیر می اندازند، به همین دلیل هر روز موهای بیشتری رشد کرده و موهای کمتری ریزش می کنند. در نتیجه، موهبت داشتن موهای ضخیم تر در زمان بارداری نصیب شما می شود.

از مکمل های زیر استفاده کنید.

توجه کنید که مصرف این مکمل ها باید تحت نظر پزشک باشد پس از مصرف خودسرانه آن ها پرهیز کنید و چون ممکن است مصرف نا آگاهانه و دوزهای کنترل نشده ی این مکمل ها در دوران بارداری برای سلامت شما و جنین تان خطرناک باشد.

  • ویتامین B کمپلکس
  • بیوتین ویتامین C
  • ویتامین E
  • روی

علاوه بر مراقبت های پیشگیرانه از ریزش مو درمان های خانگی متنوعی برای درمان این مشکل در زنان باردار وجود دارد که می توانید آنها را نیز امتحان کنید. در ادامه چند راهکار مؤثر برای درمان ریزش مو آورده شده است:

ماساژ روغن گرم

یکی از درمان های طبیعی شناخته شده ماساژ سر است. می توانید پوست سر خود را با روغن ولرم ماساژ دهید زیرا این امر به کنترل ریزش مو کمک می کند. روغن نارگیل ، بادام ، جوجوبا ، زیتون و خردل از بهترین گزینه ها برای تغذیه پوست سر هستند.

ژل آلوئه ورا

عصاره های آلوئه ورا به طور گسترده ای برای درمان اختلالات پوستی استفاده می شود. می توانید به راحتی ژل را روی پوست سر خود بمالید تا خشکی و عفونت را کاهش داده و در نتیجه ریزش مو را کاهش دهد.

محصولات طبیعی و ارگانیک

ریزش مو ممکن است به دلیل عفونت های پوستی یا واکنش های آلرژیک پوست سر ایجاد شود. در بسیاری از موارد محصولات طبیعی برای انواع پوست و حتی برای پوست های حساس بی خطر هستند.

برای جلوگیری از بروز چنین حساسیت ها و عفونت هایی بهتر است از محصولات طبیعی و ارگانیک برای موهای خود استفاده کنید. درست است که مواد طبیعی نسبت به مواد شیمیایی بسیار کم خطرتر هستند اما با این حال با احتیاط آن ها را به کار ببرید چون ممکن است بدن شما به آن ها حساسیت نشان دهد.

  • یاس هندی

یاس هندی یک گیاه دارویی است که در مقابله با ریزش مو ناشی از عفونت های پوستی مؤثر است. این ماده دارای خواص ضد باکتریایی است که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. میتوانید خمیری از برگهای تازه ی این گیاه را تهیه کرده و روی پوست سر خود بمالید.

  • انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی ، که با نام آملا نیز شناخته شده است ، بهترین درمان طبیعی برای ریزش مو محسوب می شود. می توانید پودر آملا را به صورت خوراکی مصرف کنید یا روغن آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این ماده به تقویت مو کمک می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.

  • شیر نارگیل تازه

نصف فنجان شیر نارگیل تازه را آماده کرده و با نوک انگشتان آن را در پوست سر ماساژ دهید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند تا جذب شود و سپس با استفاده از شامپوی گیاهی آن را بشویید. این کار به تغذیه پوست سر کمک می کند.

  • مخلوط آب لیمو و تخم مرغ

مخلوط را با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری آب لیمو به یک تخم مرغ هم زده شده آماده کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید ، اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی پوست سرتان بماند و سپس بشویید. این درمان به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و باعث می شود موهای شما ابریشمی ، درخشان و ضخیم به نظر برسند.

  • ریز دانه ی شنبلیله خیس شده

خمیری از ریز دانه های شنبلیله که از شب قبل آن ها را خیسانده اید تهیه کنید. موهای خود را با این خمیر ماساژ داده و بعد از گذشت 3 تا 4 ساعت آبکشی کنید. این ترکیب به موهای شما درخشش می بخشد و رشد مو را تحریک می کند.

  • تخم مرغ ، ماست و روغن زیتون

مخلوطی از تخم مرغ ، ماست و روغن زیتون نیز می تواند سلامتی ، استحکام و درخشندگی موهای شما را تحت تأثیر قرار دهد. می توانید یک خمیر از مقادیر مساوی از این سه ماده تهیه کرده و هفته ای یک بار روی پوست سر خود بمالید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (210 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (160 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (38 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (33 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (14 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس