فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403

  یکشنبه، 10 تیر 1403 ID  کد خبر 395013
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 11 تیر 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین فروردین ماه


امروز در تقابل شدیدی بین ندای قلب و زمزمه عقل خود گرفتار هستید. اگر تا پایان روز هم نتوانستید بین این دو جبهه یارگیری کنید، تعجب نکنید. به طور قطع، امروز زمان مناسبی برای اتخاذ تصمیمات مهم و سرنوشت ساز یا پذیرفتن تعهدات جدید نیست. اما نقطه قوت امروز، شجاعت شما در بیان افکار و احساساتتان است. این فرصت را غنیمت شمرده و به وضعیت روابط عاطفیتان بپردازید. اگر متاهل هستید، برای حل مشکلات و چالش هایتان تلاش کنید و اگر هنوز طعم شیرین عاشقی را نچشیده اید، از این روز برای ابراز علاقه تان به فرد مورد نظرتان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که دنبال ثروت و مال دنیا رفتن سودی برایتان نخواهد داشت. در عوض، بر روی موضوعی که ذهنتان را به خود مشغول کرده و رهایتان نمی کند، تمرکز کنید. بدون هیچ گونه پرده پوشی و صراحتاً تمام حرف هایتان را بر زبان آورید تا از این بلاتکلیفی و سردرگمی رها شده و وقت گرانبهایتان را به هدر ندهید.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


امروز ممکن است با فردی روبرو شوید که به هر دلیلی قصد سنگ اندازی در راه پیشرفت شما را داشته باشد. اما به جای تسلیم شدن و عقب‌نشینی، از این چالش به عنوان فرصتی برای انگیزه بیشتر و تلاش مضاعف برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. همیشه سعی کنید از دیگران پیشی بگیرید و به جای تقلید کورکورانه، سبک و سیاق منحصر به فرد خودتان را داشته باشید. در هر مسیری که قلبتان شما را راهنمایی می‌کند، بدون ترس و تردید قدم بردارید. احتمال دارد در بحث و جدل‌هایی پیرامون موضوعاتی که به آن‌ها تعلق خاطر دارید، غرق شوید. لجاجت و سماجت طرف مقابل، کار را برایتان سخت‌تر خواهد کرد. در چنین شرایطی، دو راه پیش رو دارید: سکوت اختیار کنید یا خودتان را برای سردردی جان‌فرسا آماده کنید. با وجود تمام موانع، قدردان فرصت‌های پیش روی خود باشید. بسیاری آرزوی جایگاه و موقعیت شما را دارند. در گفتار و کردار خود ثابت قدم و استوار باشید و با عزمی راسخ در مسیر رسیدن به آرزوهایتان گام بردارید.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز احتمالاً با تلاطم‌های عاطفی غیرمنتظره‌ای روبرو خواهید شد. گویی با خودتان در حال گفتگو و جدل هستید، در تقلا بین واقعیت‌گرایی و عمل‌گرایی از یک سو و غرق شدن در دنیای خیال از سوی دیگر. در جستجوی پاسخ برای این پرسش درونی، به دنبال کمک گرفتن از دیگران نباشید. چرا که این امر تنها به سردرگمی شما دامن خواهد زد. حتی اگر کسی با نیت خیر به شما پندی دهد، زیاد به حرفش دل نبندید. اگر اوضاع بیش از حد پیچیده و مبهم به نظر می‌رسد، دست نگه دارید و تا زمانی که ذهنتان شفاف‌تر نشده، منتظر بمانید. در آینده‌ای نزدیک، ملاقاتی در انتظار شماست که منافع بسیاری را برایتان به ارمغان خواهد آورد. اما در معاملاتی که در پیش دارید محتاط باشید و از عجله کردن پرهیز کنید. خرید و فروش را به تاخیر بیندازید و برای انجام هرگونه اقدام در مورد املاک و مستغلات، صبر کنید. به دنبال علایق و استعدادهای خود بروید و از فرصت‌هایی که در مسیرتان قرار می‌گیرند، نهایت استفاده را ببرید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز حفظ تعادل در کارها و وظایف روزانه‌تان به شدت دشوار خواهد بود. گویی در محاصره تنش‌ها و چالش‌هایی هستید که حل آنها غیرممکن به نظر می‌رسد. نگران نباشید و خودتان را برای حل این معضل به زحمت نیندازید. گاه بهترین راهکار در چنین شرایطی، رها کردن دنیای واقعی و غرق شدن در دنیای خیال و رویا تا زمان بازگشت آرامش است. اگر گره‌ای کور در مسیرتان وجود دارد، به جای تقلا و زور زدن برای باز کردن آن، رهایش کنید. مطمئن باشید در زمان مناسب، به آسانی و بدون هیچ مشکلی خواهید توانست آن را بگشایید. در زمینه کاری، تنبلی را کنار بگذارید و با جدیت بیشتری به دنبال آموختن و ارتقای دانش خود باشید. خبر خوب این است که شخصی به شما علاقه‌مند است، اما لازم است کمی صبر و حوصله داشته باشید و صداقت را سرلوحه تعاملتان با او قرار دهید. ارتباطتان را با این فرد حفظ کنید. در آینده‌ای نزدیک با شخصی کاردان و مجرب آشنا خواهید شد که می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت شغلی شما ایفا کند.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین مرداد ماه


امروز نوسانات خلقی شما می تواند در جنبه های مختلف زندگی تان نمود پیدا کند. ممکن است در برخورد با مسائل، بیش از حد منطقی یا احساسی عمل کنید. حفظ تعادل بین این دو رویکرد، کلید موفقیت شما در این روز خواهد بود. چالش اصلی امروز، یافتن افرادی همسو و پذیرای نظرات شماست. به نظر می رسد اطرافیان تان در برابر ایده هایتان جبهه گرفته و تمایلی به انعطاف پذیری نشان نمی دهند. برای پیشبرد اهدافتان، شاید ناچار به سازش و تعدیل دیدگاه های خود باشید. لجاجت و پافشاری بر مواضع تان، تنها به بن بست و درگیری منجر خواهد شد. به یاد داشته باشید که شما فردی ارزشمند و مورد احترام هستید و در بسیاری از زمینه ها الگوی دیگران به شمار می آیید. با وجود احتمال بروز چالش ها، نگرانی های خود را به دوش نکشید و اجازه ندهید تا افکار منفی بر آرامش شما غلبه کنند. اضطراب و تشویش فقط باعث تشدید مشکلات و قضاوت های منفی دیگران خواهد شد. در عوض، با اتکا به توانایی ها و صبر و حوصله خود، با شرایط پیش رو روبرو شده و برای یافتن راه حل های سازنده تلاش کنید.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز نقشه‌هایتان نقش بر آب می‌شود و برنامه‌هایتان یکی پس از دیگری با چالش‌هایی روبرو می‌شوند. گویا در خیال خود توانایی‌ها و امکاناتتان را دست‌بالا گرفته‌اید و اوضاع آنطور که به ذهنتان می‌رسید پیش نمی‌رود. غرق در رویاپردازی بوده‌اید و به اندازه کافی واقع‌بینانه به شرایط نگاه نکرده‌اید. لازم است در برنامه‌ریزی‌هایتان تجدید نظر کنید و با دقت و منطق بیشتری عمل کنید. امروز در تعامل با دیگران نیز ممکن است با اختلاف نظر و چالش‌هایی روبرو شوید. شاید نتوانید به راحتی با دیگران کنار بیایید و منافع خود را به درستی تامین کنید. مراقب باشید که در تصمیم‌گیری‌ها و قضاوت‌هایتان تحت تاثیر احساسات قرار نگیرید. عواطف امروز می‌توانند به راحتی شما را فریب دهند و از مسیر درست منحرف کنند. مدتی است در مسیر اشتباه قدم برداشته‌اید و زمان خود را به بطالت گذرانده‌اید. اکنون که به گذشته نگاه می‌کنید، غبار پشیمانی بر دلتان می‌نشیند. اما غصه خوردن سودی ندارد. با اراده‌ای قوی و عزمی راسخ، از همین لحظه برای جبران گذشته تلاش کنید.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین مهر ماه


به جای تردید و دودلی، به ندای درون خود گوش فرا دهید و با اعتماد به نفس کامل، افکار، احساسات و ایده‌هایتان را بیان کنید. بدبینی را کنار بگذارید و به جای آن، بر جنبه‌های مثبت و امیدوارکننده‌ی اطرافیانتان تمرکز کنید. منفی‌نگری فقط تاریکی را در مسیرتان گسترانده و مشکلات را دوچندان می‌کند. به دنبال راه‌های شادمانی باشید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. نگرانی راجع به قرار ملاقات امروز را کنار بگذارید. شانس با شماست و همه چیز به بهترین نحو رقم خواهد خورد. انرژی مثبت حاکم بر این روز، در هر زمینه‌ای یاری‌گر شما خواهد بود. پس با آرامش خاطر از تک‌تک لحظات لذت ببرید. از ایده‌ها و پیشنهادات دیگران در انجام کارها استقبال کنید. همفکری و همکاری گروهی، شانس موفقیتتان را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید، اکنون زمان مناسبی برای این کار است. با شجاعت و امیدواری قدم بردارید و به خاطر داشته باشید که تردید و دودلی، مانعی بزرگ در مسیر پیشرفتتان خواهد بود.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین آبان ماه


ترس از ناشناخته‌ها، همواره مانعی بر سر راه پیشرفت شما بوده است. اما امروز، فرصتی استثنایی برای غلبه بر این ترس و گامی جسورانه به سوی آینده‌ای روشن فراهم شده است. به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید و با شجاعت به استقبال چالش‌ها بروید. به یاد داشته باشید که هر قدمی که امروز برمی‌دارید، پلی به سوی موفقیت‌های آتی شما خواهد بود. دیدار با آن دوست عزیز که مدتی است در انتظارش هستید را به تعویق نیندازید. با شهامت، قرار ملاقاتی ترتیب دهید و آنچه در دلتان نهفته است را به زبان آورید. در بحثی طولانی با فردی روبرو خواهید شد که متقاعد کردن او از اهمیت بالایی برخوردار است. با ارائه استدلال‌های قوی و لحنی قاطع، تمام تلاشتان را به کار بگیرید تا او را با خود همراه کنید. در غیر این صورت، تلاش‌هایتان بیهوده خواهد بود. در مواجهه با مسائل و پرسش‌هایی که پاسخ منفی به آن‌ها دارید، بدون هیچ گونه تعلل و تردیدی، “نه” را بیان کنید. شفافیت و قاطعیت شما، نه تنها شما را از بلاتکلیفی رها می‌کند، بلکه راه را برای دیگران نیز هموار خواهد ساخت.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین آذر ماه


استعداد و پشتکار مثال زدنی شما، شما را قادر می سازد تا حتی در شرایط دشوار و بدون امکانات کافی، به موفقیت دست یابید. گویی از قدرت جادویی برخوردارید که می توانید رؤیاها را به واقعیت تبدیل کنید. امروز فرصتی ناب برای به کارگیری این توانایی ها در جهت تحقق اهداف تان است. افزون بر این، انرژی و انگیزه لازم برای تقویت روابط عاطفی تان نیز به شما ارزانی خواهد شد. لذا بدون هیچ گونه واهمه و تردیدی، هر آنچه در دلتان سنگینی می کند را بر زبان آورید و مطمئن باشید که حل مشکلاتتان به سادگی امکان پذیر خواهد بود. در آینده ای نزدیک جابجایی مکانی در پیش دارید، از همین لحظه برای اسباب کشی به مکانی مناسب برنامه ریزی کنید. خبر مسرت بخش ازدواج یکی از اعضای خانواده تان نیز به گوشتان خواهد رسید. در خصوص موضوعی خاص، از آزار و اذیت فرد مورد علاقه تان خودداری کنید و با کنار گذاشتن وسواس های فکری، زمینه را برای تعامل صمیمی تر با او فراهم نمایید. برای رسیدن به خواسته تان در حال حاضر محتاطانه عمل کنید و از شتابزدگی و عجله پرهیز نمایید.

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین دی ماه


امروز در حالی که تا دیروز همه چیز به طور عادی و بدون مشکل پیش می‌رفت، ناگهان با موانعی در مسیرتان روبرو می‌شوید. گویی در برخی از پروژه‌هایتان به بن بست رسیده‌اید و پیشرفتتان متوقف شده است. به جای اینکه با سماجت به جلو حرکت کنید و امیدوار باشید که موانع پیش رویتان خود به خود از بین می‌روند، بهتر است کمی تامل کنید و مسیرتان را دوباره بررسی نمایید. شاید در مسیر اشتباهی قرار گرفته‌اید و نیاز به تغییر جهت دارید. به یاد داشته باشید که دیگران در حال حاضر درگیر مشکلات و گرفتاری‌های خود هستند و فرصتی برای درک و همدلی با شما ندارند. با اتکا به شخصیت قوی و جذابتان، می‌توانید دیگران را به سمت خود جذب کنید و آنها را برای جلب نظرتان ترغیب نمایید. از بحث و جدل با افراد ناآشنا خودداری کنید. برخی افراد تصور می‌کنند که با جر و بحث می‌توانند به خواسته‌هایشان برسند، اما شما وقت و انرژی خود را صرف چنین مسائل بی‌ارزشی نخواهید کرد. در آینده‌ای نزدیک، سوالی از شما پرسیده خواهد شد. از پاسخ صریح و قاطع طفره نروید.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین بهمن ماه


جاه‌طلبی شما ستودنی است و شما را به پرواز در بلندای آرزوها رهنمون می‌کند، اما مراقب باشید که در این مسیر از واقعیت دور نشوید. به یاد داشته باشید که گاه طعم زندگی تلخ است، اما نادیده گرفتن حقایق، تنها زیان شما را به دنبال خواهد داشت. امروز، انرژی مثبت در فضا جریان دارد و این فرصت را به شما می‌دهد تا با شجاعت تمام، احساسات خود را به آن که دوست می‌دارید ابراز کنید. از بیان حقیقت نهراسید، چرا که هرچه بیشتر پنهان‌کاری کنید و جانب احتیاط را نگه دارید، از هدف خود دورتر خواهید شد. به زودی تماس غیرمنتظره‌ای از سوی دوستی دریافت خواهید کرد. اگر از او دلخوری دارید، این فرصت را مغتنم شمرده و کدورت‌ها را کنار بگذارید، چرا که نه شما آن شخص سابق هستید و نه او. در مسیر زندگی، افراد خوش‌گذران بسیاری با شما روبرو خواهند شد. هوشیار باشید و فریب ظاهر فریبنده آنها را نخورید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز تا زمانی که اراده شما بر تسلیم آن غلبه کند، ترسناک نخواهد بود.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 11 تیر 1403 برای متولدین اسفند ماه


احساس خستگی در روح شما ریشه دوانده است، گویی از بلندای پرواز در میان آرزوها به زمین خستگی فرو افتاده‌اید. امروز روزی است که باید از تکاپوی مداوم دست بکشید، بر صندلی آرامش تکیه زنید و به نظاره افکارتان بنشینید. ذهن آشفته شما در میان دوراهی‌های متعدد سرگردان است و گویی توان تصمیم‌گیری را از دست داده است. بهترین انتخاب برای امروز، رها کردن ذهن از هرگونه دغدغه و غرق شدن در سکوت و آرامش است. مطمئن باشید که پس از یک استراحت کوتاه و تجدید قوا، قادر خواهید بود با ذهنی شفاف و قدرتی مضاعف به حل مسائل و چالش‌های پیش رو بپردازید.تاکنون عادت به اتکا به دیگران داشته‌اید و طعم استقلال را به درستی نچشیده‌اید. اما به یاد داشته باشید که هیچ تکیه‌گاهی همیشگی و مطلق نیست. زمان آن رسیده که بر روی پاهای خود بایستید و با قدرت و اعتماد به نفس به سوی اهدافتان گام بردارید. گذشته‌ای در حال آشکار شدن است. در مواجهه با این برهه از زندگی، رازدار و حافظ حرمت‌ها باشید. به یاد داشته باشید که چرخ روزگار همواره در حال چرخش است و هیچ وضعیتی پایدار نخواهد بود.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس