فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403

  شنبه، 26 خرداد 1403 ID  کد خبر 392911
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 27 خرداد 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین فروردین ماه


امروز، علی‌رغم رضایت کلی، اوضاع کمی جدی‌تر از حد انتظارتان خواهد بود. یکی از دوستان قدیمی با شما تماس می‌گیرد و خواهان ملاقات حضوری می‌شود. در این دیدار، او (یا شخص دیگری) پیشنهادی برای یک شراکت کاری ارائه می‌دهد که به نظر می‌رسد ارزش بررسی جدی را داشته باشد. در طول روز، متوجه خواهید شد که افراد به طور غیرمعمولی خودخواه شده‌اند و به نظر می‌رسد نسبت به دغدغه‌ها و مسائل شما بی‌تفاوت هستند. به یاد داشته باشید که شما ارزشمند هستید و برای خودتان کافی هستید. اجازه ندهید رفتار دیگران عزت نفس شما را خدشه‌دار کند. خوشبختانه، در این میان، شخصی با شجاعت و اقدامی غیرمنتظره، به شما انگیزه و امید تازه ای خواهد داد. برای حفظ آرامش اعصاب خود، حتماً زمانی را در طول روز به خلوت با خودتان اختصاص دهید، حتی اگر شده برای چند دقیقه. سفری که در برنامه داشتید به تعویق خواهد افتاد. به ندای درونی خود توجه کنید و احساساتتان را جدی بگیرید. به یاد داشته باشید که هر کس در زندگی خود با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو است.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


امروز، مسائل مربوط به کار و تجارت، ذهن شما را به طور کامل به خود مشغول خواهد کرد. شاید در این روز، با موقعیت‌های جدیدی روبرو شوید که افق‌های تازه‌ای را برای پیشرفت و ارتقای شغلی شما بگشایند. این فرصت‌ها، اعم از راه‌اندازی کسب‌وکار جدید، آغاز شراکت‌های تازه یا ارتقا در شغل فعلی، نیازمند بررسی دقیق و تصمیم‌گیری‌های سنجیده هستند. با این وجود، به یاد داشته باشید که امروز زمان مناسبی برای اتخاذ تصمیمات شتاب‌زده و عجولانه نیست. قبل از ایجاد هرگونه تغییر اساسی در مسیر حرفه‌ای خود، به طور کامل و جامع به تمام جوانب و احتمالات مختلف آن بپردازید. در غیر این صورت، احتمال پشیمانی در آینده وجود خواهد داشت. از هدر دادن زمان خود صرف شنیدن صحبت‌های افراد منفی‌نگر و دلسردکننده خودداری کنید. تمرکز خود را بر روی یافتن راهکارهای سازنده و فرصت‌های پیش رو معطوف نمایید. خبر خوب این است که به زودی، مبلغی غیرمنتظره از جایی که انتظارش را نداشتید، به دستتان خواهد رسید. این اتفاق می‌تواند تا حدودی از دغدغه‌های مالی و نگرانی‌های این روزهای شما بکاهد. در نهایت، به خاطر داشته باشید که سرعت اتفاقات و تحولات در دنیای امروز بسیار بالا است. هوشیار باشید.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز، مسائل مربوط به روابط عاطفی و فرزندانتان، فکرتان را به شدت درگیر خواهد کرد. شاید در این روز، شاهد فرصت‌های جدید و جذابی باشید که برای شما و عزیزانتان، افق‌های تازه‌ای را بگشاید. این موقعیت‌های وسوسه‌انگیز، نیازمند بررسی دقیق و تصمیم‌گیری‌های درست و سنجیده هستند. اگر در انتخاب مسیر خود دچار تردید هستید، مشورت با افراد مورد اعتمادتان می‌تواند راهگشای شما باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که در نهایت، این شما هستید که باید سکان هدایت زندگی‌تان را در دست بگیرید و دیگران فقط می‌توانند در این مسیر، یاری‌گر و مشاورتان باشند. فراموش نکنید که در کنار این دغدغه‌ها، به سایر تعهدات و وظایف خود نیز توجه داشته باشید. در روزهای پیش رو، شاهد عضویت یک عضو جدید در خانواده‌تان خواهید بود. این اتفاق، نویدبخش شادی و شور و نشاط در زندگی شما خواهد بود. دست دست نکنید و با قاطعیت و پشتکار، برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. در حالی که از موقعیت نسبتاً خوبی برخوردار هستید و شاید مورد حسادت دیگران قرار بگیرید، از شکایت و گلایه کردن خودداری نمایید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز، انگیزه و اراده‌ای قوی در شما موج می‌زند که شما را به سوی تلاش برای تحقق آرزوهایتان رهنمون می‌کند. اما در این مسیر، ممکن است در انتخاب مسیر و نحوه‌ی شروع آن دچار تردید شوید. اگر احساس می‌کنید که در برنامه‌ریزی و سازماندهی امور به تنهایی ناتوان هستید، از راهنمایی و کمک فردی باتجربه و آگاه بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که گاه، افکار و باورهای محدود اطرافیان می‌تواند مانعی در برابر پیشرفت شما و رسیدن به اهدافتان باشد. در این شرایط، به جای واکنش‌های تند و شتاب‌زده، سعی کنید با سعه صدر و نگاهی عمیق، دیدگاه آنها را درک کنید و با یافتن نقاط مشترک، زمینه را برای همکاری و تعامل سازنده فراهم نمایید. امروز در انجام معاملات و خرید و فروش‌ها، نهایت دقت و وسواس را به کار بگیرید و از هرگونه اقدام بدون تفکر و برنامه‌ریزی قبلی پرهیز کنید. تعریف شما از خوشبختی ممکن است با تعریف دیگران متفاوت باشد. بپذیرید که شما نمی‌توانید دیگران را به اجبار و طبق میل خودتان خوشبخت کنید. به انتخاب‌ها و سلایق آنها احترام بگذارید تا احترام متقابل حفظ شود.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین مرداد ماه


امروز ممکن است پیشنهادی وسوسه‌انگیز برای شراکت در یک کسب و کار به ظاهر پر سود با یکی از اقوام، دوستان یا همسایه‌هایتان دریافت کنید. چشم‌انداز موفقیت در این پروژه می‌تواند فریبنده باشد و ذهن شما را به خود مشغول کند. با این حال، برای اینکه خیالتان از هر نظر راحت باشد، ضروری است که با احتیاط کامل، تمام جوانب این پیشنهاد را بررسی کنید. شتاب نکنید و برای تصمیم‌گیری نهایی، وقت کافی بگذارید. می‌توانید با اعلام موافقت اولیه، فرصت بیشتری برای بررسی دقیق‌تر این موضوع به خودتان بدهید. اما به یاد داشته باشید که هنوز هیچ تعهد قطعی وجود ندارد و می‌توانید در هر زمان که لازم دانستید، از این پیشنهاد صرف نظر کنید. در ضمن، به خاطر داشته باشید که انجام یک معامله که به میل شما نیست، به تعویق خواهد افتاد. ممکن است در طی روز با فردی روبرو شوید که با حرف‌های خود شما را عصبانی می‌کند. در این شرایط، خونسردی خود را حفظ کنید و اجازه ندهید که او آرامش شما را برهم بزند. به یاد داشته باشید که در حال حاضر کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارید.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز فرصتی عالی برای انجام کارهای مختلف در فضای بیرون از خانه دارید. این کارها به شما کمک می‌کند تا ذهنتان را بازتر کنید و افکارتان را سامان ببخشید. در ضمن، امروز فرصتی برای کمک به یک فرد غریبه پیش روی شما خواهد بود. این کار حس نوع‌دوستی شما را تقویت می‌کند و به شما احساس رضایت و خوشبختی می‌دهد. همچنین، تجربه‌ای مشترک با یکی از افراد مهم زندگیتان خواهید داشت که به شما در راهنمایی و یاری رساندن به او کمک خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که نباید دیگران را با معیارهای خودتان قضاوت کنید. هر کس در شرایط و موقعیت متفاوتی قرار دارد و به همین دلیل، ممکن است در شرایط مشابه، عکس‌العمل‌های متفاوتی از خود نشان دهد. در صورت بروز سوءتفاهم و ارتکاب اشتباه، با شجاعت و فروتنی عذرخواهی کنید. این کار نه تنها باعث رفع سوءتفاهم و حل مشکل خواهد شد، بلکه عزت نفس و شخصیت شما را نیز ارتقا خواهد داد.به زودی شانس بزرگی در خانه‌تان را خواهد زد. همچنین، برنامه‌ریزی برای یک سفر تفریحی کوتاه‌مدت در نظر گرفته خواهد شد. حتماً از این فرصت برای استراحت و تجدید قوا استفاده کنید و به این سفر بروید.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین مهر ماه


*********امروز، ذهنتان درگیر یک رابطه کاری یا تجاری مهم است. به طور جدی در حال بررسی این موضوع هستید که آیا این رابطه پتانسیل رشد و پیشرفت در آینده را دارد یا خیر، و در صورت مثبت بودن پاسخ، چه گام‌هایی باید برای ارتقای آن برداشته شود. این موضوع تا حدی ذهنتان را مشغول کرده که در فعالیت‌های اجتماعی مختلف، تمایل چندانی به صحبت با دیگران ندارید و ترجیح می‌دهید سکوت را حفظ کنید. با وجود این، به یاد داشته باشید که در آستانه تصمیم‌گیری‌های مهمی هستید که به احتمال زیاد نتایج مثبتی برای شما به ارمغان خواهند آورد. درست است که در حال حاضر افکارتان پریشان است، اما اولین قدم برای غلبه بر این آشفتگی، حفظ آرامش و تمرکز بر روی خودتان است. با ذهنی آرام و متعادل، قادر خواهید بود تا با وضوح بیشتری به اوضاع نگاه کنید و بهترین تصمیمات را برای آینده خود و این رابطه کاری یا تجاری اتخاذ کنید. به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به نیت خود در این مسیر، باید احتیاط بیشتری به خرج دهید و با دقت گام بردارید. روز شلوغ و پر از اتفاقاتی در پیش دارید، پس هوشیار باشید و از اموال و دارایی‌هایتان به خوبی مراقبت کنید.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین آبان ماه


امروز ممکن است با چالش‌هایی در زمینه تعاملات و پیشبرد برنامه‌هایتان روبرو شوید. برخی افراد ممکن است با دیدگاه‌ها یا اقدامات شما مخالفت کنند و این موضوع می‌تواند تا حدی مانع از پیشرفت روان کارها شود. به یاد داشته باشید که لجبازی و پافشاری بر مواضع خاص، بدون در نظر گرفتن دیدگاه‌های طرف مقابل، می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر کند. سعی کنید با صبر و حوصله، به صحبت‌ها و نظرات دیگران گوش فرا دهید و در صورت تمایل، با ارائه استدلال‌های منطقی، دیدگاه خود را به آنها منتقل کنید. همچنین، قدرت تفکر و تحلیل شما در این روز در سطح بالایی قرار دارد. به ندای درونی خود توجه کنید و از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنید. با این حال، مراقب باشید که در مسائل مالی، بدون بررسی و تحقیق کافی اقدام به خرید و فروش نکنید. به خاطر داشته باشید که مدیریت صحیح منابع مالی، از جمله پرهیز از ولخرجی، در بلندمدت می‌تواند ثبات و آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. در مورد عدم قدردانی فردی که برایتان مهم است، به جای ناراحتی و دلخوری، سعی کنید با دیدگاهی واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنید. شاید او به روش‌های دیگری محبت و توجه شما را درک و دریافت می‌کند.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین آذر ماه


امروز انعطاف‌پذیری شما به چالش کشیده خواهد شد. اما نگران نباشید، شما با توانایی فوق‌العاده‌ای که دارید، می‌توانید به سرعت با شرایط مختلف سازگار شده و تغییرات لازم را در برنامه‌هایتان اعمال کنید. مانند یک موج‌سوار ماهر، با تسلط بر امواج تغییر، به پیشرفت و موفقیت در کارهایتان ادامه خواهید داد. به یاد داشته باشید که حفظ آرامش و منطق در این شرایط، کلید موفقیت شماست. اجازه ندهید که تحت تاثیر احساسات دیگران قرار بگیرید و از مسیرتان منحرف شوید. شاید امروز کمی تمایل به تنبلی داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که انرژی و توانایی بالقوه‌ی زیادی در درون شما وجود دارد که می‌توانید از آن برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. اگر تمایل دارید استراحت کنید، اشکالی ندارد، اما مراقب باشید که این بی‌تفاوتی و تنبلی به عادت تبدیل نشود. سعی کنید در مورد دیگران سخت‌گیر نباشید و عیب و ایرادهای آنها را بیش از حد بزرگ جلوه ندهید. به یاد داشته باشید که هر انسانی نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد. همچنین، از بیان هر حرفی که می‌دانید نباید بر زبان آورید، خودداری کنید. چرا که بعداً پشیمانی به بار خواهد آورد.

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین دی ماه


امروز، اتفاقاتی غیرمنتظره در مسیرتان قرار خواهند گرفت که برنامه‌های روزانه‌تان را دستخوش تغییر خواهند کرد. این اتفاقات به شما یادآوری می‌کنند که گاهی اوقات، کنترل امور از دست ما خارج می‌شود و بهترین کار، هماهنگی خود با جریان اتفاقات و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای شرایط جدید است. در حالی که دوستان و اعضای خانواده از شما انتظار دارند که در فعالیت‌های گروهی آنها شرکت کنید، ممکن است زمان کافی برای انجام این کار را نداشته باشید. کارهای متعددی در انتظار شما هستند و به نظر می‌رسد که دائماً اتفاقاتی پیش می‌آیند که انجام آنها را به تعویق می‌اندازند. با حفظ خونسردی و آرامش، تا جایی که در توانتان است به انجام وظایف خود بپردازید. خبرهای خوشی در راه است و به زودی هدیه‌ای دریافت خواهید کرد. همچنین، تحولات مثبتی در زندگی شما رخ خواهد داد که می‌تواند شروعی برای یک دوره‌ی جدید و پربار باشد. مراقب گفتار و رفتارتان باشید و برای دیگران تعیین تکلیف نکنید.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین بهمن ماه


امروز، میل به پیشرفت و ارتقای سطح زندگی شخصی و حرفه‌ای شما را به این فکر می‌اندازد که در مسیر دانش و تجربه قدم بگذارید و با ادامه تحصیل یا آموزش در زمینه‌ای کاملاً جدید، گامی بلند در جهت رسیدن به اهدافتان بردارید. احتمالاً فردی دلسوز و حامی، که به احتمال زیاد یک زن است، در این مسیر یار و همراه شما خواهد بود و شاید حتی جرقه‌ی این ایده را در ذهن شما روشن کند. ممکن است در همان لحظه تصمیم نهایی را نگیرید، اما این موضوع در گوشه‌ای از ذهنتان باقی خواهد ماند و به طور جدی به آن فکر خواهید کرد. زندگی شما در حال گذر از مرحله‌ای است که در آن نیاز به تحول و دگرگونی احساس می‌شود. حس می‌کنید که درجا زده‌اید و برای رسیدن به قله‌های موفقیت و تعالی، نیاز به تغییرات مثبت و سازنده در زندگی خود دارید. پس با آغوش باز از این تغییرات استقبال کنید. شروع مدیتیشن و خلوت روزانه با خودتان، می‌تواند به شما کمک کند تا با ذهنی عاری از هرگونه دغدغه، به بررسی این موضوع بپردازید. همچنین، گفتگو و درد دل با فردی که برایتان عزیز است و در آغوش گرفتن او، می‌تواند روح شما را جلا دهد.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 27 خرداد 1403 برای متولدین اسفند ماه


امروز، گویی همه چیز دست به دست هم داده‌اند تا شما را آزرده خاطر کنند. اطرافیانتان، موقعیت‌ها و شرایط مختلف، همه و همه برایتان غیرقابل تحمل به نظر می‌رسند و این موضوع، حس ناامیدی و خشم را در شما برمی‌انگیزد. به یاد داشته باشید که مسیر زندگی‌تان را خودتان انتخاب کرده‌اید. ممکن است پیش از این، موانعی که بر سر راهتان قرار گرفته‌اند را پیش‌بینی کرده باشید یا شاید هم غافلگیر شده باشید. اما در هر صورت، راهی برای فرار از این چالش‌ها وجود ندارد و شما باید با آنها روبرو شوید. در مورد خواسته قلبی تان، حقیقت این است که حمایت چندانی از اطرافیانتان دریافت نخواهید کرد. به نفعتان است که خودتان در این مورد تصمیم‌گیری کنید و به نظرات کسانی که نقشی در پیشرفت برنامه‌هایتان ندارند، اهمیتی ندهید. به یاد داشته باشید که اگر بخواهید به حرف‌های دیگران گوش کنید، هیچ هیجانی در زندگیتان باقی نخواهد ماند! دلتان برای عزیزانتان تنگ شده است، به زودی شرایط دیدار آنها فراهم خواهد شد و لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را در کنار هم رقم خواهید زد. مبلغی که به کسی بدهکار هستید را هر چه زودتر تسویه حساب کنید.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (27 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (24 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (22 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (22 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (20 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) سفره غذای پر خرج و رنگین و دورهمی صمیمی بازیگران در یک مهمانی چرب و چیلی به سبک مایه دارهای عربستان+عکس (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) حضور نرگس محمدی در جشن تولد جاریِ قدبلند و آب زیرِ کاهَش+عکس/ لوکیشن مراسمش حرف نداره😍 (13 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (13 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جاری‌ حسود زندگی زن جوان را نابود کرد/ عروس یکی‌یکدانه خانواده با خاک یکسان شد
روایت رهبر معظم انقلاب از روزی که فلک و قصاص شد!
لیست کاملی از بازیگران معروفی که از همسرانشان طلاق گرفتند/ از مهدی پاکدل تا پژمان بازغی و رامبد جوان+عکس
محمد فاضلی سکوت را شکست؛ من رفتنی‌ام، ایران تو بمان
حمله عجیب همراه بیمار داغ دیده به دماغ تکنسین اورژانس/ وقتی موقع رفتن به سرکار شانستو با خودت نمیبری😂
داغ داغ/ قیمت همستر کامبت در صرافی kucoin اعلام شد/ بنظرتون کوبیدن رو شکم همستر اینقدری ارزش داره؟
لیست کامل پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران در یک ماه اخیر/ از تمساح خونی جواد عزتی تا مست عشق و سال گربه+عکس
فراری دادن جوانان از سواحل با موسیقی کلاسیک!
دانشجویان چفیه پوش دانشگاه استنفورد آمریکا با بر دست گرفتن پرچم‌های فلسطین از مردم مظلوم غزه حمایت کردند
برگزاری نخستین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان
کارگردان مستندهای انتخاباتی نامزدها چه کسانی هستند؟
آرزوی شهادت یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز پنجشنبه 31 خرداد 1403
واکنش علی مطهری به تنش در میزگرد مسعود پزشکیان / با اینکه دوست ماست اما مقصر است!
گفت‌وگوی جالب با مادر رهبر انقلاب درباره رهبری و حضرت امام؛ از ایام زندانی بودن هر سه پسرشان تا جمله "تو یوسف میشوی" امام خمینی به رهبر
زندگی جوان ترین کاندیدای ریاست جمهوری زیر ذره بین؛ از همسر جراح تا ماشین سوزوکی و خانه ای در میدان شهدا