فواید آب انار و انار برای سلامتی و لاغری

  یکشنبه، 19 دی 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
فواید آب انار و انار برای سلامتی و لاغری
آب انار حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدانی است که برای بدن مفید است. این آب ممکن است به کاهش وزن کمک کند، به ویژه اگر آن را به جای نوشیدنی‌های ناسالم مصرف کنید. قبل از شروع هرگونه برنامه کاهش وزن، با پزشک خود در مورد موثرترین روش کاهش وزن صحبت کنید.

تاثیر آب انار برای لاغری آب انار یک نوشیدنی خوشمزه، سالم و کم کالری بوده که برای لاغری و کاهش وزن نیز مفید است. آب انار برای لاغری یک مطالعه انجام شده روی حیوانات نشان داد که آب انار مانع افزایش وزن در موش هایی با رژیم غذایی سرشار از چربی می شود.همچنین بر اساس برخی تحقیقات مصرف انار در پیشگیری از بروز تغییرات ناگهانی قند خون که منجر به گرسنگی می شوند، موثر است.در واقع یک مطالعه بر روی 16 نفر نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در آب انار پس از خوردن نان باعث تثبیت قند خون می شوند. همچنین درصورت عدم مصرف آن، قند خون بدن افزایش می یابد.انار ترش طبعي سر و خشک و انار شیرین مزاجي سرد و معتدل دارد و این میوه حاوي ویتامین هایي مانند A، E، C و اسید فولیک است.

آب انار برای لاغری مناسب است؟

براساس مطالعات انجام شده توسط دکتر گارگی شارما، انار سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و اسید لینولنیک هستند همه این موارد به شما در چربی سوزی کمک می کند و متابولیسم بدن را تقویت می کند. آب انار همچنین به کاهش اشتها کمک می کند و جایگزینی سالم برای نوشیدنی های پر از شکر است. شکر هیچ فواید غذایی ندارد. شکر کالری اضافی تولید می کند که بیشتر آن برای بدن لازم نیست. در نتیجه به صورت سلولهای چربی در بدن ذخیره می شوند. آب انار کم کالری است جایگزین تمام نوشیدنی های شیرینی است که معمولا در طی روز می خوریم.

  • غنی از فیبر است: انار سرشار از فیبر است که با کاهش وزن ارتباط مستقیمی دارد. ۱۰۰ گرم آب حدود ۴ گرم فیبر دارد، هرچند این مقدار در آب انار کاهش پیدا خواهد کرد.
  • کنترل کننده اشتهاست: انار باعث افزایش احساس سیری در شما می شود و همین میزان علاقه شما را برای بیشتر خوردن متوقف خواهد کرد. پس انار و آب انار را جدی بگیرید.
  • دارای پلی فنول است: انارها دارای مقدار زیادی پلی فنول هستند که به عنوان چربی سوز طبیعی شناخته می شوند. پس مقدار آب انار را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • دارای آنتی اکسیدان است: حاوی بالاترین سطح آنتی اکسیدان است که می تواند با رادیکال های آزاد مقابله کرده و استرس اکسیداتیو بر روی سلول ها را کاهش دهد. طبق یک مطالعه تحقیقاتی، مصرف آنتی اکسیدان در مقادیر مورد نیاز نتایج مثبتی را در متابولیسم بدن و کاهش وزن نشان داده است.

آب انار چربی های اضافه را آب می کند

انار ترش طبعی سر و خشک و انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و این میوه حاوی ویتامین هایی مانند A، E، C و اسید فولیک است.طبق بررسی های انجام شده، خاصیت آنتی اکسیدانی انار 3 برابر چای سبز است و آب انار از تجمع پلاکت ها در عروق خونی جلوگیری می کند.

مصرف انار سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن می شود، همچنین این میوه با از بین بردن اسید های چرب نقش موثری در کاهش چربی های اطراف شکم دارد.مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدن هستند و طبع گرمی دارند توصیه می شود، همچنین رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.مصرف انار در دوران بارداری موجب زیبایی چهره نوزاد می شود و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می کند. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می شود.مصرف انار همراه با گلپر از ایجاد دل درد جلوگیری می کند و از طرفی سبب جذب بهتر آن می شود. بهترین زمان مصرف این میوه صبح ناشتا همراه با مقداری گلپر است.

آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین بردن ترک های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می شود.مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود.همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند.گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می شود.

خواص دارویی و فواید انار برای بدن

  • سلامت قلب: انار حاوي آنتي اکسیدان هاي قوي استکه براي افزایش کلسترول خوب و شکستن لیپیدهاي مضر اکسید شده مفید استو خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش مي دهد.انار جریان خون در سیستم قلبي عروقي را بهبود بخشیده و به کاهش فشار خون و التهاب عروق کمک مي کند.
  • ضد سرطان: دانه هاي انار حاوي ترکیبات خاصي به نام الاگیتانین هستند که مانع تکثیر سلول هاي سرطاني شده و آن ها را ار بین مي برد،نتایج برخي تحقیقات حاکي از آن است که مصرف انار خطر ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان پروستات، سرطان پوست، روده بزرگ و ریه را کاهش مي دهد.عصاره انار با کاستن میزان خون رساني به تومورها، تاثیر قابل توجهي در کوچک شدن آن ها دارد. تاثیر آب انار برای لاغری
  • دیابت و قند خون: قند موجود در انار تاثیر منفي در قند خون افراد دیابتي نداردو ترکیبات موجود در انار از جمله الاجیک، اسید گالیک و اسید اورسولیک به خواص ضد دیابتي شهرت دارند.قند موجود در دانه هاي انار نیز داراي پلي فنول هاي آنتي اکسیداني منحصر به فردي است که به پیشگیري از ابتلا به دیابت نوع 2 کمک مي کند.
  • ضد التهاب: انار با کاهش التهاب خطر ابتلا به بیماري هاي التهابي را کاهش داده و از آسیب اکسیداتیو و التهاب ناشي از فعالیت رادیکال هاي آزاد پیشگیري مي کند.
  • آرتریت و درد مفاصل: آرتریت از بیماري هاي التهابي است و مصرف اناربا کاهش درد مفاصل، سرکوب التهاب و مهار تولید آنزیم نابود کننده غضروف به بهبود علائم آرتریت در بیماران کمک مي کند.
  • تقویت دندان ها: تحقیقات اخیر ثابت کرده انار به تقویت لثه و دندان ها کمک مي کندو به دلیل خواص ضد میکروبي باکتري هاي دهان را از بین برده و التهاب لثه را نیز کاهش مي دهد.دانه هاي انار براي برطرف کردن پلاک دندان نیز مفید هستند.نکته: پلاک دندان عبارت است از لایه نرمي از تجمع باکتري ها در سطح دندان، لثه و زبان.
  • معده و گوارش: انار سرشار از ویتامین B است که در هضم چربي ها، پروتئین و کربوهیدرات نقش اساسي داشته و آن ها را به انرژي تبدیل مي کند.دانه هاي انار حاوي مقادیر فراواني فیبر نیز هستند که از مواد مغذي ضروري براي هضم و گوارش است و از بروز یبوست جلوگیري مي کند.انار به درمان التهاب دستگاه گوارش و بیماري هایي همچون زخم کولیت کمک مي کند. تاثیر آب انار برای لاغری
  • خواص انار در لاغری: فیبر موجود در انار احساس سیري در فرد ایجاد کرده و براي کاهش وزن بسیار مفید است.برخي تحقیقات نشان مي دهد دانه هاي انار و عصاره برگ انار به کاهش تجمع چربي در بدن کمک کرده و با چاقي و اضافه وزن مقابله مي کند.
  • درمان غلظت خون:آنتي اکسیدان هاي موجود در انار به عنوان رقیق کننده خون عمل کرده و از لخته شدن خون جلوگیري مي کند.دو نوع لخته شدن خون وجود دارد، نوع اول لخته شدن حیاتي براي درمان زخم ها استو نوع دوم لخته شدن داخلي در اندام هایي همچون قلب و رگ هاي خوني است که مرگ آور مي باشد.
  • کاهش استرس: مصرف انار و آب انار با کاهش کورتیزول (هورمون استرس) به کاهش استرس و اضطراب کمک مي کند.
  • حافظه:پلي فنل هاي موجود در انار و آب انار براي حافظه و توانایي شناختي مفید است و از کاهش حافظه پس از جراحي عمل قلب جلوگیري مي کند.مطالعه اي نشان مي دهد مصرف منظم و روزانه آب انار در افراد مسن، حافظه کلامي و بصري این افراد را به طور چشمگیري افزایش مي دهدو براي افراد مبتلا به بیماري هاي شناختي مفید است.ناگفته نماند انار از درمان هاي طبیعي آلزایمر نیز مي باشد.
  • درمان سنگ کلیه: انار عملکرد کلیه، دفع سنگ کلیه و سموم بدن را بهبود بخشیده و با کاهش میزان اسیدیته ادراري خطر ابتلا به سنگ کلیه در آینده را کاهش مي دهد.خاصیت آنتي اکسیداني و ویتامین C فراوان موجود در انار نیز به درمان عفونت هاي دستگاه ادراري کمک مي کند.
  • گلودرد: انار براي درمان بیماري هاي ریوي همچون انسداد ریه ها، برونشیت و عفونت گلو مفید است.
  • تقویت سیستم ایمني بدن: انار به دلیل خاصیت آنتي اکسیداني به افزایش ایمني بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماري هاي باکتریایي و ویروسي را کاهش مي دهد.

آشنایی با رژیم سه روزه انار

یکی از قوانین این رژیم این است که برای مصرف انار هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و باید یک کاسه انار را جایگزین وعده های غذایی و میان وعده های پر کالری کنید که رژیم سه روزه انار از روش هایی کاهش وزن فوری با انار محسوب می شود که علاوه بر انار می توانید از آب انار نیز کمک بگیرید فقط باید این نکته را به خاطر داشته باشید که بیش تراز سه روز از این رژیم استفاده نکنید زیرا ممکن است به دلیل اینکه بدن مواد معدنی کافی دریافت نمی کند باعث آسیب رساندن به سلامتی تان شود.

در این رژیم می توانید از چای و انواع دمنوش های نیز استفاده کنید و همچنین می توانید از سالاد هایی که با انار نیز تهیه می شوند مانند : سالاد گل کلم و انار، سالاد اسفناج و انار و سالاد کاهو و انار استفاده کنید که البته باید به این نکته توجه کنید که در تهیه این سالادها از سس های مختلف، توت فرنگی و گردو استفاده می شود که شما نباید این دسته سالاد ها مصرف کنید.در این رژیم نکته مهمی که باید رعایت کرد خوردن دمنوش ترکیبی از زنجبیل، چای سبز و انار است که باید مواد را ترکیب کرده و اجازه دهید به مدت هفت دقیقه بماند تا به خوبی با هم ترکیب شوند و این معجون را به صورت ناشتا در صبح بنوشید.

نکته: در صورتی که از بیماری دیابت و یا دیگر بیماری های مزمن رنج می برید باید پیش از استفاده از این رژیم با دکتر خود مشورت نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان