فوت‌وفن‌های سرخ کردن بادمجان برای جذب روغن کم

  دوشنبه، 01 شهریور 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
فوت‌وفن‌های سرخ کردن بادمجان برای جذب روغن کم
بادمجان یکی از سبزیجات خوشمزه‌ای است که به تنهایی بعد از سرخ شدن می‌تواند همراه نان یک وعده غذایی دلچسب باشد. به علاوه بادمجان جایگاه خاصی در آشپزی ایرانی، به‌خصوص در شمال ایران دارد. اما این خوراکی خوشمزه مانند اسفنج روغن جذب می‌کند و روغن زیاد برای سلامت مضر است.

بادمجان یکی از انواع صیفی جاتی است که در بسیاری از خورش های سنتی ایرانی و همین طور غذاهای فرنگی یافت می شود. بسیاری از گیاهخواران در خورش های ایرانی، بادمجان را جایگزین گوشت می کنند. نکته ای که اکثر موارد به آن توجه نمی شود این است که پوست بادمجان نیز قابل خوردن است. انواع و اقسام مختلفی از بادمجان در رنگ ها و اندازه های گوناگوم وجود دارد. در ایران اغلب بادمجان هایی به رنگ بنفش تیره و در انواع معمولی، قلمی و دلمه ای کشت می شود. در خوراک های ایرانی از بادمجان های سرخ شده بسیار استفاده می شود. یکی از رایج ترین مشکلات در تهیه بادمجان سرخ شده مصرف بالای روغن آن است.
این خوراکی خوشمزه مانند اسفنج روغن جذب می کند و روغن زیاد برای سلامت مضر است. برای کاهش اثرات مضر روغن جذب شده در بادمجان چند روش وجود دارد. سرخ کردن بادمجان برای خانم های خانه دار همیشه موضوعی چالش برانگیزی بوده و این دسته از افراد تمایل داشته و دارند که روش هایی برای مقابله روغن در بادمجان آموخته و بدون تغییر طعم این خوراکی لذیذ در هنگام سرخ کردن بادمجان و جذب کمتر روغن را در آن به حداقل رسانند. خواص مصرف بادمجان را در این بخش بطور کامل مطالعه فرمایید.

فوت وفن های سرخ کردن بادمجان

اولین نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره شود این است که سعی کنید بادمجان تازه تهیه کنید؛ چون بادمجان کهنه روغن بیشتری جذب می کند. در ضمن قراردادن بادمجان ها در آب نمک نیز به جذب کمتر روغن در بادمجان و تردشدن بافت آن هنگام سرخ شدن کمک می کند، شما می توانید یک شب تا صبح بادمجان را داخل آب نمک قرار دهید. و بلاخره اینکه حتما برای سرخ کردن بادمجان ها از روغن سرخ کردنی استفاده کنید چون این روغن ها در مقابل حرارت مقاوم هستند و طی سرخ کردن با حرارت بالا به ترکیبات مضر تبدیل نمی شوند.

روش اول سرخ کردن بامجان

بادمجان ها را پوست کنده و به شکل دلخواه برش بزنید، سپس آب نمک درست کنید و بادمجان ها را به مدت نیم ساعت داخل آن قرار دهید.سپس بادمجان را آب کشیده و در سبد بگذارید تا آب اضافی آن خارج شده و خشک شود. در این مرحله یک عدد سفید تخم مرغ را داخل ظرفی ریخته و با چنگال بهم بزنید تا باز شود. روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا گرم شود و بادمجان ها را به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و داخل ماهیتابه بیاندازید. با این روش بادمجان روغن بسیار کمی جذب می کند و مطمئن باشید که اصلا بوی تخم مرغ نمی دهد.

روش دوم سرخ کردن بامجان

بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت دلخواه برش بزنید. همه آنها را داخل ماهیتابه چیده و کمی نمک روی آن بپاشید و نصف استکان آب به آن اضافه کنید. در صورتیکه بادمجان های شما کوچک هستند یا به صورت باریک برش خورده اند آب کمتری بریزید و در ماهیتابه را بگذارید تا با حرارت پایین بپزد. بعد از اینکه آب به خورد بادمجان ها رفت در این مرحله یکی دو قاشق روغن و زردچوبه به ظرف اضافه کرده و بادمجان ها را سرخ کنید. این روش یک روش رژیمی عالی برای سرخ کردن بادمجان است تا بدون جذب کالری اضافی از این خوراکی خوشمزه با خیال راحت استفاده کنید.با روش های بالا شما برای سرخ کردن بادمجان کمترین روغن را مصرف می کنید و یک خوراکی سالم بدست می آورید که هیچ مشکلی برای سلامت شما ایجاد نمی کند.

روش سوم سرخ کردن بامجان

در این روش پس از مرحله آب نمک و قبل از سرخ کردن بادمجان به جای سفیده تخم مرغ سطح آنها را به ماست آغشته می کنیم. ماست هم مانند سفیده تخم مرغ تاثیری بر طعم بادمجان ندارد و فقط جذب روغن را کاهش می دهد.

روش چهارم سرخ کردن بادمجان

این روش در اصل روغن گیری از بادمجان است. بادمجان ها را پوست بکنید و نیم ساعت در آب نمک قرار دهید. سپس ماهیتابه را روی اجاق قرار داده و پس از داغ شدن روغن بادمجان ها را سرخ کنید. نکته ای که لازم است در اینجا ذکر شود این است که بادمجان را باید با حرارت بالا سرخ کرد تا روغن کمتری جذب کنند و سعی کنید تا جاییکه امکان دارند پروسه سرخ کردن بادمجان کوتاه باشد.

حالا داخل یک قابلمه حدود یک تا دو لیوان آب ریخته و اجازه بدهید آب به جوش بیاید، بادمجان های سرخ شده را به مدت ۱ دقیقه داخل آب جوش قرار دهید، این کار باعث می شود روغن هایی که جذب بادمجان شده وارد آب جوش شود.

سپس بادمجان ها را خارج کرده در سبد بگذارید تا آب آنها خارج شود اکنون بادمجان های شما با کمترین مقدار روغن آماده استفاده در خورشت و انواع غذاهای دیگر است. این روش برای افرادی که دوست ندارند از سفیده تخم مرغ یا ماست استفاده کنند خوب است.به علاوه این ترفند وقتی کارایی دارد که شما به دلایلی مانند کمبود وقت نتوانید از ۳ روش فوق استفاده کنید و از طرفی هم دوست ندارید بادمجان های پر از روغن را استفاده کنید که به سلامت شما آسیب بزند.

روش پنجم سرخ کردن

در این روش هم برای سرخ کردن بادمجان ابتدا آنها را نیم ساعت داخل آب نمک قرار می دهیم. سپس مقداری آب داخل ظرف ریخته و به جوش می آوریم، به محض جوشیدن آب بادمجان ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه داخل آب جوش قرار می دهیم و اجازه می دهیم بجوشد. سپس آنها را داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود و سپس آنها را سرخ می کنیم. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که بادمجان ها کمی آب پز شده و نرم می شوند.

روش ششم سرخ کردن بامجان

در این روش یک عدد سفیده برای تعداد زیادی بادمجان کافیه و اصلاً بادمجان بوی سفیده تخم مرغ را نمی گیرد. چون مقدار سفیده ای که روی سطح بادمجان می کشیم، کم بوده و همچنین همان مقدار کم هم سرخ می شود.سرخ کردن بادمجان با سفیده تخم مرغ روشی است که من همیشه برای سرخ کردن بادمجان های خودم استفاده می کنم و ازش خیلی راضی هستم.

توجه: هرچه بیشتر بادمجان داخل آب با نمک فراوان بماند در هنگام سرخ کردن کم تر روغن می گیرد. اگر می توانید یک شب تا صبح آن ها را داخل آب نمک بگذارید.

نحوه نگهداری بادمجان ها درون فریزر

بادمجان که اصالتاً از هندوستان آمده، یک میوه بزرگ، خوش خوراک و بنفش رنگ است. طعم بادمجان یک طعم اکتسابی است ممکن است در ابتدا ناخوشایند باشد، اما اگر شما از طعم آن لذت می برید، می توانید از طعم غذاهایی که از آن درست می شود نیز لذت ببرید. فرقی نمی کند که مقدار کم یا زیادی بادمجان خریداری کرده اید، در اینجا روشی مناسب برای نگهداری از بادمجان ها آورده شده است تا فاسد نشوند.

اگر شما مقداری بادمجان برای مصرف یک هفته خریده اید، نگهداری آن ها راحت تر از نگهداری مقدار زیادی بادمجان است. برای نگهداری مقدار کم بادمجان، همه کاری که نیاز است انجام دهید، قرار دادن آن ها در یک کیسه پلاستیکی مناسب و گذاشتن در یخچال است. بادمجان ها با این روش تا یک هفته در یخچال تازه می مانند و شما می توانید در این بازه زمانی آن ها را مصرف کنید.

بهتر است همیشه به مقدار کم بادمجان خریداری کنید که مجبور به نگهداری درون فریزر نباشید زیرا خاصیت آن خیلی کمتر از بادمجان تازه می باشد. بنابراین اگر شما مقدار زیادی بادمجان خریده اید که نمی توانید قبل از فاسد شدنشان آن ها را استفاده کنید، پس مجبورید که به شیوه دیگری آن ها را نگهداری کنید. ابتدا بادمجان ها را را با آب سرد و یا ولرم بشویید.

پوست بادمجان ها را بگیرید. سپس بادمجان را به همان روشی که موز را برش می دهید، قطعه قطعه کنید.

قبل از اینکه به مرحله بعد برویم، توضیح خواهم داد که چرا ما باید این کار را انجام دهیم. میوه ها و سبزی ها آنزیم ها و باکتری هایی دارند که اگر بدون تکمیل مرحله بعدی منجمد شوند، می تواند طعم و رنگ غذا را عوض کنند.

حال شما به یک قابلمه بزرگ که برای جوشاندن آب مناسب باشد نیاز دارید. آب لیمو به این آب اضافه کنید در حدود نصف فنجان آب لیمو برای هر چهار لیتر آب. شما همچنین به یک کاسه بزرگ که با آب و یخ پرشده نیاز دارید. بعد از جوشاندن بادمجان ها، شما آن ها را در ظرف آب و یخ خواهید گذاشت.

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، بادمجان ها را داخل آن بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه در آب جوش بماند. وقتی این زمان به اتمام رسید به سرعت بادمجان ها را از آب جوش خارج کرده و داخل کاسه آب یخ قرار دهید تا به سرعت سرد شود. بادمجان ها را برای پنج دقیقه دیگر در آب یخ نگهدارید و سپس از آب خارج کرده و بگذارید تا خوب خشک شود.

حالا که بادمجان ها را جوشانده، سرد و خشک کرده اید، می توانید آن ها را داخل پلاستیک فریزر قرار داده و در فریزر منجمد کنید. اگر بادمجان ها به خوبی آماده شوند تا مدت شش ماه در فریزر به خوبی حفظ می شوند.

شما می توانید بادمجان ها را با یکی از روش های بالا سرخ کنید و بگذارید تا روغن اضافی آن خارج شود و بعد از خنک شدن بادمجان ها را درون کیسه های زیپ دار قرار بدهید و هوا را کاملا از داخل کیسه خارج کنید و داخل فریزر قرار بدهید در این روش مدت زمان کمتری می توانید بادمجان ها را نگهداری کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (79 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (75 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (63 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (50 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (35 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
اهدای فرش دستباف برای توسعه فرهنگ ورزش کوهنوردی
جزئیات معافیت سربازی افراد بالای 35 سال از شهریور
(ویدئو) از کتیبه‌های باستانی تا الهام‌بخشی کانال سوئز؛ کانال داریوش بزرگ، شاهکاری که مسیر تاریخ را تغییر داد
تست بینایی 30 ثانیه‌ای؛ چشم‌های تیزت را به کار بگیر! چند تا صورت تو این تصویر قایم شده؟
(ویدئو) ساخت سلاح نرم با کنترل از راه‌دور برای فراری دادن دزدهای فرصت‌طلب/ مناسب برای تفریح گیمرهای حرفه‌ای
مجلس شناختی از معاون پارلمانی پزشکیان ندارد/ با کسی عقد اخوت نبستیم/ از میدری تعهد می‌گیریم
نظر رهبر معظم انقلاب درمورد بازیگری فردین در فیلم ایرانی بعد از انقلاب: اشکالی ندارد
ساخت دستگاه بیل بریکر در شرکت دانش‌بنیان تبریزی
(ویدیو) ادعای جنجالی میترا حجار بازیگر،سریال سرزمین مادری، در برنامه دورهمی: آنهایی که ایران را دوست ندارند ایران را ترک کنند!
(ویدئو) جنجال جدید شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو ایران/ بانوی قهرمان‌ ایران، در ازای 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیا و یک گونی مدال، تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی را درخواست کرد
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن