دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

غذاهای فوق العاده برای پوکی استخوان 

پنجشنبه، 01 آبان 1399
استخوان یک بافت زنده است که دائماً جذب و جایگزین می شود. اما معمولاً با افزایش سن، توده و تراکم استخوانی فرد کاهش می یابد. در برخی موارد، این مسأله ممکن است منجر به استخوان های ضعیف و شکننده ( پوکی استخوان ) شود .

استخوان های ما در جوانی سالم و محکم هستند. به گزارش سایت پزشکی راستینه به نقل از webmd زمانیکه به میان سالی می رسیم استخوان ها شروع به نازک شدن می کنند و این فرآیند بعد از قاعدگی در خانم ها سریع تر هم می شود. البته هنوز راههای برای مبارزه با این مشکل و کاهش سرعت آن وجود دارد. یکی از بهترین راهها رژیم غذایی مناسب است. خوردن غذاهای مناسب می تواند به شما در افزایش تراکم استخوان کمک کند.

سیب زمینی

شاید کمتر کسی سیب زمینی را به عنوان منابع کلسیم و ویتامین D بشناسد، اما سیب زمینی برای سلامتی استخوان ها حیاتی است. سیب زمینی منبع منیزیم و پتاسیم هست و دیگر این مواد مغذی هم برای محافظت از استخوان ها کار می کنند. از آنجا که کمبود منیزیم می تواند توازن ویتامین D شما را از بین ببرد، پتاسیم، از سوی دیگر، می تواند اسیدهای موجود در بدن شما را خنثی کند، در غیر اینصورت کلسیم را از استخوان ها بیرون می آورد. هر دو سیب زمینی شیرین و سفید منبع غنی از منیزیم و پتاسیم هستند. فقط بهتر است که آنها را بپزید و یا بجوشانید،و آنها را در روغن سرخ نکنید تا ارزش سلامتی را حفظ کنید.

آلوها

برای درمان پوکی استخوان ، آلو یکی از بهترین گزینه هاست ! خوردن آلوها (آلوهای خشک) به صورت روزانه به جلوگیری از شکستگی و پوکی استخوان کمک می کند. این تحقیق توسط دانشگاه ایالتی فلوریدا اثبات شده است که در سال 2011 در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد. آلوها به دلیل تجمیع بالای« پلی فنول »، یک آنتی اکسیدان است که به کاهش از دست دادن استخوان کمک می کند و برای استخوان های شما مفید است. علاوه بر آن، آلوها منبع خوبی از بور و مس، دو ماده معدنی کمکی که در تشکیل استخوان مهم هستند. توصیه می شود افراد در هر سنی روزانه دو تا سه آلو خشک بخورند و برای جلوگیری از پوکی استخوان به تدریج مقدار آن را به 6 تا 10 عدد در روز افزایش دهند.

دانه کنجد

بر طبق نظر آیورودا (علم زندگی به زبان سانسکریت) ، یک روش مؤثر برای جلوگیری از پوکی استخوان ، گنجاندن دانه کنجد در رژیم غذایی شما است. دانه کنجد سرشار از کلسیم است که یکی از مهمترین مواد مغذی برای سلامتی استخوان ها است. به علاوه، آنها حاوی مواد مغذی دیگری برای سلامتی استخوان ها مانند منیزیم، منگنز، مس، روی، فسفر و ویتامین های K و D هستند. صبح ها یک مشت دانه کنجد سفید سرخ شده را بجوید. یک قاشق چایخوری دانه کنجد بو داده و پودر شده را در یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی را روزی دو بار بنوشید. همچنین در پخت و پز از دانه کنجد بو داده استفاده کنید.

ماهی

بسیاری از انواع ماهی های چرب دارای مقدار زیادی از ویتامین D هستند که به بدن شما کمک می کنند. ماهی همچنین دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که علاوه بر سلامت استخوان می تواند مفاصل شما و سلامت قلبی و عروقی را پشتیبانی کند. ماهی قزل آلا به طور خاص یک منبع عالی پتاسیم است و ماهی قزل آلا نیز حاوی کلسیم است. دلیل وجود کلسیم این است که استخوان های کوچک و نرم با گوشت بسته بندی می شوند. همین مسئله مربوط به ساردین هم است.

سیب

یک عدد سیب در روز می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند . ترکیب بی نظیر آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها و فلاونوئیدها باعث می شود که سیب به عنوان یک منبع سالم برای استخوان تبدیل شود. به گفته محققان فرانسوی، فلاونوئید موسوم به «فلوریدین» موجود در سیب با بهبود نشانه های التهابی و افزایش تراکم استخوان در محافظت زنان یائسه در مقابل پوکی استخوان موثر عمل میکند. همچنین ، سیب سرشار از بور است ، ماده معدنی کمکی که به بدن کمک می کند تا کلسیم را حفظ کند، که بنا کننده استخوان ها و همچنین عضلات است. برای لذت بردن از فواید سیب ها، آنها را به همراه پوست میل کنید. همچنین، برای جلوگیری از سموم دفع آفات و واکس های مصنوعی، از سیب های ارگانیک استفاده کنید.

سبزیجات برگ تیره

ما تمایل داریم که لبنیات را به عنوان تنها منبع کلسیم در نظر بگیریم، اما در واقع می توان آن را در بسیاری از سبزیجات یافت. سبزیجات تیره، سبزیجات مثل کلم بروکلی، کلم چینی و شلغم کلسیم بالایی دارند. اما این همه چیز نیست. آنها همچنین حاوی مقداری از ویتامین K هستند که شناخته شده است که خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

شیر بدون چربی

وقتی نگران کمبود دریافت کلسیم هستید، شیر، بهترین گزینه است. بسیاری از مردم شک دارند که آیا مقدار کلسیمی که از شیر بدون چربی دریافت می کنند برابر مقدار کلسیم موجود در شیر ۱٪ چرب، ۲٪ چرب یا شیر چرب هست یا خیر. از آنجا که کلسیم در بخش چرب شیر وجود ندارد، وقتی چربی شیر را می گیرند، کلسیم آن از دست نمی رود، بنابراین شیر بدون چربی هم کلسیم خود را از دست نداده است. پس برای تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان، با خیال راحت شیر بدون چربی بنوشید.

دانه ی چیا

یک غذای عالی است که به سلامت نسل ها و فرهنگ های زیادی کمک کرده است. دانه ی چیا خواص متعددی دارد، از جمله کاهش فشار خون، کاهش درد آرتروز، سرعت بخشیدن به کاهش وزن و خواص دیگر. شگفتی بزرگ این دانه شاید در این باشد که منبع غنی کلسیم است. فقط یک قاشق سوپ خوری از آن، ۸٪ ارزش توصیه شده ی روزانه از کلسیم مورد نیاز برای تقویت استخوان ها را تأمین می کند. حتی خود واژه ی چیا (Chia) برگرفته از یک واژه ی کهن مایایی به معنای «قدرت» است.

شیره ی نیشکر

دانسته های تان را از شیره ی نیشکر، فقط به طعم شیرین آن محدود نکنید، شما می توانید از این ماده ی لذیذ به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از کلسیم لذت ببرید. یک قاشق سوپ خوری شیره ی نیشکر، ۴۰ میلی گرم کلسیم روزانه ی شما را تأمین می کند، پس این ماده ی غذایی را همراه کورن فلکس، نان تُست، شیر یا آب گرم مصرف کنید تا از یک غذای شیرین منحصربفرد، حاوی آهن و منیزیوم بالا، لذت ببرید.

انجیر خشک

انجیر خشک، شکل و طعم منحصر بفردی دارد، اما این تنها دلیل دوست داشتن آن نیست. فقط دو عدد انجیر خشک شیرین و سالم، ۵۵ میلی گرم از کلسیم بدن شما را تأمین می کند که تقریبا ۶٪ نیاز روزانه ی یک فرد معمولی است. انجیر همچنین منبع غنی پتاسیم و فیبر است که آن را به یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی متعادل تبدیل می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم