غذاهای مرطوب کننده پوست را بهتر بشناسید

  یکشنبه، 05 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
غذاهای مرطوب کننده پوست را بهتر بشناسید
تصور ما بر این است که با تغذیه پوست از بیرون می تواند موجب بهبود مشکلات آن شوید. این در حالی است که پوستمان نیز مانند سایر نقاط بدن برای سالم ماندن نیاز به تغذیه از داخل دارد. پس بهترین راه برای بهبود شرایط و بیماری های پوستی، تغذیه آن از داخل بدن است.

پاک کردن پوست با انواع کرم ها و ماسک ها کافی نیست. اگر می خواهید برای طولانی مدت از حفظ سلامت پوست تان مطمئن شوید، نیاز به تغییرات اساسی در رژیم غذایی تان دارید. آیا شما هم دوست دارید با یک مجموعه غذای مرطوب کننده عالی آشنا شوید؟ پس با ما همراه باشید

تصویر

1. آووکادو را دریابید

کمی هم گواکامول بخورید. به نظر می رسد که آووکادو برای افراد مبتلا به خشکی پوست عالی است، شاید به همین دلیل است که آووکادو یک عنصر کلیدی در ماسک های طبیعی پوست است. این میوه همچنین برای ناخن و مو نیز عالی است. چگونگی اثر گذاری: جانودایز، متخصص پوست در بورلی هیلز کالیفرنیا می گوید : «آووکادو حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین E و چربی های غیر اشباع، به ویژه چربی های امگا ۶ است که پوست را مرطوب و از پیری زودرس جلوگیری می کند».

2. هیدراته نگهداشتن بدن با بطری آب

هیدراته نگهداشتن پوست برای مبارزه با خشکی خیلی مهم است. شارپ می گوید : «وقتی که بدن شما کم آب می شود، پوست شما شروع به خشک شدن، ترک خوردن و خشن شدن می کند، بنابراین خطوط ریز پوست نمایان تر می شود». چگونگی اثر آب : پوست شما یکی از بزرگترین اندامهای شماست که مرتب در حال پاکسازی خود است و نیازمند آبرسانی دائم به آن است. شارپ همچنین گفت : « شما نیازی نیست که یک آب میوه را برای پاکسازی بدن تان از سموم، مصرف کنید، اما شما باید مطمئن شوید که بدنتان هیدراته شده چون اینگونه پوست شما می تواند کار خود را به عنوان یک سد باکتریایی انجام دهد و سموم را از روی پوست شما بردارد». حالا که هوا گرم است، هندوانه را به عنوان یک غذای مرطوب کننده مناسب همراه آب بکار ببرید.

3. هندوانه

بیش از ۹۰ درصد محتوای آن، آب است و به همین دلیل میوه ای ایده آل برای هیدراته بودن محسوب می شود. هندوانه سرشار از ویتامین های آ، ب و ث، منگنز و پتاسیم بوده و باعث افزایش سلامت ظاهری پوست می شود.

4. پاپایا

این میوه گرمسیری علاوه بر این که برای بهبود گوارش شما مفید است، سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین ث، فلاونوئیدها، ویتامین ب، و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است. پاپائین موجود در این میوه برای حفظ شادابی پوست و جلوگیری از اثرات مخرب نور خورشید مفید است.

5. صدف

صدف یکی از غذاهایی است که حاوی بالاترین سطح روی است. روی با ایجاد کلاژن در پوست، موجب می شود تا پوست بتواند به سادگی ترمیم شود. دیگر غذاهای سرشار از روی شامل گوشت گاو، لوبیا، و جوانه گندم می باشد.

6. آجیل ها و دانه های روغنی

آجیلها و دانه های روغنی، سرشار از فیبر و با داشتن محتوای غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ یک میان وعده عالی برای پوست شما است و یک لیست بلند بالا از غذای مرطوب کننده را برای شما به ارمغان می آورند. کلیفورد می گوید : «گردوها و تخم کتان بخصوص سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند». چگونگی اثر آجیل به عنوان غذای مرطوب کننده : با توجه به میزان بالای ویتامین E در آجیل ها و دانه های روغنی، بویژه بادام، تخم کدو و تخم آفتابگردان، استفاده از آنها به حفاظت پوست از صدمه آفتاب و التهاب، کمک می کند، همچنین به عنوان یک درمان طبیعی خشکی پوست عمل می کند

7. سیب زمینی شیرین

این سبزی ریشه دار غنی از بتا کاروتن و حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین A است. ویتامین A یکی از مهم ترین مواد مغذی برای پیشگیری از خشکی پوست است. این آنتی اکسیدان ها به ترمیم آسیب بافتی و جلوگیری از پیری زودرس کمک می کنند.

8. آب قلم

آبگوشتی که از استخوان ها تهیه می شود یا همان عصاره و آب قلم حاوی مقادیر بسیار زیادی از کلاژن است. علاوه بر این استفاده از آن می تواند سبب تقویت شادابی (طراوت) و انعطاف پذیری پوست گردد. مکمل کلاژن همچنین به مقدار بسیار زیادی موجب حفظ رطوبت پوست شده و علاوه بر آن موجب تقویت آنزیم های حفاظت کننده پوست می گردد.

9. ماهی های چرب

ماهی های چرب همانند ماهی قزل آلا (سالمون) و ساردین دارای مقادیر بسیار زیادی از اسید های چرب امگا ۳ هستند که به طور قابل توجهی باعث افزایش میزان رطوبت پوست می شوند. یک مطالعه ی منتشر شده در مجله ی علوم پوستی نشان داد که اسید چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی می تواند رطوبت مورد نیاز پوست را در پوست های خشک احیا نموده و بروز خارش و حتی خارش های مزمن را کاهش دهد. دانه هایی مانند دانه کتان و گردو، مقادیر بسیار مناسبی از اسید های چرب امگا ۳ را در خود دارند که به حفظ رطوبت پوست کمک فراوانی می کنند بهتر است در هنگام خوردن این نوع از ماهی ها از پوست آن نیز تغذیه نمایید، زیرا حاوی مقادیر مناسبی از کاروتنوئیدها، لوتئین و زآگزانتین می باشد. این مواد مغذی می توانند موجب حفظ رطوبت و طراوت پوست گردند. برای برخورداری از پوستی سالم و شاداب، توصیه می شود که حداقل هفته ای سه بار از این نوع ماهی ها استفاده نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (179 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!