گیاهان و ادویه های چربی سوز کدامند؟

  دوشنبه، 31 تیر 1398   زمان مطالعه 8 دقیقه
گیاهان و ادویه های چربی سوز کدامند؟
استفاده از گیاهان طبیعی برای کمک به چربی‌سوزی بدن بسیار ایمن‌تر از قرص‌های لاغری و دیگر مکمل‌ها است؛،در این مطلب بیش از ۱۰ دمنوش و چای لاغری خانگی به شما معرفی شده تا روند چربی‌سوزی و کاهش وزن خود را بهتر ادامه دهید.

لاغری، تناسب اندام و داشتن وزن ایده آل چیزیست که اکثریت ما دنبالش هستیم و برای رسیدن به آن سراغ رژیم های غذایی مختلفی میریم و گاهی اوقات از آنها خسته میشویم و معمولا هم رهایشان میکنیم. به همین دلیل در ادامه چند گیاه چربی سوز را معرفی میکنم که بدون نیاز به رژیم های سخت و طاقت فرسا موجب چربی سوزی و کاهش وزن شما خواهد شد.به یاد داشته باشید که مهم ترین عامل در کاهش وزن و چربی سوزی یک رژیم غذایی سالم و کم چربی همراه با ورزش روزانه می باشد و استفاده از دمنوش های زیر تنها برای سرعت بخشیدن به این روند می باشد. در واقع بهتر است برای رسیدن به وزن ایده آل خود سبک زندگی و عادت های بد غذایی را نیز تغییر دهید.

گیاهان و ادویه های مفید برای رفع چربی شکم و پهلو

1. جینسینگ

جینسینگ توانایی افزایش سطح انرژی و متابولیسم را دارد. به طور خاص با مزیت کاهش وزن در ارتباط بوده و مطالعه نشان می دهد که موش های چاق و دیابتی که جینسیگ خوردند،نه تنها در حساسیت انسولین بهبود یافته بلکه مقدار قابل توجهی از وزن را بعد از 12 روز از دست داده اند.

2. فلفل قرمز

کپسایسین، ممکن است به مبارزه با چاقی با کاهش جذب کالری، کاهش سطح چربی، و ایجاد تغییرات مفید پروتیین در بدن کمک کند. بخشی از مزایا ممکن است به دلیل پتانسیل گرمایی کپسایسین باشد چون ماده ای گرم است و ممکن است به طور موقت در بدن افزایش یابد، که در آن بدن چربی را برای ایجاد گرما، با اثرات سودمند متابولیسم و ذخیره سازی چربی می سوزاند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف مواد گرم ممکن است متابولیسم را تا 5 درصد افزایش دهد و میزان سوختن چربی را تا 16 درصد افزایش می دهد. ممکن است حتی به خنثی کردن کاهش نرخ متابولیک که اغلب در طول کاهش وزن رخ می دهد، کمک کند.

تصویر

3.دارچین

این ادویه به افزایش متابولیسم کمک می کند و همچنین فواید قابل توجهی برای تنظیم قند خون دارد و آن را چاشنی خوبی برای افراد مبتلا به دیابت یا قبل از دیابت قرار می دهد. دارچین به طور قابل توجهی سطح قند خون،تری گلیسرید ، کلسترول (بد)، و میزان کلسترول کلی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش داده و میزان کلسترول گلوکز را تا حدود 20 بار افزایش می دهد که به طور قابل توجهی توانایی تنظیم قند خون را افزایش می دهد.

4. فلفل سیاه

فلفل سیاه حاوی ماده ای به نام پیپرین است که نه تنها طعم تندی به آن می دهد، بلکه تشکیل سلول های چربی جدید را نیز مسدود می کند. وقتی همراه با کپسایسین و مواد دیگر ترکیب می شود، نیز کالری به میزان چیزی که در 20 دقیقه پیاده روی می سوزانید می سوزاند فلفل سیاه همچنین دسترسی زیستی به تمام مواد غذایی دیگر را افزایش می دهد و آن را تقریبا به انتخابی سالم تبدیل می کند.

5. قاصدک

هر بخشی از قاصدک، خوردنی و سرشار از مواد مغذی است چون آن ها به کاهش هضم کمک می کنند،و می توانند باعث شوند که احساس سیری طولانی تری داشته باشید و به حفظ وزن سالم کمک کنید. قاصدک دارای خواص آنتی اکسیدانی و ترکیبات کریستالی تلخ به نامTaraxacin levulin و همراه باinulin و هستند که این ترکیبات تصور می کنند برخی از ویژگی های درمانی آن را توضیح می دهند. علاوه بر این سرشار از فیبر رژیمی هستند، حاوی بتا، ویتامین ب1، ویتامین و مواد معدنی هستند و برای نرمال کردن قند خون و کلسترول، و همچنین تمیز کردن کبد مشهور هستند.

تصویر

6. خردل

گیاه خردل در واقع جز خانواده کلم (کلم بروکلی، کلم و کلم بروکسل)قرار دارد. نشان داده می شود که دانه های خردل 25 درصد نرخ متابولیک را افزایش می دهند که به این معنی است که کالری بیشتری را به طور موثربسوزانید در واقع، روزانه 3/5 قاشق چای خوری از دانه های خردل کمک می کند که 45 کالری اضافی دریک ساعت بسوزانید.

7. زردچوبه

اگر شما یکی از طرفداران کاری هستید، احتمالا طرفدار زرد چوبه هم هستید، چون این ادویه نارنجی - زرد است که باعث خوش رنگی غذا می شود. کورکومین، یکی از ترکیبات فعال، تشکیل بافت چربی را با سرکوب کردن رگ های خونی مورد نیاز برای تشکیل آن کاهش می دهد و در نتیجه ممکن است به کاهش چربی بدن کمک کند. کورکومین ممکن است برای درمان و جلوگیری ازچاقی یا بیماری های مزمن مرتبط با چاقی به عنوان برهمکنش با چندین مسیر انتقال سیگنال کلیدی در بدن منجر به پیشرفت هایی در مقاومت انسولین،افزایش قند خون ،افزایش چربی و دیگر علایم التهاب مرتبط با چاقی و اختلالات متابولیک شود.

تصویر

8. زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از ادویه های گرم است که خاصیت ضد التهابی دارد و به تسکین و آرام کردن روده کمک می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که زنجبیل ممکن است دارای ویژگی هایی باشد که به افزایش سوخت و ساز کمک می کند و همچنین تاثیراتی روی اشتها دارد که نشان دهنده "نقش بالقوه زنجبیل در مدیریت وزن" است.

9. هل

هل ، یک ادویه معطر با طعم شیرین و یک ادویه گرم دیگر است که به افزایش متابولیسم کمک می کند و ممکن است توانایی بدن برای سوزاندن چربی را افزایش دهد. هل یک گیاه محبوب است که در آیوردا، یک سیستم جامع پزشکی و درمان طبیعی هند مورد استفاده قرار می گیرد.

10. زیره سبزه

زیره سبز برای هضم غذا و تولید انرژی مفید است و ممکن است کنترل گلیسمیک را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد. این ادویه سابقه طولانی در مصرف دارویی دارد و همچنین به منظور افزایش حافظه خاصیت قوی ضد استرس نیز دارد.

11. چای سبز

چای سبز علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی یکی از بهترین گیاهان چربی سوز برای لاغری محسوب میشه. مصرف منظم چای سبز تأثیر زیادی در چربی سوزی و کاهش وزن بخصوص در نواحی شکم و دور کمر خواهد داشت. یک قاشق چایخوری چای سبز را در یک لیوان آب دم کنید و سه بار در روز به فاصله نیم ساعت پس از هر وعده غذا یک لیوان میل کنید.

تصویر

12. کرفس و زیره

زیره سبز خواص بسیار مفیدی برای هضم غذا، تولید انرژی و کنترل قند خون دارد. با از بین بردن سموم بدن و کنترل اشتها به خوبی وزن را کاهش می دهد. کرفس هم از گیاهان سم زداست که در مدت زمان کوتاهی به کاهش وزن و لاغری و چربی سوزی کمک میکند. نوشیدن آب کرفس حداقل سه بار در روز به خوبی اشتها را کنترل کرده و باعث چربی سوزی خواهد شد.

13. چای سفید مسدود کننده چربی های بدن

چای سفید معمولا در نور خورشید به صورت طبیعی خشک می شود و غنی ترین چای جهان از نظر دارا بودن آنتی اکسیدان است که تقریبا ۳ برابر چای سبز دارای ترکیبات پلی فلون ها است. تحقیقات نشان داده که چای سفید با افزایش چربی سوزی و جلوگیری از ایجاد سلول های چربی باعث لاغری و کاهش وزن می شود. کاتچین هایی که در چای سفید یافت می شوند می توانند کاهش وزن را افزایش داده و از چاقی جلوگیری کنند. چای سفید باعث کاهش اشتها شده و جدب چربی را کاهش مس دهد از این دو طریق می تواند باعث کاهش وزن شود.
طرز تهیه:
آب را تا دمای ۷۵ تا ۸۵ درجه سانتی گراد بجوشانید و سپس برگ های چای سفید را به آن اضافه کنید و بگذارید که به مدت ۵ تا ۸ دقیقه دم بکشد. چای سفید آماده نوشیدن است.

تصویر

14. دمنوش زرشک برای چربی سوزی

مطالعات نشان داده که زرشک یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن است. مصرف دمنوش زرشک می تواند باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه باعث لاغری و کاهش وزن می شود.
طرز تهیه:
به ازای هر نفر ۱-۲ قاشق چای خوری زرشک تازه یا خشک را به آب داغ با دمای ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه خوب دم بکشد و رنگ بیندازد. سپس می توانید این دمنوش خوشمزه و خوشرنگ را با عسل میل کنید.

15. ادویه های دیگری

خیلی بیشتر از آن چیزی که ممکن است تصور کنید … گیاه ها و ادویه ها در واقع برخی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها در تامین مواد غذایی شما هستند؛ در بسیاری از موارد از دیگر منابع شناخته شده آنتی اکسیدان ها هستند. مثالا، ادویه مانند میخک و دارچین دارای سطوح فنول هستند که به ترتیب 30 درصد و 18 درصد از وزن خشک هستند.
آن را با قره قاط مقایسه کنید، که به طور گسترده برای قابلیت های آنتی اکسیدان به کار می رود؛ آن ها تقریبا 5 درصد فنول را با وزن خشک شامل می شوند.
مثال دیگر پونه کوهی است، که دارای 42 برابر فعالیت آنتی اکسیدان بیشتر از سیب، 30 برابر بیشتر از سیب زمینی، 12 برابر بیشتر از پرتقال، و 4برابر بیشتر از قره قاط است! یک قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه حاوی فعالیت آنتی اکسیدان مشابه با یک سیب متوسط است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان