هایتون تراپی چیست؟

  یکشنبه، 05 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
هایتون تراپی چیست؟
هایتون تراپی نیز یکی از روش های جدید و محبوب به عنوان زیر شاخه ای از الکتروتراپی و فیزیوتراپی شناخته می شود و تاثیری مستقیم بر روی متابولیسم بدن دارد.

هایتون تراپی چیست؟

یکی از روش های تاثیرگذار ذر الکتروتراپی، HighTone Power Therapy می باشد که معمولا هفت نفر از هر ده بیماری که مورد درمان قرار گرفته اند، کاهش یا از بین رفتن درد را تجربه کردند. این روش نسبت به الکتروتراپی سنتی جدیدتر بوده و تفاوت آن با سایر روش ها تاثیر مستقیم هایتون تراپی بر متابولیسم سلول ها می باشد اما در الکتروتراپی اعصاب و ماهیچه ها تحریک می شوند. همچنین تاثیرات، ابزار و تکنولوژی مورد استفاده و کاربردهای عملی این روش ها با یکدگیر تفاوت هایی دارند. هایتون تراپی درمانی مناسب برای مشکلات بسیاری است

هایتون تراپی چه تاثیراتی دارد؟

افزایش انرژی پتانسیل سلول و ایجاد نوسان در ساختار سلول با وارد کردن انرژی در هایتون تراپی باعث بازگشت متابولیسم به حالت طبیعی می شود. جریان الکتریکی متناوب باعث نوسان ذرات باردار می شود که در نتیجه به تشدید در ساختار مولکول ها و سلول های بدن ختم می شود.پس از انجام هایتون تراپی متابولیسم سلول ها نرمالیزه شده و بدین ترتیب مواد زائد از آنها دفع شده و مواد غذایی جذب سلول می شوند.از نظر فنی وارد کردن انرژی به بدن برای فعال کردن و زنده نگه داشتن سلول ها و کمک به بازسازی آنها با هدف بهبود فرایند متابولیسم باعث درمان درد و برخی از مشکلات دیگر نیز می شود. برای مثال ممکن است از این روش برای دفع چربی ها و لاغری نیز استفاده شود. هایتون تراپی روشی برای تحریک و نرمال سازی سلول هاست تاثیر high tone therapy در فرکانس های بالاتر بر روی ذرات کوچک و در فرکانس های پایین تر روی ذرات بزرگ بیشتر می شود. بدین ترتیب لازم است از انواع فرکانس های مختلف استفاده شود.

هایتون تراپی چگونه به بدن کمک می کند؟

در بدن انسان، میدان های الکترومغناطیسی با فرکانس بالا در حفظ حیات و تنظیم فرآیندهای بدن نقش طبیعی دارند. اولین دستگاه های درمانی که از این میدان ها استفاده می کردند توسط دانشمندان آلمانی در سال ۱۹۹۴ تهیه شدند. آنها الگوهای فرکانس پیچیده را برای بهبود متابولیسم، ارتباط سلولی و گردش خون اعمال می کنند.

این الگوهای فرکانس در محدوده طیف بالا یعنی کمتر از ۲۰ کیلو هرتز هستند. امواج الکترومغناطیسی ارتباط سلولی را از طریق فرآیندهای همزمان بیوشیمیایی و بیوالکتریکی تقویت می کنند. این فرکانس های شفابخش همیشه به منشا درد، حتی آنهایی که در عمق بدن هستند می رسند، زیرا از سلولی به سلول دیگر انتقال یافته و مانند یک دومینو عمل می کنند.

سلول ها با مواد طبیعی موجود در بدن تامین می شوند که نیاز به داروها را از بین می برند. حتی سلول های موجود در بافت های عمیق زیر پوست تحت تاثیر قرار می گیرند، زیرا فرکانس ها می توانند بدون مانع در بدن نفوذ پیدا کنند. الگوهای فرکانس مورد استفاده برای این درمان موجب هیچگونه سازگاری سلولی نمی گردند و از این رو برای کل دوره درمان موثر هستند. هر یک از اندام نیاز به ارتباط، هماهنگی و همکاری مناسب بین سلول های خود دارد. بدن می تواند به ترمیم خود کمک کند.

هایتون تراپی چه اثراتی بر روی بدن دارد؟

تسریع انتشار، عادی کردن فعالسازی مواد فرستنده درون سلولی، بهبود هماهنگی و ارتباط بین سلول ها برای حفظ یا تکثیر ساختارهای مورد نیاز و عملکرد بافت، بهبود فرآیندهای متابولیک مبتنی بر آنزیم، افزایش میزان و اندازه مراکز نیروی انرژی سلولی، یعنی میتوکندری ها، اثرات ضد ورم با تحریک ادرار زیاد، و تسریع فرآیندهای بهبودی، از جمله تاثیرات درمان از طریق هایتون تراپی می باشد.

این روش در درمان بیماری های مفصلی دردناک مانند آرتروز، به ویژه آرتروز زانو، سندرم درد شانه، کمر درد، بیماری میگرن، زخم های باز (Ulcus cruris) و درد بعد از جراحات و عملیات اثبات شده است. علاوه بر این، هایتون تراپی همچنین به تجدید حیات در موارد خستگی و فرسودگی کلی بدنی و بیماری های مزمن کمک می کند.هایتون تراپی برای بررسی موفقیت آمیز بودن سایر درمان های پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این درمان ها شامل موارد زیر است:

  • برای تسریع فرایندهای بهبودی، به عنوان مثال پس از استخوان های شکسته
  • برای دوباره به دست آوردن قدرت عضلانی پس از دوره های فلجی یا استراحت مطلق طولانی مدت
  • برای جلوگیری از ترومبوز ناشی از عضله، بیشتر از همه در پاها پس از مدت طولانی استراحت مطلق اجباری
  • برای بیماری های سیستم عصبی
  • برای تحرک درمانی برای بیماران مسن تر که در رختخواب بستری بوده اند

هایتون تراپی در بین مدرن ترین و همه کاره ترین روش های درمان است. بسته به چگونگی، این روش می تواند برای درمان پلی نوروپاتی ها، و درمان لیپولیز (کاهش وزن، بهبود فرم و ظاهر) مورد استفاده قرار گیرد.

هایتون تراپی

هایتون تراپی چگونه انجام می شود؟

این روش در وضعیت خوابیده به پشت انجام می شود. بیمار می تواند کاملاً استراحت کرده و از آن لذت ببرد.شایان ذکر است که بیماران با تحمل خوب در روش هایتون تراپی، هیچ احساس ناراحتی در طول عمل ندارند.برای درمان با هایتون تراپی کابین جداگانه ترجیح داده می شود. نیمکت بیمار باید حداقل 80 سانتی متر عرض داشته باشد. در سمت چپ تختخواب باید فضای کافی برای قرار دادن چرخ دستی دستگاه به عرض 70 سانتی متر وجود داشته باشد. یک کوسن برای حمایت از پا و همچنین یک کوسن گردنی برای استراحت سر مورد نیاز است. پس از تنظیم شدت های فعلی، بیمار باید با یک پتو پوشانده شود. در صورت درمان کمر، بیماران باید زیر پیراهن الاستیک بپوشند. خانم ها نباید جوراب شلواری بپوشند، زیرا الکترودها نیز باید روی پاها قرار گیرند.

درمان تقریباً 60 دقیقه طول می کشد؛ بنابراین، از زمان ملاقات یک بیمار به بیمار دیگر باید 80 تا 90 دقیقه زمان اختصاص داده شود تا زمان کافی برای آمادگی بیماران فراهم شود. توجه: قبل از شروع درمان، بیماران باید مثانه خود را خالی کنند زیرا اغلب دیورز تحریک می شود.

بسیاری از بیماران در طول درمان به مدت 60 دقیقه می خوابند. برخی از بیماران با هدفون به موسیقی آرامش بخش گوش می دهند. بعد از 60 دقیقه بیمار با گونگ دستگاه یا به آرامی توسط دستیار پزشکی بیدار می شود.

به طور متوسط ​​ده درمان لازم است، در حالت ایده آل حداقل 3 جلسه در هفته. بهترین نتایج با درمان های روزانه به دست می آید. در برخی موارد، بدتر شدن مشکل پزشکی می تواند در ابتدا رخ دهد. این نشان می دهد که درمان مؤثر واقع می شود. در این حالت، درمان متوالی همیشه باید روز بعد انجام شود تا از بدتر شدن اولیه جلوگیری شود؛ اما مهم ترین آن تشخیص صحیح و محل دقیق نقطه درد، برای درمان مؤثر بسیار مهم است.

یک جلسه از 30 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد. برای دستیابی به حداکثر اثر، توصیه می شود 10 جلسه، حداکثر 3 بار در هفته انجام دهید. در 6 ماه، در صورت نیاز، دوره درمان تکرار می شود.پس از پایان عمل، بیماران متوجه هجوم انرژی می شوند. احساس نشاط آوری مانند بعد از دویدن صبحگاهی. به طور همزمان، بدن آرامش دلپذیری را تجربه می کند.

کاربردهای هایتون تراپی

درمان با هایتون تراپی در موارد زیر استفاده می شود:

  • شکستگی، ضربه، آتروفی عضلانی؛
  • سندرم درد با شدت متفاوت؛
  • بیماری های مفصلی؛
  • سینوزیت و سایر بیماری های اندام حلق و بینی؛
  • اختلالات عصبی؛
  • نورودرماتیت، پسوریازیس؛
  • توانبخشی.
  • درمان سلولیت، از بین بردن رسوبات چربی حتی در عمیق ترین لایه های پوست.

بنابراین، در چنین شاخه هایی از پزشکی استفاده می شود:

  • عصب شناسی؛
  • ارتوپدی و آسیب شناسی؛
  • عصب شناسی؛
  • پوست؛
  • گوش و حلق و بینی؛
  • پزشکی ورزشی.

مزیت نسبت به درمان دارویی

مدت هاست ثابت شده است که درمان با دوز بالا در از بین بردن سندرم درد مؤثرتر از درمان با دارو است. این امر به ویژه در مورد دردهای مزمن و دردناک که درمان آن ها دشوار است صادق است. با استفاده از درمان HiToP، بیماران مستعد اثرات سم شناسی نیستند و متابولیسم آن ها مختل نمی شود. در این مورد، ممکن است استفاده از داروها تا حدی و در برخی موارد حتی به طور کامل حذف شود. درمان با درجه بالا سلول ها را با انرژی شارژ می کند که به بازسازی فرایندهای تنظیم کننده در بدن کمک می کند. دستگاه درمان با هایتون تراپی Hitop 2 touch امکان دستیابی به نتایج عالی در زمینه های مختلف پزشکی را فراهم می آورد.

ویژگی های آن عبارتند از:

  • توانایی سازگاری با هر بیمار به صورت جداگانه.
  • حداکثر اثر درمانی در جریان های کم؛
  • استفاده ساده، تغییر حالت آسان؛

چه کسانی نباید از این روش درمانی استفاده کنند؟

  • بیماران مبتلا به عفونت های سیستمیک همراه با تب
  • عفونت های باکتریایی موضعی
  • بیمارانی که از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب استفاده می کنند
  • و زنان باردار نباید تحت درمان با هایتون تراپی قرار بگیرند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان