همه چیز در مورد رژیم آب درمانی

  جمعه، 20 آبان 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
همه چیز در مورد رژیم آب درمانی
تا به حال برای لاغری رژیم گرفتید؟ چه نوع رژیم هایی رو امتحان کردید؟ با ساعد نیوز همراه باشید تا رژیم آب درمانی رو بشناسید.

رژیم آب یکی از رژیم های درمانی است که افزون بر کاهش وزن به جنبه های درمانی برای مشکلات بدن نیز تأثیر می گذارد؛ یعنی مدعی است می تواند با روندی که دارد، در بهبود و کنترل بسیاری از بیماری ها مؤثر باشد. از این رو این رژیم را رژیم پاک کننده و همین طور رژیم تصفیه کننده نیز می گویند. درواقع روند این رژیم طوری است که شبیه روزه داری عمل می کند منتها تنها مواد غذایی مصرفی در آن می تواند آب باشد. این یعنی کالری دریافتی در این رژیم صفر است. این رژیم انواع مختلفی را شامل می شود که تنها وجه اشتراک آن ها مصرف آب و حذف مابقی مواد غذایی است. بعد از اینکه دوره رژیم به پایان رسید باید روند سابق را کم کم با مصرف میوه و سبزی ها آغاز کرد.

فواید رژیم آب درمانی

  • آب، ضد اشتهای طبیعی است.زمانی که معده پر است، به مغز پیام سیری ارسال می کند تا از غذا خوردن دست بردارید.
  • آب، کالری سوزی را افزایش می دهد.نوشیدن آب به کالری سوزی بیشتر کمک می کند... آب مصرف انرژی بدن را به صورت موقت افزایش می دهد. همچنین نوشیدن آب سرد سرعت کالری سوزی را بالا می برد؛ چون بدن برای هضم باید آب را گرم کند.
  • به حذف سموم و مواد اضافی بدن کمک می کند.زمانی که بدن دچار کم آبی است، مواد اضافی مانند ادرار و مدفوع از بدن دفع نمی شوند... وقتی بدن کم آب باشد، کلیه مایعات را در بدن نگه می دارد.
  • کم آبی بدن سبب سفت شدن مدفوع و یبوست می شود.آب با شل کردن مدفوع به حرکت دادن آن در طول روده کمک می کند. آب برای حل مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء هاضمه مفید است.
  • آب، مقدار دریافت کالری مایع را کاهش می دهد.نوشیدن مایعات پرکالری مانند نوشابه، آبمیوه، قهوه و چای شیرین شده موجب افزایش کالری دریافتی می­ شود... نوشیدنی های پرکالری را با آب و یا نوشیدنی های بدون کالری مانند دم نوش ها جایگزین کنید.
  • آب، برای سوزاندن چربی ضروری است.بدون آب، بدن، چربی ها یا کربوهیدرات های ذخیره شده را نمی سوزاند. نوشیدن آب به اندازه برای سوزاندن چربی غذا، نوشیدنی ها و چربی های ذخیره شده ضروری است.
  • یکی از مهم ترین قسمت های هر برنامه غذایی کاهش وزن آب است.آب به حرکت درست سلول ها، بافت های همبند و مفاصل کمک می کند. یکی دیگر از وظایف آب در بدن کمک به ریه ها، قلب و اعضای دیگر هنگام بالا رفتن سرعت عملکرد است. آب به این اعضا کمک می کند تا در هنگام ورزش درست کار کنند
  • آب، انرژی را افزایش می­ دهد.اگر احساس خستگی و بی­حالی دارید یک لیوان آب بنوشید. کم شدن آب بدن باعث می ­شود احساس خستگی کنید.
  • آب، باعث کاهش استرس می شود.حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از مغز را آب تشکیل می دهد. کمبود آب در مغز باعث ایجاد استرس می شود. برای اینکه سطح استرس را پایین نگه دارید، در هر فرصتی آب بنوشید.
  • آب، موجب تقویت پوست می شود.وقتی آب بدن کم است خطوط و چین وچروک های ریز عمیق تر می شوند. آب برای پوست مانند کرم زیبایی عمل می کند. نوشیدن آب سبب سیراب شدن سلول های پوست و جوان تر نشان دادن آن می شود.
  • آب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.در کنار فیبر، آب نیز برای کسانی که رژیم دارند مهم است. آب سیستم گوارشی بدن را تصفیه می کند. زمانی که بدن کم آب شود، روده بزرگ خشک شده و درنتیجه روند تصفیه مشکل می شود. آب، ادرار، نمک و مواد معدنی بدن را رقیق کرده و موجب عدم تشکیل سنگ کلیه تشکیل می شود؛ پس با خوردن آب کافی این خطر را کاهش دهید.
فواید آب درمانی

مضرات رژیم آب درمانی

  • وقتی مواد مغذی و ویتامینی به بدن نرسد، کاهش وزن ایجاد می شود؛ این نتیجه مطلوب به قیمت سوخت عضلات حاصل می شود و چربی سوزی برای بدن اتفاق نیفتاده است.
  • سرگیجه، سردرد و حتی بیهوشی از عوارضی است که در این رژیم بروز داده می شود.
  • افت فشارخون در این رژیم عوارض جدی را بروز خواهد داد.
  • این رژیم برای مبتلایان به بیماری های قلبی، قند خون و دیابت، اختلالات هورمونی و بسیاری از موارد دیگر هیچ نتیجه مؤثری ندارد و حتی می تواند سلامت آن ها را به خطر بیندازد.
  • این رژیم ها فقط بازه زمانی خاصی را در نظر دارند و برای طولانی مدت، اصولی درست برای سلامتی را در نظر نمی گیرند.
  • میزان عضلات بدن به دلیل از بین رفتن آب به جای چربی های اضافی تحلیل می رود
  • پس از قطع رژیم آب درمانی، برای حفظ وزن خود باید خیلی کم غذا بخورید؛ چون سوخت وساز بدنتان به طور محسوسی کاهش یافته است.
  • ضمن اینکه در طول دوران رژیم آب درمانی هم اگر به میزان مصرف مناسب آب توجه نکنید، پیامدهای ناگواری مانند یبوست، سردرد و… به سراغتان خواهند آمد.
  • نوشیدن بیش ازاندازه آب در طول روز، باعث دفع سدیم مفید بدن می شود. فقر سدیم عاملی برای ایجاد اسپاسم عضلات و ایجاد ضربان آشفته در قلب می شود.
  • این رژیم برای بیماران کلیوی اصلاً توصیه نمی شود.

تاثیرات آب درمانی برای لاغری شکم

چربی سوزی در سرتاسر بدن اتفاق میافتد نه در بخشی خاص. ولی به دلیل حجم زیاد سلول های ذخیره کننده چربی در ناحیه شکمی، در برنامه هایی که تمرکز بر چربی سوزی دارند نمود آن در ناحیه شکم بیشتره. آب درمانی نیز با حذف چربی و کالری مصرفی باعث میشه بدن مجبور به استفاده از ذخایر چربی شود. با کاهش حجم سلول های چربی میتونید شاهد لاغری شکم خود شوید.برای داشتن یک برنامه مناسب نیاز به یک برنامه ریزی و مدیریت مناسب است میدونید های زیبا نرم افزار رژیم درمانی داره که میتونه بهتون در هر زمینه ایی کمک کنه.از اولین نمودهای آب درمانی، از بین رفتن چربی شکم و کم شدن اندازه دور شکمه. با این برنامه به سرعت و در زمانی کوتاه چربی سوزی انجام میشه ولی باید مراقب باشید که بعد از اتمام دوره برنامه با متعادل نگه داشتن کالری روزنه و انجام ورزش، اجازه ندید که دوباره چربی ها برگردند.

ساختار سلول های چربی به این صورت است که بعد از ساخته شدن با افزایش میزان چربی برای ذخیره، حجم آن ها افزایش پیدا میکنه و بعد از چربی سوزه از حجم این سلول ها کاسته میشه ولی از بین نمیره. به همین دلیل حتی بعد از چربی سوزی امکان بازگشت دوباره توده های چربی با مصرف بالای کالری روزانه و عدم تحرک لازم، وجود داره.

تأثیر رژیم آب درمانی در کاهش وزن

دکتر اسکات کاهان، مدیر مرکز تندرستی در واشنگتن، میگه: اگه فقط آب بنوشید و غذا نخورید، به طور سریع وزن زیادی رو کم خواهید کرد. رژیم آب درمانی میتونه به کاهش وزن شما کمک کنه، اما شاید بهترین انتخاب نباشه؛ چون گرفتن این نوع رژیم خیلی پایدار نیست. به عبارت دیگه محدود کردن شدید مصرف غذا با همراه با تغییر هورمون های گرسنگی منجر به افزایش مجدد وزن میشه.

آلن گلدهامر، بنیانگذار مرکز بهداشت در کالیفرنیا، میگه که اگه فرصتی برای کاهش وزن ندارید، رژیم آب درمانی ایده ی خوبیه. اما اگه به خوردن یک رژیم غذایی گیاهی بدون نمک، روغن یا شکر ادامه بدید، کاهش وزن با سرعت کمتر و در مدت طولانی تری ادامه پیدا میکنه. بنابراین بهتره که تغییرات آهسته و تدریجی در سبک زندگیتون ایجاد کنید که بتونید در دراز مدت به آن پایبند باشید.

آب درمانی در طب سنتی

تحقیقات انجام شده در زمینه رژیم آب گواه بر اهمیت رژیم آب درمانی در طب سنتی است.

  • از دید طب سنتی تا تشنگی غالب نشده نباید آب نوشیده شود.
  • رژیم غیراصولی آب درمانی به سلامت بدن آسیب وارد می کند.
  • قبل از نوشیدن آب نام خدا را بیاورید.( امروزه دانشمندان اثر کلمات بر خوراکی ها را اثبات کرده اند)
  • ناشتا آب سرد نوشید زیرا آب ماده غذایی ندارد، پس معده آن را نگه نمی دارد و مستقیم به اعضا میفرستد. رسیدن آب سرد به قلب سبب سکته، در مغز سبب سستی اعضا و در دستگاه صوتی و تنفسی سبب اختلال عملکردشان می شود.
  • آب جوشیده بهترین نوع آب است. آب نجوشیده سنگین است و سبب بیماری می شود.
  • در بعضی موارد نوشیدن آب ضررآور است، نظیر بعد از ورزش و فعالیت سنگین، بعد از حمام و سونا همچنین بعد از میوه و غذاهای چرب، شور و ترش نباید آب بنوشید.
  • در هنگام نوشیدن آب باید آب را مکید. بلعیدن آب سبب مشکلات کبدی می شود.

انواع رژیم های لاغری با آب

  • رژیم آب درمانی سه روزه : رژیم آب درمانی سه روزه یکی از آن رژیم هایی است کهامکان دارد شما برای لاغری و کاهش وزن سریع بخواهید از آن استفاده کنید. افراد زیادی از این نوع رژیم های دوره ای برای کاهش وزن استفاده کرده و می کنند، اما این رژیم عوارضیخاص خودش را دارد که هر کسی مجار به استفاده از آنها نیست و باید قبل از شروع رژیم در باره آن بیشتر بداند
  • رژیم آب درمانی ۷ روزه : یکی دیگر از انواع رژیم آب، رژیم آب درمانی ۷ روزه می باشد. در رژیم آب درمانی ۷ روزه هم همانند دیگر انواع رژیم آب فرد مجاز به مصرف هیچ ماده غذایی جز آب نمی باشد. لازم به ذکر است قبل از شروع رژیم آب باید شرایط بدنیتان را چک کنید. اگر بدن شما سالم و تندرست است، چند روز غذا نخوردن نه تنها ضرری برای شما ندارد بلکه همانطور که گفته شد فواید زیادی را برای سلامت فرد در پی دارد. لاغری سریع با رژیم آب یک امر ممکن می باشد زیرا اب یک ضد اشتهای طبیعی می باشد.ممکن است برای شما هم پیش آماده باشد که احساس گرسنگی شدید داشته باشید و بعد از نوشیدن آب زیاد دیگر تمایلی به غذا خوردن نداشته اید. این امر به این علت است که آب سبب پر شدن معده می شود. وقتی هم که معده پر است با ارسال پیامی به مغز اعلام سیری می کند در نتیجه فرد دیگر تمایلی به خوردن غذا ندارد. به طور کلی نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا خوردن از پرخوری جلوگیری می کند.
  • رژیم آب درمانی چهل روزه : این رژیم یکی از انواع رژیم آب است که در این قسمت از مقاله می خواهیم به توضیح بیشتر در مورد آن بپردازیم. همانطور که می دانید رژیم آب درمانی چهل روزه فواید زیادی برای سلامت و دفع سموم بدن دارد. البته قبل از شروع رژیم آب درمانی باید با رعایت یک سری نکات بدن را برای شروع رژیم آماده کرد.نخست اینکه سه روز قبل از شروع رژیم آب باید قبل از خواب و قبل از خوردن صبحانه دو قاشق غذا خوری خاکشیر را به همراه یک قاشق مربا خوری عسل و ۵ قاشق عرق سه دانه را درون یک لیوان آب گرم بریزید و ترکیب به دست آمده را بنوشید.در روز سوم که روز قبل از شروع رژیم است ناهار و شام سوپ بدون نان بخورید. و برای جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر پیچ خوردگی روده، قبل از خواب یک شیشه معمولی روغن کرچک خوراکی بخورید و یا به جای آن دم کرده سنا، عناب و گلسرخ را بنوشید.با اینکار روده شما کاملا پاک می شود و در طول رژیم آب احتمال بروز مشکلات گوارشی به حداقل می رسد.رژیم چهل روزه آب از جمله رژیم های سخت گیرانه لاغری محسوب می شود و در این رژیم شما به مدت چهل روز فقط مجاز به نوشیدن آب و چای هستید. در این مدت بدن انسان به بررسی خود می پردازد و آنچه که برایش سودمند می باشد حفظ، و دیگر مواد را دفع می کند. به همین سبب می باشد که رژیم آب نقش زیادی در دفع سموم بدن دارد.

وقتی هدف سلامت بدن در کنار وزن متعادل باشد، باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی شود. در بسیاری از رژیم های غذایی مصرف آب بین 8 الی 12 لیوان ضروری است. از این رو به کالری سوزی بیشتر و تضمین سلامت پوست و دستگاه گوارش منجر می شود. اما آب به تنهایی نباید رژیمی برای کاهش وزن و دفع سموم باشد. بهتر است این کار را با بررسی نتایج آزمایش توسط پزشک پیش گرفت تا شرایط بدنی را به طور کامل در نظر گیرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسته در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد!
دیگران می‌خوانند   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسته در نوک درخت!+ فیلم حیرت داوران برنامه صداتو از خوانندگی بینظیر و متفاوت این جوان خوش تیپ+ویدیو/ ساده بگم ساده بگم دهاتی‌ام! اولین تصاویر از مراسم عروسی شیدا خلیق و بازیگر پوست شیر / دیزاین ورودی عمارت با گلهای طبیعی تبریک تولد عاشقانه تازه داماد سینمای ایران به همسرش شیدا خلیق/ چه مرد جنتلمنی+عکس تلاش تحسین‌برانگیز در یزد برای زنده نگه داشتن یک درخت در حین دیوارکشی!+ عکس استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟ تشکر سپند امیرسلیمانی از مردم بابت تبریکاتشان بخاطر ازدواجش و بیان دلیل منتشر نکردن عکسهای بیشتر از مراسم عقدشان+ویدیو واکنش خنده دار محسن کیایی به ماجرای مهدکودک رفتن شبنم مقدمی+ویدیو/ ما توی جوب بزرگ شدیم بعد رفتیم اول ابتدایی😂 کشف آثار تاریخی 700 ساله در خیابان باباطاهر همدان +ویدئو قابی دیده نشده از حسن روحانی در کنار برادر بزرگتر و حقوقدان رهبر معظم انقلاب+عکس اینجا نخستین محل زندگی ارامنه در تهران است+عکس گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن وقتی جواب سوالو بلد نیستی ولی نمی‌خوای ورقه رو سفید تحویل بدی...../ به روایت تصویر نگاهی به خونه زندگی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران+عکس/ چقدر ویترینشون خاص و متفاوته😍 متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران اقدام خلاقانه مغز متفکر ایرانی برای دزدیده نشدن وسایل صندق عقب ماشینش+ویدیو/ پیشگیری و مدیریت بحران 10 از 10😂 افشاگری های داور سابق فوتبال از پیشنهاد رشوه و فساد در فوتبال+ فیلم قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403 امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند شوخی های بامزه و دیدنی امباپه با مجسمه اش/ وقتی با مجسمه ات مو نمی زنی +عکس رونمایی از تغییرچهره جالب و دیدنی سپیده بزمی پور و شاهرخ استخری در پیری/ بازم عین قالی کرمون میمونن+عکس چالش بطری دیدنی سعید عزت اللهی ستاره تیم ملی و خوشحالی زیبای او +فیلم در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس دیالوگ عاشقانه ایمان صفا برای قند روزهای تلخش در سریال کمدی اکازیون/ اشک همه دراومد+ویدیو یزدگردی تک نفره و مجردی مینا مختاری، همسر خوش پوش بهرام رادان+عکس/ خبری از آقای بازیگر و پسر کوچولوشون نیست سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم شرایط سنی تحصیل در استرالیا در 2024 (بررسی مقاطع مختلف) خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند حضور پررنگ سلبریتی‌ها در مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف+ویدیو/ جمعشون جمعه به روایت تصویر! سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ... (عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403