همه چیز در مورد رژیم غذایی GOLO

  چهارشنبه، 25 اسفند 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
همه چیز در مورد رژیم غذایی GOLO
رژیم غذایی GOLO یکی از رژیم های غذایی پر جستجو در سال ۲۰۱۶ بود و از آن زمان به طور فزاینده ای محبوب شده است.کاهش وزن سریع و سلامتی بهتر را بدون شمارش کالری یا ردیابی مواد مغذی وعده می دهند.در این قسمت رژیم غذایی GOLO را برای شما به اشتراک می گذاریم.

رژیم غذایی GOLO

رژیم غذایی GOLO بر مدیریت سطوح انسولین برای کمک به کاهش وزن تمرکز دارد.

بر اساس وب سایت این رژیم، تیم توسعه دهندگان شامل پزشکان، داروسازان و محققان این رژیم را برای کمک به تعادل سطح هورمون، افزایش متابولیسم و ​​حمایت از کاهش وزن ثابت و پایدار طراحی کردند.

این ایده مبتنی بر مطالعاتی است که نشان داده اند رژیم غذایی با گلیسمی پایین – که عمدتاً از غذاهایی تشکیل شده است که سطح قند خون یا انسولین را افزایش نمی دهند – می تواند به مدیریت وزن، چربی سوزی و متابولیسم کمک کند.

سازندگان رژیم GOLO وعده می دهند که با افزایش متابولیسم و ​​تمرکز بر انتخاب های سالم به جای شمارش کالری یا محدود کردن مصرف، می توانید ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از رژیم های کاهش وزن معمولی غذا بخورید.این طرح همچنین مکملی به نام GOLO Release را تبلیغ می کند که حاوی مجموعه ای از عصاره های گیاهی و مواد معدنی است که ظاهراً به تنظیم سطح قند خون، افزایش انرژی و کاهش گرسنگی و هوس کمک می کند.هر خرید همچنین شامل GOLO Rescue Plan است، کتابی راهنما که به شما می آموزد چگونه با غذاهایی که دوست دارید، وعده های غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی ایجاد کنید – بر اساس میزان متابولیسم شخصی شما.

مواد غذایی رژیم

آیا رژیم غذایی GOLOمی تواند به کاهش وزن کمک کند؟

رژیم GOLO خوردن غذاهای کامل سالم و افزایش ورزش را تشویق می کند – که از نظر تئوری می تواند به کاهش وزن کمک کند.یک مطالعه ۲۶ هفته ای شامل ۳۵ نفر با تشخیص اضافه وزن و چاقی نشان داد که ترکیب یک رژیم ورزشی با مکمل GOLO Release و رژیم غذایی و تغییرات رفتاری منجر به کاهش وزن متوسط ​​۳۱ پوند (۱۴ کیلوگرم) شد.

مطالعه دیگری روی ۲۱ نفر نشان داد که افرادی که رژیم غذایی و ورزش را با GOLO Release ترکیب کردند، در مجموع ۵۳ پوند (۲۴ کیلوگرم) در طی ۲۵ هفته از دست دادند – یا حدود ۳۲.۵ پوند (۱۵ کیلوگرم) بیشتر از گروه کنترلی که GOLO Release مصرف نکردند. .با این حال، به خاطر داشته باشید که اینها مطالعات کوچکی بودند که در مجلات معتبر منتشر نشدند. از آنجایی که آنها توسط سازندگان رژیم غذایی GOLO تامین و اجرا شدند، خطر سوگیری بالایی دارند.بنابراین، در حالی که رژیم GOLO ممکن است به کسانی که می خواهند با ترویج رژیم غذایی سالم و تغییرات سبک زندگی به کاهش وزن کمک کند، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این رژیم نسبت به سایر رژیم ها مؤثرتر است یا خیر، مورد نیاز است.

باورهای غلط در مورد رژیم غذاییGOLO

برای تعداد زیادی از افراد، رژیم غذایی برابر با خود گرسنگی است. بسیاری از جوانان فکر میکنند که زیبایی در لاغر بودن است اما حقیقت این است که زیبایی در سالم بودن است و لاغر بودن لزوماً به معنای سالم بودن نیست. رژیم غذایی به هیچ وجه با کمتر خوردن همراه نیست. رژیم غذایی یعنی خوردن مقدار کافی از مواد غذایی مناسب.

باور غلط دیگر این است که رژیم غذایی به تنهایی شما را از چربی های اضافی بدن خلاص می کند. رژیم غذایی بدون ورزش ، بی فایده است. رایج ترین باور غلط این است که رژیم گرفتن باید فقط توسط افرادی که اضافه وزن دارند انجام شود. به کسی که این را به شما بگوید گوش ندهید. تنها هدف از رژیم غذایی ، تغذیه درست برای داشتن روح و جسمی سالم است. مصمم ، سخت کوش و صبور باشید. و به زودی ، شما یک بدن و ذهن سالم خواهید داشت.

غذاهای مجاز در رژیم غذایی GOLO

  • غذاهای کامل و مفیدی مانند:گوشت, غلات, چربی های سالم,
  • سبزیجات و میوه ها و می توانید روزانه بین 1300 تا 1800 کالری بخورید.
  • خوردن غذاهای رستورانی مانعی ندارد در صورتی که دستورالعمل های غذاییرو رعایت کنید.

غذاهای غیر مجاز در رژیم غذایی GOLO

  • چربی های مفید:چربی های سالمی که برای سلامت بدن ضروری هستند و تا حدودی به کاهش وزن کمک می کنداین چربی ها شامل:دانه هایی مثل کنف و کتان می باشد و روغن ها مانند زیتون و نارگیل است.
  • قند ها و شیرین کننده ها:از غذاها و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید.متاسفانه در خیلی از غذاهایی که می خوریم شکرپنهان وجود دارد که به افزایش وزن کمک می کند.
    غذاهای مضر در رژیم غذایی

برنامه غذایی رژیم غذایی GOLO

رژیم غذایی golo توصیه کرده که روزانه سه وعده غذایی مصرف شود.ممکن است این برنامه ی غذایی برای شماسازگار نباشد و برنامه ی غذای دیگر مناسب شما باشد.

روز اول

  • صبحانه: 2 تخم مرغ - 1 عدد نان تست به همراه مقداری کره استفاده شود - و نصف یک گریپ فروت
  • ناهار: سالاد سبزیجات - سینه مرغ کبابی یا سرخ شده حدود 80 گرم
  • شام: 100 گرم ماهی قزل آلا کبابی با سس ماست شوید - نصف فنجان عدس

روز دوم

  • صبحانه:نان تست و تخم مرغ - نصف فنجان ماست ساده با میوه های تازه - یک لیوان آب پرتقال
  • ناهار:3/4 فنجان سالاد چغندر بو داده - سوپ کدو حلوایی شیرین همراه با سبزیجات
  • شام: مرغ تفت داده با زردچوبه و رازیانه - سالاد گل کلم

روز سوم

  • صبحانه: املت سبزیجات - نصف فنجان پنیر خامه ای نصف کلوچه گندم کامل با کره - آب انبه
  • ناهار: سالاد مرغ با سبزیجات و نان تست سرو می شود - سیب با کره بادام
  • شام: ماهی با لوبیا سبز و ذرت که در روغن زیتون تفت داده شده است - نصف فنجان برنج قهوه ای.

فواید رژیم غذایی GOLO

رژیم GOLO بر اساس چندین اصل تغذیه جامد است، مانند افزایش ورزش و حذف غذاهای فرآوری شده – که هر دو ممکن است باعث کاهش وزن و بهبود سطح قند خون شوند.در واقع، مطالعات متعدد نشان می دهد که ورزش منظم می تواند سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت کاهش دهد.۵، ۶، ۷).

علاوه بر این، یک تجزیه و تحلیل بر روی ۹۸ غذای آماده نشان داد که غذاهای با حداقل فرآوری شده سیر کننده تر بوده و قند خون را کمتر از محصولات فوق فرآوری شده افزایش می دهند.۸).

رژیم GOLO همچنین غذاهای کامل غنی از مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، چربی های سالم و پروتئین های بدون چربی را تشویق می کند. این کار دریافت تمام ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را آسان تر می کند.

علاوه بر این، اگر دانش شما در مورد تغذیه محدود باشد، رژیم غذایی ممکن است گزینه خوبی باشد، زیرا با ترکیب ۱ تا ۲ قسمت کربوهیدرات، پروتئین، چربی و سبزیجات در هر وعده، ایجاد وعده های غذایی متعادل و کامل را آسان می کند.

کاهش وزن

معایب رژیم غذاییGOLO

رژیم GOLO می تواند گران، گیج کننده و سخت باشد. علاوه بر این، با توجه به کمبود تحقیقات در دسترس، مشخص نیست که آیا مزایای بیشتری نسبت به رژیم غذایی و ورزش منظم دارد یا خیر.

پیروی از رژیم غذایی GOLO ممکن است پرهزینه باشد. به عنوان مثال، GOLO Release برای ۹۰ تبلت ۴۹.۹۵ دلار هزینه دارد که بسته به تعداد قرص هایی که در روز مصرف می کنید، می تواند ۱ تا ۳ ماه دوام بیاورد.در حالی که سازنده بیان می کند که GOLO Release مانند همه مکمل ها حاوی کافئین یا سایر محرک ها نیست، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آن را مانند داروها تنظیم نمی کند. بنابراین قبل از مصرف با پزشک خود صحبت کنید.

اگرچه حاوی چندین عصاره گیاهی است که ادعا می شود از متابولیسم حمایت می کنند، اما همچنین حاوی ریز مغذی هایی است که به راحتی می توان با پیروی از یک رژیم غذایی مغذی یا مصرف یک مولتی ویتامین پایه شامل روی، کروم و منیزیم به دست آورد.علاوه بر این، در حالی که برخی افراد ممکن است با استفاده از اصول رژیم غذایی، غذاهای غنی از مواد مغذی ایجاد کنند، برخی دیگر ممکن است به دلیل قوانین سختگیرانه آن در مورد اینکه غذاها و اندازه سهم در هر وعده غذایی مجاز است، آن را چالش برانگیز و محدود کنند.

تنوع زیاد رژیم غذایی و فاکتورهای زیادی که باید در نظر گرفته شوند – مانند نقاط تناسب اندام، مقادیر سوخت و میزان متابولیسم شخصی – نیز می توانند آن را برای مصرف کنندگان گیج کننده غیر ضروری کنند.

در نهایت، تحقیقات بی طرفانه در مورد رژیم غذایی GOLO وجود ندارد – زیرا تنها مطالعات موجود مستقیماً توسط سازندگان آن تأمین مالی و انجام می شوند.بنابراین، مشخص نیست که آیا این رژیم به غیر از تشویق صرفاً یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و کامل و ورزش منظم، فواید دیگری نیز دارد یا خیر.

کلام آخر

دنبال کردن یک رژیم غذایی به مدت طولانی یا کوتاه شاید برای به درستی جواب ندهد شما بایدیک تصمیم آگاهانه در مورد تغذیه, بودجه و اهدافتان بگیرید.راههای زیادی برای پیگیری سلامتی وجود دارد.ورزش کردن خواب مناسب و عوامل زیادیدر سبک زندگی سالم شما نقش اساسی دارند. همیشه بهترین رژیم غذایی , رژیم متعادل و متناسب با سبک زندگی شما خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان