رژیم لاغری جنی کریگ چیست؟

  پنجشنبه، 19 اسفند 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
رژیم لاغری جنی کریگ چیست؟
رژیم غذایی جنی کریگ، بر سه چیز تاکید دارند؛ تغذیه سالم، سبک زندگی فعال و تغییر رفتار! شما یاد می گیرید که چگونه و چقدر غذا بخورید و این به سرعت وضعیت سلامتی تان را تغییر خواهد داد. با دنبال کردن این رژیم غذایی به طور منظم، انتظار می رود که هر هفته، کاهش وزن داشته باشید.در این بخش رژیم غذایی جنی کریگ توضیح داده می شود.

رژیم غذایی جنی کریگ چطور عمل می کند؟

برای شروع رژیم غذایی جنی کریگ، کافی ست در این رژیم وارد شده و برنامه ی فردی خود را آغاز کنید. برای نیمه اول برنامه کاهش وزن خود، باید از سه بسته از پیش آماده غذای جنی و یک اسنک در روز؛ بهره مند شوید. (گزینه هایی مانند رول های دارچین و بیف) همین طور می توانید 5 وعده میوه تازه و سبزیجات نیز و حداقل دو محصول لبنی بدون چربی نیز میل کنید.

این رژیم غذایی روزانه 1200 تا 2300 کالری در خود جای داده که به وزن فعلی شما بستگی خواهد داشت. این رژیم تا زمانی که مایل بوده و به کاهش وزن دلخواه خود رسیده باشید، ادامه خواهد داشت؛ اما به طور معمول دوره ی آن از سه ماه تا 2 سال می باشد.زمانی که به نیمه راه کاهش وزن خود رسیده باشید، اجازه ی دو بار آشپزی به میل خود در هفته را خواهید داشت. اما توصیه می شود که همچنان در آشپزی خود، از دستورالعمل های غذایی جنی کریگ، بهره مند شده و آن ها را رعایت نمایید. پس از رسیدن به هدف خود در کاهش وزن، چهار هفته را به سبک غذایی خود بازگشته و البته مراقب کالری های دریافتی تان باشید.

آیا رژیم جنی کریگ به کاهش وزن کمک می کند؟

این برنامه غذایی اصولا برای کاهش وزن سریع از طریق کم کردن کالری های دریافتی روزانه طراحی شده است. بیشتر وعده های غذایی اولیه این رژیم حاولی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری هستند تنقلات و دسرهای توصیه شده هم ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری دارند.یک رژیم متعادل جنی کریگ بسته به جنسیت، سن، سطح فعالیت و اهداف کاهش وزن شرکت کننده روزانه ۱۲۰۰ تا ۲۳۰۰ کالری در اختیار فرد قرار می دهد. انجام حرکات ورزشی در این رژیم غذایی ضروری نیست اما ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در ۵ روز هفته به افزایش سرعت نتیجه گیری کمک می کند. مبتکران این رژیم مدعی هستند که با رعایت این برنامه غذایی فرد در هفته به طور متوسط ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم وزن کم خواهد کرد.

کاهش وزن

مزایای رژیم جنی کریگ

ارائه دهندگان این برنامه غذایی مزایای زیادی برای آن بر شمردند که در این جا به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

کمک به کاهش وزن

رژیم غذایی جنی گریک کالری دریافتی روزانه را کاهش داده و با کمک مکمل هایی طبیعی ارائه شده به افزایش چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند. این چیزی است که ارائه دهندگان این رژیم مطرح می کنند اما تا کنون هیچ تحقیق علمی مستقلی آن را تایید نکرده است.

دنبال کردن آسان

از آن جایی که این رژیم وعده های غذایی و میان وعده های آماده در اختیار طرفداران خود قرار می دهد دنبال کردن آن بسیار ساده است. تنها کاری که افراد باید انجام دهند آن است که بسته غذا را گرم کرده، میوه، سبزیجات یا محصولات لبنی دلخواه کم چرب مورد علاقه خود را به آن اضافه کرده و نوش جان کنند. اسنک های خوراکی که نیاز به طبخ ندارند هم در این برنامه غذایی مجاز هستند. تغذیه سریع و آسان بسیاری از دغدغه های مربوط به پیروی از یک رژیم غذایی معمولی را حذف می کند.

کمک به تعادل در تغذیه

افرادی که این برنامه غذایی را دنبال می کنند دغدغه کالری شماری نداشته و با مصرف وعده های غذایی توصیه شده می توانند به تعادل در خوراک خود دست پیدا کنند. افرودن انواع میوه ها، سبزیجات و خوراکی های مفید به غذاهای روزانه به شخص یاد می دهد که چطور یک بشقاب غذای سالم و متعادل تهیه کند.

دریافت حمایت اجتماعی

یکی از مفیدترین عناصر رژیم جنی کریگ همراهی مشاور است. تحقیقات نشان داده که داشتن حمایت اجتماعی از طرف خانواده، دوستان و متخصصان تغذیه شانس افراد برای دستیابی به اهداف کاهش وزن و حفظ سلامت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این دسترسی طولانی مدت به خدمات مشاوره نشان می دهد که چرا بسیاری افراد بعد از رژیم هم تا چندین سال می توانند ثبات وزن را تجربه کنند.

کنترل قند خون و کاهش خطر بیماری های قلبی

علاوه بر کاهش وزن این رژیم می تواند به کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی هم کمک کند. این برنامه غذایی ممکن است انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد زیرا به تنظیم قند خون، کنترل سطح تری گلیسیرید و ارتقای سطح سلامت افراد کمک می کند.

کنترل دیابت با رژیم غذایی

معایب رژیم جنی کریگ

در این جا به برخی از مهم ترین معایب این رژیم غذایی اشاره می کنیم:

گران است

دریافت برنامه رژیم، استفاده از خدمات مشاوره و در نهایت بسته های آماده غذا هزینه زیادی دارد که همه از عهده آن بر نمی آیند.

برای همه کار نمی کند

این برنامه غذایی برای همه گروه های افراد مفید نیست و ترکیبات غذاهای بسته بندی شده ممکن است برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند یا به دنبال غذاهای حلال هستند مفید نباشد.

غذاهای این رژیم فرآوری شده هستند

در این غذاها مقادیر زیادی افزودنی، کربوهیدرات تصفیه شده و روغن وجود دارد که برای سلامت روده مضر هستند.

مواد غذایی این رژیم خوشمزه نیستند

برای افرادی که از خوردن غذاهای بسته بندی شده و منجمد لذت نمی برند پیروی از این رژیم دشوار خواهد بود.

مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در رژیم غذایی جنی کریگ

در منوی این رژیم ۱۰۰ غذای مختلف با ترکیبات متفاوت وجود دارد. صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های موجود در این رژیم شامل انوع دسر، شیک و خوراکی هایی است که اغلب مردم جهان استفاده می کنند.

علاوه بر این مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات کم چرب هم در این برنامه غذایی مجاز است. فرد در ابتدای این رژیم تنها می تواند از غذاهای آماده شرکت استفاده کند اما به تدریج و با کاهش وزن مجاز خواهد بود مواد غذایی مغذی و کم کالری را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کند.

در این رژیم غذایی هیچ چیز غیر مجاز شمرده نشده و فرد می توان تمام مواد غذایی را در حد کم و متعادل مصرف کند. مصرف غذاهای کم چرب و کم کالری در رژیم جنی کریگ توصیه می شود و از افراد در خواست خواهد شد بیش از اندازه در خارج از خانه غذا نخورند.

جنی کریگ یک برنامه غذایی کاهش وزن است که اگر چه بسیاری اثر بخشی آن را تایید کردند ممکن است برای همه مناسب نباشد. طرفدران این رژیم معتقد هستند به سلامت قلب و کنترل سطح قند خون کمک می کند اما در مقابل یک رژیم گران قیمت است که ممکن است همه ایده آن که همان خوردن غذاهای بسته بندی شده است را دوست نداشته باشند. صرف نظر از این که شما این برنامه غذایی کاهش وزن را دوست دارید یا خیر یک گزینه محبوب در سطح جهان به شمار می آید

رژیم غذایی

سخن پایانی

رژیم جنی کریگ بسته های غذایی با سهم کنترل شده همراه با مشاوره فردی ارائه می دهد. افراد در این رژیم در هفته ۰٫۴۵ تا ۰٫۹ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه خواهند کرد. با وجود اینکه این رژیم می تواند به دلیل کاهش وزن تاثیرات مثبت دیگری برای افراد به همراه داشته باشد اما بهتر است قبل از شروع برنامه حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست
منتخب روز