این حرکات کششی را قبل از بیرون آمدن از تخت‌خواب انجام دهید

  دوشنبه، 25 فروردین 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
این حرکات کششی را قبل از بیرون آمدن از تخت‌خواب انجام دهید
ساعد نیوز : بسیاری از افراد عادت دارند صبح بعد از بیدار شدن و باز کردن چشم‌ها، به سرعت از تخت خواب بیرون بیایند، ولی باید گفت این عادت چندان خوبی نیست. سعی کنید به جای این عادت، با انجام حرکات کششی و نرمشی و با تحریک عضلات بدن و ذهن، بدن خود را به آرامی از خواب بیدار کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از برترین ها، بسیاری از افراد عادت دارند صبح بعد از بیدار شدن و باز کردن چشم ها، به سرعت از تخت خواب بیرون بیایند، ولی باید گفت این عادت چندان خوبی نیست. سعی کنید به جای این عادت، با انجام حرکات کششی و نرمشی و با تحریک عضلات بدن و ذهن، بدن خود را به آرامی از خواب بیدار کنید. آیا به راستی انجام حرکات کششی در زمان صبح تاثیرگذار است؟ اگر شما هم از درد صبحگاهی در قسمت های مختلف بدن رنج می برید، انجام چند ورزش کششی ساده علاوه بر آنکه برای بدنتان مفید خواهد بود، روح و روان شما را هم تغذیه می کند.

۶ حرکت ورزشی صبحگاهی

این برنامه حرکات کششی، سفتی و خشکی عضلات بدن را از بین می برد، مفاصل را نرم تر می کند و موجب آرامش ذهن قبل از شروع روز جدید می شود.

۱. کشش کلی بدن

تصویر

برای انجام این حرکت می توانید همچنان زیر پتو یا لحاف باقی بمانید. تنها کافی است انگشتان دست را به هم قفل کنید، دست ها را به سمت بالای سر بکشید و در هنگام ورود هوا به داخل ریه و شش ها یا همان عمل دم، کف دست ها را به سمت دیوار پشتی یا قسمت تاج تخت فشار دهید. هم زمان پا ها را به سمت روبرو بکشید و انگشتان پا را به صورت پوینت (کشیده به سمت جلو) قرار دهید. در این حین آرنج ها و زانو ها را صاف نگه دارید. این وضعیت کششی را برای مدت ۵ ثانیه نگه دارید و سپس با بازدم، نفس را خارج کنید. برای آرامش بدن این حرکت را سه بار تکرار کنید.

۲. حرکات کششی با زانوی خم

تصویر

پتو و لحاف را کنار بزنید و به گونه ای روی تخت دراز بکشید که سر و شانه ها در وضعیت تعادل قرار گرفته باشند. زانو ها را خم کنید و کف پا ها را به صورت صاف روی تشک قرار دهید. قوزک پای چپ را روی زانوی پای راست بگذارید و ساق پای راست را با هر دو دست بگیرید. این وضعیت را به اندازه ۵ نفس عمیق نگه دارید و حرکت را برای پای دیگر نیز انجام دهید. این ورزش برای باز شدن عضلات ران و باسن مناسب است.

۳. کشش نشسته روی تخت

تصویر

لبه تخت بنشینید و کف پا ها را به صورت صاف روی زمین قرار دهید. زانو ها را خم کنید و با خم کردن کمر سعی کنید قفسه سینه را به ران پا برسانید. دست ها و سر را از قسمت زانو به سمت پایین بیاورید و زمین را با انگشتان خود لمس کنید. این وضعیت را به اندازه زمانی ۵ بار تنفس نگه دارید تا عضلات پشتی و شانه ها کشیده شوند.

۴. حرکات کششی زانو به سمت سینه

تصویر

دوباره روی تخت برگردید و به پشت دراز بکشید. زانو ها را خم کنید و کف پا را روی تشک قرار دهید. دست ها را دور پاهایتان بپیچید و به کمک آن ها پا را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. سر خود را روی بالشت نگه دارید و این وضعیت را با انجام ۱۰ نفس آرام و طولانی به پایان برسانید. این حرکت کششی برای عضلات پایینی کمر مناسب است.

۵. چرخش طاق باز

تصویر

به پشت روی تخت دراز بکشید. زانو ها را به هم بچسبانید، لگن خود را به سمتی بچرخانید که زانوی راست روی تخت قرار بگیرد. زانوی چپ را با دست راست خود نگه دارید و گردن را به سمت چپ بچرخانید. ۱۰ بار نفس بکشید و سپس جهت را عوض کنید. با انجام این حرکات کششی، گرفتگی و خشکی ستون فقرات از بین می رود.

۶. حرکت خم به جلو در حالت نشسته

تصویر

به پشت روی تخت دراز بکشید، پا ها را به سمت جلو بکشید و بالاتنه را صاف کنید. با ورود هوا به درون ریه، به ستون فقرات خود کشش دهید و بعد از بازدم، به صورت آهسته بالاتنه را به سمت پا ها بکشید و تا پاشنه پا جلو بروید. گردن را به سمت پایین آویزان کنید و این وضعیت را به مدت ۱۰ نفس عمیق نگه دارید. این حرکات کششی برای ماهیچه همسترینگ (ماهیچه پشت ران)، لگن و ستون فقرات مناسب هستند.

بعد از انجام همه این حرکات کششی متوجه می شوید که چطور با انرژی و انگیزه بیشتری روز خود را آغاز می کنید و بدون درد یا حتی رخوت بدن، برای انجام فعالیت های مختلف روز آمادگی لازم را به دست می آورید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان