جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال CO2

  شنبه، 12 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال CO2
در میان روش های مختلفی که برای بازسازی آسیب وارد شده به پوست صورت وجود دارد، استفاده از روش هایی که لیزر در آنها دخیل است، بهترین تاثیر را در زمینه کاهش تاثیر پیری و افزایش سن دارند. لیزر فرکشنال CO2 به عنوان یکی ازبهترین روش های جوانسازی پوست صورت در نظر گرفته می شود

جوانسازی پوست یکی از روشهای زیبایی است که بسیاری از افراد با پیدایش اولین نشانه های پیری در صدد رفع آن بر می آیند. همانطور که می دانید مهم ترین نشانه پیری بروز چین و چروک بر روی صورت است.

جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال CO2

در میان روش های مختلفی که برای بازسازی آسیب وارد شده به پوست صورت وجود دارد، استفاده از روش هایی که لیزر در آنها دخیل است، بهترین تاثیر را در زمینه کاهش تاثیر پیری و افزایش سن دارند. لیزر فرکشنال CO2 به عنوان یکی ازبهترین روش های جوانسازی پوست صورت در نظر گرفته می شود چرا که به خوبی می تواند روند تولید کلاژن را چه در لایه های بیرونی و چه درونی تسریع کند. البته بسیاری از افراد به دلیل مراقبت و دوران ریکاوری بعد از انجام این کار، تصور می کنند شرایط سختی پیش رو داشته و سراغش نمی روند! چرا که در برخی موارد محلی که لیزر روی آن انجام شده است توسط پزشک پانسمان می شود. بعد از باز شدن پانسمان نیز باید با استفاده از کرم های مخصوص محل را چرب نگهداشت تا از ایجاد زخم و لکه جلوگیری شود. بنابراین با استفاده از این شیوه بازسازی پوست می توانید نتایج درمانی زیر را انتظار داشته باشید:

  • یکنواخت کردن لایه سطحی پوست
  • روشن کردن پوست
  • کم شدن لکه و کک و مک
  • بسته شدن منافذ پوست صورت
  • افزایش تولید کلاژن
  • بازسازی پوست و محکم شدن آن
  • برگشتن حالت کشسانی پوست صورت
  • به تاخیر انداختن روند پیری

از لیزر فرکشنال CO2در چه موارد درمانی می توان استفاده کرد؟

  • رفع چین و چروک عمقی در هر بخشی از بدن مانند پوست گردن
  • افزایش حجم قسمت های مختلف بدن مانند واژن
  • از بین بردن لکه های پوستی مانند لکه های بازو
  • از بین بردن جای جوش

مزایای انجام لیزر

  • نداشتن خطر عفونت
  • از بین بردن افتادگی پوست
  • از بین بردن هر نوع ضایعه پوستی
  • بهبود کیفت پوست در طولانی مدت
  • حل مشکل پوست به صورت ریشه ایپ

دهه بیست سالگی – بوتاکس پیشگیرانه برای جلوگیری از رخداد چروک ها

در این سن خطوط تنها در هنگام حالت گرفتن صورت (عصبانیت، شادی و…) پدیدار می شوند. زنان در این سن ممکن است مخصوصا در ارتباط با خطوط اخم نگران باشند.بوتاکس جهت محدود سازی حرکات عضلاتی طراحی شده است که به طور عادی استفاده شده و سبب ایجاد چین و چروک در نواحی از صورت مانند پیشانی و اطراف چشم می شوند. بوتاکس پیشگیرانه برای جلوگیری از پدیدار شدن چروک های اولیه در افراد جوان و محدود سازی استفاده از این عضلات به کار گرفته می شود.به همین ترتیب، چین و چروک ها با افزایش سن عمیق تر نمی شوند. بسیاری از زنان در سنین بیست و چند سالگی به جز در هنگام اخم کردن، لبخند زدن و جمع شدن صورت پدیدار شدن چروک را بر روی صورت خود تجربه نمی کنند. این نوع چروک به چروک حرکتی معروف بوده و تنها در هنگام حرکت کردن صورت پدیدار می شوند.

افرادی که در سنین بیست و چند ساگی نیازمند انجام بوتاکس هستند احتمالا دچار آفتاب سوختگی شده و یا در اثر مصرف سیگار به پیری زودرس پوست ابتلا یافته اند. این مشکل می تواند در زنان دارای پوست روشن برجستگی بیشتری داشته باشد زیرا پوست این افراد بیشتر مستعد آسیب دیدگی در اثر خورشید می باشد.

با این حال، باید این نکته را در نظر داشت که انجام دادن بوتاکس در سنین بسیار پایین خطراتی را به همراه دارد. در برخی موارد، عضلاتی که تحت تاثیر قرار می گیرند می توانند در اثر استفاده کم، مستعد آتروفی یا ضعف عضلانی شوند. این عضلات کم استفاده شده می توانند حجم صورت را کاهش داده و سبب پیر تر شدن ظاهر آنها شوند.

آیا بوتاکس خوب است؟

هم بله هم خیر! اگر قرار باشد بوتاکس تقلبی زیر نظر فردی غیرمتخصص تزریق کنید، تزریق بوتاکس را از ذهنتان پاک کنید! این روزها شبکه های اجتماعی پر شده از نتایج اسف بار تزریق بوتاکس غیر استاندارد! اگر برای تزریق بوتاکس، حوصله و دقت به خرج دهید، مطمئنا از نتیجه راضی خواهید بود.

با توضیحاتی که داده شد، به این نتیجه میرسیم که بوتاکس برای پیشگیری و رفع چین و چروک موثر است! اگر مشاور زیبایی شما به این نتیجه برسد که در آینده خطوط اخم، خنده، پنجه کلاغی و … در صورت شما پدید خواهد آمد و یا برای چین و چروک های فعلی صورتتان نیاز به بوتاکس باشد این راه حل را به شما پیشنهاد خواهد داد.

چند نکته

  • همیشه پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد، حتی در طب زیبایی. انجام اقدامات درمانی زمانی که هنوز خطوط و افتادگی ها خیلی بارز و مشهود نشده اند نتایج طبیعی تر و عالی تر خواهد داشت. نگران عادت کردن پوست نباشید. این جمله درست مثل آن است که بگوییم به خوردن غذای سالم یا مسواک زدن عادت می کنیم پس انجامشان ندهیم. زمان انجام درمان های زیبایی به سن ما ارتباط ندارد، بلکه به علائم ایجاد شده در چهره مان مثل خطوط اخم و افتادگی ها مربوط می شود.
  • زیبایی اختصاصی چهره (زیبایی طبیعی و با وقار) محصول آرامش درون و زیبایی برون است. بنابراین هیچ گاه در دوره هایی که دچار اضطراب شدید، افسردگی عمیق، شکست در روابط عاطفی و … هستید برای انجام درمان های زیبایی و جوانسازی اقدام نکنید. در مطالعات علمی متعدد ثابت شده که در این شرایط میزان رضایت مندی مراجعین از نتایج درمان ها بسیار پایین است و تجربه ی بدی از اقدامات زیبایی در ذهن آن ها باقی می گذارد.
  • از تزریق بوتاکس دیسپورت، علاوه بر پیشانی و گوشه چشم، برای نواحی پشت لب (کاهش خطوط عمودی و بهبود حالت لب) و زیر بغل (برای کاهش تعریق) هم می توان استفاده کرد.
  • برای بهبود خط اخم و خطوط افقی پیشانی، استاندارد طلایی درمان تزریق بوتاکس است. 7 تا 10 روز پس از تزریق بوتاکس و کاهش فشار عضله بر پوست می توانیم باقیمانده خطوط و گودی ها را با فیلر یا همان ژل هیالورونیک پر کنیم. پس در ناحیه پیشانی، الویت درمان اول با بوتاکس است و بعد فیلر.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان