کم هزینه ترین راه های درمان‌ خانگی قارچ پوستی

  پنجشنبه، 13 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
کم هزینه ترین راه های درمان‌ خانگی قارچ پوستی
روش‌های مختلفی برای درمان قارچ پوستی مطرح می‌شوند که البته هیچ یک قطعی و صد در صد مفید نیستند. اما در ادامه تعدادی از راه‌کارهای خانگی را معرفی می‌کنیم که اگر مفید نباشند، ضرری هم ندارند.

درمان های خانگی و گیاهی برای رفع قارچ های پوستی کاملا اثر گذار هستند و می توانید از روش های مفید این مقاله برای آن استفاده نمایید.قارچ پوستی نوعی عفونت قارچی و از عارضه های بسیار واگیردار است که برخی افراد از جمله کودکان و مبتلایان به مشکلات ایمنی بیشتر دچار آن می شوند. علائم این عفونت قارچی شامل بروز لکه های قرمز، پوسته پوسته و دایره ای شکل روی پوست یا ناخن است. معمولا این عارضه پوست سر و آرنج ها را درگیر می کند اما می تواند در دیگر قسمت های بدن هم ظاهر شود.در حالیکه داروهای بسیاری برای درمان عفونت قارچی در دسترس هستند اما درمان های طبیعی هم می تواند کارساز باشد.

علل ایجاد قارچ پوستی

در موارد زیر، احتمال ابتلا به عفونت قارچی ( قارچ پوستی )زیاد می شود:

اگر به تازگی آنتی بیوتیک دریافت کرده اید.
- اگر استروئید دریافت کرده اید.
- دیابت دارید.
- افزایش وزن دارید.
- قبلا دچار عفونت قارچ پوستی بوده اید.
- سیستم ایمنی ضعیفی دارید.
- پوستتان مرطوب است.
- اگر بدن خود را بعد از عرق کردن و یا دوش گرفتن، خشک نمی کنید.
اگر لباس های تنگ و پلاستیکی بپوشید، عرق نمی تواند از روی سطح پوست تبخیر شود، لذا پوست مرطوب می ماند و امکان ابتلا به قارچ پوستی زیاد می شود.

درمان خانگی قارچ پوستی

روش های مختلفی برای درمان قارچ پوستی مطرح می شوند که البته هیچ یک قطعی و صد در صد مفید نیستند. اما در ادامه تعدادی از راه کارهای خانگی را معرفی می کنیم که اگر مفید نباشند، ضرری هم ندارند. با مشورت پزشک خود بنا به ناحیه و نوع عفونت می توانید از این راه کارها بهره ببرید:

۱. سرکه سیب

سرکه ی سیب یکی از متداول ترین و قدیمی ترین درمان های خانگی برای عفونت قارچ پوستی است. ویژگی های آنتی بیوتیکی و ضدمیکروبی موجود در سرکه ی سیب باعث از بین رفتن عفونت می شود و در ضمن خاصیت اسیدی خفیف آن از پخش شدن و تسریع عفونت جلوگیری می کند.

  • دو قاشق غذاخوری سرکه ی سیب را در یک فنجان آب گرم بریزید و دوبار در طول روز میل بفرمایید.
  • یا سرکه ی سیب را با مقدار مساوی آب گرم رقیق کنید و به صورت خارجی استعمال کنید. یعنی ناحیه ی عفونت را به مدت ۳۰ دقیقه درون محلول بگذارید یا آن را ۳۰ دقیقه روی ناحیه ی عفونت بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه ناحیه را با حوله خشک و تمیز کنید.

۲. ماست ساده

پروبیوتیک ها از باکتری های مفیدی تشکیل شده اند که به کمک گوارش می آیند و در لبنیات و میوه ها وجود دارند. پروبیوتیک موجود در ماست ساده به خاطر وجود اسید لاکتیک، منجر به کنترل رشد قارچ ها می شود.

  • پنبه را آغشته به ماست کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی ناحیه ی عفونت بگذارید، سپس ماست را از روی پوست با آب گرم و حوله تمیز کنید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل بشود.
  • اگر به عفونت واژنی مبتلا هستید، تامپون را آغشته به ماست کرده و به مدت دو ساعت در محل قرار بدهید

۳. سیر

سیر یکی از مفیدترین مواد برای مبارزه با انواع عفونت های قارچی و قارچ پوستی است. سیر ویژگی های آنتی باکتریال و آنتی بیوتیکی دارد و به همین دلیل نقش مهمی در روند درمان قارچ پوستی ایفا می کند.

  • دو حبه سیر را بکوبید و چند قطره زیتون به آن اضافه کنید تا ماده ای خمیری بدست بیاید. سپس به مدت ۳۰ دقیقه خمیر را روی محل عفونت قرار بدهید. سپس ناحیه را با آب گرم شست و شو بدهید و خشک کنید. این روش را روزی دو بار تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.
  • می توانید با گنجاندن سیر در رژیم غذایی خود، روند درمان تان را تسریع کنید. البته بهتر است قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید

۴. روغن درخت چای

روغن درخت چای به طور طبیعی حاوی ترکیبات ضدقارچ است و باعث از بین رفتن عفونت های قارچی می شود. خواص ضدعفونی کننده روغن درخت چای از پخش شدن مشکل عفونت و قارچ پوستی به نواحی دیگر جلوگیری می کند.

  • مقدار مساوی از چای ساده و روغن خالص درخت چای را با روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کنید و این محلول را به دفعات در طول روز روی ناحیه ی قارچ قرار بدهید.
  • می توانید ترکیبی از این روغن با ژل آلوئه ورا بسازید و آن را دو بار در روز روی ناحیه ی قارچ پوستی قرار بدهید.
  • برای عفونت های واژینال، چند قطره از روغن چای را روی تامپون بریزید و آن را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در محل بگذارید. این کار را دوبار در روز انجام بدهید.
  • توجه، توجه، توجه: بانوان باردار به هیچ وجه از این مورد استفاده نکنند و برای استفاده از درمان های دیگر نیز با پزشک خود مشورت کنند.

۵. چای

تانن موجود در چای خواص ضدعفونی کننده دارد. علاوه بر این ویژگی های آنتی بیوتیکی چای به از بین بردن عوارض عفونت مانند سوزش، تورم، خارش و آزار پوست کمک می کند.

  • چند چای کیسه ای را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم بگذارید. آنها را از آب بیرون بیاورید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. سپس چای کیسه ای را روی ناحیه ی قارچ پوستی گذاشته و درمان را سه مرتبه در طول روز تکرار کنید.
  • برای قارچ پوستیِ نواحی بین انگشتان پا، ۵ چای کیسه ای را به مدت ۵ دقیقه در ۴ فنجان آب جوش قرار بدهید. بعد از اینکه آب سرد شد به مدت ۳۰ دقیقه ناحیه عفونی را در آن قرار بدهید و دو با در روز این کار را تکرار کنیدو در عرض ۵ تا ۶ هفته به بهبودی کامل برسید.

۶. روغن پونه ی کوهی

روغن پونه ی کوهی خواص ضدعفونی کننده دارد و برای درمان عفونت و قارچ پوستی مفید است.

  • مقدار مساوی از روغن پونه ی کوهی را با روغن زیتون خالص مخلوط کنید و این ترکیب را برای چند ساعت روی ناحیه ی عفونی بگذارید.
  • می توانید چند قطره روغن پونه ی کوهی را به لیوان آب خود اضافه کرده و آن را بنوشید. این کار را دو بار در طول روز تکرار کنید.
  • یا بعد از مصرف غذا، دو مرتبه در طول شبانه روز کپسول روغن پونه ی کوهی را مصرف کنید.
  • یادتان باشد روغنی که مصرف می کنید عاری از الکل باشد.

7.درمان خانگی قارچ پوستی با روغن نارگیل

وجود برخی اسیدهای چرب در روغن نارگیل از طریق آسیب رساندن به غشای سلولی، سلول های قارچی را از بین می برد. برخی مطالعات نشان می دهد روغن نارگیل درمانی موثر برای افراد مبتلا به عفونت های خفیف پوستی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (616 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (559 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...