کاربرد تعجب آور از جوش شیرین در زیبایی

  دوشنبه، 19 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
کاربرد تعجب آور از جوش شیرین در زیبایی
جوش شیرین (به انگلیسی : baking soda) که به نام بی کربنات سدیم هم شناخته می شود، نوعی نمک سفید، بی بو و بدون طعم است که از ترکیب سدیم و کربنیک اسید ساخته شده و به دلیل خواص قلیایی که دارد با کاهش اسید معده به درمان معده درد و سوزش سر دل کمک می کند.

جوش شیرین (به انگلیسی : baking soda) که به نام بی کربنات سدیم هم شناخته می شود، نوعی نمک سفید، بی بو و بدون طعم است که از ترکیب سدیم و کربنیک اسید ساخته شده و به دلیل خواص قلیایی که دارد با کاهش اسید معده به درمان معده درد و سوزش سر دل کمک می کند.جوش شیرین فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص جوش شیرین را برای سلامتی، معده، دندان ها، لاغری و پوست و مو شرح داده ایم. با ما همراه باشید!

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

جوش شیرین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین و تورم و قرمزی ناشی از جوش کمک می کند.جوش شیرین به دلیل خواص ضد میکروبی قوی که دارد به از بین رفتن باکتری های ایجاد کننده جوش کمک کرده و آن را درمان می کند.2 قاشق غذا خوری پودر جوش شیرین را با 2 قاشق غذا خوری آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.برای جلوگیری از خشکی پوست بر روی آن مرطوب کننده بمالید.

کاربرد و انواع استفاده آسان و تعجب آور از جوش شیرین:

جوش شیرین به عنوان لایه بردار:

فرآیند برداشت سلول های مرده پوست، لایه برداری نام دارد و از آنجایی که جوش شیرین قلیایی است، پوست را نرم می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و باکتری ها را نیز می کشد. یک مقدار کمی از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و پس از تمیز کردن صورت خود، به وسیله خمیر بدست آمده صورتتان را اسکراب کنید و با آب گرم بشورید. سپس آب سرد را بر روی صورت خود بریزید تا مطمئن شوید که منافذ پوست بسته شده اند.

همچنین می توانید از این خمیر برای تمام بدن خود استفاده کنید فقط چند قطره از روغنهای ضروری را برای رایحه اضافه کنید.

از بین بردن جوش های سرسیاه با جوش شیرین:

جوش های سرسیاه هنگامی که یک عامل مسدود کننده روی منافذ ایجاد شده و بیش از حد روغن (سبوم) تولید می شود. جوش شیرین مانند یک اسکراب کار می کند زیرا گرانول های خوبی دارد و می تواند جوش های سرسیاه را از بین ببرد. فقط یک قاشق چایخوری جوش شیرین و شکر را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا خمیر شود و آن را در مناطق آسیب دیده بزنید و به آرامی برای مدت زمانی ماساژ دهید و بعد با آب گرم بشورید. همچنین می توانید با جوش شیرین و آب، یک خمیری بسازید و آنرا در ناحیه بینی خود با یک انگشت با حرکات دایره ای بمالید و سپس آبکشی کنید.

فواید جوش شیرین

جوش شیرین یا همان بی کربنات سدیم دارای کاربردهای خلاقانه بسیاریست که به آنها اشاره میکنیم:

1- با پاشیدن جوش شیرین بروی مواد شعله ور می تـوان آتش را فرو نشاند.

2- از مـخلوط جوش شیرین و آب برای شستن میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

3- جوش شیرین خارش و سوزش گزش پشه، زنبور و سایر حشرات را تسکین میدهد. با مخلوط آب و جوش شیرین یک خمیر غلیظ تهیه کنید و برای چند دقیقه بروی محل گزیدگی قرار دهید.

4- جوش شیرین واکنشهای آلرژیک پوست مانند کهیر را التیام میبخشد. کافیست درون آب وان حمام 2 فنجان جوش شیرین اضافه کنید.

5- برای کاهش تب و یا خنک کردن بدن نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. کافیست در آب وان حمام 2 فنجان جوش شیرین مخلوط کنید.

6- برای التیام جوش صورت نیز میتوان از جوش شیرین استفاده کرد. با مخلوط جوش شیرین و آب یک خمیر تهیه کنید و روی جوش بمالید و بگذارید 15-10 دقیقه بماند تا خشک شود. همچنین از این خمیر میتوان بعنوان یک ساینده ملایم صورت نیز استفاده کرد.

7- از جوش شیرین بعنوان یک کاندیشنر مو نیز میتوان سود برد. کافیست 2 قاشق سوپخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری شامپو مخلوط کنید و با آن سر خود را بشویید. جوش شیرین موها را روشنتر و درخشنده تر کرده و چربی آن را کاهش میدهد.

8- برای شستن و تمیز کردن برس و شانه های خود ابتدا آب درون ماهی تابه ریخته بگذارید بجوش آید سپس یک فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس برس و شانه خود را بمدت 10 دقیقه درون ماهی تابه بجوشانید. سپس زیر آب داغ گرفته و آنها را آب بکشید. البته مراقب باشید که آب جوش شانه و برس شما را ذوب نکند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (657 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان