ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواصی از روغن گردو که تا کنون نمی دانستید

  دوشنبه، 21 تیر 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
خواصی از روغن گردو که تا کنون نمی دانستید
روغن گردو یکی از فرآورده‌های گردو است که سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است؛ این روغن به صورت خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فواید بی نظیری به دنبال دارد

روغن گردو

گردو به دلیل ساختاری که دارد به عنوان غذای مغز از آن یاد می شود و مواد مغذی آن به ویژه ویتامین د، اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و ویتامین آ برای سلامت مغز بسیار مفید است. روغن گردو به دو شکل سرد و یا تصفیه فروخته می شود. روغن گردوی سرد ارزان نیست و سرشار از مواد مغذی اصلی موجود در گردو و پلی فنول ها می باشد و روغن تصفیه شده به دلیل کمبود مواد مغذی در تزئینات کاربرد دارد. روغن گردو سرشار از امگا 3 و ویتامین ها و مواد معدنی نظیر ویتامین E است که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد.

روغن گردو

روش های تهیه روغن گردو

به طور معمول با روش پرس سرد به وجود می آید یا برای استخراج آن روش پرس گرم و تصفیه به کار گرفته می شود. این روغن یکی از روغن های گران طبیعی موجود در بازار می باشد . روغن گردو استخراج شده با روش پرس سرد احتمالاً گران تر است. اگر به جای روغنی که به طور محلی در کشور شما تولید شده نوع وارداتی آن را خریداری کنید قیمت آن باز هم افزایش پیدا میکند . امروزه خاصیت روغن گردو، در سراسر جهان شناخته شده است و هویت فراوانی پیدا کرده است. در بسیاری از کشورها این روغن تولید می شود بنابراین پیدا کردن نوع محلی و داخلی آن نیز کار دشواری نیست .این روغن به آسانی در دسترس بوده و در جهان شناخته شده است ولی بسیاری از مردم هستند که هنوز از این روغن همه کاره استفاده نمی کنند زیرا ازخواص آن آگاهی ندارند .

خواص روغن گردو

روغن گردو خواص بی نظیری دارد. فواید روغن گردو میتواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کندکه به مواردی از آن ها اشاره میکنیم.

جوان سازی پوست صورت

روغن گردو یک روش طبیعی برای کاهش چروک پوست صورت می باشد و مصرف منظم آن می تواند باعث جوانسازی پوست صورت شود.

درمان اگزما و پسوریازیس با روغن گردو

مصرف خوراکی و موضعی روغن گردو می تواند به درمان بیماری های پوستی اگزما و پسوریازیس کمک کند. شما می توانید روغن گردو را به صورت موضعی بر روی پوست بمالید یا می توانید آن را به سالاد خود اضافه کنید و یا مقداری روغن گردو را به آب وان حمام اضافه کنید.

مبارزه با عفونت های قارچی

روغن گردو میتواند بسیاری از عفونت های قارچی را درمان کند. میتوانید روغن گردو را به تنهایی و یا با مواد طبیعی ضد قارچ دیگر مثل سیر ترکیب کرده و بصورت موضعی بر روی ناحیه آلوده شده قرار دهید. پس از درمان شدن عفونت، برای پیشگیری از بازگشت آن باید تا زمان بهبودی کامل، بصورت مرتب از روغن گردو استفاده کنید. خواص ضد قارچ روغن گردو در درمان آکنه نیز موثر است.

درمان سیاهی دور چشم

روغن گردو برای درمان سیاهی دور چشم مفید می باشد. هر روز مقداری روغن گردو را به آرامی زیر چشم ماساژ دهید تا به رفع سیاهی دور چشم کمک کند.

ماساژ با روغن گردو

ماساژ با روغن گردو می تواند برای درمان پوست خشک و رفع چروک پوست صورت مفید باشد. مقداری روغن گردو را به صورت حرکات دایره ای ملایم بر روی پوست بمالید، بگذارید 10-15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

بهبود سلامت کبد

روغن گردو به درمان کبد چرب کمک میکند. این روغن از تجمع و اشباع چربی در سلول های کبد جلوگیری کرده و به همین دلیل میتواند برای درمان بیماری کبد چرب بسیار مفید باشد. البته افرادی که بیماری های کبدی جدی مثل هپاتیت دارند، بطور کلی نباید روغن گردو را بصورت خوراکی مصرف کنند.

جلوگیری از ریزش مو

روغن گردو حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که از ریزش مو جلوگیری می کند.

درمان شوره سر

روغن گردو پوست را ضد عفونی کرده و برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر و درمان شوره سر مفید می باشد.

تقویت و افزایش رشد مو

روغن گردو مقادیر بالایی پتاسیم دارد که باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

تقویت ریش با روغن گردو

روغن گردو حاوی مقادیر زیادی ویتامین ای می باشد که می تواند برای تقویت و افزایش رشد ریش مفید باشد. نصف فنجان روغن جوجوبا و نصف فنجان روغن نارگیل و روغن گردو را با هم ترکیب کنید و بر روی ریش ها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

تقویت ابرو

ویتامین ای موجود در روغن گردو برای تقویت و افزایش رشد ابرو ها مفید می باشد. مقداری روغن گردو را به آرامی در حرکات دایره ای بر روی ابرو ها ماساژ دهید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

بهبود عملکرد قلب

مصرف روغن گردو موجب کاهش سطح کلسترول خون شده و به این ترتیب برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی مفید می باشد.

تقویت روده

مصرف روغن گردو نه تنها باعث تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن میشود بلکه باکتری های مفید روده را نیز تقویت میکند. تقویت باکتری های روده از بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های گوارشی جلوگیری میکند.

بالا بردن عملکرد رگهای خون

مصرف روغن گردو به افزایش کلی عملکرد رگ های خونی و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند بنابراین دستور العمل های مختلف مصرف را امتحان کنید تا گردو بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین باعث انعطاف پذیری بیشتر مفاصل و استخوان ها می شود.

کنترل فشار خون

گردو و روغن گردو فشار خون ناشی از پلی فنول LA ، ALA و را کاهش می دهد.

کاهش چربی شکم

مصرف خوراکی روغن گردو باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن و در نتیجه کاهش چربی شکم کمک می کند.

نقش روغن گردو در دیابت

روغن گردو می تواند به تنظیم قند خون و افزایش تولید انسولین در پانکراس کمک کند و برای درمان دیابت مفید باشد. در واقع روغن گردو پس از خوردن وعده ی غذایی، انتشار گلوکز به جریان خون را کاهش می دهد و با اثر بر روی پانکراس به افزایش سنتز انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی

روغن گردو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی می باشد که می تواند عملکرد سیستم بدن را بهبود بخشیده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

استرس و افسردگی

روغن گردو برای آرامش، کاهش استرس و درمان افسردگی بسیار مفید می باشد.

سرطان و روغن گردو

چربی های غیراشباع موجود در روغن گردو، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند که خطر آسیب اکسیداتیو که باعث ابتلا به سرطان می شوند را کاهش می دهند.

علاوه بر این گفته می شود که روغن گردو بر روی ژن هایی که باعث ابتلای افراد به سرطان می شوند، اثر گذاشته و آن ها را غیر فعال می کند.

درمان بی خوابی

روغن گردو به طور طبیعی غنی از ملاتونین (یک انتقال دهنده ی عصبی که در تنظیم چرخه خواب و بیداری نقش دارد) بوده و به درمان طبیعی بی خوابی شبانه کمک می کند.

درمان ناباروری مردان

روغن گردو یکی از بهترین روش های طبیعی برای افزایش تعداد اسپرم و بهبود حرکت و شکل آن هاست. همچنین روغن گردو با بهبود جریان خون در آلت تناسلی و رفع اختلالات نعوظ، به درمان ناباروری در آقایان کمک می کند.

نقش روغن گردو در آلزایمر

روغن گردو به دلیل خواص ضد التهابی که دارد و همچنین با بهبود جریان خون به مغز، مهارت های شناختی را در سالمندان بهبود می بخشد، باعث تقویت حافظه می شود و خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد.

روماتیسم و آرتروز

روغن گردو دارای خواص ضد التهابی است و علاوه بر این به دلیل مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 که دارد خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد.

تعادل هورمون های بدن

روغن گردو غنی از مواد مغذی و یک منبع عالی از سلنیوم، فسفر، منیزیم، روی، آهن و کلسیم است که به تعادل هورمون های بدن کمک می کنند.

کاهش حملات میگرنی با روغن گردو

روغن گردو دارای مقادیر زیاد منیزیم است. منیزیم ماده معدنی مهم در درمان میگرن و جلوگیری از حملات میگرنی است. افرادی که مقدار کافی منیزیم مصرف می کنند، کمتر دچار حملات میگرنی می شوند و حملات میگرنی آنها شدت بسیار کمتری دارد. همچنین روغن گردو در درمان پارکینسون و آلزایمر و جلوگیری از سنگ کیسه صفرا بسیار مفید است.

مفید برای کودکان

کودکانی که مقدار امگا 3 کمی در برنامه غذایی خود دارند ، اختلالاتی مانند بیش فعالی یا هایپراکتیوی، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آنها زیاد است. گنجاندن روغن گردو در وعده های غذایی روزانه آنها تاثیر بسیاری در رفع این مشکلات دارد.

کاهش علائم پیری

روغن گردو به دلیل داشتن ویتامین ب ، ایی و مواد مغذی در رفع چین و چروک و علائم پیری موثر است .علاوه بر آن هم گردو و هم روغن گردو حاوی آنتی اکسیدان های ضروری هستند. این مواد برای مبارزه با تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد، که مسبب آسیب های سلولی و تسریع فرایند پیری هستند، نقش مهمی دارند.

چروک صورت

ماسک روغن گردو برای صورت

روغن گردو را با عسل، پودر جو دوسر و ماست مخلوط شود مقداری از آن را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید تا خشک شود سپس با آب گرم بشویید. این ماسک را حداقل یک بار در هفته استفاده کنید تا پوست شما نرمتر و پرانرژی تر شود.

ماسک روغن گردو برای مو

روغن گردو را با زرده تخم مرغ نرکیب کنید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. این ماسک مو برای نرم شدن و درخشان تر شدن موها مفید می باشد.

روش تهیه ی خانگی روغن گردو

مغز گردو را در غذاساز بریزید و خوب خرد کنید، توجه داشته باشید که مغز ها را آرام آرام به غذاساز اضافه کنید تا خمیری نشود، پودر گردو را در قابلمه ای بریزید و بر روی آن آب بریزید. بگذارید به مدت 45 دقیقه بپزد و سپس مواد به دست آمده را در دستگاه روغن گیر بریزید تا روغن گردو را بگیرد. روغن به دست آمده را از صافی رد کنید، روغن گردو آماده است آن را درون یک بطری تیره که در برابر نور مقاوم باشد بریزید، درب آن را محکم ببندید و در یخچال بگذارید. یادتان باشد که روغن گردو را تا دو ماه می توانید نگه دارید. روغن گردو به حرارت حساس است پس بهتر است آن را بر روی سالاد بریزید و استفاده کنید.

عوارض و مضرات روغن گردو

برای اکثر مردم استفاده از روغن گردو کاملا بی خطر است اما ممکن است برخی افراد با مصرف روغن گردو دچار مشکلاتی از جمله معده درد، نفخ و اسهال شوند. روغن گردو ممکن است با دارو های کاهش دهنده قندخون تداخل دارویی داشته باشد.

ارزش غذایی روغن گردو

  • کالری : 884
  • چربی : 100 گرم
  • کربوهیدرات : 0
  • فیبر : 0

جمع بندی

روغن گردو خواص بسیاری دارد. برخی از فواید روغن گردو عبارت است از: جلوگیری از تصلب شرایین، جلوگیری از ریزش مو، کنترل قند خون، کنترل پسوریازیس، افزایش قدرت باروری در مردان، ارتقاء عملکرد مغزی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود کیفیت خواب و درمان بیخوابی، حفظ سلامت استخوان ها و کاهش حملات میگرنی تنها چندی از خواص شگفت انگیز روغن گردو است.۲۳ خاصیت معجزه آسای روغن گردو

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (236 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (207 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (98 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (78 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (68 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (58 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (48 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (37 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تام هنکس با هوش مصنوعی جنجال به راه انداخت+ عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان هدیه به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت خنده دار یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و سنتی طورِ پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با اُلاغش +عکس/ با دیدنش انگار به گذشته ها سفر میکنین😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 چهره رنگ پریده و طبیعی فریبا نادری در اتاق گریم +عکس خلاقیت هوشمندانه شهرداری تبریز در نصب بنر برای اَخم و تَخم معلم حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس تمرینات سنگین ورزشی رامین رضاییان زیر نظر محمدرضا گلزار/ گلزار وارد فاز جدیدی از زندگیش شد+ فیلم شباهت بی‌حد و اندازه محمدطاها به برادر خوش صدایش علی طولابی/ ماشاءالله یکی از یکی زیباتر و خوشتیپ تر+ویدیو آیا در گرجستان فارسی صحبت می‌کنند؛ در گشت شهری تور تفلیس به مترجم نیاز داریم؟ خلاقیت منحصربفرد محمود احمدی نژاد در ایجاد جایگاهی برای دیدارهای مردمی‌اش با یک درِ از جا کنده شده و یک نرده در کوچه‌شان+عکس نوآوری‌ های فناوری در سلامت: دسترسی و کیفیت عکسی زیبا و لورفته از بچه داری سردار آزمون، ابرستاره فوتبال ایران در فرودگاه/ چه دختر خوشگل و نازی! قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟ نگاهی به جشن تولد لاکچری نورا دختر دوم علی دایی با تم سیندرلا+عکس/ قیافه شهریار ایران با این کلاه دیدنی شده😍 کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم تیرگی بیکینی را چگونه برطرف کنیم؟ سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم نوه بامزه و شیرین ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت در آمریکا/ ماشاءالله چقدر بانمک و ماهه+عکس
تیتر امروز   
(تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد! موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...