خاصیت های لیمو ترش برای سلامتی و زیبایی

  سه شنبه، 04 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خاصیت های لیمو ترش برای سلامتی و زیبایی
لیمو در دسته مرکبات دارای خواص درمانی متعدد و و حاوی مقادیر زیادی ویتامین علاوه بر مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن است.ارزش غذایی ۱۰۰ گرم لیموشیرین که معادل یک عدد لیمو شیرین بزرگ است حاوی ۲۹/۸ کالری، ۰/۷۴ گرم پروتئین ۱۰/۵ گرم قند ۰/۱۴ گرم چربی ۲/۸ گرم فیبر ۱۰ میکروگرم اسید فولیک ۱۵۰ میلیگرم پتاسیم و ۵۳ میلیگرم ویتامین c است.

انواع ماسک عسل و لیمو

ماسک عسل و لیمو

آب یک لیموترش تازه را بگیرید . به میزان یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترش تازه را داخل ظرف بریزید.یک قاشق غذاخوری عسل را به آب لیمو اضافه نموده و مخلوط کنید. این ماسک را ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست خویش بگذارید و بعد آنرا با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و لیمو و ماست

مالیدن عسل طبيعي بر پوست بسیار موثر است ولی استفاده از ماسک عسل و لیمو به علت خواص پاک سازی کنندگی اش، سبب تمیزی و روشن شدن پوست مي شود و به تولید سلول های جدید خونی مدد ميکند در نتيجه، پوست شما صاف و شفاف خواهد گردید.لیمو و عسل براي پوست شما حکم یک کلاژن طبيعي را دارد.درصورتی که به دنبال داشتن پوستی روشن، لطیف و جوان هستید، حتماً از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم ماسک عسل و لیمو:

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده
  • ۱ قاشق غذا خوری آبلیمو

همه ی مواد ابتدایی را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و بگذارید دست کم ۲۰ دقیقه بماند، بعد با آب شستشو دهید.شما میتوانید به این ترکیب زردچوبه هم اضافه کنید تا یک ماسک پرطرفدار ديگر براي صورت درست کنید که خواص زيادي براي پوست دارد.

ماسک صورت لیمو و پاپایا :

پاپایا خاصیت روشن کنندگی پوست دارد و به همین روی در بسیاری از مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد . این ماده همچنین حاوی ویتامین A است که به ترمیم پوست آسیب دیده کمک خواهد کرد.

مواد لازم :

  • یک قاشق غذاخوری پودر پوست خشک شده پاپایا
  • یک قاشق غذا خوری پاپایا رسیده
  • یک قاشق چای خوری عسل
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو

مواد ذکر شده را درون یک کاسه با یکدیگر ترکیب کنید و سپس ماسک که به دست آمده را روی صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از 20 تا 25 دقیقه پس از خشک شدن ، با آب گرم شستشو دهید.این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

لبمو ترش خاصیت های بسیاری برای سلامتی و زیبایی دارد.

۱.لیمو در دسته مرکبات دارای خواص درمانی متعدد و و حاوی مقادیر زیادی ویتامین علاوه بر مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن است.ارزش غذایی ۱۰۰ گرم لیموشیرین که معادل یک عدد لیمو شیرین بزرگ است حاوی ۲۹/۸ کالری، ۰/۷۴ گرم پروتئین ۱۰/۵ گرم قند ۰/۱۴ گرم چربی ۲/۸ گرم فیبر ۱۰ میکروگرم اسید فولیک ۱۵۰ میلیگرم پتاسیم و ۵۳ میلیگرم ویتامین c است.

۲.لیمو ترش هم یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات، مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود.

۳.از ویتامین های لیموترش می توان درصد بالای ویتامین ث، ویتامین های گروه ب و ویتامین آ، و از املاح معدنی بی شمار و بسیار مفید آن پتاسیم، منگنز، منیزیم و … را نام برد.

۴. یک خاصیت لیمو ترش برای پاکسازی لکه های پوستی است که می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید.

۵.اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید.

۶.پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است. از لیمو ترش تجزیه شده ۶ تا ۸ درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.

۷.خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.

۸.همچنین آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.

۹.فایده لیمو برای پوست: لیمو برای درمان جوش جوانی و پاکسازی پوست بکار می رود. نوشیدن یک لیوان آب لیموترش در روز پوست را شاداب می کند. لیمو یک پاک کننده خوب به شمار می آید از این رو برای درمان عفونت ها و التهاب های پوستی بکار می رود. لیمو همچنین برای از بین بردن زخم ها بر روی پوست بکار می رود و از شدت سوختگی پوست می کاهد.

۱۰.لیمو از آنتی آکسیدانهاست؛ حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین(ج) است از این رو از آنتی اکسیدان های قوی به شمار می آید که از پیری زودرس جلوگیری می کند.

۱۱.فواید لیمو برای مو: برای رسیدگی به موهای خود می توانید مقداری آب لیمو ترش به آب اضافه کنید و با این آب موهای خود را بشویید. برای رهایی از شوره نیز می توانید از آب لیمو ترش استفاده کنید و با آن پوست سر را ماساژ دهید. لیمو به موهای شما درخشندگی قابل توجهی می بخشد.

۱۲.لیمو و دندان ها: اگر آب لیمو ترش را بر روی محل درد دندان بچکانید، می توانید از دندان درد رها شوید. این میوه می تواند خونریزی لثه را متوقف کند؛ همچنین نوعی دهان شویه برای رها شدن از بوی بد دهان به شمار می آید.

۱۳.کاهش وزن: با نوشیدن آب ولرم با عسل و لیمو می توانید وزن خود را کاهش دهید. برای دست یافتن به نتایج بهتر می توانید این نوشیدنی را با معده خالی میل کنید.

۱۴.تصفیه خون: یک خاصیت لیمو ترش تصفیه خون است که خون را از سموم متعدد پاک می کند همچنین برای درمان برخی بیماریها مانند وبا و مالاریا بکار می رود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (123 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (54 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!