ساعدنیوز
ساعدنیوز

خاصیت گیاه خوش عطر رزماری

  چهارشنبه، 12 آبان 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
خاصیت گیاه خوش عطر رزماری
رزماری با نام علمی Rosmarinus officinalis، یک گیاه دارویی چوبی، معطر و همیشه سبز با برگ سوزنی شکل و گل های سفید، صورتی، بنفش یا آبی است. برخی از فواید سلامت رزماری شامل توانایی تقویت حافظه، بهبود خلق و خو، کاهش التهاب وسم زدایی بدن می شوند. رزماری بومی منطقه مدیترانه است و یکی از رایج‌ترین گیاهان درقفسه های ادویه خانگی یا فروشگاهی محسوب میرود.

رزماری به خانواده طبقه بدنی مشابه با نعناع اختصاص دارد، اما از مزه خاص آن برخوردار نیست. رزماری دارای مزه ای گرم تر، تلخ تر و گس تر است که عطر و طعم فوق العاده ای به سوپ ها، سس ها، خورش ها، کباب ها و چاشنی ها می بخشد. استفاده از رزماری به ویژه در غذاهای ایتالیایی رایج است.

خواص تمام نشدنی رزماری برسلامتی

خواص فراوان این گیاه برای سلامتی نیز عاملی برای استفاده از آن در غذاهای مختلف شده است. نام علمی رزماری «Rosmarinus officinalis» است

تصویردم نوش رزماری
  • رزماری به سم زدایی از کبد و تقویت عملکرد آن کمک می کند

تحقیقات متعدد نشان داده است که خواص آنتی اکسیدانی رزماری در بهبود سلول های آسیب دیده کبدی بسیار موثر است. همچنین گسترش سلول های سرطانی را در سلول های کبدی در شرایط آزمایشگاهی متوقف می کند و از طرفی به سم زدایی از کبد و بهبود عملکرد این عضو مهم بدن کمک بسیار زیادی می کند.

  • رزماری پوست شکم را سفت می کند

رزماری به بهبود جریان خون در کل بدن کمک می کند، که این امر برای سفت کردن پوست اطراف شکم بعد از کاهش وزن مفید است. برای آماده کردن این درمان به رزماری، عسل و فندق افسونگر نیاز دارید.

  • رزماری عملکردهای شناختی را بهبود می دهد

دفعه بعدی که مشغول درس خواندن یا فراگیری چیزی بودید چند قطره روغن رزماری را در فضای اتاقتان پخش کنید یا مقداری از آن را به قسمتی از بدنتان بزنید که با هر حرکت عطر و رایحه اش در هوا پخش شود. خواهید دید که چگونه عطر این گیاه فوق العاده به تمرکز بیشتر شما و افزایش قدرت حافظه تان کمک خواهد کرد.

  • رزماری جلوی فشارهای عصبی و خستگی و کسالت را می گیرد

استنشاق روغن رزماری هنگامی که شما احساس خستگی یا تنش و فشار عصبی می کنید به عنوان یک محرک قوی عمل می کند و به افزایش فشار خون، ضربان قلب و میزان تنفس کمک می کند. همچنین باعث می شود شما احساس مثبت تری نسبت به خودتان پیدا کنید و با انرژی و پرطراوت شوید.

  • رزماری به عنوان داروی ضد افسردگی عمل می کند

یکی دیگر از خواص رزماری که عالی و منحصر به فرد است کمک به سلامت روحی شما است. رزماری به عنوان یک داروی ضد افسردگی عمل می کند. اسید کارنوزول و بتولینیک موجود در روغن رزماری اثرات ضد افسردگی ایجاد می کنند. در رایحه درمانی با کمک اسانس رزماری علایم افسردگی و خستگی و اندوه را از افراد دور می کنند.

  • رزماری آکنه و علائم پیری را از بین می برد

کاربرد موضعی روغن رزماری برای کاهش التهاب ناشی از آکنه و همچنین از بین بردن پف و سیاهی اطراف چشم یکی از خواص عالی رزماری است. ترکیبات رزماری باعث افزایش گردش خون در زیر پوست صورت تان می شود و از پیری و فرسودگی پوست جلوگیری می کند.

تصویرصورت پیروجوان

  • رزماری و خوشبو کننده دهان

گیاه رزماری یک عامل طبیعی ضد باکتریایی است که در کنار عطر بی نظیر برگ های گیاه، یک خوشبو کننده عالی دهان محسوب می شود و در سلامت دهان و دندان موثر است. یک لیوان از دمنوش سرد شده رزماری را در دهان خود غرغره کنید تا باکتری ها نابود شوند و بوی بدن دهان گرفته شود.

  • خاصیت ضدباکتریایی رزماری

قدرت رزماری در تقویت دستگاه ایمنی به اندازه ی کافی تأثیرگذار است. حالا به این خاصیت رزماری، قدرت اش در مبارزه با عفونت های باکتریایی (مخصوصا عفونت های معده) را اضافه کنید. باکتری «هلیکوباکتر پیلوری» نوعی باکتری بیماری زای خطرناک است که می تواند موجب بروز انواع زخم معده شود. اما مطالعات نشان می دهند مصرف رزماری می تواند از رشد این باکتری ها جلوگیری کند. همچنین رزماری می تواند از عفونت های استاف که هرساله هزاران نفر را به کام مرگ می کشد نیز جلوگیری کند.

  • دستگاه گوارش بارزماری

رزماری دیر زمانی است که در فرهنگ های مختلف به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، یبوست، نفخ، و اسهال مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های ضد التهابی و محرک این گیاه دلیل این کار است و از این رو برای کمک به تنظیم حرکات روده و دستگاه گوارش می توانید مصرف منظم رزماری را در رژیم غذایی هفتگی خود مد نظر قرار دهید.

  • رزماری دردهای عضلانی و ماهیچه ای را تسکین می دهد

رزماری به دلیل داشتن کارنوسول یک داروی ضددرد، ضدالتهاب و ضد تورم محسوب می شود. حتما از قدیم الایام پمادهای موضعی با بوی تند رزماری را خاطرتان هست که پدر بزرگ و مادربزرگ ها به دست و پایشان می مالیدند. این گیاه به طور ستنی به عنوان یک درمان برای کاهش درد عضلانی، درد مفاصل، و درمان علائم آرتریت و روماتیسم استفاده شده است.

  • رزماری از بروز بیماری های مقاربتی و آمیزشی جلوگیری می کند

اسانس رزماری شامل دو ترکیب بسیار مهم بتا-پینن و لیمونن است که دارای خواص ضد ویروسی هستند. این دو عنصر برای تخریب عفونت ویروس هرپس که منجر به بیماری های مقاربتی می شوند واقعاشگفت انگیز عمل می کنند.

  • رزماری سلامت دهان و دندان را افزایش می دهد

مخلوط نصف قاشق چایخوری روغن رزماری در یک فنجان آب به عنوان دهانشویه عالی عمل می کند. فعالیت ضد باکتری روغن رزماری کمک می کند تا از فضای دهان، لثه ها و ایجاد پلاک روی دندان ها به خوبی محافظت به عمل آید. جلوگیری شود. حتی رزماری از انتشار باکتری استرپتوکوک سابرینوس را هم که باعث گسترش پوسیدگی در ریشه دندان می شود جلوگیری می کند.

  • رزماری سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان می کند

عامل مشترک سرفه سرماخوردگی و آنفولانزا ویروسی است کهوارد بدن تان شده و مشغول خرابکاری است و رزماری توانایی مبارزه با این ویروس را دارد و هنگام استنشاق رزماری انواع عفونت ها و باکتریها و ویروسها را از شما دور می کند.

  • رزماری به مبارزه با سرطان کمک می کند

تحقیقات زیادی در حال انجام است تا اثر روغن رزماری بر سرطان را آزمایش کند. کارنوزول، که یکی از اجزای روغن رزماری است، اثرات امیدوارکننده ای در مبارزه با سرطان نشان داده است. تحقیقات گسترده ای اثر مثبت رزماری برای درمان سرطان های روده بزرگ، پانکراس، پستان، پروستات، گردن رحم، مثانه، تخمدان و لوسمی را ثابت کرده است. همچنین نشان داده شده که رزماری مانع گسترش کارسینوم کبدی شده و منجر به کاهش رشد تومورها شده است.

  • تقویت حافظه بارزماری

یکی از نخستین موارد گزارش شده یا مستند در زمینه استفاده از رزماری برای بهبود سلامت به عنوان محرک شناختی بوده است. این گونه گفته شده بود که رزماری حافظه را تقویت می کند و به افزایش هوش و تمرکز کمک می کند. در شرایطی که همچنان پژوهش و مطالعه درباره درستی بسیاری از این ادعاها ادامه دارد، اما آثار رزماری بر مغز از بهبود قدرت حافظه حکایت دارند. در همین راستا، رزماری با تحریک فعالیت شناختی در افراد مسن، و همچنین آنهایی که از اختلالات حاد شناختی مانند آلزایمر یا زوال عقل رنج می برند، مرتبط شده است.

  • رزماری باعث بهبود فرآیند هضم می شود.

رزماری برای معده تان عالی است چرا که ترشح صفرا را تنظیم می کند و پاتوژن های منتقله از غذا را مهار می کند. از جمله خواص رزماری این است که این گیاه همچنین اشتها را تحریک می کند، سوء هاضمه را درمان می کند؛ و نفخ شکم، باد معده و یبوست را از بین می برد.

  • رزماری التهاب را کاهش می دهد.

رزماری به لطف خواص ضد التهابی و ضد دردی که دارد، برای کاهش درد و التهاب مفید است. این گیاه به تسکین درد آرتریت (التهاب مفصل)، درد عصب سیاتیک، درد نقرس، درد پشت و گردن کمک می کند. با توجه به خاصیت رزماری در ضد اسپاسمی بودن، همچنین می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند.

  • رزماری موجب تحریک رشد مو می شود.

این گیاه دارویی فوق العاده همچنین موجب تحریک رشد مو می شود. رزماری گردش خون را در پوست سر بهبود می دهد، و این باعث می شود که مواد مغذی بیش تری به فولیکول های مو برسند و رشد مو تقویت شود.مطالعه ای که در سال ۱۹۹۸ در ژورنال Archives of Dermatology منتشر شد، اشاره می کند که آروماتراپی نیز که دیگر خاصیت رزماری است می تواند برای درمان طاسی منطقه ای استفاده شود. علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی آن با ملایمت مو را تمیز می کند و از خارش و شوره سر جلوگیری می کند. یک مشت رزماری تازه را به ۲ تا ۳ فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. آن را صاف کنید و اجازه دهید که این مایع خنک شود. سپس چند بار در هفته آن را برای آبکشی موهای تان استفاده کنید.

تصویرمو
  • رزماری سردرد را تسکین می دهد.

ضد درد و ضد التهابی بودن نیز خاصیت رزماری است. بنابراین، می تواند به درمان سردرد کمک کند. این گیاه حتی می تواند به کاهش درد و شدت میگرن کمک کند.خیلی راحت پیشانی و شقیقه های تان را با چند قطره روغن رزماری مخلوط با ۱ قاشق غذاخوری روغن حامل ماساژ دهید.حتی استشمام عطر رزماری موجب تسکین سردرد می شود.برای سردرد های همراه با احتقان بینی یا سرماخوردگی، چند قطره روغن رزماری را به یک وان آب داغ اضافه کنید و بخار آب را استنشاق کنید.

  • رزماری برای دفع حشرات مضر

: روغن رزماری برای جلوگیری از نیش حشرات بسیار موثر است. رزماری همچنین به دفع برخی حشرات مکنده خون که می توانند ویروس ها و باکتری های مضر را گسترش دهند کمک می کند.

  • رزماری با استرس و اضطراب مقابله می کند.

عطر رزماری به تنهایی با بهبود خلق و خوی انسان، پاکسازی ذهن، و کاهش استرس در افرادی که مبتلا به اضطراب و استرس مزمن ناشی از عدم تعادل هورمونی پیوند خورده است. هنگامی که این گیاه مصرف می شود یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند آثاری مشابه داشته باشد. رایحه درمانی با استفاده از روغن عصاره ای رزماری نیز چنین هدفی را دنبال می کند.عوامل زیادی می توانند باعث استرس شوند، از جمله آزمون های استخدامی و کنکور که جز اولین عوامل ایجاد استرس در جوانی به شمار می روند. عطر و بوی گیاه رزماری خلق و خوی شما را بهتر و استرس را کاهش می دهد. در آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز از اسانس گیاه رزماری برای رفع استرس استفاده می کنند.بوییدن برگ های معطر گیاه رزماری ممکن است به کاهش اضطراب قبل از امتحان کمک کند و در کنترل ضربان قلب موثر باشد.
  • رزماری جریان خون را تحریک می کند.

رزماری یک گیاه بسیار عالی برای بهبود گردش خون است. این گیاه به نوبه ی خود، به تامین مواد مغذی حیاتی برای همه ی اندام های حیاتی کمک می کند و فعالیت های متابولیکی را در بدن تان افزایش می دهد.برای بهبود گردش خون تان به صورت منظم چای رزماری بنوشید. اگر اغلب به علت گردش خون ضعیف دائما دست و پای تان سرد است، آنها را مدام با روغن جذب شده ی رزماری ماساژ دهید.

  • خواص رزماری درتقویت سیستم ایمنی بدن

اجزا فعال موجود در رزماری آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان زاهای طبیعی هستند. بر همین اساس، رزماری می تواند تهاجمی سه جانبه علیه بسیاری از بیماری ها و عوامل بیماری زا که سیستم ایمنی بدن را تهدید می کنند و یا به یکپارچگی بدن آسیب وارد می کنند را شکل دهد. ترکیبات آنتی اکسیدانی خط دوم دفاعی در پس سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند و رزماری حاوی مقدار قابل توجهی از ترکیبات قدرتمند است که از آن جمله می توان به رزمارینیک اسید، کافئیک اسید، بتولیک اسید، و کارنوسول اشاره کرد.

تصویرصبحانه با رزماری

عوارض احتمالی رزماری

روغن ضروری رزماری بسیار قوی است و نباید به صورت خوراکی مصرف شود. اما مصرف رزماری در غذاها خطری ندارد. اگر به سایر گیاهان خانواده نعناعیان حساسیت دارید، ممکن است به مصرف خوراکی یا موضعی رزماری هم حساسیت داشته باشید، اما معمولا واکنش های آلرژیک نسبت به رزماری کم و محدود است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (83 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (80 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (37 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (31 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (27 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت منحصر به فرد و جذاب یک عروس و دامادی ایرانی برای طراحی کارت عروسی به شکل کارت بانکی/ چقدر خوش ذوق+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طرحی پنجره با زاویه 45 درجه/ لامصب اصول مهندسی رو زیر سوال برد😂+عکس اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش تبریزی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ تو باید مدرس بازاریابی میشدی😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از تیپ بامزه و نیمه لاکچری‌اش در کودکی/ برند می پوشیدیم مخصوصا جورابام😂+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات پدر خوش تیپ نیوشا ضیغمی در منزلشان+عکس/ روحشون شاد نگاهی به لباس عروس و دسته گل رویایی بازیگران و سلبریتی‌ها؛ سوگل طمهاسبی، مینا مختاری،متین ستوده و...+عکس/ بنظرتون کدوم خوشگلتره😍 معرفی انواع درایر کمپرسور، هر آنچه که باید درباره آن بدانید گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از پشت صحنه سریال در حاشیه/خودشون ترکیدن از خنده😂 رونمایی حمید هیراد از برادرزاده زیبا و نازش/ چه متن خاص و عاشقانه‌ای هم برای تولد عسل خانم نوشته+عکس نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند صحبت های خنده دار آقای قرائتی: چند وقت پیش یه نفر اومد بیت رهبری گفت من امام زمانم به سید علی بگو بیاد +ویدئو😂👌 لحظه ورود علی دایی به هتل در قرعه کشی جام جهانی 2018 و صحبت های شنیده نشده از شهریار/ پیش بینی بلد نیستم بکنم!! +فیلم شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ عکاسی خلاقانه ستاره سادات قطبی با ژست خاص و جالب/ اولین روز شناسنامه دار شدن شازده پسرش این مدلی ثبت شد+عکس ظاهر جذاب و زیبای وحید رهبانی، محمد سریال گاندو بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس اقدام باورنکردنی و خنده دار پیرمرد باحال در دوچرخه سواری با دوچرخه ایی مینیمال و اسباب بازی+ویدیو/ چرا من منتظر بودم هر آن بشکنه؟🤣 صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو گریه های تلخ مادر یسنا برای دختر گمشده اش+ویدئو/خدایا به دل مادرش رحم کن... 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی سورپرایز جشن تولد حمید گودرزی توسط همسر اول و خواهرش در محل کار با کیک متفاوت + عکس تیدا و سگ‌های زنده یاب در جست‌وجوی یسنا، کودک مفقود شده در کلاله +ویدئو به مناسبت روز معلم یادی بکنیم از شوخ طبعی معلم دیکته سردار آزمون در رم / داستان بامزه غلط املایی سردار رو شنیدین؟ (فیلم) مصاحبه تاریخی و فوق العاده خنده دار دانش آموزان!/صداقت و عشق و علاقه به مدرسه موج میزنه! (عکس) ایده وخلاقت متفاوت و جالب دانش آموزان در روز معلم رونمایی از ستاره 2 متر و 8 سانتی فوتبال جهان/ قدبلندترین دروازه‌بان اروپا رو بشناسید+عکس دوقلوهای خوشگل و بانمک فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر بهش میاد مامان بودن😍+عکس آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست عکسی بامزه از علی دایی در دوران دبستان/ قشنگ مشخصه ایشون شاگرد محبوب معلمشون بودن (عکس) خنده‌دارترین لحظات سلطان کمدی حیوانات فوک‌ها و فیل‌های دریایی!/چه ژستی گرفتن انگار عکس یادگاری میگیرن! ذوق زدگی محمدرضا اخباری، بازیکن تیم فوتبال تراکتور، در اولین روز بدنیا آمدن دختر نازش در بیمارستان/ اتاق رو چه خوشگل دیزاین کردن زیبایی منحصربفرد لباس عروس،تاج و توری بازیگر مشهور هالیوود که ملکه ی موناکو شد/ مدرن ترین عروسی که دنیا به خودش دیده!
تیتر امروز   
ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...