خطرات آرایش کردن مداوم چیست؟

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
خطرات آرایش کردن مداوم چیست؟
 پوست ما همانند قلب همواره درحال فعالیت است و از مواد معدنی و شیمیایی گوناگون مانند: آب، پروتئین و لیپید ساخته شده است. پوست انسان پر از منافذی است که با عرق کردن و ترشح چربی باعث جداشدن سلول‌های مرده و سایر آلاینده‌ها از پوست شده و رطوبت پوست‌ها را افزایش خواهد داد. 

پوست ما همانند قلب همواره درحال فعالیت است و از مواد معدنی و شیمیایی گوناگون مانند: آب، پروتئین و لیپید ساخته شده است. پوست انسان پر از منافذی است که با عرق کردن و ترشح چربی باعث جداشدن سلول های مرده و سایر آلاینده ها از پوست شده و رطوبت پوست ها را افزایش خواهد داد. مواد آرایشی هنگام خواب کل سطح پوست را می پوشانند، اجازه تبادل حرارتی و تعریق در هنگام خواب را به پوست نمی دهند و آن را دچار اختلال می کنند که با انسداد منافذ و روزنه های سطح پوست انواع مشکلات دیگر مانند جوش زدن رخ می دهد که در اکثر مواقع این جوش ها چرکی وابسته به ریشه مو هستند.

عوارض و خطرات آرایش کردن مداوم

متن زیرا را بخوانید تا متوجه عوارض استفاده روزانه از لوازم آرایش شوید:

خراب شدن پوست سالم:

اغلب کرم و پودرها پوست را زیبا می کند اما بدون تعارف آسیبی که به پوست میزند بیشتر از فایده آن است. پودرها طولانی مدت و تاشب روی پوست می ماند و از آنجا که لوازم آرایش حاوی موادشیمیایی هستند این ماندگاری پوست راخراب می کند بنابراین برای یک زیبایی موقتی بطور دائم بخود صدمه نزنید.

چروکیدگی پوست:

وقتی لوازم آرایشی را بصورت میزنید چربی طبیعی، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز پوست شسته می شود در نتیجه پوست شل و چروک شده و همین باعث می شود پیر بنظر برسید. افراد سالخورده دنبال راهی برای زنده و نرم کردن پوست هستند در صورتیکه برگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست دشوار است بنابراین از آرایش روزانه خودداری کنید تا جوانتر به نظر برسید.

جوش:

بدترین چیزی که جوش های روی پوست را تغذیه می کند لوازم آرایش است، لوازم آرایش برای رشد اکنه و جوش فضا ایجاد می کنند و از طرفی درمان جوشها اثراتی را روی پوست بجا میگذارد که زیبایی را کاهش می دهد.

ضعف ناخن ها:

کوتاه کردن ناخن ها قدیمی شده و لاک زدن ناخن مد است؛ ناخن بدون لاک ساده بنظر میرسد. وقتی ناخنها را برای مدت کوتاهی لاک میزنید در طولانی مدت بیرنگ میشوند همچنین استفاده بیش از حد از مواد مانیکور و پدیکور ناخن ها را ضعیف و شکننده می کند و استون مواد موجود در لاکها به قوت ناخن ها آسیب میزند.

آسیب لبها:

لبهای نرم و صورتی همیشه زیبا هستند، رنگ تیره و پوسته پوسته شدن لب چهره را زشت میکند به همین منظور افراد برای اینکه دلرباتر شوند از رژلب مدت دار استفاده می کنند. این کار در خیلی مواقع به لب آسیب میزند چرا که به واسطه ی آن چربی لب از دست میرود و لب ترک میخورند و اگر خیلی اینکار را تکرار کنید به مغز آسیب میرسد و حتی موجب فشارخون بالا و ضعف در هماهنگی عضلات می شود.

پوست

موانع رشد مو:

چه دختران و چه پسران همگی موهای پرپشت را دوست دارند اما امروزه آسیب به رنگ و ریشه مو رایج است چون از مضرات ژلها، سرم و نرم کننده های مو بی خبر هستید اما وقتی به ریزش مو، شوره و خارش میرسیم متوجه می شویم باید از مصرف آن خود داری کنیم.

عفونت چشم:

چشم ها نسبت به لوازم آرایشی بسیار حساس هستند، درست است که ریمل مژه ها را زیبا تر می کند اما ممکن باعث ریزش آن شود؛ خط چشم و سرمه را هم اگر هر روز استفاده کنید باعث خارش، سوزش، قرمزی، خشکی آب چشم، حساسیت و عفونت می شود. سایه هم همین طور اگر وارد چشم شود عفونت را تشدید می کند.

زیان کدام مواد آرایشی بیشتر است؟

مصرف برخی لوازم آرایشی بسیار شایع است؛ مثلا رژلب طرفداران زیادی دارد. رژ لب ها، حتی آنهایی که تولیدشده برند های معتبر هستند، معمولا سرب دارند و آلودگی به سرب در درازمدت باعث اختلال های رفتاری، افزایش پرخاشگری و كاهش بهره هوشی می شود. خستگی زودرس و كم خونی های مزمن نیز با این موضوع در ارتباط است و در خانم های باردار بر سلامت جنین اثر می گذارد. محصولات سفیدكننده پوست، مخصوصا در انواع تقلبی، حاوی كولوبتازون هستند كه یک كورتون قوی است و غیر از عوارض موضعی مثل برجسته شدن عروق و تورم پوست، عامل كم كاری غده فوق كلیه، چاقی و پوكی استخوان هم هست. ریمل ها از دیگر لوازم آرایشی پرمصرف اند كه عارضه اصلی آنها ریزش مژه است. پایه ریمل آب و روغن است و محیط مناسبی برای رشد میكروب ها، انگل و آمیب هاست و می تواند باعث عفونت های چشمی، التهاب، قرمزی و آسیب به پلك شود.
خمیردندان ها، شامپوها و ژل ها نیز حاوی اترسولفات هستند كه ترکیبی حساسیت زاست و بهبود زخم را به تاخیر می اندازد و باعث بروز آب مروارید می شود. لاك ناخن نیز فتالات دارد كه سمی است و روی كبد، كلیه و ریه اثر منفی می گذارد و استفاده از آن برای كودكان اصلا توصیه نمی شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (227 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (36 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (18 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (7 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز