خواص بی شمار دارچین

  دوشنبه، 10 آبان 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
خواص بی شمار دارچین
دارچین نوعی ادویه خوشبو است که در بعضی از غذاها می‌ریزند. از داروهای گیاهی خوشبو نیز محسوب می‌شود. درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می‌روید، جزو رده دولپه‌ای‌های جداگلبرگ می‌باشد و همیشه‌سبز است. بومی سریلانکا است و بهترین آن دارچین سیلانی است.

دارچین ادویه ای است که شاید همه از خواص و مزایای سلامتی آن آگاه باشند، یک قاشق غذاخوری از دارچین 19 کالری انرژی تولید می کند و حاوی 4 گرم فیبر ، 68 درصد منگنز، 4 درصد آهن ، 8 درصد کلسیم ، 3 درصد ویتامین K ، صفر گرم چربی و قند و ... می باشد. مصرف حدود یک دوم قاشق چای خوری دارچین به صورت روزانه می تواند نقش موثری در پیشگیری از بیماری های آلزایمر، جلوگیری از بیماری های قلبی، کمک به بهداشت دهان، درمان سرماخوردگی و دندان درد و... راداشته باشد.

خواص دارچین برسلامتی

دارچین نوعی ادویه مقوی است که به خاطر تأثیراتش در سلامت بدن از دیرباز جایگاه ویژه ای در طب سنتی داشته است. بر اساس تحقیقات بین ۲۶ دارویی که منشأ گیاهی دارند، دارچین بالاترین رتبه را در جلوگیری از اکسید شدن سلول های بدن داراست.

تصویردارچین

  • دارچین محافظ قلب

یکی دیگر از خواص دارچین تأثیر آن در کاهش ابتلا به عوامل بیماری های قلبی مانند فشار خون، کلسترول و تری گلیسرید است. همچنین دارچین، با کمک به انعقاد سلول های خون در جلوگیری از خونریزی موثر است. از دیگر خواص دارچین کنترل کلسترول خوب و بد خون است. همچنین این مواد می توانند فشار خون را که یکی از عوامل مهم بروز حملات قلبی است، کاهش بدهند.

  • دارچین درکاهش کلسترول بدخون

غذاهای مختلفی که امروزه مردم استفاده می کنند، چرب است و دارای کلسترول و چربی های ناسالم هستند، که با گذشت زمان، منجر به بیماری های قلبی و عروقی می شوند و همانطور که در بالا ذکر شد، دارچین می تواند کلسترول بد را کاهش دهد و از التهاب بافت های داخلی جلوگیری می کند و در کل میزان خطر حملات قلبی را کم می کنند.

  • دارچین به کاهش علائم آلرژی کمک می کند

    دارچین برای جلوگیری و کاهش علائم حساسیت و آلرژی بسیار مفید است. تحقیقات جدید نشان داده است که به دلیل خواص ضد التهابی، دارچین می تواند به کاهش واکنش های هیستامین بدن و کاهش التهاب بدن کمک کرده و نشانه های آلرژی را کاهش می دهد. محققان معتقد هستند از این خاصیت دارچین می تواند برای کنترل حملات آسم نیز استفاده کرد. البته این تحقیقات فعلا بر روی حیوانات انجام شده است و تاثیر آن بر روی انسان هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.
  • دارچین ودرمان ام اس

نوشیدن روزانه ترکیب آب و دارچین می تواند برای پیشگیری و درمان بیماری ام اس مفید باشد.

  • دارچین و درمان نفخ

دارچین خواص ضد عفونی کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می کند. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می سازند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می کند.

  • دارچین وکاهش درد عضلانی

دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است، خاصیت شاد کنندگی و آرام کنندگی دارد و از بسیاری از داروهای آرامبخش بهتر است

  • خاصیت تب بر ی دارچین

از دیگر خواص دارچین می توان به پایین آوردن تب اشاره کرد. امروز دارچین را به صورت قرص و کپسول درآورده اند و بعنوان تب بر به کار می برند، با نوشیدن یک فنجان چای دارچین تب را به سرعت پایین بیاورید.

  • دارچین منبع غنی آنتی اکسیدان

بر اساس آمار انجمن درمان کالیفرنیا دارچین در بین مواد دارای آنتی اکسیدان رتبه هفتم را به دست آورده است که نشان می دهد مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان در آن وجود دارد. خواص درمانی دارچین به خاطر آنتی اکسیدان هایی است که با نام های پلی فنول، فنولیک اسید و فلاونیدها شناخته می شوند. این آنتی اکسیدان ها بیشتر در خوراکی هایی مانند شکلات تلخ و انواع توت ها وجود دارند و استرس را کاهش می دهند.

  • دارچین در بهبود عادت ماهانه

دردهای ناشی از عادت ماهانه قاعدگی و گرفتگی و اسپاسم، با مصرف دارچین کاهش می یابد.

  • دارچین در تقویت عملکرد بدن

دارچین به بهبود وضوح و هوشیاری روانی بدن کمک می کند. برای بهتر شدن فعالیت مغز، این ادویه را ببویید. عطر آن می تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد و توجه و حافظه کاری را بهبود می بخشد.

  • مدیریت و کنترل وزن بادارچین

همان طور که قبلا ذکر شد، مصرف منظم دارچین می تواند کلسترول و میزان قند خون را کنترل کند، بنابراین قادر به متابولیزه کردن کربوهیدرات ها، سوزاندن چربی ها و کاهش وزن طبیعی کمک می کند.

  • کمک به تسکین دردهای عضلات و سردرد با دارچین

دارچین به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند سفتی و سختی ماهیچه ها و مفاصل را از بین ببرد.دارچین برای بازیکنان ورزشی و افراد مبتلا به آرتریت توصیه می شود و همچنین برای تسکین سردردهایی که از سرماخوردگی ایجاد می شود نیز تاثیرگذار است.

تصویرسردرد

  • افزایش میل جنسی بادارچین

مصرف منظم و البته کنترل شده دارچین می تواند میل جنسی در مردان و زنان را نیز افزایش دهد.

  • جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست با دارچین

خورشید باعث تولید گلیکاسیون می شود که چروک شدن را حاصل می نماید، عصاره دارچین تولید این ماده را کاهش می دهد. بنابراین سرعت روند پیری را کم می کند. دارچین دارای اثرات آنتی بیوتیک و ضد میکروبی است که می تواند از پوست در برابر التهاب ها ، عفونت ها و واکنش های حساسیت زا محافظت کند . استفاده از اسانس دارچین به صورت مستقیم روی پوست ، می تواند در کاهش التهاب ، قرمزی ، درد و تورم پوست مفید باشد. همچنین ترکیب دارچین و عسل می تواند تاثیر بسیار زیادی در درمان جوش و آکنه داشته باشد.

  • کمک به بهبود و تقویت روحیه بادارچین

دارچین بهترین درمان برای افسردگی های زمستانه است، همچنین مطالعاتی نشان داد که بوی دارچین می تواند تحریک پذیری و اضطراب را نیز کاهش دهد.

  • کمک به تحریک و افزایش رشد موبا دارچین

با مصرف منظم دارچین، می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید. اگر پوست سر شما حساس نیست، می توانید دو قاشق غذاخوری عسل و نیم فنجان روغن زیتون گرم را با دارچین ترکیب نمایید و روی سرتان اعمال کنید. برای غلیظ تر شدن این ترکیب، می توانید تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید و سپس موهایتان را با رطوبتی که دارد شانه کنید و بعد از 15 دقیقه، با شامپو و آب ولرم بشویید.

تصویرمو
  • درمان دندان درد بادارچین

5 قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنیدو تکه ای از آن را روی قسمت آسیب دیده دندانتان بگذارید. این روند را دو الی سه بار در روز تکرار کنید، تا احساس درد شما کاهش یابد.

  • کمک به هضم غذا و رفع مشکلات گوارش بادارچین

دارچین نه تنها به غذا عطر و طعم می دهد، بلکه به هضم آن نیز کمک می کند. همچنین برای از بین بردن حالت تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی معده و نفخ نیز مفید است.

  • بهبود گردش خون بادارچین

این ادویه به بهبود گردش خون کمک می کند، و همان طور که می دانید، با افزایش گردش خون، اثرات درد نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین گردش خون خوب، باعث گسترش اکسیژن به سلول های بدن می شود و فعالیت های متابولیک را بالا می برد. شما با استفاده از دارچین می توانید خطر ابتلا به حملات قلبی را به میزان زیادی کاهش دهید.

  • دارچین نگهدارنده طبیعی غذا

یکی از خواص دارچین که کمتر مورد توجه قرار گرفته، خاصیت نگهدارندگی آن است. به خاطر ویژگی آنتی باکتریالی و همچنین آنتی اکسیدانی، دارچین می تواند به عنوان نگه دارنده ای طبیعی برای بسیاری از مواد خوراکی به کار رود. تحقیقات مختلف نشان می دهد از مهمترین خواص دارچین این است که میوه ها و مواد غذایی را در کنار چوب دارچین قرار می دهند تا مانع از فساد آن شوند.

  • دارچین خوشبو کننده دهان

یافته های اخیر نشان داده اند: که مهمترین خواص دارچین در مبارزه با باکتری هایی که در میکروفلورای دهان وجود دارند و باعث پوسیدگی دندان و ایجاد حفره در دندان، عفونت زبان و بوی بد دهان می شوند، نقش مهمی ایفا کند. این ادویه مانند نعنا دهان را خوشبو می کند و به عنوان طعم دهنده طبیعی در تهیه آدامس استفاده می شود.

  • دارچین مانع شکل گیری سلول سرطانی

یکی از خواص دارچین داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی است که از تخریب دی ان ای، جهش سلولی و رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می کند. تحقیقات نشان داده است که خواص دارویی ذکر شده به علت وجود ماده ای به نام سینامالدهید است. همچنین این خاصیت باعث می شود سلول های مستعد ابتلا به سرطان، خودبه خود تخریب شوند.

  • نقش دارچین درتغذیه با شیر مادر

همچنین ادعا شده است که دارچین می تواند در ترشح سالم شیر مادر نیز تاثیرگذار باشد و می تواند به تخلیه ادرار نیز کمک کند.

  • جلوگیری از خونریزی بادارچین

دارچین می تواند به طور طبیعی، خونریزی بیش از حد را متوقف کند و روند بهبودی را تسریع می بخشد.

  • استفاده از دارچین برای بهداشت دهان و دندان

    ترکیباتی در دارچین وجود دارد که می تواند از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان جلوگیری کند . تحقیقاتی که بر روی دارچین انجام شده است نشان داده است که دارچین یکی از بهترین داروهای گیاهی است که می تواند باکتری های مضر دهان را از بین ببرد و در حقیقت این ادویه خوش طعم ، نوعی دهان شویه طبیعی و گیاهی است .
  • کنترل و دفع حشرات بادارچین

دارچین می تواند بسیاری از حشرات را دفع کند. شما می توانید تکه هایی از دارچین را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید، تا بتواند حشرات را از آنجا دور کند.

  • کنترل قند خون بادارچین

جالب است بدانید که دارچین، به عنوان یک ماده غذایی ضد دیابت شناخته شده است. زیرا از طرفی قند خون را کاهش می دهد و از طرف دیگر میزان حساسیت هورمون انسولین را افزایش می دهد. اما دارچین، چگونه با دیابت مقابله می کند؟ در خون آنزیم هایی به نام آلانین وجود دارد که باعث می شود گلوکز (قند) جذب خون شود. هنگامی که دارچین وارد بدن می شود این آنزیم ها را غیر فعال می کند و باعث می شود قند واردشده بدون اینکه جذب خون شود، دفع شود.

  • کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید با دارچین

دارچین می تواند به طور غیرمستقیم قند و چربی بدن را کنترل کند و یا حتی کاهش دهد. مصرف دارچین، با کاهش سطح کلسترول بد، بنام LDL و تری گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب بنام HDL، همراه است.

  • دارچین برای سلامت مغز مفید است

تحقیقات اخیر نشان داده است که به دلایل همان خواص آنتی اکسیدانی که در بالا اشاره شد، دارچین می تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری های مغزی کمک کند. مانند پارکینسون و آلزایمر .همچنین با کاهش اثرات اکسیداتیو در مغز از سلول های عصبی مغز محافظت می کند. ترکیبات ضد التهابی موجود در این ادویه خوش عطر، از پیری زود رس مغز و سلول های مغزی جلوگیری می کند.
  • جلوگیری از عفونت و ورود ویروس ها بادارچین

یکی از مزایای دارچین، توانایی بی نظیر آن در جلوگیری از عفونت مخمر مداوم در برابر دارو است. به دلیل خواص ضدباکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می کند.همه ی این خاصیت ها به خاطر روغن مخصوصی است که در دارچین وجود دارد. این روغن از بروز اثرات نامطلوب در سیستم گوارش، پوست و همچنین ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند.

تصویرچای دارچین

مضرات دارچين:

  • دارچین به دلیل داشتن طبیعت گرم می تواند در افراد گرم مزاج با عوارضی چون خشکی پوست، خارش بدن، گرگرفتگی، خارش گوش و گلو و … همراه باشد، لذا باید با توجه به مزاج مصرف شود.
  • مصرف مقادیر زیاد دارچین، باعث تپش قلب، بی خوابی و افسردگی می شود.
  • اثرهای مضر مصرف زیاد دارچین، عبارت است از، التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده. دارچین، از لخته شدن خون جلوگیری می کند اما زیادی آن در خون باعث بروز مشکل های خونی و گردش خون می شود به ویژه اگر با داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود مصرف شود مشکل را ۲ برابر می کند.
  • اکثر متخصصین زنان و زایمان توصیه می کنند زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده های آن در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری نمایند. چرا که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.
  • به طور كلي مصرف ادویه ها از جمله دارچین در دوره شيردهي باعث ناراحتی معده نوزاد می شود و باید محدود شود. معده درد، اسهال یا استفراغ نشانه این است که سیستم گوارشی کودک به این نوع غذاها حساس است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم
دیگران می‌خوانند   
مصاحبه خبرنگار ساعد نیوز با علی جعفری آذر نماینده منتخب مردم در حاشیه مراسم تشییع+ ویدئو محبت پدرانه آیت الله رئیسی به فرزند شهید سرهنگ دوم «محمدرضا اسداللهی» +ویدئو صحبتهای قابل تامل سیدابراهیم رئیسی درباره دلایل حضورش در انتخابات+ویدیو/ به آقا گفتم منو از بهشت به جهنم آوردین موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان میز عزای الهام علی اف آخرین فردی که با آیت الله رئیسی و همراهانشان دیدار کردند/ سوگواری سفارت ایران در باکو+عکس پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد واکنش جگرسوز عروس سید حسین خمینی به شهادت رئیس جمهور/ نفسش سخت گرفته‌ست به آغوش بکش...+عکس صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو اختصاصی ساعدنیوز: بیعت با رهبر انقلاب در وداع با شکوه با پیکر شهیدان راه خدمت در تبریز+ویدیو آخرین گفتگوی کمتر دیده شده شهیدان سلیمانی و رئیسی در مضجع شریف امام رضا (ع) +ویدئو/فقط اونجایی که سردار دلها اجازه خوندن دو رکعت نماز میگیره... واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش آخرین زیارت آیت الله رئیسی در حرم امام رضا(ع) 5 روز پیش از شهادت/ دیدم مشهد چرا هی بی قراری میکند...+ویدیو آخرین نماز شهدای راه خدمت به امامت شهید آل هاشم+عکس واکنش شجاع خلیل زاده به شهادت شهدای خدمت/ ای داغ بر دل نشسته +عکس تصویری از حضور علی پروین در حضور سید ابراهیم رئیسی/ پیراهن تیم ملی فوتبال در دستان شهید خادم +عکس جزئیات تماس تلفنی آیت الله آل هاشم با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بعد از سقوط بالگرد+فیلم سفر بخیر شهیدی که شدی عاقبت بخیر+ویدئو ابلاغ سلام رهبری به مردم تبریز توسط رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدیو گریه های از ته دل و برای ملتِ سیدابراهیم رئیسی در هواپیما که هیچوقت پخش نشد+ ویدیو واکنش غم انگیز بازیگر یوسف پیامبر به شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه هوایی+عکس بی‌تابی و گریه های مادربزرگ اردبیلی برای ابراهیم رئیسی+ویدیو اولین فیلم بی پرده از لحظه رسیدن تیم‌های امدادی به بقایای بالگرد رئیس جمهور و همراهان/ حاوی صحنه های دلخراش!🚨 آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت شهید آل هاشم: دعا کنید مرگم، شهادت در راه خدای متعال باشد /سید آذربایجان هم به آرزویش رسید... عکس کمتر دیده شده از امام جمعه محبوب تبریز در خانه استاد شهریار در سال 1363 صحبت های همراه با گریه دانشجوی حسین امیرعبداللهیان درباره هدیه دادن های استاد شهیدش +ویدیو عرض ارادات اشکان دژاگه ستاره فوتبال در دیدار با رئیسی/ تواضع آقای فوتبالیست در حضور سید محرومان +عکس حضور مردم انقلابی تبریز در مراسم وداع با شهیدان راه خدمت+فیلم تصاویر تلخ از پدر سرهنگ محسن دریانوش لحظه دیدن بنر نصب شده از پسرش روی دیوار+عکس ویدئویی از انتقال پیکرهای شهید آیت‌الله رییسی و همراهان از معراج شهدای تبریز آخرین ویدئو از رئیسی و همراهانش در همان هلیکوپتر و همان روز حادثه +ویدئو واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور ادای احترام مردم جمهوری آذربایجان به شهدای حادثه هلیکوپتر رییس‌جمهوری ایران +ویدئو آخرین بوسه پدر شهید آل هاشم بر رخسار پسرش+ویدئو/سلام ای غروب غریبانه ی دل... حال و هوای منزل فوق العاده ساده شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور +ویدیو/ خانه ای بدون لوستر و سراسر فرش ماشینی! صندلی سیاه پوش مزین شده به قاب عکس رئیس جمهور و آیت الله آل هاشم در مجلس خبرگان+تصاویر نخستین تصویر از تابوت وزیر امورخارجه ایران شهید حسین امیرعبداللهیان+عکس اجتماع امام رضایی‌ها برای شهادت خادم الرضا(ع) : خوشحالم که برای اولین‌بار به یک شهید رأی دادم +ویدئو
تیتر امروز   
موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد
روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان
واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش
آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور
بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور
اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟
واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس
از بی تابی مادر آیت الله رئیسی در سوگ فرزندش تا پیدا شدن انگشتر رهبری در محل حادثه در حواشی داغ امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403