خواص شگفت آوری که با ذرت تجربه میکنید؟

  دوشنبه، 03 آبان 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
خواص شگفت آوری که با ذرت تجربه میکنید؟
ذرت یک نوع سبزیجات است اما در واقع ذرت یک نوع دانه خوراکی است و امروزه در تمام جهان یافت می شود ؛و معمولا در سراسر جهان رشد می کند و می توان گفت که ایالات متحده یکی از بزرگ ترین کشورهای تولیدکننده ذرت است.

ذرت یا جواری که در ایران به نام بلال هم شناخته می شود، یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین غلات در آمریکاست و نوع ارگانیک آن که دستکاری ژنتیکی نشده باشد به پیشگیری و درمان کم خونی کمک می کند، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

خاصیت باورنکردنی بلال برای سلامتی

طبیعت ذرت سرد و خشک می باشد. ذرت تازه و خشک ارگانیک سرشار از آنتی اکسیدان ها، تیامین، ویتامین B6، فولات، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، فسفر، آهن، لوتئین، زاکسانتین، فیبر و پروتئین است.

  • ذرت از کم خونی جلوگیری می کند

ذرت غنی از آهن (2.71mg) ، اسید فولیک و ویتامین B6 است که به ایجاد گلبول های قرمز بدن کمک می کند. افراد بین 19 تا 50 سال به حدود 18 میلی گرم اهن در روز نیاز دارند و ذرت در هر 100 گرم 2.71 میلی گرم آهن دارد.

  • ذرت برای سلامت چشم عالی است

در ذرت ماده ای به نام زئازانتین و لوتئین وجود دارد که از اکسید شدن چشم پیشگیری می کند. اگر چشم های شما توسط پروتئین اکسید شود باعث ایجاد تاری در چشم می شود. ویتامین آ موجود در ذرت باعث می شود تا بینایی به شکل ویژه ای افزایش پیدا کند.ذرت را اگر به صورت منظم میل کنید برای سلامت چشم بسیار مفید است. یکی از غذاهایی که در فصل تابستان برای چشم بسیار مفید می باشد ذرت است. ذرت می تواند از بیماری های چشمی مانند تباهی لکه زرد جلوگیری کند.

  • ذرت می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

ذرت به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان ریه و سرطان روده بزرگ کمک می کند.ذرت غنی از فیبر است و لذا می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را هم کاهش می دهد.یکی از ترکیباتی که در ذرت وجود دارد ، بتا کریپتوکسانتین نام دارد که می تواند به تقویت سلامت ریه ها کمک کند و ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را هم کاهش دهد.علاوه بر این ذرت منبع خوبی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید و اسید فروولیک است و اسید فرولیک هم نقش مهمی را در جلوگیری از سرطان بر عهده دارد.

  • منبع باورنکردنی فیبر

ذرت دارای 7/3 گرم فیبر در هر 100 گرم است ، انجمن ملی فیبر مصرف بین 25 تا 38 گرم فیبر در روز برای آقایان و 20 تا 30 گرم فیبر در روز برای بانوان بین 19 تا 50 سال را توصیه می کند.برای آقایانی که سنشان بالاتر از 50 سال است ، روزانه حدود 30 گرم فیبر و 21 گرم هم برای خانم های بالاتر از 50 سال توصیه می شود.

  • تامین کربوهیدرات های مورد نیاز بدن

ذرت دارای چربی و کالری اندکی است اما کربوهیدرات ان بسیار زیاد است ، هر دانه زرد ذرت حاوی حدود 74.26 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم است و همین امر باعث می شود که به عنوان یکی از غلات غنی از کربوهیدرات در نظر گرفته شود.توصیه می شود که کربوهیدرات ها 45 تا 65 درصد از کل کالری روزانه شما را تشکیل دهند. بنابراین ، اگر روزانه 1000 کالری دریافت می کنید ، بین 450 تا 650 کالری ان باید از طریق کربوهیدرات ها تامین شود.اگر روزانه به اندازه کافی کربوهیدرات دریافت نمی کنید ، ذرت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  • ذرت در درمان دیابت مفید است

ذرت دارای ترکیبی به نام پلی فنول است ، که به عنوان گاردی از بدن در مقابل دیابت نوع 2 محافظت می کند. ذرت علاوه بر اینکه غنی از فیبر است به کاهش سطح قند خون دیابتی ها و کاهش میزان کلسترول موجود در بدن نیز کمک می کند.مطالعه ای که توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده است نشان می دهد که پلی فنول ها باعث کاهش قند خون (قند خون بالا) و ترشح انسولین و کاهش حساسیت به انسولین می شوند.

  • ذرت ممکن است از آلزایمر جلوگیری کند

بیماری آلزایمر یک بیماری پیشرونده است که به حافظه و سایر عملکردهای مهم ذهنی آسیب می رساند.بیش از 50 میلیون نفر از این بیماری رنج می برند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است و تخمین زده می شود که در سال 2030 این تعداد به 75 میلیون نفر برسد.ذرت منبع خوبی از تیامین (ویتامین B1) است و تیامین نقش اساسی ای را در حفظ عملکرد مغز ایفا می کند. علاوه بر این این ماده غذایی به سنتز استیل کولین کمک می کند ، که به نوبه خود منجر به بهبود حافظه می شود.

  • ذرت غنی از منگنز است

منگنز ماده معدنی ای است که در غذاهای مختلفی از جمله حبوبات ، آجیل ، غلات کامل ، دانه ها و سبزیجات سبز یافت می شود.منگنز فواید زیادی برای سلامت استخوان ، کنترل دیابت و افزایش متابولیسم داشته و التهاب را کاهش می دهد.کمبود منگنز می تواند باعث ضعف استخوان ، رشد آهسته یا مختل شدن رشد ، باروری کم و سوخت و ساز غیر طبیعی شود.ذرت غنی از منگنز است

  • ذرت به بهبود بواسیر کمک می کند

مردم به همه افرادی که از بواسیر رنج می برند پیشنهاد می کنند که “فیبر بیشتری بخورید و بدنتان را هیدراته کنید”. این جمله درست است زیرا برای درمان بواسیر باید فیبر بیشتری بخورید و بدنتان را هیدراته نمایید.

  • ذرت به داشتن موهای سالم کمک می کند

روغن ذرت باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود و به تقویت موهای سر شما کمک می کند.علاوه بر این ذرت حاوی چندین ویتامین است ، که مهم ترین انها ویتامین C می باشد. بدن شما به ویتامین C برای تولید پروتئینی معروف به “کلاژن” نیاز دارد.کلاژن پروتئین اصلی ساختاری است که در پوست و سایر بافت های همبند بدن یافت می شود.علاوه بر این ویتامین C به بدن شما در جذب آهن نیز کمک می کند و این ماده معدنی هم برای رشد مو های شما مهم است.

  • ذرت مواد معدنی ضروری را در اختیار بدن قرار می دهد

ذرت مملو از مواد معدنی ضروری ای مانند کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و روی است. بدن شما هر روز به این مواد معدنی احتیاج دارد پس ذرت می تواند به شما کمک کند تا با جذب این مواد غذایی سیستم ایمنی بدن خود را در مقابل باکتری ها و ویروس های مضر تقویت نموده و به مبارزه با انها بپردازید.

  • ذرت می تواند کلسترول را کاهش می دهد

بیماران قلبی روز به روز در حال افزایش هستند. یکی از گزارش های ارائه شده در این خصوص تخمین می زند که 84 میلیون شهروند آمریکایی در حال مبارزه با بیماری های قلبی و عروقی هستند.

  • ذرت برای پوست مفید است

ذرت غنی از لیکوپن و ویتامین C است و این مواد جزو آنتی اکسیدان هایی هستند که به افزایش تعداد کلاژن (پروتئین ساختاری اصلی موجود در پوست) موجود در بدن شما کمک می کنند و از آسیب دیدن پوست توسط رادیکال های ازاد نور UV جلوگیری می نمایند

کلاژن برای بدن ما بسیار مهم است زیرا به معنای واقعی کلمه می تواند قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش داده ، باعث کاهش چین و چروک شده و رطوبت پوست را افزایش دهد. بنابراین مصرف ذرت برای پوست شما اهمیت فراوانی دارد.

  • اگر لاغر هستید زیاد ذرت بخورید

اگر دچار کمبود وزن هستید و سعی دارید وزن خود را افزایش دهید ، خوردن ذرت یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود زیرا ذرت حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات است و دارای کالری مناسبی نیز هست، بنابراین تا حد امکان ذرت بخورید ، چرا که قطعا به شما کمک خواهد کرد تا وزن مورد نظر خود را به دست بیاورید.

کودک درحال خوردن ذرت

  • از قلب شما محافظت می کند

ذرت دارای خواص ضد آتروژنیک می باشد که بر سطح کلسترول تاثیر می گذارد. ذرت باعث می شود تا خطر بیماری های قلبی عروقی کاهش پیدا کند. یکی از مواردی که برای سلامت قلب موثر است ذرت می باشد. همانطور که گفته شد ذرت دارای اسید چرب امگا سه و امگا شش می باشد که باعث می شود تا کلسترول بد در بدن کنترل شود. همچنین ذرت از انسداد عروق جلوگیری می کند و باعث کاهش فشار خون می شود.

  • مفید برای گوارش

ذرت زرد دارای آنتی اکسیدان های زئانتین و لوتئین می باشد. ذرت قرمز آنتوسیانین دارد و ذرت بنفش دارای اسید هیدروکسی بنزوئیک و اسید پروتوکاتکوئیک است.ذرت برای گوارش بسیار موثر می باشد. چرا که باعث جلوگیری از جذب کلسترول و ایجاد یبوست در بدن می شود. ذرت توانایی این موضوع را دارد که خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد، همچنین ذرت از بروز هموروئید و اسهال جلوگیری می کند.ذرت پخته شده دارای فیبر زیادی می باشد که باعث بهبود گوارش می شود. ذرت باعث می شود تا رشد باکتری های سالم در روده زیاد شود.

  • از بی خوابی جلوگیری می کند

خیلی از افراد به دلیل تنش های مختلف به بی خوابی دچار می شوند، زنان باردار به دلیل کمبود آهن در بدن به این امر گرفتار می شوند. ذرت دارای مقادیر زیادی از آهن می باشد که برای تولید گلبول های قرمز خون بسیار موثر است.

مضرات ذرت

  • مصرف انحصاری ذرت موجب کمبود ویتامین های ب و برص شده هم چنین موجب عدم جذب ویتامین ب۳ می گردد.
  • افراد مبتلا به سرماخوردگی نباید از ذرت سرخ شده استفاده نمایند و نیز اشخاص مبتلا به واریس باید در مصرف ذرت احتیاط نمایند.
  • زیاده روی و مصرف بی رویه ذرت موجب سوء هاضمه و ناراحتی می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها!
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم