خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست

  پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست
خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است. قرن‌هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند. امروزه در تمام دنیا هم خواص گلاب برای پوست صورت مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است.

خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است. قرن هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می کنند. امروزه در تمام دنیا هم خواص گلاب برای پوست صورت مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام بخشی و جوان سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می گیرد. گلاب برای انواع پوست مناسب است که شامل پوست های خیلی حساس هم می شود. از دیگر فواید گلاب می توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد. چگونه گلاب می تواند به کاهش علائم پیری کمک کند؟ تحقیقات نشان می دهد که گلاب شامل آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد که مسئول آسیب پوست و علائم پیری پوست مانند چین، لکه های تیره، خشکی و … هستند، مبارزه می کنند.

خشکی ، التهاب و آکنه پوست را تسکین می دهد

چرا گلاب برای پوست شما مفید است؟ توانایی آن در مبارزه با عفونت های باکتریایی و تسکین التهاب می تواند به افرادی که از آکنه، درماتیت یا بیماری پوستی روزاسه رنج می برند، کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد که ترکیبات موجود در گلبرگهای گل محمدی در مقایسه با سایر روغن های ضروری دارای فعالیت ضد باکتری قوی تری هستند.

علاوه بر این، گلاب می تواند طراوت ، نرمی و درخشندگی را به پوست شما هدیه کند و در کاهش لکه های تیره و زخم ها نیز موثر عمل می کند.استفاده از گلاب می تواند به جلوگیری از چربی و یا خشکی بیش از حد پوست نیز کمک کند. به سادگی چند قطره گلاب روی کمی پنبه بریزید و سپس آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پوست خود بمالید تا به آبرسانی پوست کمک کنید و درمان را ارتقا دهید.

در نهایت ، به نظر می رسد که گلاب اثرات طبیعی ضد درد نیز دارد ، زیرا به عنوان ضد درد بسیار مفید عمل می کند.

با عفونت دهان و چشم ها مبارزه می کند

از آنجا که گلاب دارای اثرات ضد میکروبی است ، به برخی از دهانشویه ها و قطرات چشم اضافه می شود. مطالعات خاص نشان داده اند که گلاب می تواند عفونت و زخم های دهان را کاهش دهد ، به علاوه برای درمان عفونت های چشم مانند چشم صورتی (التهاب ملتحمه) نیز مفید است.توانایی گلاب در درمان عفونت به پتانسیل ضد التهابی آن برمی گردد. خوب است بدانید که گلاب در تسکین درد ناشی از عفونت نیز موثر است چرا که یک داروی مسکن طبیعی است.

به مبارزه با شوره سر و تغذیه مو کمک می کند

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی گلاب در این مورد صورت نگرفته ، اما برخی ادعا می کنند که گلاب باعث می شود موهای آنها قوی تر ، براق تر و کم تر مستعد شوره سر شود. خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده گلاب می تواند در درمان از درماتیت پوست سر و رشد موها کمک کند.

عطر و طعم بی نظیری فراهم می کند

از گلاب می توان به عنوان پایه عطر برای تهیه عطر یا اسپری استفاده کرد. روغن گل محمدی و آب رایحه ای بسیار غنی دارند که هم شیرین و هم کمی تند است. گفته می شود که این عطر حتی دارای توانایی های آرامش بخش و تقویت کننده خلق و خوی است و براساس برخی تحقیقات ، برای کسانی که با اضطراب ، افسردگی یا سردرد سروکار دارند ، مفید است. در حالی که مصارف آشپزی گلاب ممکن است در مکان هایی مانند آمریکا خیلی محبوب نباشد، اما پخت و پز با گلاب در خاورمیانه، شمال آفریقا و هند رایج است.

طرز تهیه گلاب که خودتان می توانید درست کنید:

ا فنجان گلبرگ گل محمدی را به خوبی بشویید و خاک آن را تمیز کنید. در حالت ایده آل از گلبرگ هایی استفاده کنید که با سموم دفع آفات سمپاشی نشده باشند.گلبرگ ها را داخل یک ظرف شیشه ای ضد حرارت بریزید.۲ فنجان آب مقطر را بجوشانید و روی گلبرک ها بریزید به طوری که آب روی گلبرگ ها قرار بگیرد.اجازه بدهید این ترکیب نیم ساعت روی حرارت باقی بماند.سپس محتویات کاسه را صاف کرده و داخل شیشه بریزید.شیشه را در یخچال قرار دهید و بگذارید یک هفته بماند .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (79 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (59 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به پسرانشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، اگر شما بخواهید قسمت نام فامیلی در شناسنامه‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌